Izgube pri 1F/3F polnjenju

Vse kar si od nekdaj želel vedeti o električnih vozilih, pa nisi vedel kje vprašati
Odgovori
Uporabniški avatar
BogyX
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1534
Kraj: MB
Avto: NISSAN, YLR
812
944

Re: Vlečna kljuka za renault zoe

Odgovor Napisal/-a BogyX »

3 Fazni polnilec bi tudi jaz imel - so sicer večje izgube (tako pravijo) a enakomerna obremenitev (omrežja in inštalacije v hiši) veliko pomeni.
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6552
Avto: Kona 64_2018
3492
595

Re: Vlečna kljuka za renault zoe

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Zakaj pa večje izgube? jaz sem zasledil ravno nasprotno da so boljši izkoristki z 3 faznem
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8254
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5356
3483

Re: Vlečna kljuka za renault zoe

Odgovor Napisal/-a warpedone »

DeCoRawr napisal/-a:Zakaj pa večje izgube? jaz sem zasledil ravno nasprotno da so boljši izkoristki z 3 faznem
Izgube so funkcija moči polnjenja.
Pri tri faznem nucaš več/drugačen hardwer, ki pri neki (dovolj) nizki moči lahko zahteva več izgub kot enofazno polnejnje ob enaki nizki moči. Profit oz. manj skupnih izgub se pokaže nad neko 'mejno' močjo filanja. Kje točno je to, je odvisno od kontretnega HW.

Trofazno filanje z 2kW zna met več izgub kot enofazno.
Trofazno filanje z 20kW pa zna met manj izgub kot enofazno.
kavka
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3562
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
3095
1613

Izgube pri 1F/3F polnjenju

Odgovor Napisal/-a pirpy »

warpedone napisal/-a:
DeCoRawr napisal/-a:Zakaj pa večje izgube? jaz sem zasledil ravno nasprotno da so boljši izkoristki z 3 faznem
Izgube so funkcija moči polnjenja.
Pri tri faznem nucaš več/drugačen hardwer, ki pri neki (dovolj) nizki moči lahko zahteva več izgub kot enofazno polnejnje ob enaki nizki moči. Profit oz. manj skupnih izgub se pokaže nad neko 'mejno' močjo filanja. Kje točno je to, je odvisno od kontretnega HW.

Trofazno filanje z 2kW zna met več izgub kot enofazno.
Trofazno filanje z 20kW pa zna met manj izgub kot enofazno.
Ni res, da ima 3 fazno večje izgube kot enofazno.
res pa je da ima zoe q 43 kW polnilec pri majhni moči večje izgube kot 22 kW polnilec v R, vendar to nima veze s tvojo trditvijo.
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8254
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5356
3483

Re: Vlečna kljuka za renault zoe

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Prosim razloži, kako trije kosi HW pri toku X na fazo skupaj izgublja manj kot ena faza pri toku X.
Ker če/kadar je to res, vzameš HW ene faze iz trofaznega in nardiš iz njega enofazni polnilec, ki bo sedaj izgubljal manj kot prejšnji.

Z veseljem čakam na tvojo tehnično-vaserdiht razlago točno zakaj in kako. Ne vem še vsega...
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5964

Re: Vlečna kljuka za renault zoe

Odgovor Napisal/-a CRF »

Predstavljam si da so trifazno manjše izgube že zaradi manjših tokov pri enaki moči.
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3562
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
3095
1613

Re: Vlečna kljuka za renault zoe

Odgovor Napisal/-a pirpy »

pri 1f rabiš 4 tranzistorje pri 3f pa 6, kar ni 3 x več, pri 1f moraš napetost transformirati iz 230 V na 400, pri 3f...
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7867

Re: Izgube pri 1F/3F polnjenju

Odgovor Napisal/-a matija »

Pa tudi cas polnjenja je faktor. Elektronika v avtu jemlje nekje 0.5kW. Kar nanese razliko, ce avto polnis npr 9h enofazno, ali pa 3h trifazno. 6h delovanja racunalnikov je ...
warpedone
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5255
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6110
3998

Re: Izgube pri 1F/3F polnjenju

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

Mislim, da je tole kompleksno vprašanje in od primera do primera drugače. Najbrž pa ni tako velikih razlik na koncu, da bi se s tem pretirano ubadali?
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8254
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5356
3483

Re: Izgube pri 1F/3F polnjenju

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Do razlik pride, ko greš v 'skrajnosti'.
Je zelo podobno kot pri gospodinjstvih .. dokler so moči v rangu par kW se ne splača ubadat z večfaznimi zadevami in se zato tudi tipično to ne počne. Ko greš proti dvomestnim cifram, pa se ne splača več matrat z enofaznimi zadevami in je več profita v trofaznem priklopu.

