Polnjenje in praznjenje EV baterij

Baterije bodo tako pomembne da si zaslužijo svoj forum
Swen
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 29
Kraj: Portorož
Avto: Hyundai Kona
17
11

Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij

Odgovor Napisal/-a Swen »

SimonZed napisal/-a: 22 Jan 2021, 08:48
Torej z avtom vsak dan 8 ur zasedaš javno polnilnico? :clap:
/konec sarkazma

Enkrat ga na AC polnilnici napolni od 0 do 100 % pa zabeleži koliko kWh bo sporočila polnilnica, da je bilo pretočenih (odšteješ še kakšnih 5-10 % izgube in je to to). Lahko pa tudi preko OBD2 adapterja prebereš SOH, ampak mislim, da pri koni še ni bil pri nikomer zabeležen nižji od 100 %.
Tako je, zasedam javne polnilnice. Ampak ne napolnim avta v kosu. Polnim v službi, dopolnim doma... Tako da polnim na dveh lokacijah. :nod:

Predlagan način ugotavljanja stanja baterije se mi zdi precej nenatančen, ker dva dni nazaj sem polnil čez noč in od 7% do 100% napolnjenosti je polnilnica sporočila, da se je preneslo 62.0kWh energije. Oziroma vsaj jaz iz tega ne razberem nič... :geek: :nope:
pirpy
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1792
Avto: e-Golf 2020
791
75

Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Računaj na 10% izgub pri polnilcu (mogoče ima kona drugačne številke) tako dobiš zelo grobo oceno.

Če že hočeš bolj natančno(ampak še vedno z dosti napake) izvedet kapaciteto je še najboljša varianta polnit na počasnem DC polnilcu, ampak ni point da zasedaš DC polnilnico 3 ure :D
Uporabniški avatar
prgrmr
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 342
Kraj: Dragomelj
Avto: i3
185
245

Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij

Odgovor Napisal/-a prgrmr »

Po teh predpostavkah torej: 62 kWh / 0,93 (7–100%) * 0,9 (10% izgube) = 60 kWh.
Simon
Uporabniški avatar
Franci
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 886
Kraj: LESCE
Avto: KONA EV & Renault Megane,
879
250

Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij

Odgovor Napisal/-a Franci »

Swen napisal/-a: 22 Jan 2021, 09:03
SimonZed napisal/-a: 22 Jan 2021, 08:48
Torej z avtom vsak dan 8 ur zasedaš javno polnilnico? :clap:
/konec sarkazma

Enkrat ga na AC polnilnici napolni od 0 do 100 % pa zabeleži koliko kWh bo sporočila polnilnica, da je bilo pretočenih (odšteješ še kakšnih 5-10 % izgube in je to to). Lahko pa tudi preko OBD2 adapterja prebereš SOH, ampak mislim, da pri koni še ni bil pri nikomer zabeležen nižji od 100 %.
Tako je, zasedam javne polnilnice. Ampak ne napolnim avta v kosu. Polnim v službi, dopolnim doma... Tako da polnim na dveh lokacijah. :nod:

Predlagan način ugotavljanja stanja baterije se mi zdi precej nenatančen, ker dva dni nazaj sem polnil čez noč in od 7% do 100% napolnjenosti je polnilnica sporočila, da se je preneslo 62.0kWh energije. Oziroma vsaj jaz iz tega ne razberem nič... :geek: :nope:
Če si za polnjenje cca 93% baterije porabil 62,0 kWh energije - pa če predvidevamo, da je na AC polnilnici 5% izgub. (najbrž si dal avto polnit s toplo baterijo, ko si se vrnil domov na obalo - se pravi so sedaj ugodne klimatske razmere). Ob 5 % izgubah, si v baterijo napolnil 59,05 kWh.

Če predpostavimo, da je to 93 % baterije (od 7% -100%) je 100 % kapacitete baterije 63,49 kWh je tukaj govora o manj kot 1 % degradaciji.

Če bi bilo pri polnjenju nekoliko več kot 5 % izgub potem je degradacija nekoliko večja, v kolikor pa bi bilo izgub še kaj manj, degradacije še ni, oz. predvidevam, da na rednih servisih že tudi kaj sproščajo bufer.

