Sono motors Sion

Vse znamke, ki še niso dobile svoje kategorije
crunchy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 683
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
464
443

Re: Sono motors Sion

OdgovorNapisal/-a crunchy » 23 Apr 2018, 15:14

crunchy je napisal/-a:Če slučajno kdo ve: Kako pa je z garancijo ali s servisi?

No, pa sem našel:
"For product warranty, standard legal provisions in Germany apply. In addition, Sono Motors offers a guarantee for the Sion of probably two years or 100,000 kilometers and a battery guarantee of two years, 100,000 kilometers or 2,000 charge cycles, whichever comes first."
Malce me samo moti beseda "probably".
nakaza
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 225
Kraj: Postojna
Avto: KIA SOUL EV - lego avto :)
198
220

Re: Sono motors Sion

OdgovorNapisal/-a nakaza » 23 Apr 2018, 15:26

To so domneve- predvidevanja, vozilo še ni za serijsko proizvodnjo, predvidoma leta 2020.

crunchy je napisal/-a:
crunchy je napisal/-a:Če slučajno kdo ve: Kako pa je z garancijo ali s servisi?

No, pa sem našel:
"For product warranty, standard legal provisions in Germany apply. In addition, Sono Motors offers a guarantee for the Sion of probably two years or 100,000 kilometers and a battery guarantee of two years, 100,000 kilometers or 2,000 charge cycles, whichever comes first."
Malce me samo moti beseda "probably".
crunchy
www.VARNOSTNI-PAS.si
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 418
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
206
100

Re: Sono motors Sion

OdgovorNapisal/-a N75 » 23 Apr 2018, 16:20

crunchy je napisal/-a:
CRF je napisal/-a:Ima pa 12V akumulator. Sem spraševal zakaj, pa je bil odgovor smešen. Ker bi drugače preveč zmanjšali doseg avtomobila. :)
No, ko sem bezal dalje, je bil odgovor samo še: "12V akumulator ostane, ker ga imajo tudi vsi ostali" Čudno! Res me zanima kaj je pravi razlog.

Če špekuliram, so verjetno manjše izgube, če DC/DC pretvornik deluje pri tokovih, ko ima največji izkoristek (medtem ko iz glavne baterije (akumulatorja) fila 12V akumulator lahko pretvornik optimalno uravnava polnilne tokove). Če bi imeli namesto 12V akumulatorja samo DC/DC pretvornik, potem bi se moral pretvornik stalno prilagajati trenutni porabi 12V porabnikov v vozilu. Le-to bi lahko povzročilo precejšnje izgube v sistemu pri manjših porabah ali morda pri zelo velikih začasnih porabah.


12V baterija je nekako obvezna, izgub je še več, ker so izgube še na 12V bateriji pri polnjenju in praznjenju.

1. Ko parkiraš se vse napaja iz 12V bateriji če je prevelika poraba ti samo 12V baterijo izprazne.

2. Ko izpade ta velika baterija, vse varnostne funkcije zanesljivo napaja 12V akumulator,
luči, airbag, ABS
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1324
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh
678
328

Re: Sono motors Sion

OdgovorNapisal/-a pirpy » 23 Apr 2018, 19:26

crunchy je napisal/-a:

Kje to piše? Jaz sem našel ta podatek:

DC_DC_izkoristek.gif


To pomeni, da ima izkoristek 90% pri vhodni napetosti 360V, izhodni napetosti 14V in izhodnem toku 70A. Torej samo v eni delovni točki (precej visoki). Izkoristki praviloma padajo s padanjem obremenitve (toka).


crunchy ne bluzi!
Saj že pri sedanjih ev-jih takoj, ko vklopiš avto, vklopiš dc/dc, ki dvigne napetost na okoli 13.5 V in akumulator ni več v funkciji, kvečjemu se malenkost polni, vsi porabniki se napajajo iz glavne baterije.
problem ki nastane brez 12 V akumulatorja je poseben majhen dc/dc, ki bi vzdrževal sisteme, ki morajo biti stalno pod napetostjo in baterija bi morala imeti dodaten HV izhod kar pomeni spet dodaten varnostni računalnik ali pa majhen dc/dc kar v bateriji, da ven pride samo 12 V, oba systema precej zakomplicirata in je enostavneje dodati majhen 12 V akumulator, ki ga mora itak uporabnik potem sam vzdrževati/menjati.
duledoz
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 34
Kraj: Kriška vas
28
10

Re: Sono motors Sion

OdgovorNapisal/-a duledoz » 23 Apr 2018, 20:32

Hvala @mitjap
Isofix torej tudi na sovoznikovem - top, ideal za moje 4 komade.
Bo mrbit celo resen kandidat za 2 EV pri hiši - a do cca 2022/23 je še kar nekaj časa, a če Sonu steče in odpravi porodne težave, bo takrat ravno pravi.

Pa mah je zračni filter, če prav dojemam?
crunchy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 683
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
464
443

Re: Sono motors Sion

OdgovorNapisal/-a crunchy » 23 Apr 2018, 21:11

pirpy je napisal/-a:crunchy ne bluzi!
Saj že pri sedanjih ev-jih takoj, ko vklopiš avto, vklopiš dc/dc, ki dvigne napetost na okoli 13.5 V in akumulator ni več v funkciji, kvečjemu se malenkost polni, vsi porabniki se napajajo iz glavne baterije.
problem ki nastane brez 12 V akumulatorja je poseben majhen dc/dc, ki bi vzdrževal sisteme, ki morajo biti stalno pod napetostjo in baterija bi morala imeti dodaten HV izhod kar pomeni spet dodaten varnostni računalnik ali pa majhen dc/dc kar v bateriji, da ven pride samo 12 V, oba systema precej zakomplicirata in je enostavneje dodati majhen 12 V akumulator, ki ga mora itak uporabnik potem sam vzdrževati/menjati.

Mislim, da ne bluzim, morda pa nisem bil najbolj jasen.

12V akumulator napaja tudi sisteme, ki lahko v nekih krajših časovnih intervalih potegnejo kar nekaj toka (med njimi računalniki, svetlobna telesa, ventilatroji, radio, airbag, ABS, itd.). Razlika med največjim tokom in najmanjšim tokom je po moje kar občutna, recimo 1:100. Če bi imeli samo DC/DC pretvornik, potem bi moral biti načrtovan za največji možni tok. Zaradi stalne porabe (ker vedno potrebujejo nekaj moči za svoje lastno delovanje) so DC/DC pretvorniki učinkoviti samo v področju največjih moči, ki se zelo redko pojavijo v praksi. V večini časa pa bi delovali na recimo 5-10 % nazivne moči. V tem področju si upam trditi, da imajo zelo slab izkoristek, recimo kakšnih 30%. Torej je sam DC/DC pretvornik precej neučinkovit in tudi drag, ker bi moral pokrivati tudi močnostne "špice" (moral bi biti velik).

Če mu dodamo 12V akumulator pa le-ta deluje kot buffer. To pomeni, da ne potrebujemo več tako močnega DC/DC pretvornika (ker bo tiste občasne špice tako ali tako pokril akumulator), hkrati pa bo DC/DC pretvornik deloval v on-off režimu, ki je veliko bolj učinkovit: ali je vklopljen na skoraj nominalno moč (in s tem ima izkoristek približno 90%) ali pa je izklopljen (torej itak ne porablja nič). To si seveda lahko privoščimo, ker bo 12V akumulator pokrival vse variacije porabe moči, DC/DC pa se bo samo vklopil, ko bo napetost akumulatorja padla pod določeno vrednostjo ter se bo izklopil, ko bomo presegli neko drugo določeno napetost.
Ali sem sedaj bil bolj jasen?
crunchy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 683
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
464
443

Re: Sono motors Sion

OdgovorNapisal/-a crunchy » 23 Apr 2018, 21:14

duledoz je napisal/-a:Pa mah je zračni filter, če prav dojemam?

Tako je. Zgleda sila neugledno, ko se usedeš v avto. Raje bi videl, da so ga skrili. ;)
crunchy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 683
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
464
443

Re: Sono motors Sion

OdgovorNapisal/-a crunchy » 23 Apr 2018, 21:16

Še nekaj kar se tiče 12V akumulatorja. Ne vem, če sem kje omenil, vendar sta na slikah vidna dva akumulatorja. Drugi akumulator ni bil priključen. Vprašal sem čemu služi in so odgovorili, da je to rezerva, če prvi akumulator crkne. Dobra fora!
:)
Nejccc
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1324
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh
678
328

Re: Sono motors Sion

OdgovorNapisal/-a pirpy » 23 Apr 2018, 22:05

dc/dc v zoe je kilowat pa v boltu mislim da 1.2 kw , prav tako kot alternator, ki pokriva vse.
giotto
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 239
153
234

Re: Sono motors Sion

OdgovorNapisal/-a giotto » 23 Apr 2018, 22:44

Ali imate kakšen podatek kako je s težo avta? Se pravi, osnovna teža + dovoljena teža?

Kljuko zadaj ima, kar je super. Kaj pa strešni nosilci?
crunchy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 683
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
464
443

Re: Sono motors Sion

OdgovorNapisal/-a crunchy » 23 Apr 2018, 22:52

giotto je napisal/-a:Ali imate kakšen podatek kako je s težo avta? Se pravi, osnovna teža + dovoljena teža?
Kljuko zadaj ima, kar je super. Kaj pa strešni nosilci?

Teža mislim, da še ni dokončna, ker tudi specifikacije niso.
Strešnih nosilcev nisem videl, vendar se bo po moje lahko dobilo kakšne adapterje za strešne nosilce, podobno kot tile:
https://www.thule.com/en-gb/gb/roof-rack/fit-kits/kit-1633-_-141633
(link snel z DEMSove strani).
giotto
FSP
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 131
Kraj: Ljubljana
48
39

Re: Sono motors Sion

OdgovorNapisal/-a FSP » 05 Maj 2018, 21:42

Nove informacije od Sono, 10cm bo daljši (od prototipa) in bojda bo tudi za C stebričkom steklo...
Uporabniški avatar
Damijan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 963
Kraj: West Gorenjska
Avto: Kia Soul EV, Toyota RAV4 HybridAWD, Nissan X-Trail
696
959

Re: Sono motors Sion

OdgovorNapisal/-a Damijan » 06 Maj 2018, 07:11

Za tiste, ki ste zamudili testno vožnjo v Beljaku dobra novica: pridejo tudi v Italijo (Udine).
Trenutno število prednaročil: 3913 od 5000. ;)
Soul EV believer ;)
mitjap
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 292
Avto: C-Zero
179
150

Re: Sono motors Sion

OdgovorNapisal/-a mitjap » 06 Maj 2018, 09:42

Se sploh ne čudim da pridejo tudi v Italijo, v Beljaku je bilo ogromno Italijanov, pa tudi osebje zelo dobro govori italijansko.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3041
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
1581
1885

Re: Sono motors Sion

OdgovorNapisal/-a CRF » 06 Maj 2018, 11:40

Res, bolje kot angleško! :) Ampak tudi angleško zelo dobro, pohvalno!
The big boss @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple
FSP
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 131
Kraj: Ljubljana
48
39

Re: Sono motors Sion

OdgovorNapisal/-a FSP » 06 Maj 2018, 13:52

Damijan je napisal/-a:Za tiste, ki ste zamudili testno vožnjo v Beljaku dobra novica: pridejo tudi v Italijo (Udine).
Trenutno število prednaročil: 3913 od 5000. ;)


Kdaj Udine, ne najdem?
(spustil Faak am see zaradi zastrupitve :bang: )
Uporabniški avatar
robertto
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 373
Kraj: Gornji Grad
Avto: KIA Soul EV
375
362

Re: Sono motors Sion

OdgovorNapisal/-a robertto » 06 Maj 2018, 13:55

Vpisi Videm
FSP
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 131
Kraj: Ljubljana
48
39

Re: Sono motors Sion

OdgovorNapisal/-a FSP » 06 Maj 2018, 13:58

robertto je napisal/-a:Vpisi Videm


Na Test drives je tole na voljo...

Test Drives - Solar Car Sion
Uporabniški avatar
Damijan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 963
Kraj: West Gorenjska
Avto: Kia Soul EV, Toyota RAV4 HybridAWD, Nissan X-Trail
696
959

Re: Sono motors Sion

OdgovorNapisal/-a Damijan » 06 Maj 2018, 16:39

Za Italijo mi je povedala prijazna gospodična od ekipe, ki obvlada poleg nemščine in angleščine tudi italijanščino - ker je študirala v Vidmu/Udinah. ;)

Siona smo želeli povabiti/predstaviti tudi na 5. mednarodnem srečanju EV v Gozd Martuljku (18-20.5.2018),
vendar so takrat na žalost na predstavitvah v Nemčiji...
FSP
Soul EV believer ;)
FSP
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 131
Kraj: Ljubljana
48
39

Re: Sono motors Sion

OdgovorNapisal/-a FSP » 09 Maj 2018, 12:51

Damijan

Vrni se na