Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

e-Up, e-Golf
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 1967
Avto: EV Kona 64
1958
1591

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 27 Feb 2020, 11:09

Andrej_K je napisal/-a:Eno vprašanje, potem bi moj Ioniq, ki ima enofazni polnilec do 7,2kw vlekel tudi iz 3 fazne 11kw polnilnice le eno fazo? In posledično polnjenje z 3,5kw, namesto 7,2)? Kajti kabel do polnilnice bom lahko max obremenil 3*16A?


Vseeno katero polnilnico imaš, eno ali trofazno, tvoj avto bo vlekel maksimalno toliko, kot boš nastavil na polnilnici za eno fazo. Nastavil boš toliko, kot ti največ omogočajo varovalke. Eno fazno 7,2kW bi lahko potegnil le na 32A varovalki-pancarki, pod pogojem, da na tisti fazi ni nobenega drugega uporabnika. To pa praktično nima nihče, imamo večinoma 20 ali 25A pancarke, noranje varovalke pa 16A, če nimaš posebej predelano za polnilnico.
Andrej_K
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 55
Kraj: Hrastnik
Avto: Ioniq FL 2020
10
0

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

OdgovorNapisal/-a Andrej_K » 27 Feb 2020, 12:27

FV-EV je napisal/-a:
Andrej_K je napisal/-a:Eno vprašanje, potem bi moj Ioniq, ki ima enofazni polnilec do 7,2kw vlekel tudi iz 3 fazne 11kw polnilnice le eno fazo? In posledično polnjenje z 3,5kw, namesto 7,2)? Kajti kabel do polnilnice bom lahko max obremenil 3*16A?


Vseeno katero polnilnico imaš, eno ali trofazno, tvoj avto bo vlekel maksimalno toliko, kot boš nastavil na polnilnici za eno fazo. Nastavil boš toliko, kot ti največ omogočajo varovalke. Eno fazno 7,2kW bi lahko potegnil le na 32A varovalki-pancarki, pod pogojem, da na tisti fazi ni nobenega drugega uporabnika. To pa praktično nima nihče, imamo večinoma 20 ali 25A pancarke, noranje varovalke pa 16A, če nimaš posebej predelano za polnilnico.


Se pravi potem je brezveze kupovat 3 fazno polnilnico, ker je itak ne bom mogel izkoristiti? Šment, jaz sem pa že lepo razmišljal kako bo šlo po 3x10A pa bo lih slabih 7kw polnjenja...

Potem je skoraj isto če si kupim portable polnilnico, kajti več kot 16A dvomim da mi ostane na fazi.. za vikend merimo z kleščami.
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 761
Avto: e-Golf 2020
334
21

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

OdgovorNapisal/-a DeCoRawr » 27 Feb 2020, 12:32

Najbolj se ti splača kupit portable poceni pa zamenjat konektor, s tem boš največ pridobil za najmanj denarja :)
EVH
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 1967
Avto: EV Kona 64
1958
1591

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 27 Feb 2020, 12:44

Andrej_K je napisal/-a:
FV-EV je napisal/-a:
Andrej_K je napisal/-a:Eno vprašanje, potem bi moj Ioniq, ki ima enofazni polnilec do 7,2kw vlekel tudi iz 3 fazne 11kw polnilnice le eno fazo? In posledično polnjenje z 3,5kw, namesto 7,2)? Kajti kabel do polnilnice bom lahko max obremenil 3*16A?


Vseeno katero polnilnico imaš, eno ali trofazno, tvoj avto bo vlekel maksimalno toliko, kot boš nastavil na polnilnici za eno fazo. Nastavil boš toliko, kot ti največ omogočajo varovalke. Eno fazno 7,2kW bi lahko potegnil le na 32A varovalki-pancarki, pod pogojem, da na tisti fazi ni nobenega drugega uporabnika. To pa praktično nima nihče, imamo večinoma 20 ali 25A pancarke, noranje varovalke pa 16A, če nimaš posebej predelano za polnilnico.


Se pravi potem je brezveze kupovat 3 fazno polnilnico, ker je itak ne bom mogel izkoristiti? Šment, jaz sem pa že lepo razmišljal kako bo šlo po 3x10A pa bo lih slabih 7kw polnjenja...

Potem je skoraj isto če si kupim portable polnilnico, kajti več kot 16A dvomim da mi ostane na fazi.. za vikend merimo z kleščami.


Najbolje boš izkoristil z dinamično polnilnico, kar ti na fazi preostane, če ti je pa vseeno ali dovolj pa navaden wallbox. Če boš montiral dinamično, lahko tudi varovalko dvigneš, če ti instalacija to dopušča in polniš več, saj ti dinamična ves čas spremlja porabo na pancarki in dviguje ali znižuje. Uporabi pa najmanj obremenjeno fazo.

Razlike v ceni med enofazno in trofazno polnilnico običajno ni veliko, morda pa bo kdo pri tebi kdaj dopolnil ali si kupil kasneje avto s trofaznim polnjenjem - sam se odloči.
EVH
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 290
Kraj: Turjak
Avto: Hyundai Ioniq PFL
266
263

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

OdgovorNapisal/-a EVH » 27 Feb 2020, 13:21

DeCoRawr je napisal/-a:Najbolj se ti splača kupit portable poceni pa zamenjat konektor, s tem boš največ pridobil za najmanj denarja :)

Tako imam jaz že dve leti, 20A, 4,5kw, le da je modri konektor zgorel, potem sem vezal fiksno. Pancerke pa 3x25A.
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 1967
Avto: EV Kona 64
1958
1591

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 27 Feb 2020, 13:35

EVH ne mislim kakrkoli tole komentirati, le na misel mi je ob tvojem primeru prišlo. Uporabnikov EV je čedalje več, tudi takih, ki niso doma v štromu in se bojim, da pride do neredkih situacij požarov.....

Sicer kdor ve kaj dela naj veže kakor misli, da je ok, samo se bodo našli taki, ki bodo kar nekaj na pamet predelovali, potem bo pa kriv EV.
EVH, lovec1990
Andrej_K
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 55
Kraj: Hrastnik
Avto: Ioniq FL 2020
10
0

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

OdgovorNapisal/-a Andrej_K » 02 Mar 2020, 08:14

EVH je napisal/-a:
DeCoRawr je napisal/-a:Najbolj se ti splača kupit portable poceni pa zamenjat konektor, s tem boš največ pridobil za najmanj denarja :)

Tako imam jaz že dve leti, 20A, 4,5kw, le da je modri konektor zgorel, potem sem vezal fiksno. Pancerke pa 3x25A.


Tudi jaz razmišljam o prenosni polnilnici 20A, ampak nameravam vseeno potegniti nov kabel za to polnilnico - ziher je ziher... Sklepam da če potegnem kabel 5x4mm2(2kabla zaenkrat ostaneta prazna, kajti ne rabim 3 faz, niti jih zaenkrat še nimamo na hiši) je to vsekakor dovolj za 4,5kw/7h dnevno...

Me pa zanima kako bi to najboljše rešil z vtičnicami, kajti vidim da so vedno vtičnice problem... Kakšen vtič bi moral biti, da se to ne bo pregrevalo?
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 761
Avto: e-Golf 2020
334
21

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

OdgovorNapisal/-a DeCoRawr » 02 Mar 2020, 08:20

Obstaja tudi moder vtikač 32A, potem pa si narediš redukcije da maš vse in šuko in kamper priklop. Prav tako si lahko narediš redukcijo iz 3 faznega vtikača, ampak poudarjam, morš mal vedet kaj delaš ;)
Andrej_K
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 55
Kraj: Hrastnik
Avto: Ioniq FL 2020
10
0

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

OdgovorNapisal/-a Andrej_K » 02 Mar 2020, 12:05

DeCoRawr je napisal/-a:Obstaja tudi moder vtikač 32A, potem pa si narediš redukcije da maš vse in šuko in kamper priklop. Prav tako si lahko narediš redukcijo iz 3 faznega vtikača, ampak poudarjam, morš mal vedet kaj delaš ;)


Misliš tale vtikač?
Slika

Se pravi to naj bi preneslo teh 20A max brez težav, sedaj mi pa samo še svetujte kakšen kabel naj potegnem iz glavne omare, da lahko začnem pripravljat? Kabel bo direkt iz glavne omare, na dolžini cca 30m. Bo 5x4mm2 dovolj ali raje več? Uporabiti pa mislim zaenkrat samo 3 žile, saj bo 1-fazni polnilec, najbrž celo prenosni iz aliexpresa(16A oz 20A)... Saj mi original samo par kWh/noč premalo nafila...
EVH
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 290
Kraj: Turjak
Avto: Hyundai Ioniq PFL
266
263

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

OdgovorNapisal/-a EVH » 02 Mar 2020, 12:22

Andrej_K je napisal/-a:
DeCoRawr je napisal/-a:Obstaja tudi moder vtikač 32A, potem pa si narediš redukcije da maš vse in šuko in kamper priklop. Prav tako si lahko narediš redukcijo iz 3 faznega vtikača, ampak poudarjam, morš mal vedet kaj delaš ;)


Misliš tale vtikač?
Slika

Se pravi to naj bi preneslo teh 20A max brez težav, sedaj mi pa samo še svetujte kakšen kabel naj potegnem iz glavne omare, da lahko začnem pripravljat? Kabel bo direkt iz glavne omare, na dolžini cca 30m. Bo 5x4mm2 dovolj ali raje več? Uporabiti pa mislim zaenkrat samo 3 žile, saj bo 1-fazni polnilec, najbrž celo prenosni iz aliexpresa(16A oz 20A)... Saj mi original samo par kWh/noč premalo nafila...

Tole je meni zgorelo. Obvezno priključi fiksno. Tudi jaz sem mislil da bom polnilnico kdaj vzel s sabo, pa v dveh letih ni bilo nikoli potrebe.
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 761
Avto: e-Golf 2020
334
21

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

OdgovorNapisal/-a DeCoRawr » 02 Mar 2020, 12:39

Zgorel ti je verjetno 16A, obstaja tudi 32A vtikač in vtičnica katerega sem velikokrat na sejmih uporabil in bi moralo 20A prenest brez problema. Zdej pa ja, če ne misliš uporabljat kot prenosno je itak brezveze in priklopi direkt.
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 1967
Avto: EV Kona 64
1958
1591

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 03 Mar 2020, 19:19

Andrej_K je napisal/-a:
DeCoRawr je napisal/-a:Obstaja tudi moder vtikač 32A, potem pa si narediš redukcije da maš vse in šuko in kamper priklop. Prav tako si lahko narediš redukcijo iz 3 faznega vtikača, ampak poudarjam, morš mal vedet kaj delaš ;)


Se pravi to naj bi preneslo teh 20A max brez težav, sedaj mi pa samo še svetujte kakšen kabel naj potegnem iz glavne omare, da lahko začnem pripravljat? Kabel bo direkt iz glavne omare, na dolžini cca 30m. Bo 5x4mm2 dovolj ali raje več? Uporabiti pa mislim zaenkrat samo 3 žile, saj bo 1-fazni polnilec, najbrž celo prenosni iz aliexpresa(16A oz 20A)... Saj mi original samo par kWh/noč premalo nafila...


5x4mm2 je čisto dovolj, še manj se sicer greje 6mm2, več kot je manj se greje.

To da ti dve žile ostaneta nima nobene veze z ničemer, ker sta prazni. Za izgube je važen presek ene žile kjer teče tok in sicer tam kjer je najtanjša ali najslabši spoj. Zato toliko opzoril, da če le en spoj ni ok, nisi nič naredil.

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na