To je ocena strojnika, ki sicer nima elektro znanja, ampak upošteva predvsem analitične podatke, naj me kdo popravi, če se motim.
Swen
EVH
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 481
Kraj: Turjak
Avto: Hyundai Ioniq PFL
428
518

Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij

Odgovor Napisal/-a EVH »

SimonZed napisal/-a: 22 Jan 2021, 08:48
Swen napisal/-a: 22 Jan 2021, 08:42 Vidim, da ste nekateri pridni in pazite na baterije, sam nisem med njimi. S Kono 64kWh sem v letu in 6 mesecih pri 115.000km. S tem, da jo polnim vsak dan do 100%. Vedno na AC javnih polnilnicah, razen na daljših potovanjih polnim na DC, običajno iz 20-40% na 85% (do 100% se mi ne da čakat). Vsakodnevno opravim 2 daljši vožnji v kosu (po 120km v vsako smer) s hitrim tempom, tako da sem na cilju s porabo 24-29kWh/100km. Za info: avtu mi doseg praktično že od novega kaže 320km pri 100% napolnjeni bateriji (zaradi velike povprečne porabe), sedaj pozimi pa med 305 in 315km (od začetka ko sem vozil počasi mi je seveda kazalo tudi več, 420km)

Povejte mi, kako najlažje preverim realno kapaciteto baterije (brez obiska servisa)?
Torej z avtom vsak dan 8 ur zasedaš javno polnilnico? :clap:
/konec sarkazma

Enkrat ga na AC polnilnici napolni od 0 do 100 % pa zabeleži koliko kWh bo sporočila polnilnica, da je bilo pretočenih (odšteješ še kakšnih 5-10 % izgube in je to to). Lahko pa tudi preko OBD2 adapterja prebereš SOH, ampak mislim, da pri koni še ni bil pri nikomer zabeležen nižji od 100 %.
Bi rekel, da to ne drži, po moje bo baterija vzela kWh kolikor je njena kapaciteta. Pri meni je res enkrat kazalo SOH 96%, zdaj pa spet 100%, pa imam 10% degradacije. Degradacijo ugotoviš le z vožnjo do 0% in potem izračun, ali prebrani podatki o porabljeni energiji.
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2845
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh i,leaf
2174
1089

Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij

Odgovor Napisal/-a pirpy »

Swen napisal/-a: 22 Jan 2021, 09:03
SimonZed napisal/-a: 22 Jan 2021, 08:48
Torej z avtom vsak dan 8 ur zasedaš javno polnilnico? :clap:
/konec sarkazma

Enkrat ga na AC polnilnici napolni od 0 do 100 % pa zabeleži koliko kWh bo sporočila polnilnica, da je bilo pretočenih (odšteješ še kakšnih 5-10 % izgube in je to to). Lahko pa tudi preko OBD2 adapterja prebereš SOH, ampak mislim, da pri koni še ni bil pri nikomer zabeležen nižji od 100 %.
Tako je, zasedam javne polnilnice. Ampak ne napolnim avta v kosu. Polnim v službi, dopolnim doma... Tako da polnim na dveh lokacijah. :nod:

Predlagan način ugotavljanja stanja baterije se mi zdi precej nenatančen, ker dva dni nazaj sem polnil čez noč in od 7% do 100% napolnjenosti je polnilnica sporočila, da se je preneslo 62.0kWh energije. Oziroma vsaj jaz iz tega ne razberem nič... :geek: :nope:
Naredi test ko boš imel avto parkiran 1 dan na določeni temperaturi , ga napolni na javni polnilnici in si zapiši % in porabo, ponovi vajo čez eno leto na enaki temperaturi, potem ko bo avto en dan stal in napolni na isti polnilnici in na enakim SOC.
Vse ostalo je BS, že majhna razlika v temperaturi baterije ali merilcu porabe v polnilnici(v polnilnici merilci niso uradno uverjeni) ti da napako večjo kot pa bo degradacije.
FV-EV, Swen, warpedone, elbic
SimonZed
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2510
Avto: Kona EV 64 kWh
1939
2839

Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij

Odgovor Napisal/-a SimonZed »

Swen napisal/-a: 22 Jan 2021, 09:03
SimonZed napisal/-a: 22 Jan 2021, 08:48
Swen napisal/-a: 22 Jan 2021, 08:42 Vidim, da ste nekateri pridni in pazite na baterije, sam nisem med njimi. S Kono 64kWh sem v letu in 6 mesecih pri 115.000km. S tem, da jo polnim vsak dan do 100%. Vedno na AC javnih polnilnicah, razen na daljših potovanjih polnim na DC, običajno iz 20-40% na 85% (do 100% se mi ne da čakat). Vsakodnevno opravim 2 daljši vožnji v kosu (po 120km v vsako smer) s hitrim tempom, tako da sem na cilju s porabo 24-29kWh/100km.
Torej z avtom vsak dan 8 ur zasedaš javno polnilnico? :clap:
/konec sarkazma
...
Tako je, zasedam javne polnilnice.
...
Počasi bo konec divjega zahoda tudi za Geni uporabnike in se bo vzpostavil red.
viewtopic.php?p=83599#p83599
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek