Toyota Prius (2005) - EV tipka
Toyota Prius (2005) - EV tipka
Živjo,
je od kdo od vas že poizkusil ali je res domet na električni funkciji pogona 50km kolikor obljubljajo v prospektu oziroma navodilih?
Sprašujem ker namerava znanec nabaviti omenjeno generacijo Toyota Prius katera je bila do dve leti nazaj v bivšem podjetju Rumeni Taxi ter je prejšnji lastnik zamenjal baterije in naredil večji servis.
Hvala za pomoč
je od kdo od vas že poizkusil ali je res domet na električni funkciji pogona 50km kolikor obljubljajo v prospektu oziroma navodilih?
Sprašujem ker namerava znanec nabaviti omenjeno generacijo Toyota Prius katera je bila do dve leti nazaj v bivšem podjetju Rumeni Taxi ter je prejšnji lastnik zamenjal baterije in naredil večji servis.
Hvala za pomoč
Re: Toyota Prius (2005) - EV tipka
Misliš na Prius PHEV (priključni hibrid letnik 2015 in kasnejši)?
Ker Prius iz leta 2005 z EV gumbkom definitivno ni zmogel 50 km. Bolj 500 metrov. Kaj več od 0,6 kWh dosegljive kapacitete iz 1,2 kWh baterije ni šlo. :P
Ker Prius iz leta 2005 z EV gumbkom definitivno ni zmogel 50 km. Bolj 500 metrov. Kaj več od 0,6 kWh dosegljive kapacitete iz 1,2 kWh baterije ni šlo. :P
Re: Toyota Prius (2005) - EV tipka
Lahko poveš tudi za ta model v kolikor imaš izkušnjo.
A to je mišljeno potem bolj za premikanja v koloni in za parkirišča?
Re: Toyota Prius (2005) - EV tipka
Tako nekako, EV tipka je pri Priusu uporabna, da premakneš avto na dvorišču brez da se ti zažene motor. Sicer pa sam avto uravnava kdaj bo deloval v EV načinu in kdaj bo tekel motor, logika je postavljena tako da je poraba goriva najmanjša možna. Tipično je v EV načinu ko je zahtevana moč za pogon manjša od 8 kW (se spreminja glede na napolnjenost baterije) in je stanje baterije več kot 2 črtici. Ko baterija pade motor deluje pod obremenitvijo in polni baterijo, tudi če stojiš na mestu, v tem stanju tudi EV tipka ne bo dostopna.
Napačno je mišljenje da je EV načinu vedno najboljše, ker pretvorba energije iz bencina v elektriko nima 100% učinkovitosti in je nek prag ko je bolje z bencinskim motrjem poganjati direktno kolesa, to Prius zna preko eCVT menjalnika zelo učinkovito. Menjalnik pa ne more biti vsemogoč ko je zahtevana moč za pogon koles majhna, takrat ima vsak motor na notranje izgorivenje enostavno preveč izgub glede na to koliko moči oddaja in je bolje, da je ugasnjen.
Napačno je mišljenje da je EV načinu vedno najboljše, ker pretvorba energije iz bencina v elektriko nima 100% učinkovitosti in je nek prag ko je bolje z bencinskim motrjem poganjati direktno kolesa, to Prius zna preko eCVT menjalnika zelo učinkovito. Menjalnik pa ne more biti vsemogoč ko je zahtevana moč za pogon koles majhna, takrat ima vsak motor na notranje izgorivenje enostavno preveč izgub glede na to koliko moči oddaja in je bolje, da je ugasnjen.
Re: Toyota Prius (2005) - EV tipka
Razumem.
Se pravi je to bolj začasen ekonomično-ekološki program, recimo ko se spuščam po klancu navzdol, premikam vozilo na parkirišču, ipd... ter ne potrebujem veliko moči za delovanje.
Pa kot vem je menjalnik avtomatski tipa CVT kot pri večini japoncev, samo da ima ta le eno prestavo in deluje na podoben način kot pri mopedih oziroma skuterjih kateri so omejeni na 25km/h.
Pri vožnji je praktično neslišen, pa tudi za omenjeni letnik ima že vse na ekranu z izjemo ''touch screena''
Se pravi je to bolj začasen ekonomično-ekološki program, recimo ko se spuščam po klancu navzdol, premikam vozilo na parkirišču, ipd... ter ne potrebujem veliko moči za delovanje.
Pa kot vem je menjalnik avtomatski tipa CVT kot pri večini japoncev, samo da ima ta le eno prestavo in deluje na podoben način kot pri mopedih oziroma skuterjih kateri so omejeni na 25km/h.
Pri vožnji je praktično neslišen, pa tudi za omenjeni letnik ima že vse na ekranu z izjemo ''touch screena''
Re: Toyota Prius (2005) - EV tipka
EV gumb v Priusih je tam bolj zato, ker so električarji fensi.
Prius najbolj optimalno energetsko in ekološko deluje na svoji avtomatiki, kjer sam preklaplja med načini delovanja.Drugače pa prve tri generacije Priusa delujeta izključno na elektriko do 65 km/h, tretja pa do 110 km/h. Nad temi hitrostmi vrti pa tudi bencinski motor.
Prius je v konceptu hibrid. Kar pomeni glavni vir energije in pogona je bencinski motor z atkinsonovim ciklom delovanja, elektro pogon je pa tu, da iz le tega izvabi maksimalne izkoristke. Skratka, ne gre za električni avto temveč za elektrificiran avto.
Prius najbolj optimalno energetsko in ekološko deluje na svoji avtomatiki, kjer sam preklaplja med načini delovanja.Drugače pa prve tri generacije Priusa delujeta izključno na elektriko do 65 km/h, tretja pa do 110 km/h. Nad temi hitrostmi vrti pa tudi bencinski motor.
Prius je v konceptu hibrid. Kar pomeni glavni vir energije in pogona je bencinski motor z atkinsonovim ciklom delovanja, elektro pogon je pa tu, da iz le tega izvabi maksimalne izkoristke. Skratka, ne gre za električni avto temveč za elektrificiran avto.
Re: Toyota Prius (2005) - EV tipka
Ta letnik težko komentiram, ker ga nisem imel, moraš se pa zavedati, da je iz ekonomskega vidika nakupa tako starega "taxi" avta vprašljiva, sploh če misliš delat veliko km. Če imaš pa tako star avto kot nek drugi avto in morda še hobi zraven pa OK.
Iz poenostavljenega pogleda je način delovanja eCVT bolj podoben pogonu generatorja -> električna energija -> elektromotor, kot pa klasičnim CVT ki imajo stožec in jermen. Toyota je sicer malo zakomplicirala zadevo zaradi učinkovitosti, saj pretvorba 100% vse energije preko elektrike pomeni nekaj več prenosnih izgub, tak oje to sistem ki deli moč (podbno kot diferencial na levo in desno kolo), tako da pol energije gre po električni poti (ta del skrbi za prestavno razmerje), pol pa po mehnaski poti. Tako so ohranili prednost brezstopenjskega menajlnika in prednost nizkih izgub preko mehanskega prenosa.
Iz poenostavljenega pogleda je način delovanja eCVT bolj podoben pogonu generatorja -> električna energija -> elektromotor, kot pa klasičnim CVT ki imajo stožec in jermen. Toyota je sicer malo zakomplicirala zadevo zaradi učinkovitosti, saj pretvorba 100% vse energije preko elektrike pomeni nekaj več prenosnih izgub, tak oje to sistem ki deli moč (podbno kot diferencial na levo in desno kolo), tako da pol energije gre po električni poti (ta del skrbi za prestavno razmerje), pol pa po mehnaski poti. Tako so ohranili prednost brezstopenjskega menajlnika in prednost nizkih izgub preko mehanskega prenosa.
Re: Toyota Prius (2005) - EV tipka
Razumem.
To je res bolj kot hobby car, saj tudi tisti kateri ga ima ga ne proda oziroma je le-tu ozek in specifičen krog kupcev in uporabnikov kot so npr. Citroenove žabe, pravi terenci, ipd...
Pa tudi nekaj jih poznam kateri jih imajo samo za po mestu, za daljše relacije pa imajo pravi avto kot je npr. kakšen klasik.
Zastopim.
Sistem deluje v kombiniranem načinu bencin-elektrika, ga pa moraš jasno tankati in polniti tako kot vsako vozilo.
Mimogrede bi vprašal, ali je potrebno poleg baterije menjati oziroma obnoviti tudi ostale hibridne sklope?
To je res bolj kot hobby car, saj tudi tisti kateri ga ima ga ne proda oziroma je le-tu ozek in specifičen krog kupcev in uporabnikov kot so npr. Citroenove žabe, pravi terenci, ipd...
Pa tudi nekaj jih poznam kateri jih imajo samo za po mestu, za daljše relacije pa imajo pravi avto kot je npr. kakšen klasik.
Zastopim.
Sistem deluje v kombiniranem načinu bencin-elektrika, ga pa moraš jasno tankati in polniti tako kot vsako vozilo.
Mimogrede bi vprašal, ali je potrebno poleg baterije menjati oziroma obnoviti tudi ostale hibridne sklope?
Re: Toyota Prius (2005) - EV tipka
Dokler kaj ne crkne ne, priporočljivo je menjat olje v menjalniku.
Re: Toyota Prius (2005) - EV tipka
Priuschat forum ti je najboljša zakladnica informacij o Priusu. Vključno s problemi, popravili, domačim servisiranjem in podobno.
https://priuschat.com/forum/
https://priuschat.com/forum/
Re: Toyota Prius (2005) - EV tipka
Hvala za omenjeni link.
Bom si pogledal in upam da najdem kaj koristnega.
Bom si pogledal in upam da najdem kaj koristnega.
- Vodokotlic
- EV ambasador
- Prispevkov: 2159
- Kraj: Ljubljana/Vipava
- Avto: Model 3 LR AWD
-
12561044
Re: Toyota Prius (2005) - EV tipka
Jaz sem imel letnik 2009. Res zanesljiv avto. Zelo sem bil zadovoljen. Sem bil že napraskal za novega in potem se je pojavila možnost za Teslo. Vse ostalo je zgodovinafilip napisal/-a: ↑17 Feb 2022, 10:34 Razumem.
To je res bolj kot hobby car, saj tudi tisti kateri ga ima ga ne proda oziroma je le-tu ozek in specifičen krog kupcev in uporabnikov kot so npr. Citroenove žabe, pravi terenci, ipd...
Pa tudi nekaj jih poznam kateri jih imajo samo za po mestu, za daljše relacije pa imajo pravi avto kot je npr. kakšen klasik.
Zastopim.
Sistem deluje v kombiniranem načinu bencin-elektrika, ga pa moraš jasno tankati in polniti tako kot vsako vozilo.
Mimogrede bi vprašal, ali je potrebno poleg baterije menjati oziroma obnoviti tudi ostale hibridne sklope?
Live long and prosper TESLA popust koda: https://ts.la/dejan44094
Re: Toyota Prius (2005) - EV tipka
Kako pa to da si se odločil za Teslo in ne za novo generacijo Priusa ali kaj podobnega?Vodokotlic napisal/-a: ↑19 Feb 2022, 20:51Jaz sem imel letnik 2009. Res zanesljiv avto. Zelo sem bil zadovoljen. Sem bil že napraskal za novega in potem se je pojavila možnost za Teslo. Vse ostalo je zgodovina
Re: Toyota Prius (2005) - EV tipka
Zato ker se je odločil da nebo več bencina tankal Pač pot katero ima do službe noben prius ne zmore...
Re: Toyota Prius (2005) - EV tipka
Vse je odvisno kako dolgo pot in doseg imaš ter v kakšnem stanju je baterija.
Problem je pri parkirnih oziroma polnilnih mestih ...
Problem je pri parkirnih oziroma polnilnih mestih ...