Varjenje na EV

Vse kar si od nekdaj želel vedeti o električnih vozilih, pa nisi vedel kje vprašati
Denis_
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 261
Kraj: Sežana
Avto: C-Zero
177
262

Varjenje na EV

OdgovorNapisal/-a Denis_ » 25 Mar 2019, 21:14

Slučajno se mi je porodila misel ko sem bil v eni avtokleparski delavnici in sem videl ko varijo določen del na avtu.

Vsi vemo, da če varimo na vozilu z 12v akumulatorjem da ga moramo najprej odklopiti v nasprostnem primeru lahko pride do poškodb.

Me prav zanima če navaden avtoklepar ki dobi EV v roke če bi znal odklopiti tudi glavni "pogonski" akumulator v primeru varjenja seveda.

Vem, da je to redko kdaj ampak vseeno.
mitjap
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 717
Avto: C-Zero, Kona 64
563
214

Re: Varjenje na EV

OdgovorNapisal/-a mitjap » 25 Mar 2019, 22:03

12V baterija in karoserija sta v istem tokogrogu. Pogonska baterija je čisto ločen in izoliran tokogrog in bi rekel da ni potrebe po odklapljanju.
Denis_
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2651
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh i
1863
924

Re: Varjenje na EV

OdgovorNapisal/-a pirpy » 26 Mar 2019, 12:21

Denis_ je napisal/-a:Vsi vemo, da če varimo na vozilu z 12v akumulatorjem da ga moramo najprej odklopiti v nasprostnem primeru lahko pride do poškodb.


Hehe, vedno se nasmejim takšnim trditvam.
Trditev je napačna.
Pomembno je kam se natakne masa glede na točko varjenja.

PS. Če variš izpušni lonec ti mora biti jasno, da moraš maso pritrditi na izpušni lonec in ne na karoserijo :)
Uporabniški avatar
En ev
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 163
Kraj: Postojna
Avto: Leaf 2 Zero
148
28

Re: Varjenje na EV

OdgovorNapisal/-a En ev » 26 Mar 2019, 12:30

Baterijo - moraš izklopiti da nimaš mase preko baterije povezane na delih kjer variš in da ne skuriš diod na alternatorju. EV pa mora imeti izključeno baterijo na servisnem stikalu
Denis_
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 261
Kraj: Sežana
Avto: C-Zero
177
262

Re: Varjenje na EV

OdgovorNapisal/-a Denis_ » 26 Mar 2019, 12:31

Zato pa sprašujem jaz iz preventive če na traktorju varim kaj na priključku vedno odklopim akumulator maso pa logično čim bližje varjenju.
Na EV ju izpušnega lonca ne bo potrebno variti :D
Uporabniški avatar
BogyX
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 971
Kraj: MB
Avto: NISSAN
581
498

Re: Varjenje na EV

OdgovorNapisal/-a BogyX » 26 Mar 2019, 12:43

Ni mi čisto jasno kaj bi lahko bilo narobe če baterije ne odklopiš. Tok steče po najkrajši (najbol prevodni) poti in načeloma nikoli ni noben akumulator nekje vmes v tem tokokrogu. Nimam pa praktičnih izkušenj.
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1697
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
1339
1737

Re: Varjenje na EV

OdgovorNapisal/-a crunchy » 26 Mar 2019, 13:40

BogyX je napisal/-a:Ni mi čisto jasno kaj bi lahko bilo narobe če baterije ne odklopiš. Tok steče po najkrajši (najbol prevodni) poti in načeloma nikoli ni noben akumulator nekje vmes v tem tokokrogu. Nimam pa praktičnih izkušenj.

Po moje je problem v tem, da se lahko, zaradi zelo velikih tokov po šasiji, pojavijo dovolj velike napetostne razlike na sami šasiji. Različni deli šasije bi tako imeli različen potencial. Glede na to, da je šasija vezana na eno od sponk akumulatorja bi to pomenilo, da bi se lahko napajalna napetost na npr. radiu spreminjala glede na to ali varimo ali ne.
Lahko pa, zaradi velikih tokov in isker, prihaja do induciranih napetosti v bližnjih vodnikih, ki bi lahko povzročile težave. Težave so seveda večje, če so naprave napajane, kot če niso. Tako je po moje res smotrno izklopiti akumulator med švasanjem. Vsaj jaz bi ga izklopil. Preventivno.
BogyX
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2651
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh i
1863
924

Re: Varjenje na EV

OdgovorNapisal/-a pirpy » 26 Mar 2019, 14:34

Seveda lahko preventivno izklopiš maso na akumulatorju, bolj pomembno pa je, da veš kam dati maso.
Ko so se začeli avti z elektroniko so se začeli tudi problemi in takrat je nastal ta mit, da je potrebno maso akumulatorja preventivno odklopiti.

