Merjenje kWh za domače polnjenje

Mennekes, Type2, CHaDeMo, EVplug, SAECombo
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8251
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5356
3482

Merjenje kWh za domače polnjenje

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Stanujem v privat najemu v stanovanjski hiši, stroške plačujem pavšalno (i.e. nimam lastnih števcev).
Lastnika hiše sem že lani obvestil, da pričakujem EV in da bom potreboval možnost domačega polnjenja.
Čez en teden je zunaj hiše na steber strehe zmontiral 220V vtičnico s pokrovom na vzmet.

Ni realno pričakovati, da bo parkratno povečanje porabe kWh "pogoltnil" v pavšalu zato študiram kako rešit plačevanje energije za polnjenje.

Prva ideja je klasičen "powermeter", ki bi ga štekal v dozo in vanj polnilni kabel. Njegova naloga je le, da skrbi, da nikoli ne polnim mimo tega števca, moja pa da v števcu nikoli ni vštekano kaj drugega kot polnjejnje avta. Intervalno skupaj pogledamo kolk je na števcu in plačam direkt tisto energijo.

Glavni problem: kje dobit powermeter, ki bi bil namenjen uporabi zunaj (ne le for internal use) za človeško ceno?
Napeljava je že vsa potegnjena, dodatno razkopavanje odpade.

Seveda obstaja možnost, da se avto ne bo hotu filat preko takega metra in bo na koncu plan propadel.

Ideje?
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6386
Avto: Kona in Zoe
4910
5960

Re: Merjenje kWh za domače polnjenje

Odgovor Napisal/-a CRF »

Avto se bo filal brez problema, ampak upam da počasi. Več kot 10A na čisto navadni vtičnici ne priporočam. Torej dobra 2kW, oziroma 20kWh/noč.

Drugače pa schuko že tako ni mišljen za zunanjo uporabo in mislim da boš zelo težko dobil tak števec. Tudi če ga, stiki vtičnic še vedno ne bodo vodotesni.

Za začetek boš lahko malo improviziral v lepem vremenu, na daljši rok pa vseeno poskusi najti boljšo rešitev.
Kaktus
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5162
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1208
2528

Re: Merjenje kWh za domače polnjenje

Odgovor Napisal/-a darjan »

Jaz sicer že nekaj mesecev b.p. polnim na šukotu 16A, zaenkrat še ni bilo težav, je pa res da ni dnevno, ampak samo občasno. Inštalacije je sicer 5 x 2.5
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8251
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5356
3482

Re: Merjenje kWh za domače polnjenje

Odgovor Napisal/-a warpedone »

>> Več kot 10A na čisto navadni vtičnici ne priporočam.
Ja, tak je plan.

>> Tudi če ga, stiki vtičnic še vedno ne bodo vodotesni.
Stvar je montirana dober meter v višino, tako da plavalo ne bo. Lahko pa kak dost močan veter notr nanese vlago in teoretično prebije. Opcija je, da se vse skup zapre v dodatno omarico ki to prepreči.
Ostane problem negativnih temperatur in elektronskega števca.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6386
Avto: Kona in Zoe
4910
5960

Re: Merjenje kWh za domače polnjenje

Odgovor Napisal/-a CRF »

Mislim da temperatura nebi bila problem. Elektronika se že sama po sebi greje tako da brez težav dela tudi pri nizkih temperaturah.
Če vse skupaj zaščitiš pred vlago bi verjetno šlo.
warpedone
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3562
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
3094
1613

Re: Merjenje kWh za domače polnjenje

Odgovor Napisal/-a pirpy »

Na steber si montiraj tale števec, lastnik se bo strinjal z njim.
http://www.bolha.com/dom/dom-ostalo/pro ... c+enofazni

Da bi ti lastnik kaj drugega priklopil gor se ni za bati saj nima takšnega porabnika v hiši, ki bi lahko omembe vredno navil števec med tvojo odsotnostjo. če pa bo avto posesal pa tudi ni nek strošek.
MIRANRR, Kaktus
Denis_
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 277
Kraj: Sežana
Avto: Citigo eIV
194
276

Re: Merjenje kWh za domače polnjenje

Odgovor Napisal/-a Denis_ »

Jaz doma ravno si bom montiral inox omarico, noter bo šuko vtikač ter enofazni električni števec.
Predvsem zaradi tega , da shuko ne bo izpostavljen vremenskim uplivom in avto se bo lahko brez porblema polnil tudi v slabem vremenu.
Pa še tisti "adapter" ki je na polnilnem kablu je lepo v omarici.
warpedone, Kaktus
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2257
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
1668
2197

Re: Merjenje kWh za domače polnjenje

Odgovor Napisal/-a crunchy »

Denis_ napisal/-a:Jaz doma ravno si bom montiral inox omarico, noter bo šuko vtikač ter enofazni električni števec.
Super. Prav to informacijo že nekaj časa iščem. V počitniškem naselju bi rad potegnil kabel iz stanovanja in ga pripeljal do kovinske omarice na prostem, ki bo morala kljubovati vremenskim vplivom (vključno s poletno vročino). Po moje bi bila najbolj primerna kovinska omarica bele barve. Ne vem kje naj kupim takšno omarico. Ali kdo ve?
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 831
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
488
267

Re: Merjenje kWh za domače polnjenje

Odgovor Napisal/-a N75 »

i
warpedone napisal/-a:Stanujem v privat najemu v stanovanjski hiši, stroške plačujem pavšalno (i.e. nimam lastnih števcev).
Lastnika hiše sem že lani obvestil, da pričakujem EV in da bom potreboval možnost domačega polnjenja.
Čez en teden je zunaj hiše na steber strehe zmontiral 220V vtičnico s pokrovom na vzmet.

Ni realno pričakovati, da bo parkratno povečanje porabe kWh "pogoltnil" v pavšalu zato študiram kako rešit plačevanje energije za polnjenje.

Prva ideja je klasičen "powermeter", ki bi ga štekal v dozo in vanj polnilni kabel. Njegova naloga je le, da skrbi, da nikoli ne polnim mimo tega števca, moja pa da v števcu nikoli ni vštekano kaj drugega kot polnjejnje avta. Intervalno skupaj pogledamo kolk je na števcu in plačam direkt tisto energijo.

Glavni problem: kje dobit powermeter, ki bi bil namenjen uporabi zunaj (ne le for internal use) za človeško ceno?
Napeljava je že vsa potegnjena, dodatno razkopavanje odpade.

Seveda obstaja možnost, da se avto ne bo hotu filat preko takega metra in bo na koncu plan propadel.

Ideje?
Namesto vtičnice se zmontira plastično omarico s ključem, vanj pa daš vtičnico, števec, pa še polnilni kabel lahko zakleneš.

Lahko montiraš merilnik porabe v razdelilec od kjer je kabel napeljan.

S kakšnim kablom boš polnil avto, in kako hitro polnjenje potrebuješ, mogoče zmontiraš tudi polnilno postajo namesto šuko vtičnice.
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 831
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
488
267

Re: Merjenje kWh za domače polnjenje

Odgovor Napisal/-a N75 »

warpedone napisal/-a:>> Več kot 10A na čisto navadni vtičnici ne priporočam.
Ja, tak je plan.

>> Tudi če ga, stiki vtičnic še vedno ne bodo vodotesni.
Stvar je montirana dober meter v višino, tako da plavalo ne bo. Lahko pa kak dost močan veter notr nanese vlago in teoretično prebije. Opcija je, da se vse skup zapre v dodatno omarico ki to prepreči.
Ostane problem negativnih temperatur in elektronskega števca.
Namesto šuko priporočam CEE 3 pol 16A (kamperski) za 16A polnjenje.

Števec Socomec E00 širina 1modul za na letev, temperatura -10 do +55stC
CRF
Denis_
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 277
Kraj: Sežana
Avto: Citigo eIV
194
276

Re: Merjenje kWh za domače polnjenje

Odgovor Napisal/-a Denis_ »

crunchy napisal/-a:
Denis_ napisal/-a:Jaz doma ravno si bom montiral inox omarico, noter bo šuko vtikač ter enofazni električni števec.
Super. Prav to informacijo že nekaj časa iščem. V počitniškem naselju bi rad potegnil kabel iz stanovanja in ga pripeljal do kovinske omarice na prostem, ki bo morala kljubovati vremenskim vplivom (vključno s poletno vročino). Po moje bi bila najbolj primerna kovinska omarica bele barve. Ne vem kje naj kupim takšno omarico. Ali kdo ve?
Meni jo je zrihtal nekdo ki dela v elektro podjetju kjer so jih metali ven sigurno jo pa lahko kupiš v vsaki elektro trgovini Inox so precej drage.
gskerlep
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 53
Kraj: Ljubljana
Avto: renault zoe 22kw q210
13
0

Re: Merjenje kWh za domače polnjenje

Odgovor Napisal/-a gskerlep »

warpedone napisal/-a:Stanujem v privat najemu v stanovanjski hiši, stroške plačujem pavšalno (i.e. nimam lastnih števcev).
Lastnika hiše sem že lani obvestil, da pričakujem EV in da bom potreboval možnost domačega polnjenja.
Čez en teden je zunaj hiše na steber strehe zmontiral 220V vtičnico s pokrovom na vzmet.

