ID.4 - "Električni sistem ne deluje pravilno"

e-Up, e-Golf
Odgovori
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2911
Avto: e-Golf 2020
1389
185

Re: ID.4 - "Električni sistem ne deluje pravilno"

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

rkovac napisal/-a: 11 Jan 2022, 12:36 tako SW kot HW sta pod proizvajalčevo kontrolo.

Tukaj je problem :)
Rubb
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 286
Kraj: Nova Gorica
Avto: Vw
180
256

Re: ID.4 - "Električni sistem ne deluje pravilno"

Odgovor Napisal/-a Rubb »

rkovac napisal/-a: 11 Jan 2022, 12:36
Rubb napisal/-a: 11 Jan 2022, 11:46 @rkovac Na ta vprašanja smo že odgovorili, zakaj prihaja do napak, zakaj se nekatere ne beležijo v log itd.
Glede primerjave z windowsi je pa tako. Windowsi so osnovni sistem, ki je že vse od verzije 1.0 bil stabilen. Težava nastane ko instaliraš programe. Takrat se začnejo stvari med seboj tolčt in lahko posujejo tudi osnovni sistem. Tu je podobno. Sam infotainment je zlepljenka različnih programov, ni vse en. Imaš ločeno za navigacijo, radio, bluetooth povezljivost, android auto, apple povezljivost itd itd. Vsakega od teh modulov razvija en team, ko pa to spraviš skupaj v eno celoto pa skakajo ven bugi. Čisto običajno in se dogaja v vseh s softwareom povezanih stvareh. Verjamem da je to marsikomu neznanka in da pač vidi le napako na ekranu ali kako nek del ne deluje, ne ve pa kaj je zadi. Sliši se enostavno sprogramirat takšno zadevo, a lahko zagotovim da ni. Potem so tu še posodobitve, ki super delujejo dokler jih testirajo v testni fazi v tovarni, ko pa se jih aplicira na večje število vozil, pa skačejo ven težave.
Še NKBM je pred kakimi 5 leti menjala sistem, pa je takoj po novem letu bilo kup napak v spletni banki, še kar veliko časa se ni dalo dostopat do izpiskov stanja za nazaj. Ne grem v detajle kaj je bilo zadaj, lahko pa povem da je v testni fazi bilo vse brezhibno.

Ne pa opravičujem nedelovanje avta ali njegovih delov, samo razlagam zakaj je tako.
Verjetno govoriš napačni osebi. Čez 25 let se profesionalno ukvarjam z razvojem SW, trenutno v timu 17 razvijalcev :)
Ravno zato, ker vem, kako deluje razvoj SW, govorim o tem. Pri SW v avtu je vse skupaj toliko lažje, saj gre za zaprt sistem. Ni nobene možnosti nameščanja dodatnih programov, tako SW kot HW sta pod proizvajalčevo kontrolo.
Odlično, potem si lahko predstavljaš, kako je fajn kombinirat različne kose (module) razvite s strani različnih teamov v isti kernel in da se vse med seboj lepo in brezhibno razume. To je pa tudi težava.
bvs
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1408
577
653

Re: ID.4 - "Električni sistem ne deluje pravilno"

Odgovor Napisal/-a bvs »

Očitno imajo hude probleme, da še osnovnih funckij ne morejo sprogramirati BP v pol leta. Ali so problem softweraši ali pa hardware. Druge ni.

Še enrkat fino, da imam e-golfa, kjer mi vse deluje.
DeCoRawr
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4139
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR
3047
1947

Re: ID.4 - "Električni sistem ne deluje pravilno"

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Pri SW v avtu je vse skupaj toliko lažje, saj gre za zaprt sistem.
V principu ja, v praksi je pa skoraj isto kot da bi šlo za 'odprt' sistem ... imajo tisoče (dobesedno) dobaviteljev raznih kosov, vsak s svjim SW, katerega razvija druga ekipa.

+99,99% časa požre pretepanje kaj piše v dokumentaciji in kdo je naredu nekaj, česar nebi smel oz. bi moral pa ni.
In še ko se uspejo strinjat kje/čigav je problem, pride drugi del zgodbe kdaj in kako točno bodo spremenili stvari in kaj tretjega bo zaradi tega treba prilagajat, kar terja drugo goro dokumentacije in pretepanj.

Bolje ne more bit, ne ob taki zasnovi.
You develop wisdom through suffering. You suffer into the truth.
bvs
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1408
577
653

Re: ID.4 - "Električni sistem ne deluje pravilno"

Odgovor Napisal/-a bvs »

Če pišejo za njih Indijci? potem imam izkušnje v stilu "kasno stiže Marko ... " :D.
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4139
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR
3047
1947

Re: ID.4 - "Električni sistem ne deluje pravilno"

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Ne, niso (le) indijci, predvsem pa "ne pišejo le za VW".
In to je tudi del problema - fokus je'razdeljen na več različnih naročnikov, VW je le en v vrsti.

SW je enostven le tistim, ki ga le uporabljajo.
bvs
You develop wisdom through suffering. You suffer into the truth.
bvs
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1408
577
653

Re: ID.4 - "Električni sistem ne deluje pravilno"

Odgovor Napisal/-a bvs »

warpedone napisal/-a: 11 Jan 2022, 14:01 Ne, niso (le) indijci, predvsem pa "ne pišejo le za VW".
In to je tudi del problema - fokus je'razdeljen na več različnih naročnikov, VW je le en v vrsti.

SW je enostven le tistim, ki ga le uporabljajo.
Ja, vendar, da osnovne funcije ne moreš sprogramirat v enem letu je pa ena žalost. Očitno je fokus slab ali pa so podizvajalci slabi, morebiti slabo plačani?
Blindek
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 195
Kraj: Ljutomer
Avto: Enyaq iV
98
113

Re: ID.4 - "Električni sistem ne deluje pravilno"

Odgovor Napisal/-a Blindek »

Mogoče tudi del teme, lahko si pogledate na Twitterju in spletu podjetje Cariad. Je SW podjetje od VWAG in redno objavljajo novosti oz kaj počnejo.
So namensko novo podjetje za razvoj trenutnih in bodočih SW rešitev.

Da ne rešijo težav v 1letu+ mora res nekaj biti konkretno narobe, kaj točno pa ve verjetno zelo malo ljudi
rkovac
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 20
Kraj: Murska Sobota
Avto: VW ID.4
26
9

Re: ID.4 - "Električni sistem ne deluje pravilno"

Odgovor Napisal/-a rkovac »

Rubb napisal/-a: 11 Jan 2022, 13:04 Odlično, potem si lahko predstavljaš, kako je fajn kombinirat različne kose (module) razvite s strani različnih teamov v isti kernel in da se vse med seboj lepo in brezhibno razume. To je pa tudi težava.


Vsi timi so pod popolno Volkswagenovo kontrolo, zato ne bi smela biti kakšna posebna težava jasno določiti mej med posameznimi moduli in razviti protokola, po katerem komunicirajo med sabo. In kar se SW tiče, ni nekih bistvenih razlik med tistim v EV in onim v avtu na gorivo, torej neko znanje pri njih sigurno že obstaja.

Da je VW razvijal nek nov SW za ID-je, si je pa sam kriv. Čisto enostavno bi lahko nadaljeval z razvojem obstoječega SW, ne da so šli razvijat UI, ki "ne potrebuje" nobenega fizičnega stikala/tipke/gumba. Moje mnenje je itak, da bi bilo potrebno touch vmesnike v avtomobilih s stališča varnosti prepovedat. Ne vem, če gre tu za "prekletstvo Tesle" in težnjo slediti Tesli z uporabniškim vmesnikom (tako, kot se je v telefoniji recimo sledilo vsem novotarijam iPhioneov, tudi nesmiselnim) ali za racionalizacijo proizvodnje in ukinjanjem vseh mehanskih delov. Kvaliteten fizični gumb je pač bistveno dražji od ene ikone občutljive na dotik na ekranu.
Rubb
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 286
Kraj: Nova Gorica
Avto: Vw
180
256

Re: ID.4 - "Električni sistem ne deluje pravilno"

Odgovor Napisal/-a Rubb »

rkovac napisal/-a: 11 Jan 2022, 14:25 Kvaliteten fizični gumb je pač bistveno dražji od ene ikone občutljive na dotik na ekranu.
In tu imaš odgovor zakaj je tako. Hitrost razvoja in šparanje.

Z vsem ostalim se pa tudi lahko strinjam, dodal bi le še, da razvoj ni ves v domeni VW ampak VW outsourca razvoj SW drugim podjetjem. Celotno stvar ki ji sedaj pravijo volkswagnov avto je razvijalo več neodvisnih firm. Tu je pa ta težava kjer se sedaj midva spotikava v tem pogovoru.
rkovac
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 20
Kraj: Murska Sobota
Avto: VW ID.4
26
9

Re: ID.4 - "Električni sistem ne deluje pravilno"

Odgovor Napisal/-a rkovac »

@Rubb
Saj mi je jasno, da VW outosurca določene zadeve in se ne razvije vse inhouse. Ampak kot naročnik ima še zmeraj vajeti v rokah.
Rubb
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 286
Kraj: Nova Gorica
Avto: Vw
180
256

Re: ID.4 - "Električni sistem ne deluje pravilno"

Odgovor Napisal/-a Rubb »

rkovac napisal/-a: 11 Jan 2022, 15:27 @Rubb
Saj mi je jasno, da VW outosurca določene zadeve in se ne razvije vse inhouse. Ampak kot naročnik ima še zmeraj vajeti v rokah.
Vajeti imajo vedno manj v rokah. Povpraševanja po developerjih je vedno več, zato je cena vedno višja. Za prišparat izberejo cenejšega, tej pa sam veš kako delajo stvari, verjetno pa veš tudi kako je potem z reklamacijami pri takih. ;)
Bodo porihtali, ne skrbi. :nod:
November
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 42
Kraj: Novo mesto
Avto: e-up, ID.3
67
26

Re: ID.4 - "Električni sistem ne deluje pravilno"

Odgovor Napisal/-a November »

rkovac napisal/-a: 11 Jan 2022, 09:03 Torej sem sam kriv, ker sem "nepotrpežljiv"? In si samo želim stvari, ki jih obljubljajo?
Ne pa firma, ki prodaja polizdelke?

A slučajno kje v kakšnem Volkswagnovem prospektu piše, da je software v beta fazi in da deluje tako tako? Pa da sem plačal za avto, da ga lahko "testiram"? Sem bral tudi tisti tekst pod *, pa nisem ničesar našel. Precej softwarea je tudi v današnjih bencinarjih in dizlih, pa tam zadeve delujejo.
Se popolnoma strinjam z napisanim. Meni so avto predstavili popolnoma drugače, kot se je izkazal po nakupu. O nekaterih napakah sem že pisala in se ne želim ponavljat, ampak konec koncev sploh ni pomembno, kaj je narobe. Če ne dela tisto, kar je vgrajeno ali bilo predstavljeno, da avto ima, gre za napako. In to stvarno. Ki mora biti odpravljena v 45 dneh. Drugače lahko kupec zahteva vrnitev kupnine, drug, brezhiben izdelek ali povrnitev sorazmernega dela kupnine.
Izdelek ima stvarno napako, če nima:
- lastnosti, ki so potrebne za njegovo normalno rabo;
- lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero ga kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana;
- lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane;
- če je prodajalec kupcu izročil izdelek, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom.

Me zanima, kako hitro bi VW odpravljal napake, če bi mu vsi vračali avtomobile. Vsekakor si to zavlačevanje lahko privošči, ker nas je večina kupcev tako bebavih, da tega ne naredimo. Kakor jaz poznam IT svet, so naročniki izjemno natančni pri tem, kaj dela in kaj ne. Zaradi napak se plačujejo hudi penali, ponudnik pa mora urgentno vse sproti popraviti.

Če samo svoj bebavi primer omenim: 4x na lastne stroške odpeljala avto na različne servise, nobene napake niso odpravili, nobenih natančnih pojasnil niso dali. Sedaj pa že od 29.12. tiho čakam odgovor gospoda z oddelka podpore strankam pri Porsche Slovenija, saj sem ga prosila za natančna pojasnila glede svojega primera in za datum odprave napak. Niti brezveznega odgovora nisem dobila, kot npr. na prejšnje pismo, ko je tako lepo polizano odgovoril, da pooblaščeni zastopnik obžaluje težave na mojem vozilu in si prizadeva za zadovoljstvo strank. Ter me prijazno napotil na še četrti servis, s katerim bom samo izgubljala čas in denar. Mislim, da sem tik pred tem, da se k njim odpravim z odvetnikom, še prej pa se konkretno razgovorim po forumih in medijih, organizacijah za varstvo potrošnikov in seveda povsod, kjer je pomembno, kako se obravnava napake na kupljenih izdelkih.

Kdo je že omenil, da lahko prodamo vozilo, če nismo zadovoljni? Seveda, in izgubimo tisoče evrov zaradi tega in rešujemo še težave, ki bodo zaradi tega nastale na eko-skladu. Ali pa bo vse to prijazno uredil uvoznik, ki mu je tako zelo mar, kakšne polizdelke prodaja?
Apolon, Avrelij, mschrek, Blindek, nteam, sluk, rkovac, prgrmr, twolf, prijazen, BL_EV, Nemelk, smuggler007, macek, mykuza, ambasador
McDuck
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 341
Avto: Volkswagen ID.3
85
23

Re: ID.4 - "Električni sistem ne deluje pravilno"

Odgovor Napisal/-a McDuck »

November,

ali lahko napišeš povezavo do posta v katerem si napisala vse napake katere te motijo?
McDuck
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 341
Avto: Volkswagen ID.3
85
23

Re: ID.4 - "Električni sistem ne deluje pravilno"

Odgovor Napisal/-a McDuck »

Avto sem kupil marca 2021 takoj so ga pred primopredajo posodobili na različico 2.1, obljubili so posodobitve na vsaka tri meseca, zdaj je že januar 2022, jaz še nisem prejel nove 2.3 posodobitve. Po treh letih pa Volkswagen pričakuje da plačujemo za posodobitve in za dodatne (v živo) informacije v navigaciji (v bistvu gre za 2GB prenosa podatkov na mesec). V družini smo v preteklosti 11 let imeli Golf 5 in smo bili zelo zadovoljni, toda od ID3 pa sem osebno pričakoval malo več. Infotainment sistem bi moral obvezno delati brez zatikanja. Nabor funkcij in informacij v infotainment sistemu je po meni čist osnovni za en sodoben avto in bi tudi po vsem tem času to moralo že bolj zanesljivo delati. Tudi bi lahko začeli dodajati nekatere nove dodatne informacije in možnosti. Sramota je da vse do zdaj še vedno nimamo stanja procenta baterije na tistem malem zaslonu. Če tega niso sposobni narediti v vsem tem času, koliko časa bojo potrebovali za kake bolj resne zadeve.
ambasador
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 29
Kraj: Kranj
Avto: Hyundai Leaf
18
15

Re: ID.4 - "Električni sistem ne deluje pravilno"

Odgovor Napisal/-a ambasador »

Namen imam menjati EV. Par dni nazaj sem imel na testu ID 3, prodjalec mi je zagotavljal, da so vse napake že odpravljene, da se je to dogajalo pred posodobitvijo, da je že četrta verzija posodobitve zunaj in oh in sploh koliko so kupci zadovoljni,in da ni težav. Kolebam pa med ID 3 in Kono 64, do zdaj sem se nagibal na ID 3, zdej me pa vse bolj vleče h Koni pa še domet je za cc 50 km boljši.....
ambasador
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 29
Kraj: Kranj
Avto: Hyundai Leaf
18
15

Re: ID.4 - "Električni sistem ne deluje pravilno"

Odgovor Napisal/-a ambasador »