Ergo trifazno 2 kW je brezveze, enofazno 20kW pa 'čudež'...
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
GM
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 542
Kraj: Žiri
Avto: Tesla 3 Highland SR
283
281

Re: Izgube pri 1F/3F polnjenju

Odgovor Napisal/-a GM »

Jaz polnim enofazno v garaži. In je faktor tudi koliko časa polniš. Če polnim 2h se mi napolni 8% na uro, če polnim 3h pa se napolni 12% na uro.
Klikni in naroči svojo Teslo. https://www.tesla.com/referral/gaper58022
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2257
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
1668
2197

Re: Izgube pri 1F/3F polnjenju

Odgovor Napisal/-a crunchy »

GM napisal/-a:Jaz polnim enofazno v garaži. In je faktor tudi koliko časa polniš. Če polnim 2h se mi napolni 8% na uro, če polnim 3h pa se napolni 12% na uro.

Ta je pa dobra. To bi pomenilo, da v prvih dveh urah napolniš 16%, v treh pa 36%. Torej zgolj v tretji uri napolni za 20%. Nekaj ne bo v redu.
GM
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 542
Kraj: Žiri
Avto: Tesla 3 Highland SR
283
281

Re: Izgube pri 1F/3F polnjenju

Odgovor Napisal/-a GM »

crunchy napisal/-a:
GM napisal/-a:Jaz polnim enofazno v garaži. In je faktor tudi koliko časa polniš. Če polnim 2h se mi napolni 8% na uro, če polnim 3h pa se napolni 12% na uro.

Ta je pa dobra. To bi pomenilo, da v prvih dveh urah napolniš 16%, v treh pa 36%. Torej zgolj v tretji uri napolni za 20%. Nekaj ne bo v redu.
Tudi meni je čudno, ampak dejansko tako je. Zakaj je tako nevem...
Danes sem polnil 3h50min in napolnil 44%
Je mogoče, da najprej greje baterijo in se zato nekaj energije tam porabi. Lahko pa da je tudi baterija ze naceta. Nisem se preveril, ker čakam OBD.
Klikni in naroči svojo Teslo. https://www.tesla.com/referral/gaper58022
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3562
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
3095
1613

Re: Izgube pri 1F/3F polnjenju

Odgovor Napisal/-a pirpy »

Verjetno bms narobe računa odstotke.
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5255
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6110
3998

Re: Izgube pri 1F/3F polnjenju

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

A imaš kakšno posebno polnilnico? Morda celo timer.....
GM
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2257
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
1668
2197

Re: Izgube pri 1F/3F polnjenju

Odgovor Napisal/-a crunchy »

GM napisal/-a:Tudi meni je čudno, ampak dejansko tako je. Zakaj je tako nevem...
Danes sem polnil 3h50min in napolnil 44%
Je mogoče, da najprej greje baterijo in se zato nekaj energije tam porabi.
Gretje baterije bi bilo možno, čeprav se mi zdi malce preveč gretja, še posebej sedaj. Morda pa ima zelo nelinearno karakteristiko polnjenja. Res čudno, ker avto ne more v naprej vedeti ali bo nekdo polnil dve ali več ur.
Najenostavneje bi bilo, če bi naslednjič polnil dve uri, nato odčital SOC, takoj zatem pa bi spet vključil polnjenje za naslednjo uro in spet odčital SOC.
FV-EV, GM
GM
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 542
Kraj: Žiri
Avto: Tesla 3 Highland SR
283
281

Re: Izgube pri 1F/3F polnjenju

Odgovor Napisal/-a GM »

FV-EV napisal/-a:A imaš kakšno posebno polnilnico? Morda celo timer.....
Polnim na schuko. Original polnilec 12A.
Timer imam v avtu in nastavim recimo od 3h do 6ih zjutraj
Klikni in naroči svojo Teslo. https://www.tesla.com/referral/gaper58022
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5255
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6110
3998

Re: Izgube pri 1F/3F polnjenju

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

GM napisal/-a:
FV-EV napisal/-a:A imaš kakšno posebno polnilnico? Morda celo timer.....
Polnim na schuko. Original polnilec 12A.
Timer imam v avtu in nastavim recimo od 3h do 6ih zjutraj
Potem poslušaj crunchyev predlog
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Vprašaj in izveš”