Ni realno pričakovati, da bo parkratno povečanje porabe kWh "pogoltnil" v pavšalu zato študiram kako rešit plačevanje energije za polnjenje.

Prva ideja je klasičen "powermeter", ki bi ga štekal v dozo in vanj polnilni kabel. Njegova naloga je le, da skrbi, da nikoli ne polnim mimo tega števca, moja pa da v števcu nikoli ni vštekano kaj drugega kot polnjejnje avta. Intervalno skupaj pogledamo kolk je na števcu in plačam direkt tisto energijo.

Glavni problem: kje dobit powermeter, ki bi bil namenjen uporabi zunaj (ne le for internal use) za človeško ceno?
Napeljava je že vsa potegnjena, dodatno razkopavanje odpade.

Seveda obstaja možnost, da se avto ne bo hotu filat preko takega metra in bo na koncu plan propadel.

Ideje?

Koliko je lastnik plačal za polnilnico, kakšna je in kdo jo je postavil?
gskerlep
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 53
Kraj: Ljubljana
Avto: renault zoe 22kw q210
13
0

Re: Merjenje kWh za domače polnjenje

Odgovor Napisal/-a gskerlep »

Jaz sem ogledoval takšno ki ima ob strani LCD zaslon in prikazuje skupno porabo v kwh.
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2257
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
1668
2197

Re: Merjenje kWh za domače polnjenje

Odgovor Napisal/-a crunchy »

Denis_ napisal/-a:Meni jo je zrihtal nekdo ki dela v elektro podjetju kjer so jih metali ven sigurno jo pa lahko kupiš v vsaki elektro trgovini Inox so precej drage.
Vem, da sem nekaj ur iskal po spletu (Merkur, Elektronabava) in takrat nisem našel nič primernega. Ali ima kdo kakšno povezavo na kovinsko omarico, v katero bi lahko montiral elektro vtičnico? Morda bi tudi plastična bila OK, če bi bila izjemno vzdržljiva na zunanje vremenske vplive in da se jo da zakleniti.
Sebastijan
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 451
Kraj: Slovenska bistrica
Avto: Renault ZOE
193
1711

Re: Merjenje kWh za domače polnjenje

Odgovor Napisal/-a Sebastijan »

Kaj pa manjka prebilovim elektroomaricam. Takšne zahtevajo elektropodjetja da ti priklopijo štrom.

https://www.amp-solar.com/telefonska-omarica

http://www.prebilplast.si/elektro.html

Tu notri voda od dežja ne more, razen kot zračna vlaga.
crunchy, Denis_
Airborne
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 149
Avto: e-Golf 2020
60
111

Re: Merjenje kWh za domače polnjenje

Odgovor Napisal/-a Airborne »

N75 napisal/-a:
warpedone napisal/-a:>> Več kot 10A na čisto navadni vtičnici ne priporočam.
Ja, tak je plan.

>> Tudi če ga, stiki vtičnic še vedno ne bodo vodotesni.
Stvar je montirana dober meter v višino, tako da plavalo ne bo. Lahko pa kak dost močan veter notr nanese vlago in teoretično prebije. Opcija je, da se vse skup zapre v dodatno omarico ki to prepreči.
Ostane problem negativnih temperatur in elektronskega števca.
Namesto šuko priporočam CEE 3 pol 16A (kamperski) za 16A polnjenje.

Števec Socomec E00 širina 1modul za na letev, temperatura -10 do +55stC
Čakam na dobavo E-Golfa in razmišljam, da bi napeljal kabel za polnjenje, in sicer bi lahko potegnil do nadstreška, kjer se bo polnil avto, 3F kabel, iz doze kamor je bila nekoč priključena savna (smo jo dali stran). Ker pa za 3F polnjenje potrebujem polnilnico, ki pa je zaenkrat nebi kupoval, bi za zdaj uporabil samo 1F tega kabla in zunaj na fasado samo namestil plastično ali inox omarico in notri dal vtičnico. Na notranji strani v hiši kamor bo priključen kabel pa bi dal še 1F merilec. Predvidevam, da bo tako OK za počasno polnjenje e-golfa, bega me pa uporaba CEE3 namesto šuko ? Na forumu sem namreč že večkrat prebral, da se priporoča vgradnja CEE3 vtičnice in vtikača, samo si pa ne predstavljam kako se to izvede z kablom, ki je priložen avtu in je namenjen za polnjenje preko šuka. Verjetno ni pametno rezati šuko vtikač stran iz orig. kabla in namestiti CEE3 vtikač ?