Takole, tudi kolega ga ima pa iz druge roke povem, da ni kej preveč zadovoljen sploh z odzivnostjo servisa dvakrat je že ostal na cesti če nebi imel triglav asistence, bi avto stal vsaj kakšen dan ob cesti.
- problem z 12V baterijo, menjana
- vzvratna kamera se je kar naprej ugašala
-displej je kar zmrzoval
-povezava z bluetooth ni delala
-4G povezava ni delala dolgo časa
-keyless ni delal pojavil napis naj ga odpeljem na servis, posodobitev softwara v2.3 je to rešil sep 2021
- pri polnjenju se je pojavil error, ugasnil prižgal in je spet delalo normalno.
pa še kej se bi najdlo
Uporabniški avatar
smuggler007
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 292
Kraj: Vrhnika
Avto: KONA
300
66

Re: ID.4 - "Električni sistem ne deluje pravilno"

Odgovor Napisal/-a smuggler007 »

ambasador napisal/-a: 15 Jan 2022, 04:35 Namen imam menjati EV. Par dni nazaj sem imel na testu ID 3, prodjalec mi je zagotavljal, da so vse napake že odpravljene, da se je to dogajalo pred posodobitvijo, da je že četrta verzija posodobitve zunaj in oh in sploh koliko so kupci zadovoljni,in da ni težav. Kolebam pa med ID 3 in Kono 64, do zdaj sem se nagibal na ID 3, zdej me pa vse bolj vleče h Koni pa še domet je za cc 50 km boljši.....
Oj, lastnik Kone 2020 predzadnji model široki zaslon.
Po letu in pol, večjih težav ni, tudi servis Autobinck, do zdaj nimam pripomb.
-aku 12v zgleda da ga bo hudič vzel, ampak to so težave vseh EV
-po updatu infotainmenta, sicer dela lapo izgleda ampak ni kej prida
Večinoma težav je že odpravljenih, mislim da je boljša izbira, vsekakor manj težav pa še domet je neprimerno boljši.
McDuck
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 341
Avto: Volkswagen ID.3
85
23

Re: ID.4 - "Električni sistem ne deluje pravilno"

Odgovor Napisal/-a McDuck »

Osebno takšni težav nisem imel.
Takšne ali podobne težave so ljudje imeli kateri so vozila prevzeli leta 2019.
Veliko napak je res odpravljeno začetkom leta 2020 toda še vedno jih je nekaj ostalo.
Avto se lepo pelje, nisem imel večjih težav razen da mi je kuna ali kaka druga žival pregrizla en kabel (tako so mi na servisu povedali) pa sem moral na servis da to ugotovijo in popravijo toda tudi s pregriženim kablom sem se ob izpisani napaki vozil še 300 km.
Moje slabe izkušnje so predvsem povezane z infotainment sistemom.
Simon
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1540
Kraj: Ljubljana
Avto: ZOE R135
933
815

Re: ID.4 - "Električni sistem ne deluje pravilno"

Odgovor Napisal/-a Simon »

smuggler007 napisal/-a: 15 Jan 2022, 05:23
ambasador napisal/-a: 15 Jan 2022, 04:35 Namen imam menjati EV. Par dni nazaj sem imel na testu ID 3, prodjalec mi je zagotavljal, da so vse napake že odpravljene, da se je to dogajalo pred posodobitvijo, da je že četrta verzija posodobitve zunaj in oh in sploh koliko so kupci zadovoljni,in da ni težav. Kolebam pa med ID 3 in Kono 64, do zdaj sem se nagibal na ID 3, zdej me pa vse bolj vleče h Koni pa še domet je za cc 50 km boljši.....
Oj, lastnik Kone 2020 predzadnji model široki zaslon.
Po letu in pol, večjih težav ni, tudi servis Autobinck, do zdaj nimam pripomb.
-aku 12v zgleda da ga bo hudič vzel, ampak to so težave vseh EV
-po updatu infotainmenta, sicer dela lapo izgleda ampak ni kej prida
Večinoma težav je že odpravljenih, mislim da je boljša izbira, vsekakor manj težav pa še domet je neprimerno boljši.
Aku12v niso težave vseh EV in ko berem vse kar naštevate, sem prav vesel, da imam avto z nič zvezdicami :D
warpedone, Sebastijan, EVH
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek