e-Golf, vtisi iz prve roke

Električna izvedba klasičnega golfa
Odgovori
kd4evr
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 44
Kraj: Št. Vid n/Lj
Avto: VW eGolf
46
45

e-Golf, vtisi iz prve roke

Odgovor Napisal/-a kd4evr »

Dolžan sem še kaj več vtisov o e-VW golfu.

Pelje se zelo lepo, pospeški, zaviranje, lega na cesti tako kot je treba, tudi nad pričakovanji. Osnovni sistemi niso v 11 mesecih pri 41.000 km nikoli zatajili. Redni servis pri 30.000, rutinska kontrola, b.p., cca 90€. V primerjavi s Krpanovim Leafom, se zdi, ima nekatere malenkostne razlike. Pozitivno npr. preseneti z rekuperacijo in s hitrostjo polnjenja na HP / DC v idealnem območju baterije in ob primerni kombinacij temperature okolice in baterije - vsaj tako opaža bolj izkušeni kolega, ki pa mu moram seveda pritrditi, da je Leaf naprednejši avto. So pa okusi različni in mene je ta Golf prepričal, po enem letu lahko rečem, da je izpolnil pričakovanja in da sem lahko zadovoljen.

Sistem opozoril pred prazno baterijo ima več nivojev, tako da te postopoma pripelje do počasne vožnje in potem se lahko še kar dolgo na zadnjih elektrončkih kam privlečeš. Preden so bile na voljo hitre polnilnice, sem tako parkrat preračunano tvegal in prispel na cilj daljših poti z 2 - 5 km preostalega dosega, enkrat sem se celo še cel kilometer peljal z ničlo in ni bilo nič narobe. Po navodilih je sicer možno, ko se avto izpraznjen ustavi, z neko skrito rezervo avto še enkrat zagnati zato, da se ga varno umakne,,,

Avto je naprimer (ob dokaj počasni vožnji po A/C) zmogel tudi npr. pot iz Poreča v Ljubljano (obratno gre seveda z lahkoto).
Torej, nikoli iz nobenega razloga nisem obtičal oziroma klical avtovleke, ni bilo popolnega izpraznnjena baterije ali kake okvare. Še največja izjema je bila, da sem na cilj kdaj prispel z zamudo, ker sem moral nekoliko zmanjšati hitrost, ali pa se predčasno ustaviti in nekoliko dopolniti baterijo, da ne bi bilo res kaj narobe. Improvizirana polnjenja so se v v veliki večini primerov obnesla. Je pa res, da je bil avto nabavljen za resno, oz, intenzivno zasebno uporabo, v pričakovanju hitrih polnilnic.

Z nastopom hitrih polnilnic se je seveda odprl nov svet in dokaj spodoben način uporabe - manj načrtovanja, več fleksibilnosti oziroma različnih opcij in možnost improvizacij pri daljših poteh. Glavna prednost prehoda iz kamene dobe v dobo HP pa je zame možnost, da po zaključeni daljši vožnji pozno zvečer lahko zgodaj zjutraj pričnem nov opravek nrez pretiranega tveganja, ker večerni ali jutranji kratek postanek na HP poskrbi, da je baterija dovolj polna, kadar domače polnjenje v prektratki noči ne zadostuje.

Edino, kar mi je res pustilo neprijeten občutek, je bila vožnja nazaj v Lj iz Gorice čez Rebernice (povratek iz KP je manj strašljiv), ki računalo dosega res požene v odštevanje, ali podobno, vožnja skozi hud naliv oz. neurje. Nauk zgodbe: ne furaj se s (pol)prazno baterijo, če imaš daljšo oz. potratno pot in/ali napovedano ekstremno vreme. Če je polnilnic, hitrih in drugačnih, dovolj, se pač zaloga dela sproti....

Omembe vredna je še nerodna izkušnja, ko sem za nekaj časa obsedel na Lomu, ko je za več ur izpadel Petrolov komunikacijsi sistem, z mamo, ki je krepko v letih, in sem jo precej pozno dostavil domov. Ko je prava (trikrat hura za Luko) oseba na Petrolu izvedela in seveda ukrepala, se je nekako rešilo v razumnem času. Se mi pa zdi smiselno, da bi osebje v bližini HP moralo imeti nek override, da stranki omogoči nujno polnjenje, če so komunikacije s centralo prekinjene. Ironično, da polnilnica je in dela, ima štrom, ampak ji ena malenkost ne pusti delat.

Sicer pa prijetne izkušnje in spremenjen življenski slog v toliko, da se življenje nekoliko umiri in uredi, saj je doseg vendarle realnih 150km, po podeželskih cestah tudi več, in je potrebno to, čas polnjenja in lokacije polnilnic upoštevati.
Prednosti daleč odtehtajo morebitne predsodke in pomanjkljivosti.

Sicer pa - vprašajte... !
robert, matija, Damijan, CRF, Dzun Tao, majamartin
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7870

Re: e-Golf, vtisi iz prve roke

Odgovor Napisal/-a matija »

Dobro napisano. Prvi e-golf na forumu?

Tudi jaz sem imel z Luko iz Petrola zelo dobro komunikacijo, veckrat.
Damijan, kd4evr
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5968

Re: e-Golf, vtisi iz prve roke

Odgovor Napisal/-a CRF »

Odlično napisano, še bolje pa to da avto res 100% uporabljaš v praksi. Priznam, da se jaz nebi mogel vsak dan vozit izven ali na meji dosega. Takrat ko se, se pa dobro pripravim in vozim z veliko rezerve.
S kakšno močjo pa polniš doma, da praviš da se včasih ne napolni čez noč?
kd4evr
Uporabniški avatar
robert
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 609
Kraj: Kranj
Avto: Soul EV
806
430

Re: e-Golf, vtisi iz prve roke

Odgovor Napisal/-a robert »

Super.
Še eden PowerUser, zdej nas je ene 5 takih, ki delamo 50.000km na leto ali več.
Mi imamao 35k v malo manj kot 8mesecih.
Upam, da se na kaki polnilnici srečava in kako konstruktivno rečemo, častim kavo!
Damijan, kd4evr
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7870

Re: e-Golf, vtisi iz prve roke

Odgovor Napisal/-a matija »

e-Golf ima 3.6kW onboard polnilec. Kar pa me cudi je to, da pri VW napovedi osvezenega e-Golfa s 50% vecjo baterijo se naprej omenjajo 3.6kW polnilec, sumim na napako. Tistega se bo potem ravno 50% napolnilo cez noc.

vir: tema e-Golf, bolj proti koncu: http://evsvet.eu/viewtopic.php?f=25&t=25
kd4evr
Uporabniški avatar
Damijan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1239
Kraj: West Gorenjska
Avto: malo mešano ;)
989
1509

Re: e-Golf, vtisi iz prve roke

Odgovor Napisal/-a Damijan »

3,6kW OBC je za doma čisto ok, izziv nastane na potovanju brez DC... Tam bi prišel prav 3 fazni, bolj kot enofazni 6,6kW.
kd4evr
Soul EV believer
DeLonghi
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 74
139
0

Re: e-Golf, vtisi iz prve roke

Odgovor Napisal/-a DeLonghi »

Ko sem jaz kupoval prvi e-golf, je bilo takrat receno, da ima 7.2 kw OBC. To je bilo september 2014. Kasneje se je izkazalo, da to ni res in da taksne prodajajo le za ameriski trg. Se ena neresnost s strani VW.
Avto sem dobil v testno voznjo preko vez in ga testiral. Super avto za voziti kot je omenil zgoraj kd4evr. S tem se popolnoma strinjam.

Vendar, kar je mene motilo pri golfu, je bila poraba v zimskih pogojih ter za nov avto majhna kapaciteta baterij.

To, da avto naredi realnih 150km po AC ali celo vec po lokalnih cestah, mi je skoraj neverjetno.
kd4evr
kd4evr
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 44
Kraj: Št. Vid n/Lj
Avto: VW eGolf
46
45

Re: e-Golf, vtisi iz prve roke

Odgovor Napisal/-a kd4evr »

DeLonghi napisal/-a: Vendar, kar je mene motilo pri golfu, je bila poraba v zimskih pogojih ter za nov avto majhna kapaciteta baterij.

To, da avto naredi realnih 150km po AC ali celo vec po lokalnih cestah, mi je skoraj neverjetno.
Ja, razlika med zimsko in letno porabo je velika:
- letne gume so prišle z avtom in so nekaj posebnega, majhen kotalni upor
- zimske gume sem dal na navadna jeklena platišča (v zadnjih 30 letih niso naredili kolesnih pokrovov, ki mi bi bili všeč
- gretje nekaj prispeva (verjetno tu ni junaka, ki ne bi rade volje doplačal za toplotno črpalko, to je bila edina stvar, ki sem jo doplačal pri serijskem avto, 800 €)
- režim, način vožnje je drugačen, tudi relacije druge.
Skratka, recimo, takole na palec dodatna 1-2 kWh / 100 km ?
kd4evr
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 44
Kraj: Št. Vid n/Lj
Avto: VW eGolf
46
45

Re: e-Golf, vtisi iz prve roke

Odgovor Napisal/-a kd4evr »

Damijan napisal/-a:3,6kW OBC je za doma čisto ok, izziv nastane na potovanju brez DC... Tam bi prišel prav 3 fazni, bolj kot enofazni 6,6kW.
Samo ne tisti od Zoe, upam
Enkrat sem moral počakati mojstra v DIvači (ki je celo prišel v razumni urci), da mi je odklenil kabel. Golf je bil na srećo že skoraj poln, ko se je priklopil nič hudega sluteč priložnostni uporabnik in ... je lahko dal otroke na vlak za domov in šel v hotel.

Kar se mene tiče, je šuko in 2,2 kW za doma čisto dovolj, če je človek veliko doma. Sam razmišljam o postajici, da bi zvlekel ven vsaj tiste 3,7. Ampak je še ena investicija, ki pa je lahko hitro odveč, če bo šel razvoj naprej.

Današnje hitre polnilnice bodo jutrišnje počasne (oziroma domače ....
kd4evr
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 44
Kraj: Št. Vid n/Lj
Avto: VW eGolf
46
45

Re: e-Golf, vtisi iz prve roke

Odgovor Napisal/-a kd4evr »

DeLonghi napisal/-a: To, da avto naredi realnih 150km po AC ali celo vec po lokalnih cestah, mi je skoraj neverjetno.
Saj pravim, da se da, kar pa ne pomeni, da je dobro. In to je eden od smislov DC postaj. Zdaj, ko se jim izogibam, je spomin na obdobje pred njimi spet zelo živ. In spet lahko opažam, koliko naredim z eno tretjino, dvema, ali polovico ali tričetrt tanka, pa prištevam še tisto, kar ceni range kalkulator. Pa dobiš številke med 150 in recimo 175, seveda s skrajno varčno vožnjo, pod omejitvami hitrosti, na relacijah po lj. kotlini, recimo Medvode - Naklo - Šenčur - Komenda - Šentjakob - Pirniče..
Uporabniški avatar
robert
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 609
Kraj: Kranj
Avto: Soul EV
806
430

Re: e-Golf, vtisi iz prve roke

Odgovor Napisal/-a robert »

kd4evr napisal/-a: Kar se mene tiče, je šuko in 2,2 kW za doma čisto dovolj, če je človek veliko doma. Sam razmišljam o postajici, da bi zvlekel ven vsaj tiste 3,7. Ampak je še ena investicija, ki pa je lahko hitro odveč, če bo šel razvoj naprej.
Zakaj pa ne potegneš zadost močen kabel, če ga še nimaš?
Na koncu daš kemper vtičnico.
in kupiš nekaj takega http://eauto.si/metron-shop/?product=ty ... -case-test
investicija cca400EUR, najbolje, da kar pokličeš Andreja Pečjaka pa se bosta zmenila.

Iz mojih izkušenj je to bolje, ker uporabljam isti kabel na dveh lokacijah in še na starejših polnilnicah gre. Mogoče je koristen še kak adapter.

Je pa res, da sem prejšnji mesec na steno privijačil originalen kabel (10A 2,2kW), sicer tako, da lahko na hitro vtaknem tega hitrejšega, če je sila.... jaz lahko doma potegnem največ 4,4kW
kd4evr
kd4evr
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 44
Kraj: Št. Vid n/Lj
Avto: VW eGolf
46
45

Re: e-Golf, vtisi iz prve roke

Odgovor Napisal/-a kd4evr »

CRF napisal/-a: S kakšno močjo pa polniš doma, da praviš da se včasih ne napolni čez noč?
2,2 kW.... vprašanje je le, ali si montirati 3,7 kW ali kar DC combo - CCS postajo
DeLonghi
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 74
139
0

Re: e-Golf, vtisi iz prve roke

Odgovor Napisal/-a DeLonghi »

kd4evr napisal/-a:
DeLonghi napisal/-a: To, da avto naredi realnih 150km po AC ali celo vec po lokalnih cestah, mi je skoraj neverjetno.
Saj pravim, da se da, kar pa ne pomeni, da je dobro. In to je eden od smislov DC postaj. Zdaj, ko se jim izogibam, je spomin na obdobje pred njimi spet zelo živ. In spet lahko opažam, koliko naredim z eno tretjino, dvema, ali polovico ali tričetrt tanka, pa prištevam še tisto, kar ceni range kalkulator. Pa dobiš številke med 150 in recimo 175, seveda s skrajno varčno vožnjo, pod omejitvami hitrosti, na relacijah po lj. kotlini, recimo Medvode - Naklo - Šenčur - Komenda - Šentjakob - Pirniče..
Dvom nad tvojim dosegom sem izrazil izrecno samo zaradi primerjave z nasim 27kwh neto baterijo, cca 5 kwh vec kot egolf.
Ko se vozim po AC z tovornjakarsko hitrostjo, to je po stevcu cca 92kmh, dosezem cca 170-180km in ostane mi se varnih 15%. Zato mi je doseg egolfa po AC 150km skoraj kar neverjeten dosezek.
kd4evr
kd4evr
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 44
Kraj: Št. Vid n/Lj
Avto: VW eGolf
46
45

Re: e-Golf, vtisi iz prve roke

Odgovor Napisal/-a kd4evr »

robert napisal/-a:
kd4evr napisal/-a: Kar se mene tiče, je šuko in 2,2 kW za doma čisto dovolj, če je človek veliko doma. Sam razmišljam o postajici, da bi zvlekel ven vsaj tiste 3,7. Ampak je še ena investicija, ki pa je lahko hitro odveč, če bo šel razvoj naprej.
Zakaj pa ne potegneš zadost močen kabel, če ga še nimaš?
Na koncu daš kemper vtičnico.
in kupiš nekaj takega http://eauto.si/metron-shop/?product=ty ... -case-test
investicija cca400EUR, najbolje, da kar pokličeš Andreja Pečjaka pa se bosta zmenila.

Iz mojih izkušenj je to bolje, ker uporabljam isti kabel na dveh lokacijah in še na starejših polnilnicah gre. Mogoče je koristen še kak adapter.

Je pa res, da sem prejšnji mesec na steno privijačil originalen kabel (10A 2,2kW), sicer tako, da lahko na hitro vtaknem tega hitrejšega, če je sila.... jaz lahko doma potegnem največ 4,4kW
Ja, nate ali na Pečjaka se lahko obrnem , pa napeljemo.... S tem, kaj bom "inštaliral" doma, bom še malo počakal. Rajši postavim na dvorišču eno AC/DC in kiosk s kavo in krofi ?

Golf sicer serijsko premore dva kabla:
- enega šuko, ki ima vmes člen za nastavljanje polnilnega toka. Daje robusten vtis, a se s podrobnosti nisem ukvarjal, dela lepo na 10A in 220V, človek se polni, če ni v zidu in kje naprej "šibki člen".
- Mennekes, ki polni s 3-cela-6-ali-7-whatever. Bi moral po bajti verjetno vleč en dodaten drat, oziroma speljat drugače. Ko je bil na obisku Krpanov Leaf, se je filal samo toliko časa, dokler ni padlo 16A - žena je nastavila premajhen zamik, kdaj naj se zalaufa pralni stroj

Skratka, ne vem, če štekam, kaj bi imel od kamperske vitčnice več od navadne. Plavi adapterček sem si sicer kupil, če bi kje blodil po kamenodobnem okolju (kjer ni dovolj hitrih polnilnic).
kd4evr
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 44
Kraj: Št. Vid n/Lj
Avto: VW eGolf
46
45

Re: e-Golf, vtisi iz prve roke

Odgovor Napisal/-a kd4evr »

DeLonghi napisal/-a: Dvom nad tvojim dosegom sem izrazil izrecno samo zaradi primerjave z nasim 27kwh neto baterijo, cca 5 kwh vec kot egolf.
Ko se vozim po AC z tovornjakarsko hitrostjo, to je po stevcu cca 92kmh, dosezem cca 170-180km in ostane mi se varnih 15%. Zato mi je doseg egolfa po AC 150km skoraj kar neverjeten dosezek.
Haklc je v tem, da v Sloveniji, razen če se greš tranzit, itak nimaš 150 km AC v kosu. Kia je verjetno nekoliko težja, Golf pa ima tono in pol. Pravim, da zna presenetit. Tudi je drugače, če je človek sam v avtu in brez prtljage.
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7870

Re: e-Golf, vtisi iz prve roke

Odgovor Napisal/-a matija »

Zivjo kd4evr, plava CEE3 ima to prednost, da so PIN-i debelejsi z boljsim stikom kot pri navadni Schuko. Ampak ti povem iz prve roke da 7 mesecev vsako noc polnim C-Zero preko Schuko, ki naj bi serijsko vlekel 16A a dejansko potegne ven 14.5A (omejitev internega polnilca). Z naslednjim modelnim letom so sicer polnjenje na schuko se znizali za nekaj amperov - varovanje instalacij v zgradbah.

Nekih tezav nisem imel, sem pa imel vidno zažgan original Schuko prikljucek ko je bil avto kupljen ter enega od pinov postrani. Ne vem kako je to uspelo prejsnjemu lastniku, nekaj je moralo odbit. Jaz sem to takoj zamenjal in zaenkrat je BP.

Je pa priporoceno za redno vec-urno polnjenje vseeno uporabiti CEE3 namesto Schuko, ce so polnilne moci blizu 16A. Schuko by design ni namenjen temu.

Ravno danes sem kupil ta port in ga bom na kablu zamenjal. Vceraj je bil zakljucen projekt novih kablov pod nadstresek in imam zdaj tam CEE3 vticnico.
Damijan, robert
Uporabniški avatar
robert
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 609
Kraj: Kranj
Avto: Soul EV
806
430

Re: e-Golf, vtisi iz prve roke

Odgovor Napisal/-a robert »

kd4evr napisal/-a: Skratka, ne vem, če štekam, kaj bi imel od kamperske vitčnice več od navadne. Plavi adapterček sem si sicer kupil, če bi kje blodil po kamenodobnem okolju (kjer ni dovolj hitrih polnilnic).
"keperska" vtičnica je v osnovi 16A.
Lažje vtikaš, pa še pini se bolje prilegajo.
Navadna šuko se dokaj hitro skuri pri 16A.
Če polnim na šuko pri 16A so pini izjemno vroči, in samo majhen "nestik" povzroči mini iskrenje in na koncu sežgano vtičnico.Ima pa Legrand neko EV šuko vtičnico, ki bolje prime pine.

Vsekakor pa ni bila poanta v vtikaču, ampak v 16A polnenju!
To je kar konkretno hitreje od 10A ...... v tapocen polnenju pri 10A dobiš 17kW , pri 16A pa 28kW.
To je to kar pridobiš.

Kabel ti bo pa potegnil kak štromar, ki bo lepo pomeril, na kateri fazi lahko polneš avto, da ga hišni aparati ne bodo vrgli ven.
Damijan
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “e-Golf”