Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)

Baterije bodo tako pomembne da si zaslužijo svoj forum
Uporabniški avatar
Matej
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1877
Avto: V vsakem primeru EV
1771
1659

Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)

Odgovor Napisal/-a Matej »

Ioniq žal nima te funkcije.
N75
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3000
Kraj: Kamnik
Avto: TESLA Y LR
3779
6402

Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)

Odgovor Napisal/-a DGJ »

energija napisal/-a: Ali ima IONIQ možnost, da mu določiš, da se preneha polniti pri doseženih 80% ?
Nima.
Kdor to želi se mora organizirati:
- na DC polnilnici se itak takrat začne polniti počasneje (to je cca 10 min pred koncem polnenja, ki se zgodi na 94%), torej če avto ob priklopu pokaže 25 min je na 80% po 15 minutah.
- na AC polnilnici je to približno 1 uro pred koncem polnjenja in takrat pač odlopiš
- na šuko pa lahko "sprogramiraš" tako, da začne kasneje polniti recimo. Na šuko je 20% cca 4 ure.

Malo matematike in planiranja pa je vse mogoče.
DCT
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2257
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
1668
2197

Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)

Odgovor Napisal/-a crunchy »

DGJ napisal/-a:Malo matematike in planiranja pa je vse mogoče.
Ali pa CRF-jeva polnilnica, pa je rešeno.
Še sedaj ne morem verjeti kaj vse sem dobil s to polnilnico. Lahko jo primerjam z N26 na bančnem področju in z EV na področju osebnih vozil. Čisti užitek!

Pa še nekaj za administratorja. Ali je možno videti več kot samo 3 zadnje prispevke, če pomotoma pritisneš na označi vse prispevke kot prebrane?
drejc12, FV-EV, DGJ, CRF, Kaktus
Pier
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 283
Kraj: Okolica Ljubljane
178
3

Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)

Odgovor Napisal/-a Pier »

crunchy napisal/-a:
DGJ napisal/-a:Pa še nekaj za administratorja. Ali je možno videti več kot samo 3 zadnje prispevke, če pomotoma pritisneš na označi vse prispevke kot prebrane?
Pritisneš na hamburger gumb (zgoraj levo) in tam izbereš "Poglej aktivne teme" in boš dobil zadnje aktivne teme po vrstnem redu, če si to mislil.
crunchy, DGJ, CRF
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2257
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
1668
2197

Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)

Odgovor Napisal/-a crunchy »

Misliš reči "Nove teme"? Hvala!!
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3000
Kraj: Kamnik
Avto: TESLA Y LR
3779
6402

Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)

Odgovor Napisal/-a DGJ »

Pier napisal/-a:
crunchy napisal/-a:
DGJ napisal/-a:Pa še nekaj za administratorja. Ali je možno videti več kot samo 3 zadnje prispevke, če pomotoma pritisneš na označi vse prispevke kot prebrane?
Pritisneš na hamburger gumb (zgoraj levo) in tam izbereš "Poglej aktivne teme" in boš dobil zadnje aktivne teme po vrstnem redu, če si to mislil.
Da da, taki so začetki, ko se še učiš... no itak se pa učimo celo življenje.
Uporabniški avatar
Nejccc
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1020
Kraj: Horjul
Avto: Ioniq EV 28 kWh, e-Niro 64kWh
1243
2402

Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)

Odgovor Napisal/-a Nejccc »

energija napisal/-a:Ali ima IONIQ možnost, da mu določiš, da se preneha polniti pri doseženih 80% ?
Ne (še ).
DGJ
EV+PV entuziast
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 169
391
673

Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)

Odgovor Napisal/-a EV+PV entuziast »

Ravnokar objavljen video v nemščini. Noro. Zobozdravnik, ki je hotel kupiti SLS AMG, se je odločil za Teslo S P85, letnik 2014.Kupil je novo vozilo. Baterija je do danes degradirala 14%, pri prevoženih 322.000 kilometrih. Podatek, da je na DC napolnil 32.000 kWh, na AC pa 23.000, je res wau!. Uporabne kapacitete je ostalo še 66,2 kWh. Človek je prevozil celo Evropo od Islandije, Finska do Hrvaške, Španija... Mislim, da prave bojazni ni, da bi baterija ne zdržala več, kot pa ima garancijo (v povprečju 8 let). Drugače pa razen nekaj "lufta" na končnikih, nobenih posebnosti, kar se tiče popravil.

Če kdo zna nemško:

https://www.youtube.com/watch?v=qleopcPf55s
matija, DGJ, CRF, Nejccc, Robinhood, FV-EV
Taragula
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 396
Avto: Hyundai Kona
331
107

Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)

Odgovor Napisal/-a Taragula »

Ne najdem kje je tista tabela s cikli polnjenj. Zato bom tu vprašal. Jaz jo polnim na 80%, ko pridem v službo je porabim ca. 25%, in jo ponovno polnim na 80%. Doma pa spet iz 55—50% na 80. Se pravi uporabljam baterijo med 50—80%, lahko rečem 3/4 voženj, ki jih opravim. Ne vem pa kako to vpliva na baterijo, da jo vedno samo dopolnjujem teh 30%. Avto je Kona. Hvala za kak pameten odgovor.
Uporabniški avatar
robertto
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1294
Kraj: Gornji Grad
Avto: KIA Soul EV+ZOE Z.E.50LIFE
1253
1157

Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)

Odgovor Napisal/-a robertto »

Jaz jo praznem nekje 20-30% in jo polnem do 85%. Ce pa bi naslednji dan rabil 100% jo pa nazokam do 100%. Baterija je 30kWh.
lovroh
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 422
Avto: eGolf
456
26

Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)

Odgovor Napisal/-a lovroh »

https://cleantechnica.com/2018/08/26/th ... v-battery/

Glej tabelo pod "More is Less"

5 let (ocenjena doba lastništva) * 250 delovnih dni * 2 (v službi in doma) =2500 polnjenj (ciklov)
Tudi, če boš (bi) vsak dan uporabljal polovico baterije med 75% in 25% (dvakrat na dan), ti bo kapaciteta padla kvečjemu za cca 5% (2500/7100 x 15%)

Če pa med 75% in 45% pa kvečjemu le cca 4% (2500/10000 *15%).
Vremenko
GM
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 542
Kraj: Žiri
Avto: Tesla 3 Highland SR
283
281

Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)

Odgovor Napisal/-a GM »

Vi ko imate Zoe...se lahko nastavi "stopnjo" napolnjenosti? (80%)
Upup
Klikni in naroči svojo Teslo. https://www.tesla.com/referral/gaper58022
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6387
Avto: Kona in Zoe
4910
5961

Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)

Odgovor Napisal/-a CRF »

Ne.
DCT
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 540
Kraj: Ljubljana
Avto: (zaenkrat še) Mondeo
496
214

Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)

Odgovor Napisal/-a DCT »

Taragula napisal/-a:Ne najdem kje je tista tabela s cikli polnjenj. Zato bom tu vprašal. Jaz jo polnim na 80%, ko pridem v službo je porabim ca. 25%, in jo ponovno polnim na 80%. Doma pa spet iz 55—50% na 80. Se pravi uporabljam baterijo med 50—80%, lahko rečem 3/4 voženj, ki jih opravim. Ne vem pa kako to vpliva na baterijo, da jo vedno samo dopolnjujem teh 30%. Avto je Kona. Hvala za kak pameten odgovor.
Še dlje ti bo baterija zdržala,če bi "okno" teh 30% premaknil malo nižje in jo polnil iz 20 na 50%,namesto 50 do 80%...torej načeloma ima baterija raje,če je manj,kot pa bolj napolnjena.
Govorimo o dnevnih vožnjah,kjer točno veš koliko kilometrov boš naredil tisti dan...
GM
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 542
Kraj: Žiri
Avto: Tesla 3 Highland SR
283
281

Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)

Odgovor Napisal/-a GM »

CRF napisal/-a:Ne.
Kaj potem malo preračunaš in daš polnit toliko kasneje, da je zjutraj cca.80% ali manj?
Klikni in naroči svojo Teslo. https://www.tesla.com/referral/gaper58022
Taragula
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 396
Avto: Hyundai Kona
331
107

Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)

Odgovor Napisal/-a Taragula »

DCT napisal/-a:
Taragula napisal/-a:Ne najdem kje je tista tabela s cikli polnjenj. Zato bom tu vprašal. Jaz jo polnim na 80%, ko pridem v službo je porabim ca. 25%, in jo ponovno polnim na 80%. Doma pa spet iz 55—50% na 80. Se pravi uporabljam baterijo med 50—80%, lahko rečem 3/4 voženj, ki jih opravim. Ne vem pa kako to vpliva na baterijo, da jo vedno samo dopolnjujem teh 30%. Avto je Kona. Hvala za kak pameten odgovor.
Še dlje ti bo baterija zdržala,če bi "okno" teh 30% premaknil malo nižje in jo polnil iz 20 na 50%,namesto 50 do 80%...torej načeloma ima baterija raje,če je manj,kot pa bolj napolnjena.
Govorimo o dnevnih vožnjah,kjer točno veš koliko kilometrov boš naredil tisti dan...
Aha, ja saj to se mi je zdelo, da je nekdo že nekaj o tem nekje pisal. Bom drugače splaniral. Hvala
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6387
Avto: Kona in Zoe
4910
5961

Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)

Odgovor Napisal/-a CRF »

GM napisal/-a:
CRF napisal/-a:Ne.
Kaj potem malo preračunaš in daš polnit toliko kasneje, da je zjutraj cca.80% ali manj?
Lahko delaš tako, ja.
Jaz pa sem sprogramiral polnilnico tako da računa koliko energije je šlo v baterijo in potem približno pri nastavljenem SOC neha polnit.
crunchy
Uporabniški avatar
robertto
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1294
Kraj: Gornji Grad
Avto: KIA Soul EV+ZOE Z.E.50LIFE
1253
1157

Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)

Odgovor Napisal/-a robertto »

@CRF
Ali steje tvoja polnilnica vso zatankani porabo tako, da bi imel pregled koliko zatankas?
crunchy
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2257
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
1668
2197

Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)

Odgovor Napisal/-a crunchy »

robertto napisal/-a:@CRF
Ali steje tvoja polnilnica vso zatankani porabo tako, da bi imel pregled koliko zatankas?
Ja, za nazaj lahko vidiš koliko si polnil. Super zadeva.
Tudi želen SOC lahko nastaviš (SOC ob začetku polnjenja pa vpišeš). Odlično deluje. Jaz ponavadi polnim nekje na 70 do 80%, občasno pa nekoliko več.
CRF, robertto, Dzun Tao
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5250
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6105
3992

Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

Za boljši izkoristek jo je pa fajn polniti pri čimvvišjem toku, ker avto pri polnjenju nekaj izgublja in časovno dlje kot polniš slabši je izkoritek. Torej polnit prični ko SOC pade čimnižje npr 20% in nato s čimvišjim tokom do največ 70%, to bi nekak bilo idealno.
SimonZed, Nejccc, matija
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Baterije”