Povzetek standardov za polnjenje in priključke

Mennekes, Type2, CHaDeMo, EVplug, SAECombo
Odgovori
Uporabniški avatar
EVSVET
Administrator
Prispevkov: 1043
879
31

Povzetek standardov za polnjenje in priključke

Odgovor Napisal/-a EVSVET »

V zadnjih letih je bilo narejenega veliko napredka na področju standardov polnjenja električnih vozil.
V glavnem področje pokrivajo IEC62196, IEC61851 in IE15118.

Level
Moč polnilnega priključka določa oznaka Level. Obstajajo trije tipi:
  • Level 1 - Domače polnjenje, max. 2.4kW
  • Level 2 - Hitro AC polnjenje, 7kW enofazno ali 21kW trifazno
  • Level 3 - Hitro DC polnjenje, do 50kW
Mode
Določa komunikacijo med avtomobilom in polnilno postajo. Standard je enak po celem svetu.
  • Mode 1 - Domače polnjenje iz standardne vtičnice z navadnim kablom. Brez kakršnih koli varnostnih mehanizmov. Zato je "Mode 1" že prepovedan v nekaterih državah.
  • Mode 2 - Domače polnjenje iz standardne vtičnice, vendar s posebnim kablom (EVSE), poznanim tudi kot "kabel za občasno polnjenje" ali "granny cable". Kabel sestavlja:
    • RCD
    • tokovno zaščito
    • zaščito proti pregretju
    • ozemljitev
    Polnjenje se v tem primeru začne le, če so izpolnjeni vsi pogoji:
    • Upornost ozemljitve ni prevelika
    • tokovna in temperaturna zaščita nista aktivni
    • priključek je vstavljen v vtičnico
    • vozilo je zahtevalo polnjenje
    Mode 2 kabli vsebujejo srednjo stopnjo zaščite in so danes standarden način polnjenja električnih vozil. Čeprav večina avtomobilskih proizvajalcem priporoča le njihovo "občasno" uporabo. In priporočajo, ali celo zahtevajo da kupci za domače polnjkenje uporabljajo "Mode 3", "wall-box" polnilnice.
  • Mode 3 - AC polnilnica s fiksnim polnilnim kablom, na javnih mestih, ali doma. Omogoča večje polnilne moči, varnostno pa je enaka "Mode 2"
  • Mode 4 - DC polnilnica na javnem ali zasebnem polnilnem mestu. Pri DC polnilnicah je polnilec del polnilne postaje in ne avtomobila.
Type
Tip določa dejanski konektor, ki se uporabi. EU je kot bodoči standard izbrala "Type 2", “Mennekes” konektor, po svetu pa se jih trenutno uporablja več različnih tipov.
  • Type 1 - V uporabi v ZDA in na Japonskem, poznan kot “SAE1772”. Ker v ZDA in na Japonskem uporabljajo le enofazni sistem, je največja moč manjša kot pri "Type2". Kabel je fiksno priključen na polnilnico.
  • Type 2 - V uporabi v Evropi, poznan tudi kot “Mennekes”, omogoča trifazno polnjenje. Kabel ni del polnilnice, ampak je na njej le vtičnica.
  • Type 3 - Francija in Italija sta poskušali uveljaviti še en ti konektorja z zaščitenimi kontakti ko le-ta ni v uporabi. Vendar to nima veliko smisla saj tudi "Type 2" nudi enako stopnjo zaščite že s samim protokolom polnjenja.
DC polnjenje
Prvi standard za polnjenje z enosmernim tokom je bil Japonski CHAdeMO, sedaj pa so se vsi vodilni avtomobilski proizvajalci dogovorili o uporabi novega "Combo" konektorja, ki omogoča tko AC kot DC polnjenje. S tem pa je odvisen tudi od moči AC dela, in se tako loči na "Type 1" in "Type 2" Combo polnilnice.

CCS
Kratica za Combined Charging Station, oziroma kombinirana polnilna postaja, je najnovejši standard, ki se uveljavlja. Trenutno je dobrih 1200 CCS polnilnic po Evropi in njihovo število hitro raste. CCS, je v ameriki poznan kot SAE Combo (Combo 1), je kombinacija "J-1772" vtičnice za AC polnjenje in dveh DC pinov za hitro polnjenje .V Evropi pa se uveljavlja tako imenovani Combo 2 Type 2, ki je kombinacija dveh DC pinov in AC Type 2 konektorja. Omogočal naj bi do 250A na DC delu in do 64A na AC.

Indukcijsko polnjenje
Mogoče bo indukcijsko polnjenje naslednji veliki korak v polnilni tehnologiji električnih vozil, vendar se mora izpopolniti tehnika in povečati izkoristek takšnega, brezkontaktnega načina. Bi pa to vsaj končalo dilemo, kakšen konektor uporabiti.
LAjCi
evf
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 258
Kraj: okolica Kranja
53
70

Re: Povzetek standardov za polnjenje in priključke

Odgovor Napisal/-a evf »

CCS
Kratica za Combined Charging Station, oziroma kombinirana polnilna postaja, je najnovejši standard, ki se uveljavlja. Trenutno je dobrih 1200 CCS polnilnic po Evropi in njihovo število hitro raste. CCS, je poznan tudi kot SAE Combo, je kombinacija "J-1772" vtičnice za AC 240V hitro polnjenje in dveh DC pinov za hitro polnjenje (CHAdeMO). Seveda pa spet obstaja več različnih kombinacij CCS-a. Najnovejša prizadevanja naj bi prinesla tako imenovani Combo2 (VDE-AR-E 2623-2-2), ki bi bil standardna kombinacija DC in AC Type2 konektorja, za Evropo in Kitajsko, medtem ko Ameriki in Japonski odgovarja trenutni SAE Combo.
Dopuščam možnost, da se motim, samo po mojem mišlenju je zadeva nekoliko drugačna.

Combo 1, je namenjen za ameriško področje, je v kombinaciji z utičnico "J-1772". Ta utičnica ima pine za dve fazi, nulo in dva kontakta za vspostavitev protokola. Combo 1 tvorita dodatna 2 pina za hitro DC polnenje.

Combo 2, je namenjen za evropsko področje, je v kombinaciji Type 2 Mennekes konektorja. Ta omogoča : eno, dvo ali trofazno AC polnenje, in DC low polnenje do 70A, DC mid do 140A.
Combo 2 z dodatnima dvema kontaktoma pa DC high 250A.

Chademo nima nič skupnega s CCS polnilnicami. Bil je sprejet odlok, da se po letu 2018 ne sme več montirati po Evropi. Kasneje je bil ta odlok nekoliko spremenjen, da se Chademo polnilnice lahko montirajo samo v kombinaciji s CCS.
Uporabniški avatar
EVSVET
Administrator
Prispevkov: 1043
879
31

Re: Povzetek standardov za polnjenje in priključke

Odgovor Napisal/-a EVSVET »

Hvala za popravek. Imel sem občutek, da je CHAdeMO protokol uporabljen na DC delu. Pa očitno ni. Popravljeno!
Uporabniški avatar
EVSVET
Administrator
Prispevkov: 1043
879
31

Re: Povzetek standardov za polnjenje in priključke

Odgovor Napisal/-a EVSVET »

Ker je to zelo pogosto vprašanje novincev na poročju električnih vozil:
  • Vse polnilnice do 22kW po Sloveniji imajo Type2 priključek. ( V skoraj vseh primerih je potrebno uporabit svoj kabel )
  • Vse hitre polnilnice ob avtocestah imajo Chademo, CCS in Type2 priključke. ( Kabel in vtikač je del polnilnice )
  • Nekatere polnilnice imajo tudi schuko vtičnice.
LAjCi
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6552
Avto: Kona 64_2018
3492
595

Re: Povzetek standardov za polnjenje in priključke

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Ko zgleda se zadeve premikajo glede standarda ISO 15118, Taycan 2021 bo baje to podpiral. Electify America in Virta baje to majo že podprto, mogoče tudi Ionity se podaja v to pot.

Gre se sa to da se avto sam zmeni s polnilnico in opravi tudi samodejno plačilo tako da rata bolj plug&charge izkušnja.

Na kratko opisano tukaj: https://www.youtube.com/watch?v=4n2KLYM0n-s
Sicer sem potem itak pobrskal še več o tej temi.
DGJ, Nejccc, CRF, pirpy
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Kabli in priključki”