Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

e-Up, e-Golf
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6208
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
4703
5496

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

OdgovorNapisal/-a CRF » 25 Feb 2020, 10:07

Hehe, sem vedel da vas bo zmotilo teh 400W. Seveda je od avta do avta različno.
Skoraj vsi razen Tesle ugasnjeni ne porabljajo skoraj nič. 400 W sem pa vzel iz @pirpijevega podatka koliko rabi ZOE ko je "ON".
lahko sem se pa tudi zmotil... ampak ne veliko.
Admin @ EVSVET.eu
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1889
Kraj: Kamnik
Avto: IONIQ EV, C-ZERO
2364
4596

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

OdgovorNapisal/-a DGJ » 25 Feb 2020, 12:19

Vsem novim lastnikom EV-jev (in tistim, ki bodo to postali v kratkem) manjši nasvet - Avto polnite tako kot vam ustreza glede na vaš čas. Polnite v skladu s tem, da bodo vaše vožnje in potovanja čim bolj "tekoča".
Ne obremenjujte se preveč s tem kdaj, do katerih procentov, s kakšno močjo, na kakšen način ipd je najbolje za baterijo. To ni pomembno. Glejte kako je najbolje za vas. Za baterijo bo poskrbel BMS.
Baterija bo vsekakor "preživela" avto. Ali bo prestar ali se ga boste naveličali ali pa bo na trgu toliko boljših, novih in cenejših, da ga boste že zato zamenjali.

Čas posvetite bolj pomembnim zadevam v življenju. :)
EV+PV entuziast, FV-EV, prgrmr, Moni, gile, SimonZed, Sebastijan, Nemelk, elbic, Mifar, ixi, majamartin, sluk
gile
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 124
Kraj: Bela krajina
Avto: e-golf
146
46

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

OdgovorNapisal/-a gile » 25 Feb 2020, 13:04

DGJ: sicer imaš prav, ampak to nam je novopečenim EVjašem trenutno najbolj zanimivo.
DGJ, majamartin
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1889
Kraj: Kamnik
Avto: IONIQ EV, C-ZERO
2364
4596

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

OdgovorNapisal/-a DGJ » 25 Feb 2020, 13:07

Razumem... ker sem bil sam na istem. :) Je pa tudi res, da sem bil nekako primoran že od začetka avto polniti na način kot ga svetujem, ker je voženj veliko, baterija pa v IONIQ-u relativno majhna.
No... uživajte čimbolj v sami vožnji in lepotah narave okoli sebe.
domina
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2126
Avto: EV Kona 64
2159
1728

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 25 Feb 2020, 13:11

gile je napisal/-a:DGJ: sicer imaš prav, ampak to nam je novopečenim EVjašem trenutno najbolj zanimivo.


Kar poslušajte ga, smo bili vsi na tem ob nakupu mal s cmokom, če je bila odločitev prava, ker nimaš ali imaš premalo izkušenjz novo tehnologijo. Pri vsaki novi stvari rabiš nekaj časa, da se sprostiš in pričneš uživat :hot:
domina, DGJ
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3780
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla Model 3 SR+ | BMW 225xe
4346
5751

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

OdgovorNapisal/-a matija » 25 Feb 2020, 13:58

0.5kW v povprecju porabi vsa elektronika, ko je avto prizgan. Prizgan je tudi ko se polni. Ko je ugasnjen naceloma ne porablja nic (vsi ki niso Tesla), ali pa skoraj nic (Tesla).

Ce polnis ~4h (kot recimo jaz na 3x16A) si avto napolnil od 10% do 90% v 4h, torej si spotoma za racunalnike zmetal ven 0.5kW*4h=2kWh
Ce polnis ~13h (kot recimo jaz na 3x5A) si avto napolnil od 10% do 90% v 13h, torej si spotoma za racunalnike zmetal ven 0.5kW*13h=6.5kWh
kavka
1500km free supercharging: https://ts.la/matija92788
kavka
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 204
113
206

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

OdgovorNapisal/-a kavka » 26 Feb 2020, 09:18

@matija
Torej vsak dan (če polniš), cca 0,5€ --》mesečno 15€, letno 180€. Dosti razlike.
lovec1990, matija
lovec1990
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 282
Kraj: Komenda
Avto: Yaris
44
141

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

OdgovorNapisal/-a lovec1990 » 26 Feb 2020, 09:46

kavka je napisal/-a:@matija
Torej vsak dan (če polniš), cca 0,5€ --》mesečno 15€, letno 180€. Dosti razlike.


Res se strinjam samo tisti ki bo vsak dan polnil se bo verjetno tudi odločil za kako boljšo polnilno postajo. Če pa polniš enkrat na teden pa teh cca 0,5€ na polnjenje naj nebi tok motilo
Every lie we tell incurs a debt to the truth. Sooner or later, that debt is paid
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1688
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR
1383
1009

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

OdgovorNapisal/-a warpedone » 26 Feb 2020, 10:13

Tle ni nobnega "0,5€ na polnjenje"... lubi jezus no.
Je razlika al filaš eno al pa 10 ur... in to desetkratna razlika v količini energije katero porabijo med filanjem vklopljeni sistemi.

Vsak dan fulat po 10 ur, pomeni da vsak dan tudi prevoziš tolk, da porabiš v 10ih urah nafilano energijo, kar je daleč od malo in se tistih "180" skrije v šum. Furaj 10% počasneje in boš prišparal več.
First deserve then desire
Uporabniški avatar
Stromcek
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 633
Kraj: Ljubljana
Avto: Tesla S 100D
1862
741

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

OdgovorNapisal/-a Stromcek » 26 Feb 2020, 10:25

Hja, če ti izračuni držijo, potem se pa precej spremenijo tudi argumenti za uporabo polnilnic napram navadnim šuko polnilcem, o čemer smo precej diskutirali v eni sosednjih tem.

Torej se lahko domača polnilnica že samo finančno izplača v par letih, brez upoštevanja drugih prednosti.
:geek:
Robie, CRF, FV-EV, matija
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2126
Avto: EV Kona 64
2159
1728

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 26 Feb 2020, 17:13

Stromcek je napisal/-a:Hja, če ti izračuni držijo, potem se pa precej spremenijo tudi argumenti za uporabo polnilnic napram navadnim šuko polnilcem, o čemer smo precej diskutirali v eni sosednjih tem.

Torej se lahko domača polnilnica že samo finančno izplača v par letih, brez upoštevanja drugih prednosti.
:geek:


To je stvar na katero sem že takoj ob montaži dinamične (CRF) polnilnice pomislil in me je zanimalo s kakšno močjo je optimalno polniti. No, prišel sem do zaključka, da z najvišjo možno, ki ti jo tvoj domač priključek omogoča (pri meni tja do 5kW, ker ima moja Kona le eno fazno polnjenje). Do najvišje možne moči pa prideš le z dinamično polnilnico, ki odšteva druge uporabnike v trenutku polnjenja. Zdaj v koliko časa se to obrestuje je pa odvisno od več faktorjev pri vsakem posamezniku. Minus je edino baterija, ki ji paše čim manjša moč, kar je pa pri močeh doma (večinoma med 2-11kW) skorajda zanemarljivo.

Zato vsakomur priporočam dinamično polnilnico na dolgi rok :tup: :$: :sun: :clap:
Sebastijan, edi-b
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1024
Avto: e-Golf 2020
444
27

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

OdgovorNapisal/-a DeCoRawr » 26 Feb 2020, 17:51

Potrebno je tudi povedati da eGolf in večina novih EV jev podpira večfazno polnjenje in s tem potreba po dinamičnih polnilnicah ne pride tako v poštev vsaj v mojem primeru kjer so varovalke 3x25A, seveda spet odvisno če imaš TČ in tako dalje :)
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2126
Avto: EV Kona 64
2159
1728

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 26 Feb 2020, 18:00

DeCoRawr je napisal/-a:Potrebno je tudi povedati da eGolf in večina novih EV jev podpira večfazno polnjenje in s tem potreba po dinamičnih polnilnicah ne pride tako v poštev vsaj v mojem primeru kjer so varovalke 3x25A, seveda spet odvisno če imaš TČ in tako dalje :)


To sicer drži, da je potreba po dinamični pri enofaznih večja, kot trifaznih EV. :tup:

Kljub temu, pa najvišje moči tudi pri trofaznih dosegaš le pri dinamični polnilnici in ti ni potrebno nič razmišljati pri drugih uporabnikih, da se ne uporabljajo med polnjenjem ali da ne preobremeniš priključka. Seveda tudi tu velja, da če imaš predimenzioniran priključek spet ni potrebe po dinamični polnilnici. Ampak, zato pa v tem primeru mesečno plačuješ višjo prilkjučnino, kot pa je nujno potrebno. Kdaj se pri komu povrne v tem primeru je odvisno od njegovega primera in težko posplošimo, vendari tu je dinamična polnilnica plus na dolgi rok :tup:
timo, Matej
amaterB
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 296
Kraj: Slovenija
Avto: e-up! (od žene)
178
85

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

OdgovorNapisal/-a amaterB » 27 Feb 2020, 07:58

A pri vecfazni polni z vsake faze enako? Ker to pomeni, da ce imas neenakomerno obremenitev faz, bo zaradi ene bremzalo vse tri in bo v skrajnem primeru celo pocasneje od enofazne.
lovec1990
lovec1990
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 282
Kraj: Komenda
Avto: Yaris
44
141

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

OdgovorNapisal/-a lovec1990 » 27 Feb 2020, 08:04

amaterB je napisal/-a:A pri vecfazni polni z vsake faze enako? Ker to pomeni, da ce imas neenakomerno obremenitev faz, bo zaradi ene bremzalo vse tri in bo v skrajnem primeru celo pocasneje od enofazne.


kolikor vem v osnovi ja iz vsake potegne enako razen če je polnilnica dinamična ta pa se prilagodi, da ti varovalk ven ne vrže
Every lie we tell incurs a debt to the truth. Sooner or later, that debt is paid
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6208
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
4703
5496

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

OdgovorNapisal/-a CRF » 27 Feb 2020, 08:16

Tudi če je polnilnica dinamična, bo polnilo iz vsake faze enako. Torej iz vseh treh toliko kolikor je najmanj prosto. Tako kot je @amaterB napisal.
FV-EV
Admin @ EVSVET.eu
giotto
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 714
575
788

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

OdgovorNapisal/-a giotto » 27 Feb 2020, 08:18

amaterB je napisal/-a:A pri vecfazni polni z vsake faze enako? Ker to pomeni, da ce imas neenakomerno obremenitev faz, bo zaradi ene bremzalo vse tri in bo v skrajnem primeru celo pocasneje od enofazne.


eGolf polni na 2 fazi.
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2126
Avto: EV Kona 64
2159
1728

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 27 Feb 2020, 08:57

giotto je napisal/-a:
amaterB je napisal/-a:A pri vecfazni polni z vsake faze enako? Ker to pomeni, da ce imas neenakomerno obremenitev faz, bo zaradi ene bremzalo vse tri in bo v skrajnem primeru celo pocasneje od enofazne.


eGolf polni na 2 fazi.


Kolikor vem, tudi pri egolfu velja, da iz obeh faz hrati vleče enako, torej toliko kot omogoča najslabša od teh dveh faz in se ti splača priključiti na tisti dve, ki sta manj obremenjeni.
Andrej_K
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 63
Kraj: Hrastnik
Avto: Ioniq FL 2020
12
0

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

OdgovorNapisal/-a Andrej_K » 27 Feb 2020, 10:26

FV-EV je napisal/-a:
giotto je napisal/-a:
amaterB je napisal/-a:A pri vecfazni polni z vsake faze enako? Ker to pomeni, da ce imas neenakomerno obremenitev faz, bo zaradi ene bremzalo vse tri in bo v skrajnem primeru celo pocasneje od enofazne.


eGolf polni na 2 fazi.


Kolikor vem, tudi pri egolfu velja, da iz obeh faz hrati vleče enako, torej toliko kot omogoča najslabša od teh dveh faz in se ti splača priključiti na tisti dve, ki sta manj obremenjeni.


Eno vprašanje, potem bi moj Ioniq, ki ima enofazni polnilec do 7,2kw vlekel tudi iz 3 fazne 11kw polnilnice le eno fazo? In posledično polnjenje z 3,5kw, namesto 7,2)? Kajti kabel do polnilnice bom lahko max obremenil 3*16A?
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1024
Avto: e-Golf 2020
444
27

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

OdgovorNapisal/-a DeCoRawr » 27 Feb 2020, 10:30

Točno tako.
CRF, giotto

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na