Jaz je nisem nikoli odklapljal , treba je le trezno in po kmečki logiki razmisliti kam obesiti maso.
Uporabniški avatar
Damijan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1132
Kraj: West Gorenjska
Avto: Kia Soul EV, Toyota RAV4 HybridAWD, Nissan X-Trail
929
1275

Re: Varjenje na EV

OdgovorNapisal/-a Damijan » 28 Mar 2019, 17:08

Bolj pomembno pri popravilih EV je, da pri ličarjih ne dajo avtomobila v "peč" za sušenje barve.
Previsoka temperatura zelo negativno vpliva na pogonski akumulator!
matija, timo, Denis_
Soul EV believer ;)
Uporabniški avatar
Franci
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 705
Kraj: LESCE
Avto: KONA EV & Renault Megane,
714
174

Re: Varjenje na EV

OdgovorNapisal/-a Franci » 28 Jul 2020, 13:21

Sem malo iskal če je kdo že pisal o ličarskih delih EV - ima kdo izkušnje.
Prebral sem da je sash dal svojo Teslo ličarsko poštimat, Damijan v zgornji temi straši pred pečjo za sušenje barve.

Ja tema me žal zanima, ker naju je nekaj tednov nazaj nekdo malo spodtaknil in imava od odbijača do sredine zadnjih vrat sicer nežno označen bok.

Nekdo, ki ga je tudi strah peči in barvanja mi je celo svetoval naj poskusim najprej s poliranjem, na servisu pa pravijo, da bo potrebno barvanje in da je peč v kateri se suši barva manj problematična kot sonce, katero pripeka sedaj.

Ima kdo osebne izkušnje - morda znanje iz ličarstva,....
tomi123
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 332
Kraj: radeče
140
69

Re: Varjenje na EV

OdgovorNapisal/-a tomi123 » 28 Jul 2020, 13:48

Franci je napisal/-a:Sem malo iskal če je kdo že pisal o ličarskih delih EV - ima kdo izkušnje.
Prebral sem da je sash dal svojo Teslo ličarsko poštimat, Damijan v zgornji temi straši pred pečjo za sušenje barve.

Ja tema me žal zanima, ker naju je nekaj tednov nazaj nekdo malo spodtaknil in imava od odbijača do sredine zadnjih vrat sicer nežno označen bok.

Nekdo, ki ga je tudi strah peči in barvanja mi je celo svetoval naj poskusim najprej s poliranjem, na servisu pa pravijo, da bo potrebno barvanje in da je peč v kateri se suši barva manj problematična kot sonce, katero pripeka sedaj.

Ima kdo osebne izkušnje - morda znanje iz ličarstva,....


U bistvu v poletnih mesecih licarji redko zakurijo komoro, ker ni potrebe zaradi toplega ozračja ter seveda stroškov kurjenja. Sicer se pa komora zakuri le za kratek čas ravno toliko, da "zategne" lak potem se ga pa postavi ven iz komore, kjer še čas naredi svoje.
Franci
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1941
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR
1590
1138

Re: Varjenje na EV

OdgovorNapisal/-a warpedone » 28 Jul 2020, 13:58

>> Vsi vemo, da ...

Karkoli sledi takšnemu začetku je vedno in vsakič znova narobe.
Karkoli je res, je res zato, ker je res in ne zato ker 'vsi vemo, da ...'
First deserve then desire
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1198
Avto: e-Golf 2020
515
34

Re: Varjenje na EV

OdgovorNapisal/-a DeCoRawr » 28 Jul 2020, 13:59

Tale izdelek pa vsi kupujejo, ziher je ok :) Stalnica pri prodajalcih...
Uporabniški avatar
Stromcek
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 675
Kraj: Ljubljana
Avto: Tesla S 100D
1944
801

Re: Varjenje na EV

OdgovorNapisal/-a Stromcek » 28 Jul 2020, 16:22

Franci je napisal/-a:Sem malo iskal če je kdo že pisal o ličarskih delih EV - ima kdo izkušnje.

Nekdo, ki ga je tudi strah peči in barvanja mi je celo svetoval naj poskusim najprej s poliranjem, na servisu pa pravijo, da bo potrebno barvanje in da je peč v kateri se suši barva manj problematična kot sonce, katero pripeka sedaj.

Ima kdo osebne izkušnje - morda znanje iz ličarstva,....


V tej temi lahko vidiš, kako so mi Leafa poštimali... je bil tudi v peči... pa na Leafspyu nisem opazil kake dodatne degradacije kasneje. Še zdaj laufa ko singerica :clap:

Leaf - nezgoda in popravilo - EVSVET.eu
Franci
Uporabniški avatar
robertto
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1133
Kraj: Gornji Grad
Avto: KIA Soul EV+ZOE Z.E.50LIFE
1113
961

Re: Varjenje na EV

OdgovorNapisal/-a robertto » 28 Jul 2020, 21:47

EV kolegu so na njegovem Soulu delali licarska popravila v peci pri pooblascenem KIA servisu KMAG in so mu skuhali baterijo. Seveda so mu jo zamenjali za novo. Jaz osebno bi delal licarska pipravilo pri pooblascenem serviserju. V slucaju, da pride kasneje do tezav na bateriji, ni izgovorov.
Franci
Uporabniški avatar
Franci
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 705
Kraj: LESCE
Avto: KONA EV & Renault Megane,
714
174

Re: Varjenje na EV

OdgovorNapisal/-a Franci » 29 Jul 2020, 08:48

Hvala Stromcek za pozitivno info iz izkušenj. Ja robertto - tudi jaz poznam ta primer - najbrž imaš v mislih Roberta K. (je bil moj sošolec v srednji) in mi je njegova izkušnja z EV-ji privedla do odločitve, da sva se z ženo odločila za nakup EV in ne kakšnega plug-in, kar je bilo v prvotnem planu.
Ja vsekakor pa se dogovarjam z uradnim serviserjem za popravilo - že zaradi garancije na karoserijo in seveda predvsem zaradi negativne izkušnje Roberta K., ki se mu je očitna degradacija baterije začela prav po ličarskem popravilu. Lahko je bilo to naključje, lahko so jo pa dejansko skurli ...
robertto, Nejccc
EVH
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 395
Kraj: Turjak
Avto: Hyundai Ioniq PFL
364
384

Re: Varjenje na EV

OdgovorNapisal/-a EVH » 29 Jul 2020, 09:13

En ličar mi je rekel, da je peč samo zato, da se barva hitreje posuši, sicer se lahko suši tudi brez peči.
Uporabniški avatar
robertto
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1133
Kraj: Gornji Grad
Avto: KIA Soul EV+ZOE Z.E.50LIFE
1113
961

Re: Varjenje na EV

OdgovorNapisal/-a robertto » 29 Jul 2020, 13:32

@Franci
Ja, mislis na pravo osebo. Degradacija se je pojavila po licarskem posegu in to z zelo velikim procentom. Mislim da je bila okoli 30 ali celo 40% degradacija.
Ze pri samem Leafu se lepo vidi kaj se dogaja z baterijo ko je segreta 50°C+. Lakirna pec je ponavadi segreta okoli 60°C. Ta temperatura sigurno ne deluje dobro na baterijo.
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 756
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
457
253

Re: Varjenje na EV

OdgovorNapisal/-a N75 » 29 Jul 2020, 22:18

Verjetno je res najprimernejša temperatura za sušenje laka 60stC, ampak verjetno lahko sušiš tudi pri 40stC malo daljši čas.

Druga možnost je odstranitev baterije med popravilom.
GM
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 438
Kraj: Logatec
Avto: Fiat 500E; E-Golf 2020
237
234

Re: Varjenje na EV

OdgovorNapisal/-a GM » 30 Jul 2020, 08:10

Kaj pa če ima avto aktivno (vodno) hlajenje baterije in pustiš avto na ON? Avto bi verjetno vzdrževal na idealni temperaturi baterije.

Vrni se na