Če se na zunanji strani (v omarici) zmontira CEE3 vtičnica in želim uporabiti orig. kable (šuko), je potrebno uporabiti adapter (iz CEE3 moški na šuko ženski), kar pomeni samo še en dodaten kabel in dodaten stik, končen stik je pa še vedno šuko. Ne vem če to kaj pomaga k varnem dolgotrajnem polnjenu. Zanima me, kako ste tisti ki polnite na 1F in ste uporabili CEE3 namesto šuka, to izvedli? Ste predelali orig. kabel ali kupili nov kabel z CEE3 vtikačem?

Po moji logiki bi bilo, če želim polniti z orig. kablom, najbolje do polnilega mesta napeljati dovolj debel kabel (4mm2) in namestiti neko kvalitetno/robustno šuko vtičnico , na notranji strani, pa povezati na kvaliteten 1F stevec (npr, priporočen Socomec 30A) in direkt v dozo.
Uporabniški avatar
se-ma
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 59
Kraj: Tunjice
Avto: Citroen e-C4
64
92

Re: Merjenje kWh za domače polnjenje

Odgovor Napisal/-a se-ma »

Zunanja gradbiščna omarica stopnja zaščite IP 68, v njej je dovolj prostora za 3F modularni števec, zaščitno stikalo in 3 varovalke.
https://etrgovina.elektronabava.si/shop ... mm-2763551
Priporočam pa nakup prave polnilne postaje v kateri je zmontirano vse, tudi števec, katero se lahko zmontira v eno od tipskih omar za zunanjo montažo. Niso lepe so pa vremensko odporne in da se montirati ključavnico!
https://eauto.si/sl/izdelki/polnjenje-a ... e-postaje/
https://etrgovina.elektronabava.si/shop ... 35-2740252
Airborne
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6386
Avto: Kona in Zoe
4910
5960

Re: Merjenje kWh za domače polnjenje

Odgovor Napisal/-a CRF »

@Airborne, Vsekakor ne iti v rešitev z adapterjem iz CEE3 na šuko. To samo še poslabša situacijo, kot si že ugotovil.

Večina, ki uporablja CEE3 in CEE5, ima neko "home-made" polnilnico, predelano direktno na CEE vtikač, kamor potem dodaja še druge adapterje.

Seveda je opcija tudi odrezat šuko in namestit CEE3. Potrebno je le pazit če ima šuko vgrajeno temepraturno zaščito.

Najboljša opcija pa je kupit najcenejšo polnilnico... Pa lahko tudi prodat šuko polnilec za enako ceno. Če nimaš prav posebne polnilne navade, ga ne boš skoraj nikoli potreboval. Jaz ga v 120.000km še nisem. ( potreboval!, sem ga uporabil 2x iz principa, ampak potreboval ga pa še nisem)
Airborne
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5250
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6105
3992

Re: Merjenje kWh za domače polnjenje

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

Ne reži ali predeluj priloženega kabla, enostavno ga vtakni v šuko vtičnico in polni.Ppreveri le, da je dobra šuko vtičnica in da je spoj v njej dober, pa kabel 4mm2 je ravno najboljša rešitev. Vsak dodaten spoj je poslabšanje obstoječega stanje in ne izboljšanje.
Ta priložen šuko je namenjen občasni uporabi, nič pa ne bo narobe, če boš na začetku polnil z njim redno. Dolgoročno pa le razmišljaj o pravi polnilnici, ki je bolj varna in po možnosti dinamično prilagaja polnjenje na razpolžljivi tok.
Airborne
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 149
Avto: e-Golf 2020
60
111

Re: Merjenje kWh za domače polnjenje

Odgovor Napisal/-a Airborne »

Ok hvala. Torej za začetek bom napeljal 4mm2 kabel direkt iz doze in dobro vtičnico, nato pa polnilnico 3f najverjetneje od metrona z 4m kabla, števcem in brez dinamike za cca 700 EUR, je to OK rešitev?
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Kabli in priključki”