Nakup EV & uporaba na Hrvaških avtocestah

Vse kar si od nekdaj želel vedeti o električnih vozilih, pa nisi vedel kje vprašati
Odgovori
matjazxx
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 46
Kraj: Vojnik
Avto: vw
7
29

Nakup EV & uporaba na Hrvaških avtocestah

Odgovor Napisal/-a matjazxx »

Pozdravljeni,

Pri hiši že imamo nekaj mesecev EV (Zoe 22kw) kot 2. avto. Sedaj razmišljam o tem, da bi tudi 1.avto (VW Passat) zamenjal za EV, gledam nekako v smeri nakupa ID4 (77kw), Tesla 3 (long range), morda Kia EV6 ali Q4 e-tron in sicer iz razloga, ker imam doma že sončno elektrarno in s tem tudi nekaj elektrike "viška", ki gre nazaj v el. omrežje...

No, sedaj pa pridem do vprašanja, na katerega nimam odgovora in sicer me zanimajo vaše izkušnje glede večnega vprašanja o "dometu" EV, predvsem glede na daljše razdalje. Na leto cca 10x potujem na Hrvaško in sicer iz Celja do Biograda (cca 420 km v eno smer) po AC s povprečno hitrostjo 140-150 km/h. Pred dnevi sem na internetu v aplikacijo ABRP vnesel zgoraj navedena vozila in iz podatkov aplikacije izhaja, da z nobenim od vozil ne pridem do Biograda brez vmesnega polnjenja..., četudi imajo zgoraj navedena vozila "wlpt" domet cca 500+ km. Predvidevam, da aplikacija upošteva zakonsko predpisano hitrost 130 km/h, če pa bi vozil še kakih 10 km/h uro več, pa bil bil domet še krajši... Iz navedenega izhaja, da ne glede za katerega od zgoraj navedenih EV bi se odločil, bi moral delati (vsaj en) postanek zaradi polnjenja EV.

Zgoraj navedena aplikacija mi je za Teslo pokazala en postanek v kraju Otočac (in če sem prav videl, je potrebno celo zaviti dol iz AC) v zvezi česar tudi predvidevam, da je na tej relaciji na (pravzaprav ob) avtocesti A1 Zagreb-Biograd zgolj ena Teslina polnilnica (tako kaže navedena app), med tem ko bi druga zgoraj navedena EV vozila moral polniti že pri Vukovi Gorici pri Karlovcu (tudi tam kaže da bi moral zaviti iz AC)...

V tej zvezi me zanima, če ima kdo od vas EV (npr. ID4, Tesla, ipd) in če z njimi potuje po Hrvaških avtocestah ter kakšne so izkušnje s polnilnicami oz. polnjenji na oz. ob avtocesti A1, še posebej v turistični sezoni proti Dalmaciji in nazaj. Malo me skrbi, da so oz. bodo polnilnice s povečanjem števila EV večkrat zasedene v času turistične sezone, meni pač ni za čakati na to, da bo nekdo pred mano polnil 20 minut, pol ure, ali še več,..., v tem primeru raje še naprej vozim običajen avto, ki ga na takšni razdalji vmes sploh ne rabim tankat...

P.S.
Mimogrede, koliko sem bral na tem forumu naj bi imela Tesla 3 tudi relativno trdo vzmetenje pa me zanima, če ima kdo izkušnje in če je pri Tesli 3 slabše kot pri VW Passatu. Pred parimi dnevi sem testiral e-C4 z zračnim vzmetenjem in je bolj udoben od VW..., ampak je domet res precej kratek...

Hvala za odgovore, LP M
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5306
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6164
4035

Re: Nakup EV & uporaba na Hrvaških avtocestah

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

S tvojo vožnjo z nobenim od EV ne boš prišel brez vmesnega polnjenja. Polnilnic je vsako leto več in se mreža povečuje podobno, kot število EVjev, tako da iz tega vidika ne pričakuj več ali manj morebitnega čakanja, ampak bo verjetno podobno tudi vnaprej. Če ti v teh 10 primerih toliko pomeni čas polnjenja, potem raje ostani še naprej na ICE, me pa zanima ali ICE pa nikoli vmes ne polniš?
sandi3
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 93
Kraj: Petrovce
Avto: e golf, ID 4
148
58

Re: Nakup EV & uporaba na Hrvaških avtocestah

Odgovor Napisal/-a sandi3 »

FV-EV napisal/-a: 06 Nov 2021, 23:34 S tvojo vožnjo z nobenim od EV ne boš prišel brez vmesnega polnjenja. Polnilnic je vsako leto več in se mreža povečuje podobno, kot število EVjev, tako da iz tega vidika ne pričakuj več ali manj morebitnega čakanja, ampak bo verjetno podobno tudi vnaprej. Če ti v teh 10 primerih toliko pomeni čas polnjenja, potem raje ostani še naprej na ICE, me pa zanima ali ICE pa nikoli vmes ne polniš?
Letos sel iz Petrovc pri Zalcu do Sibenika z ID 4.....vozil 120 km/h po radarskem tempomatu, na nosilcu na vlecni kljuki pa 4 kolesa, v avtu prtljaga in dve odrasli osebi ter dva otroka....na slabe pol poti mi je kazalo,da mi bo zmanjkalo cca. 30 km dosega,zato sem stal na Brinju in na Elen polnilnici v cca pol. ure dofilal za cca. 100 km dodatnega dosega...vmes pa sta otroka pomalicala. Skoraj vsa pocivalisca s črpalkami imajo na A1 imajo elektro polnilnice,vecinoma od Elen, ki so zaenkrat se zastonj,aktiviras jih pa preko brezplacne aplikacije. Elektro avto ni za ljudi, ki bi morali vsakodnevno na poti filat....ce pa bosmoral 10 x na leto stati pol urezaradi filanja, pa to ne bi smel biti problem....ker ce ti pol ure vec do morja pomeni prevec izgube dodatnega casa,se potem poraja vprasanje,zakaj potem sploh zapravljat 4 ure voznje do morja,ko pa ga imas na voljo ze v dveh urah od celja....zgolj moje mnenje....glede tega,kateri avto od nastetih izbrati,pa je odvisno od prioritet:vsi z velikimi baterijami imajo podoben doseg,kar ti ze pove wltp. Ce isces brutalne pospeske in mislis vsakic startat na polno in voziti 200km/h na uro ter posledicno polnit avto na 200 km, ter ce na avto gledas kot na raculnik z najboljsim softwearjem,ni ti pa toliko do kvalitete voznje (udobje,lega na cesti, obcutek za volanom, dodelava detajlov) kupi Teslo.....ce cenis udobje, dobro voznost, dober izgled (sicer subjektivno), visje sedenje,dobro servisno mrezo, in zelis v primerjavi s teslo prihraniti cca. 10.000 eur, kupi ID 4.....ce pa zelis imeti povprecno vozljiv avto z najnovejso,a ne prevec preizkuseno tehnologijo,pa kupi Ev 6....slednji ima pac prednost npr. 800 v baterije z višjim maksimalnim polnjenjem,ki pa je le redko na voljo (niti ni tovrstnih polnilnicoz. jih je zelo zelo malo, pa se z mocjo nad 125 kw se polni le nekaj minutk,nato moc polnjenja pade zaradi varovanja baterije)....je pa tudi slednji vsaj 7000 eur drazji od ID 4......in ne gledat rednih cenikov.....pri Tesli ne dobis niti centa popusta,tudi pri Kii jih za Ev 6 ne dajejo....medtem pri VW brez pogajanja dobis 4000 eur popusta,s pogajanji se dodatnih cca. 3900 eur....toliko z moje strani, odlocitev je pa na tvoji strani,kaj ti pac najvec pomeni....in zapomni si,za nobenega od yeh ne mores reci,da je najslabsi ali pa najboljsi,saj je vse odvisno od tega,kaj ti vec pomeni
Simon, gidooo, DGJ, crunchy, m3
amaterB
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 554
Kraj: Slovenija
Avto: e-up! (od žene)
315
191

Re: Nakup EV & uporaba na Hrvaških avtocestah

Odgovor Napisal/-a amaterB »

Za to razdaljo pri hitri vožnji z nobenim ne boš pokuril manj kot 80 kWh, raje precej več. Tako da če greš dol samo za vikend, razmišljaj tudi, kako boš tam napolnil, šuko polnilec zna biti prepočasen.

Če zdaj voziš passata, morda za tako rabo poglej za PHEV octavijo? Čeprav, pri 150 bo verjetno pokurila precej več kot passat, ki je, predvidevam, dizel.
sluk
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1306
Kraj: stajerska
Avto: negovan
770
612

Re: Nakup EV & uporaba na Hrvaških avtocestah

Odgovor Napisal/-a sluk »

Moje izkušnje na HR. Ustalil sem se 2x na AC, kjer je ELEN polnilnica (zaradi WC, vmes sem pač parkiral pri polnilnici, ker drugje ni bilo prostega parkinga. Kasneje sem to ponovil še enkrat). ELEN polnilnice kljub instalirani APP že nekaj dni pred tem, vseeno nisem uspel aktivirati. Kasneje sem ustavil na T. superchargerju in normalno napolnil. Zraven je bila tudi Petrolova polnilnica, ki bi verjetno tudi brez težav polnila, vendar je samo 50kW in bi polnjenje trajalo dlje časa.
Naslednjič sigurno ne bom več poskušal pri teh ELEN polnilnicah ampak samo še na T.SC.

