V glavnem področje pokrivajo IEC62196, IEC61851 in IE15118.
Level
Moč polnilnega priključka določa oznaka Level. Obstajajo trije tipi:
- Level 1 - Domače polnjenje, max. 2.4kW
- Level 2 - Hitro AC polnjenje, 7kW enofazno ali 21kW trifazno
- Level 3 - Hitro DC polnjenje, do 50kW
Določa komunikacijo med avtomobilom in polnilno postajo. Standard je enak po celem svetu.
- Mode 1 - Domače polnjenje iz standardne vtičnice z navadnim kablom. Brez kakršnih koli varnostnih mehanizmov. Zato je "Mode 1" že prepovedan v nekaterih državah.
- Mode 2 - Domače polnjenje iz standardne vtičnice, vendar s posebnim kablom (EVSE), poznanim tudi kot "kabel za občasno polnjenje" ali "granny cable". Kabel sestavlja:
- RCD
- tokovno zaščito
- zaščito proti pregretju
- ozemljitev
- Upornost ozemljitve ni prevelika
- tokovna in temperaturna zaščita nista aktivni
- priključek je vstavljen v vtičnico
- vozilo je zahtevalo polnjenje
- Mode 3 - AC polnilnica s fiksnim polnilnim kablom, na javnih mestih, ali doma. Omogoča večje polnilne moči, varnostno pa je enaka "Mode 2"
- Mode 4 - DC polnilnica na javnem ali zasebnem polnilnem mestu. Pri DC polnilnicah je polnilec del polnilne postaje in ne avtomobila.
Tip določa dejanski konektor, ki se uporabi. EU je kot bodoči standard izbrala "Type 2", “Mennekes” konektor, po svetu pa se jih trenutno uporablja več različnih tipov.
- Type 1 - V uporabi v ZDA in na Japonskem, poznan kot “SAE1772”. Ker v ZDA in na Japonskem uporabljajo le enofazni sistem, je največja moč manjša kot pri "Type2". Kabel je fiksno priključen na polnilnico.
- Type 2 - V uporabi v Evropi, poznan tudi kot “Mennekes”, omogoča trifazno polnjenje. Kabel ni del polnilnice, ampak je na njej le vtičnica.
- Type 3 - Francija in Italija sta poskušali uveljaviti še en ti konektorja z zaščitenimi kontakti ko le-ta ni v uporabi. Vendar to nima veliko smisla saj tudi "Type 2" nudi enako stopnjo zaščite že s samim protokolom polnjenja.
Prvi standard za polnjenje z enosmernim tokom je bil Japonski CHAdeMO, sedaj pa so se vsi vodilni avtomobilski proizvajalci dogovorili o uporabi novega "Combo" konektorja, ki omogoča tko AC kot DC polnjenje. S tem pa je odvisen tudi od moči AC dela, in se tako loči na "Type 1" in "Type 2" Combo polnilnice.
CCS
Kratica za Combined Charging Station, oziroma kombinirana polnilna postaja, je najnovejši standard, ki se uveljavlja. Trenutno je dobrih 1200 CCS polnilnic po Evropi in njihovo število hitro raste. CCS, je v ameriki poznan kot SAE Combo (Combo 1), je kombinacija "J-1772" vtičnice za AC polnjenje in dveh DC pinov za hitro polnjenje .V Evropi pa se uveljavlja tako imenovani Combo 2 Type 2, ki je kombinacija dveh DC pinov in AC Type 2 konektorja. Omogočal naj bi do 250A na DC delu in do 64A na AC.
Indukcijsko polnjenje
Mogoče bo indukcijsko polnjenje naslednji veliki korak v polnilni tehnologiji električnih vozil, vendar se mora izpopolniti tehnika in povečati izkoristek takšnega, brezkontaktnega načina. Bi pa to vsaj končalo dilemo, kakšen konektor uporabiti.