V Nemčiji trdijo, da e-avto onesnažuje bolj od dizla in navijajo za vodik ter zeleni metan

Ker imajo več skupnega z EV kot ICE si zaslužijo prostor na forumu
Odgovori
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7870

Re: V Nemčiji trdijo, da e-avto onesnažuje bolj od dizla in navijajo za vodik ter zeleni metan

Odgovor Napisal/-a matija »

Ponoci lahko ze danes brez posega v infrastrukturo polnimo 350.000 vozil, to pa je 1/3 voznega parka slovenije. V medijih je jasno drugace predstavljeno, da bo padla kaksna miljarda, dve, tri. Vir: elesovi makro grafi porabe
amaterB
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 554
Kraj: Slovenija
Avto: e-up! (od žene)
315
190

Re: V Nemčiji trdijo, da e-avto onesnažuje bolj od dizla in navijajo za vodik ter zeleni metan

Odgovor Napisal/-a amaterB »

Ponoči je energije še vedno preveč, torej polni raje ponoči. Ko bo fotovoltaike toliko, da bo tudi ob sončnih dnevih sredi dneva energije preveč, pa polni tudi takrat (nikoli pa sredi oblačnega dneva).

To, da imaš tudi ti sam sončno elektrarno, nima kaj dosti veze (ne fizikalno, pa v primeru net meteringa tudi ne ekonomsko).
timo
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 265
Kraj: Logatec
Avto: Hyundai Kona 3f 64 -2021
425
1665

Re: V Nemčiji trdijo, da e-avto onesnažuje bolj od dizla in navijajo za vodik ter zeleni metan

Odgovor Napisal/-a timo »

Mislim da se nam za bodočnost razvoja baterij ni bati!!

https://www.express.co.uk/life-style/ca ... imV5Ns-o2A
Kona 64 50kkm prej IONIQ 28kWh - 218kkm, SE 33kW, Smart&Simple 3F CRF
Uporabniški avatar
Dzun Tao
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 653
Kraj: GO
Avto: V40, TESLA MY SR
629
2714

Re: V Nemčiji trdijo, da e-avto onesnažuje bolj od dizla in navijajo za vodik ter zeleni metan

Odgovor Napisal/-a Dzun Tao »

amaterB napisal/-a:Ponoči je energije še vedno preveč, torej polni raje ponoči. Ko bo fotovoltaike toliko, da bo tudi ob sončnih dnevih sredi dneva energije preveč, pa polni tudi takrat (nikoli pa sredi oblačnega dneva).

To, da imaš tudi ti sam sončno elektrarno, nima kaj dosti veze (ne fizikalno, pa v primeru net meteringa tudi ne ekonomsko).

To da imaš sam sončno elektrarno ima še kakšno vezo. Sicer največkrat posredno ampak povsem ekvivalentno. Predstavljaj si sončen poletni dan, ko sonce na polno sije in žge, takrat tudi klime v domovih, firmah, hotelih, bolnicah... na polno delajo, fabrike in ostale ustanove so v pogonu, gospodinstva obratujejo, sončne elektrarne pa tudi na polno delajo. Avtomobili se pa ne polnijo, saj so se ponoči. In tako lahko vse instalirane sončne elektrarne skrbijo za zmanjševanje konic porabe električne energije, tako da je termoelektrarni in drugim potrebno z manjšo močjo delovati. In to je točno to, kar želimo doseči. Zmanjšat učinek na okolje, tako ali drugače. Ob viških energije v omrežje bi se moralo zmanjševati moč predvsem termoelektrarnam, ki so največja praseta, hidroelektrarne pa bi lahko kopičile zaloge vode. In bolj kot bi država spodbujala gradnjo FVE, več koristi bi bilo za okolje in ljudi. Najbolj žalostno je, da se gleda pri vsaki stvari zgolj na direktno ekonomsko računico, spregleda pa škodo na okolje in posredno gospodarsko škodo zaradi zdravljenja bolezni kot posledica delovanja škodljivih emisij termoelektrarn in ICE.
edi-b, Stromcek, matija, gregimarko, talker2, CRF, Matej, Damijan, kt57, pirpy, Nejccc
rgornik
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 992
Kraj: Dragomelj
Avto: pešhonda
712
275

Re: V Nemčiji trdijo, da e-avto onesnažuje bolj od dizla in navijajo za vodik ter zeleni metan

Odgovor Napisal/-a rgornik »

Dzun Tao napisal/-a:
amaterB napisal/-a:Ponoči je energije še vedno preveč, torej polni raje ponoči. Ko bo fotovoltaike toliko, da bo tudi ob sončnih dnevih sredi dneva energije preveč, pa polni tudi takrat (nikoli pa sredi oblačnega dneva).

To, da imaš tudi ti sam sončno elektrarno, nima kaj dosti veze (ne fizikalno, pa v primeru net meteringa tudi ne ekonomsko).

To da imaš sam sončno elektrarno ima še kakšno vezo. Sicer največkrat posredno ampak povsem ekvivalentno. Predstavljaj si sončen poletni dan, ko sonce na polno sije in žge, takrat tudi klime v domovih, firmah, hotelih, bolnicah... na polno delajo, fabrike in ostale ustanove so v pogonu, gospodinstva obratujejo, sončne elektrarne pa tudi na polno delajo. Avtomobili se pa ne polnijo, saj so se ponoči. In tako lahko vse instalirane sončne elektrarne skrbijo za zmanjševanje konic porabe električne energije, tako da je termoelektrarni in drugim potrebno z manjšo močjo delovati. In to je točno to, kar želimo doseči. Zmanjšat učinek na okolje, tako ali drugače. Ob viških energije v omrežje bi se moralo zmanjševati moč predvsem termoelektrarnam, ki so največja praseta, hidroelektrarne pa bi lahko kopičile zaloge vode. In bolj kot bi država spodbujala gradnjo FVE, več koristi bi bilo za okolje in ljudi. Najbolj žalostno je, da se gleda pri vsaki stvari zgolj na direktno ekonomsko računico, spregleda pa škodo na okolje in posredno gospodarsko škodo zaradi zdravljenja bolezni kot posledica delovanja škodljivih emisij termoelektrarn in ICE.
Se strinjam s teboj, samo na eno stvar moram opozorit: sončne elektrarne ne delajo najbolje poleti, ko sonce žge. Fotovoltaični moduli delujejo najbolj optimalno pri temperaturah okoli 10 stopinj in pri kotu sonca tam nekje 30. Letos februarja so bile na primer idealne razmere. Edino dan ni tako dolg.
OVE, OVE, OVE
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3562
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
3095
1614

Re: V Nemčiji trdijo, da e-avto onesnažuje bolj od dizla in navijajo za vodik ter zeleni metan

Odgovor Napisal/-a pirpy »

Sončne elektrarne tudi ko žge delujejo dobro, sem poskušal s polivanjem hladne vode pa ni bilo omembe vrednega dviga proizvodnje.
Nejccc
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7870

Re: V Nemčiji trdijo, da e-avto onesnažuje bolj od dizla in navijajo za vodik ter zeleni metan

Odgovor Napisal/-a matija »

CRF
stane
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 60
Kraj: ljubljana
Avto: vw
43
1

Re: V Nemčiji trdijo, da e-avto onesnažuje bolj od dizla in navijajo za vodik ter zeleni metan

Odgovor Napisal/-a stane »

Aha. Odziv je šolski primer trde znanost: teza, metodologija, citati, znanstvena argumentacija, itd..?
Crap.

Običajen propagandni BS.
Avtor originala sploh ni prebral, nekaj je nekje snel in to zdaj prodaja malo okrašeno s svojimi mnenji in projekcijami.

"One of the biggest mistakes they are making is that they are comparing the full production and lifecycle of an electric vehicle, including the emission from the electricity uses, against the production and lifecycle of a diesel car without accounting for all the energy used to produce the diesel and supply it to the cars."

Kar je seveda laž. Ne edina, ampak najlažje preverljiva.

Za dizla se je upoštevala porabljena energija: "für die Förderung, für den Transport und für die Raffinerie."

Ampak nič zato, če je laž argument, dokler se avtorjevo stališče sklada z mojim, kenede.
amaterB
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 554
Kraj: Slovenija
Avto: e-up! (od žene)
315
190

Re: V Nemčiji trdijo, da e-avto onesnažuje bolj od dizla in navijajo za vodik ter zeleni metan

Odgovor Napisal/-a amaterB »

Dzun Tao napisal/-a:To da imaš sam sončno elektrarno ima še kakšno vezo.
Nikakor. Vezo ima, da je sončnih elektrarn čimveč. Ampak če jo imaš ti, tvoj sosed pa ne, je pa popolnoma isto, kot če jo ima on, ti pa ne - pa čeprav ti voziš EV, on pa ICE.
Uporabniški avatar
Stromcek
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 953
Kraj: Ljubljana
Avto: Tesla S 100D
2689
1163

Re: V Nemčiji trdijo, da e-avto onesnažuje bolj od dizla in navijajo za vodik ter zeleni metan

Odgovor Napisal/-a Stromcek »

Meni se pa ob vsem tem zdi, kot da se Nemci iz svoje zgodovine niso ničesar naučili.

Njihov cesar Wilhelm II. naj bi okrog 1905, torej skoraj 20 let potem, ko si je Benzova Berta od moža prvi avto za obisk tašče sposodila, izjavil:

"Ich glaube an das Pferd. Das Automobil ist eine vorübergehende Erscheinung."

Moj prosti prevod:

"Verjamem v konje. Avtomobili so prehoden pojav."

Vsak namig na podobnost med njim in novodobnimi zagovorniki fosilnih goriv je povsem nameren

In čez nekaj desetletij se bomo tem današnjim" carjem" tudi vsi smejali...

Danes se jim upamo le nekateri

Upam le, da pomanjkanje vizionarstva Nemčije in cele Evrope ne bo pahnilo v tako prihodnost, kot ji je sledila po cesarju Wilhelmu...
matija, FV-EV, talker2, Robie, DGJ
Uporabniški avatar
Dzun Tao
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 653
Kraj: GO
Avto: V40, TESLA MY SR
629
2714

Re: V Nemčiji trdijo, da e-avto onesnažuje bolj od dizla in navijajo za vodik ter zeleni metan

Odgovor Napisal/-a Dzun Tao »

amaterB napisal/-a:
Dzun Tao napisal/-a:To da imaš sam sončno elektrarno ima še kakšno vezo.
Nikakor. Vezo ima, da je sončnih elektrarn čimveč. Ampak če jo imaš ti, tvoj sosed pa ne, je pa popolnoma isto, kot če jo ima on, ti pa ne - pa čeprav ti voziš EV, on pa ICE.
Ma kdo o tem govorui. Vajda to vsak ve. Ampak tist ke ni za EV-je načeloma tudi za fotovoltajiko ni. So EV-jevci procentualno bistveno bolj zavedni. Nqajboljše pa je, če jo imaš ti in sosed.
Mimogrede, nimam ICE, a imam elektrarno.
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5257
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6115
4002

Re: V Nemčiji trdijo, da e-avto onesnažuje bolj od dizla in navijajo za vodik ter zeleni metan

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

amaterB napisal/-a:
Dzun Tao napisal/-a:To da imaš sam sončno elektrarno ima še kakšno vezo.
Nikakor. Vezo ima, da je sončnih elektrarn čimveč. Ampak če jo imaš ti, tvoj sosed pa ne, je pa popolnoma isto, kot če jo ima on, ti pa ne - pa čeprav ti voziš EV, on pa ICE.
Torej, imel sem PV pred EV, ki je zadostovala za potrebe gospodinjstva. Ko sem kupil EV sem dodatno investiral v PV in dolal modele, ki bodo pokrili potrebe še EV. Kaj imajo tu moji sosedi (v radiju enega km jih je več tisoč), kateri nimajo (noben) niti PV niti EV?

Nebi se želel hvalit, da jaz naredim za okolje več kot oni, ampak zgolj hipotetično, katera smer je boljša po tvojem?
Avrelij
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 978
Kraj: Zasavje
625
896

Re: V Nemčiji trdijo, da e-avto onesnažuje bolj od dizla in navijajo za vodik ter zeleni metan

Odgovor Napisal/-a Avrelij »

Ne bi se spuščal v debato EV : ICE eko-produkciji, ker imata vsak od njiju precej pro/contra dejstev. Socialnih tukaj niti ne
načenjate, pa so mogoče hujši od ekologije. Bolj me zanima kako zmanjšati minuse pri obeh.

Kaj takega bi lahko odpravilo težave - če ne bi samo povzročilo novih. Trenutno se mi zdi da samo prelagamo z enega velikega kupa
na več manjših, potem pa posamezniki trdijo, da je njihov manjši.

https://www.delo.si/novice/okolje/na-pr ... 72736.html
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5969

Re: V Nemčiji trdijo, da e-avto onesnažuje bolj od dizla in navijajo za vodik ter zeleni metan

Odgovor Napisal/-a CRF »

Pa smo takoj na debati EV : H2

Fotovoltaika z 90% izkoristkom bi rešila veliko... Samo rabimo kakšno revolucionarno rešitev.
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5257
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6115
4002

Re: V Nemčiji trdijo, da e-avto onesnažuje bolj od dizla in navijajo za vodik ter zeleni metan

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

O vodiku se ze zelo zelo dolgo govori, nima pa še uporabne vrednosti in ne verjamem, da bo res kmalu ali pa začasa naše generacije. Zato se je smiselno ukvarjat predvsem s stistimi zadevami (npr. trenutno s PV), ki že ali pa bodo v kratkem 'pile vodo'.

Sončna energija je primarna in kot taka bo vedno zanimiva in na voljo, če jo bomo le znali izskoristit s čim manj škodljivimi vplivi na okolje. Se pa strinjam, da enkrat bo verjetno tudi vodik aktualen.
Dzun Tao
rgornik
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 992
Kraj: Dragomelj
Avto: pešhonda
712
275

Re: V Nemčiji trdijo, da e-avto onesnažuje bolj od dizla in navijajo za vodik ter zeleni metan

Odgovor Napisal/-a rgornik »

Pred časom sem slišal debato, da bi višek energije iz PV lahko hranili tudi v obliki plinov, za kar bi uporabili kar obstoječe plinovode v EU. Tako da bo verjetno na koncu zmagala kombinacija. Te pline (metan, vodik) bi potem pretvarjali nazaj v elektriko, ko bi bilo pomanjkanje (ponoči, pozimi, oblačno vreme).

Nekako zadevo trenutno vidim takole: baterije za v tovornjake na daljše razdalje verjetno ne bodo primerne (teža, cena). Tukaj bo po vsej verjetnosti zmagal vodik (iluzija, da bodo šli tovornjaki na železnico se te dni podira tudi v Sloveniji, ko je SŽ na max. kapaciteti primorskega tira, 2. tir se pa še graditi ni začel - podobne težave so tudi drugje po evropi, ki je podhranjena z investicijami v železnice). Baterije bodo pa skoraj 100% zmagale v avtomobilih ker:
a. imajo dovolj kapacitete za 500km+ (v nekaj letih, takrat tudi teža ne bo problem)
b. zmanjšujejo onesnaževanje v urbanih naseljih, kjer je večina prebivalstva izpostavljenega škodljivim izpustom plinov (CO2, trdi delci, NOx, SO2)
CRF, timo, kt57
OVE, OVE, OVE
Uporabniški avatar
Dzun Tao
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 653
Kraj: GO
Avto: V40, TESLA MY SR
629
2714

Re: V Nemčiji trdijo, da e-avto onesnažuje bolj od dizla in navijajo za vodik ter zeleni metan

Odgovor Napisal/-a Dzun Tao »

Sam to z vodikom so že zdavnaj potarnali, da bi bila zadeva predraga. Mislim da je tudi Elon uporabo vodika kategorično odklonil. Ker tu najprej rabiš precej elektrike, da vodik iz vode razcepiš, potem potrebuješ elektriko in kompresor, da ta vodik v jeklenke stisneš pod velikim pritiskom. Potem rabiš (za enkrat smrdljive ICE) tovornjake, ki ta vodik na pumpe speljejo, in od tam napumpaš v vozilo, ki mora imeti jeklenko za visoke pritiske.
Mislim, da je izkoristek oziroma cena takega pogona precej večja od direktnega napajanja EV-jev z elektriko.
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3562
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
3095
1614

Re: V Nemčiji trdijo, da e-avto onesnažuje bolj od dizla in navijajo za vodik ter zeleni metan

Odgovor Napisal/-a pirpy »

Je pa vodik enostavno iz vode dobiti, če imaš preveč elektrike, Naprimer med sončnim vikendom , ko plačujemo talumu, da za nas porabi elektriko...
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2257
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
1668
2197

Re: V Nemčiji trdijo, da e-avto onesnažuje bolj od dizla in navijajo za vodik ter zeleni metan

Odgovor Napisal/-a crunchy »

Dzun Tao napisal/-a:Mislim, da je izkoristek oziroma cena takega pogona precej večja od direktnega napajanja EV-jev z elektriko.
... izkoristek precej nižji in cena takega pogona precej višja od...
So pa vodikove tehnologije uporabne pri kogeneraciji, ko potrebuješ tako elektriko, kot tudi toploto (na primer za kakšne hiše na severu).Drugače se strinjam, da so izkoristki vprašljivi. Še pri simulaciji SOFC nisem dosegel višjega izkoristka od približno 75%. V praksi pa je bilo veliko manj.
Dzun Tao
Uporabniški avatar
davrog10
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 360
Kraj: Rečica ob Savinji
Avto: Tesla Model Y LR 22 | Tesla Model 3 RWD 23
425
531

Re: V Nemčiji trdijo, da e-avto onesnažuje bolj od dizla in navijajo za vodik ter zeleni metan

Odgovor Napisal/-a davrog10 »

Pozabiti tudi ne smemo na nove fuzijske reaktorje. Že en čas jih pripravljajo, da zagotovijo ogromno čiste energije. Ko jim to uspe ne vidim kaj drugega kot elektrike na cesti.
Nejccc, kt57, Dzun Tao
ex Nissan Leaf N-Connecta 40kWh 2018-2023
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Gorivne celice in vodik”