Če ti je problem en 30min postanek, potem še ne kupit EV in počakaj da kupiš nekaj s 150kW baterijo, da jo boš 10x na leto uporabil in preplačal.
Andy
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 338
Kraj: Maribor
Avto: ID.4
109
156

Re: Nakup EV & uporaba na Hrvaških avtocestah

Odgovor Napisal/-a Andy »

Ja zanimiva primerjava, tukaj je treba predvsem upoštevati povprečno hitrost ki je daleč od 140 km/h. Mi smo našega ID.4 prevzeli točno 4 dni pred odhodom na dopust, in ker sem novopečeni EV voznik sem imel malo straha ko smo se odpravili na pot. Štart v MB, soc 100%, prvi postanek na Petrol Ravne-Kozina sem v 15min napolnil do 80%, pes pretegnil noge in dalje proti Puli. Prispeli z soc 45%, razdalja 330 km, čas vožnje malenkost nad 3,5 ure. Vozil sem z prometom, na par odsekih AC tudi max hitrost. Pot domov je bila že bolj pogumna, štart z 100% soc in brez polnjenja do doma, tempomat na 133km/h. Soc na koncu 12%.
Moje izkušnje do sedaj so, straha po SLO več ni ker skoraj vse črpalke ob AC premorejo vsak 50 kW polnilnico, me je pa AT presenetila, saj od meje, mimo Gradca do Dunaja ni kaj dosti polnilnic. Koliko gledam ABRP, je še slabše v smeri Salzburg München, so polnilnice vse nekje skrite in izvoz iz AC obvezen.
giotto
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1132
870
1087

Re: Nakup EV & uporaba na Hrvaških avtocestah

Odgovor Napisal/-a giotto »

Za worse case scenario raje racunaj kako priti nazaj domov. Dol grede bo poraba v vsakem primeru manjsa.

T3 proti ID4 sploh ni primerjave. ID4 je OBCUTNO bolj pozresen. Sploh pri 140kph+.

Kupi T3 in uzivaj. Pa se SC imas na razpolago. Da bi zdaj zaradi 15min postanka kompliciral je malo bosa. Saj pasata moras tudi na full natankat preden gres. Pa ti to tudi vzame cca 10min.
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8337
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5397
3528

Re: Nakup EV & uporaba na Hrvaških avtocestah

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Obvezen link: www.supercharge.info

Na HR ne potrebuješ ničesar poleg SC. T3 po AC rabi pod 18kWh/100km @130km/h
giotto, BL_EV, darjan
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Uporabniški avatar
andre55or
Prispevkov: 5
Kraj: Ljubljana
Avto: Tesla 3
6
0

Re: Nakup EV & uporaba na Hrvaških avtocestah

Odgovor Napisal/-a andre55or »

Imel podobno dilemo, le da je moja relacija na HR nekoliko krajša od tvoje in jo s Teslo LR lahko naredim brez postanka. Preizkusil več modelov e-avtov (Tesla S, 3, ID 3, ID 4, ..) in se nazadnje odločil za Teslo tudi zaradi superchargerjev. Zaenkrat je izkušnja zelo dobra, nisem še imel situacije ko bi moral čakati na prosto mesto. Vendar pa, kot omenjaš, nihče ne ve ali se bo število električnih vozil večalo hitreje kot se bo širila polnilna infrastruktura. Če te to skrbi, morda zate še ni čas za menjavo. Lahko pa iz osebne izkušnje povem, da me je bilo pred prvimi daljšimi potmi z EV kar strah, kako bo s polnjenjem, zdaj pa nimam nobenih pomislekov več in ne bi šel več nazaj na klasično gnano vozilo, razen če bi imel vsakodnevne dolge relacije.

Pa še tole: ID4 po mojih izkušnjah precej manj učinkovit kot Model 3, kar je normalno tudi zaradi zračnega upora. Če že bi imel primerljivo porabo pri ID3.
matija, FV-EV, BL_EV
BL_EV
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2932
Avto: 2019 Model S
1668
1126

Re: Nakup EV & uporaba na Hrvaških avtocestah

Odgovor Napisal/-a BL_EV »

"Teslači" smo bojda pristranski, ampak Model 3 enostavno zato, da se ti ne treba (in glede na tvoje zahteve oz. profil uporabe si tega res ne želiš) zajebavat za raznimi ionity (njihovih polnilnic na Balkanu razen v SLO itak še ni) in ostalimi cvetkami, karticami, XY appi in rfid nonsensi.

CE-BG narediš s 13 minutnim postankom pri 130 km/h na Suc Slavonski brod, če boš vozil 150 km/h, potem bo postanek ca. 25 minut. Tudi pot v Dalmacijo bp, v sezoni bo zelo verjetno kakšno minuto za počakat na Suc, ampak to ni nič v primerjavi s čakanjem na tisti morda delujoči 50 kW Elen polnilnici, ki je kao na vsakih 50 km. Kaj ti pomaga vsakih 50 km, če pri 100 km preostalega dometa na displeju tista ne bo delala, naslednja 50 km oddaljena pa pri 150 km/h pomeni, da boš tja prišel s 3 km dometa, tam pa bo 5 EV čakalo na polnjenje?

Glede lege na cesti, občutka za volanom, dodelave detajlov, avta kot celote pa najbolje, da si M3 pobližje ogledaš, vsekakor zapelješ en daljši krog in potem... ja, samo trije kliki so. :)
matija
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Vprašaj in izveš”