
Se slika iz 2014, ko sem parkiral za Teslo in prvic zacel malo brati o EVjih.
Ker je postal prtljaznik v limuzini zdaj neprimeren, smo iskali nekaj elektricnega ki ima hatchback/karavan zadek. Ponudba je enostavno tako skopa trenutno, da so pure EV na zalost odpadli. Pogoj je tudi ta, da ce zelim nekam kar je oddaljeno 500-800 kilometrov lahko hitro in brez bolecine tudi sigurno pridem. Brez da avto stane toliko kot stanovanje - Tesla

Po prevozenih prvih 2500km avto se ni nehal navdusevat

- pelje se za enoprostorca odlicno ter ~6.5sec do 100 km/h je precej hitro. Skupaj oba pogona proizvedeta 224km, kar je pri seriji 2 to ze na nivoju najmocnejsega motorja, bencinarja z 231 konji

- baterija ima bruto 7.6kWh, neto pa 5.7kWh. Da se tudi nastavljati moc polnjenja, kar zelo pogresam pri CZeru ki polni s 15A. Doma stvari niso problem, ce pa prides na obisk ter nekomu vrzes ven pancerko, sigurno ne bo ravnodusen, ko bo brez elektrike nekaj ur ter ob 50€. Nastavitve polnilne moci (enofazno) omogocajo 6A, 9A in 12A. Na 12A je poln v 3h15min. Ob uporabi WallBoxa pa polni s 16A ter je poln v 2h15min. Omogoca tudi zakasnitev polnjenja, se nekaj kar sem zelo pogresal pri CZeru.
- domet na elektriko je v treh letnih casih 35km, pozimi bomo pa se videli, ocenjujem 1/3 manj. Na angleskih forumih pravijo nekje tako. Na koncu voznje pa je tako vec kot 35km prevozenih na elektriko, tudi ce gre za daljso relacijo, zaradi regeneracije.
- en skoraj cel tank je bila povprecna poraba bencina 1.9L/100km, ce bi trajal dlje bi lahko bilo se manj. Vec kot je mestnega kvackanja, nizje je, vec kot je relacij visje je. Same relacije so na koncu priblizno tako kot s prejsnjim 3.0 dizlom torej 6-7 L/100km odvisno od voznje. Je pa vsak zastoj in pocasnejsa voznja voda na mlin hibridu, kjer dizli zacno piti vec od povprecja, ta ne pije nic.
- zanimivo je tudi to, da gre za edini bmw hibrid ki ima loceno vpete pogonske sklope, ostali jih imajo preko menjalnika, torej dodatne izgube in visja poraba pri hibridnem nacinu ali pri voznji zgolj na elektriko. Pri 225xe elektromotor poganja zadnja kolesa, 1.5l bencinski trivaljnik pa sprenja. Ima elektricni xDrive, ki naj bi reagiral se hitreje kot klasicni mehanskoelektricni xDrive. Bomo videli pozimi. Avto pa tako sam zaznava kje potrebuje oprijem. Lahko pa se tudi rocno vklopi AWD.
- zanimiva je tudi pamet avta, ob nastavitvi cilja v navigaciji bo pametno razporedil kdaj se dodano koristi elektriko, kdaj planira da se bo regenerirala, jo prihrani za mestno voznjo itn, uposteva dvige in spuste, itn.
- prodajalci sicer niso znali aktivirati BMW Connected storitve, ker se ne da v sloveniji - trg ni pokrit, ceprav hardware avto ima in smo ga doplacali. Z malo truda smo tudi to resili tako, da se je avto prestavil na avstrijski trg in voila, deluje BMW Connected+, ki je fajn stvar:
* avtu se da remote vklopiti klimatizacijo ali gretje, ki lahko deluje ali iz baterije ali pa iz vticnice, ce je priklopljen na Schuko ali Type2.
* da se ga tudi remote locirati
* deluje remote odklep/zaklep
* vidi se status: ali se polni ter koliko casa bo se trajalo da se polnjenje zakljuci
* na telefonu se da izbrati cilj ter ga poslati v avto, ko se avto prizge se le potrdi sprejem ter navigacija se nastavi na poslani cilj iz telefona
- na poti v Milano in nazaj je bila povprecna poraba 5.7l/100km, na poti v Biograd na moru 5.8l/100km, nazaj pa 7.0l/100km z vecjim delom poti rocno vklopljen stirikolesni pogon, sport mode ter ne pretirano pocasna voznja

- za normalen daily commute je vecino dni poraba bencina 0, ce pa je potrebno kam nepricakovano skocit pa skoci na kak liter ali dva. Kar je za hibrida super je to, da so v in okoli ljubljane ze posejane polnilnice skoraj povsod.
- se nekaj slik: