Staranje baterij

Baterije bodo tako pomembne da si zaslužijo svoj forum
Uporabniški avatar
DGJ
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 889
Kraj: Kamnik
Avto: IONIQ EV
1035
1761

Re: Staranje baterij

OdgovorNapisal/-a DGJ » 29 Apr 2018, 17:37

Pri 35K EUR avtu z garancijo 200k km ali 8 let se mI pa res ne zdi potrebno še vsakič paziti kako bom polnil. Polnim skoraj vedno do 100%.
Bomo videli kaj to pomeni na dolgi rok. Si pišemo tukaj čez 5 do 10 let. :-)
timo, nakaza, Nejccc
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1486
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh
792
365

Re: Staranje baterij

OdgovorNapisal/-a pirpy » 29 Apr 2018, 21:47

Če gledaš Bjorna in njegove teste je že pri leto starem ioniq-u, ki je stal napolnjen 100% večino časa, opazil razliko v dometu.
Baterija ne boš degradiral do pod 70 % ali koliko ti hyundai garantira a domet ti bo precej padel.
MIRANRR
Uporabniški avatar
Damijan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 992
Kraj: West Gorenjska
Avto: Kia Soul EV, Toyota RAV4 HybridAWD, Nissan X-Trail
736
1006

Re: Staranje baterij

OdgovorNapisal/-a Damijan » 02 Maj 2018, 11:57

Tudi Tesla/Elon priporoča dnevno polnjenje/praznjenje med 80 in 30%
Tesla battery expert recommends daily charging limit to optimize durability - Electrek
Dzun Tao
Soul EV believer ;)
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1798
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
1356
2370

Re: Staranje baterij

OdgovorNapisal/-a matija » 03 Maj 2018, 13:15

C-Zera polnim do 80% ze vec let. Je pa to tezje pozimi, sploh ker ima avto baterijo skoraj kot laptop.

Vsekakor pa je za balansiranost celic priporocljivo, da se vsakih X kilometrov naredi polni cikel, od cim nizje do 100%. Koliko je X pa ne vem, jaz naredim obcasno. Ce ne drugega, zaradi glajenja nebalansiranosti celic, kar lahko privede do tega da avto obstane, ceprav GOM se vedno kaze domet. Ko prvi celici pade napetost pod minimalno doloceno, bo BMS reagiral. Pri C-Zeru je to ce se ne motim 2.75V.

Se pa to spet razlikuje od vozila do vozila, C-Zerov BMS namrec schedula balansiranje celic, ce se ga sprazni do 2 crtic od 16, to pa pomeni da mora biti SoC pod 17.5%.
Denis_
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 50
Kraj: Sežana
Avto: C-Zero
42
41

Re: Staranje baterij

OdgovorNapisal/-a Denis_ » 30 Nov 2018, 06:57

Mene pa zanima eno banalno vprašanje npr ko je SOH 100% se avto polni od 0% - 100%SoC 6h kar pomeni npr - 6h x 2,1kw (poraba) = 12,6kwh porabljene energije.
Ali ko se SOH znižuje se tudi baterija hitreje napolni? oz porabim manj kwh ur ker baterija dejansko manj energije shrani?
crunchy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 819
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
531
577

Re: Staranje baterij

OdgovorNapisal/-a crunchy » 30 Nov 2018, 07:39

Denis_ je napisal/-a:Ali ko se SOH znižuje se tudi baterija hitreje napolni? oz porabim manj kwh ur ker baterija dejansko manj energije shrani?

Tako je!
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1798
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
1356
2370

Re: Staranje baterij

OdgovorNapisal/-a matija » 30 Nov 2018, 08:55

Nas CZero se sigurno vsaj pol ure prej napolni. Vsako leto je boljsi :-)
crunchy, DGJ, Robie
crunchy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 819
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
531
577

Re: Staranje baterij

OdgovorNapisal/-a crunchy » 30 Nov 2018, 09:34

matija je napisal/-a:Nas CZero se sigurno vsaj pol ure prej napolni. Vsako leto je boljsi :-)

Kot žlahtno vino! ;)
Vodokotlic
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 97
Kraj: Ljubljana
Avto: Prius
31
11

Re: Staranje baterij

OdgovorNapisal/-a Vodokotlic » 30 Nov 2018, 09:49

matija je napisal/-a:C-Zera polnim do 80% ze vec let. Je pa to tezje pozimi, sploh ker ima avto baterijo skoraj kot laptop.

Vsekakor pa je za balansiranost celic priporocljivo, da se vsakih X kilometrov naredi polni cikel, od cim nizje do 100%. Koliko je X pa ne vem, jaz naredim obcasno. Ce ne drugega, zaradi glajenja nebalansiranosti celic, kar lahko privede do tega da avto obstane, ceprav GOM se vedno kaze domet. Ko prvi celici pade napetost pod minimalno doloceno, bo BMS reagiral. Pri C-Zeru je to ce se ne motim 2.75V.

Se pa to spet razlikuje od vozila do vozila, C-Zerov BMS namrec schedula balansiranje celic, ce se ga sprazni do 2 crtic od 16, to pa pomeni da mora biti SoC pod 17.5%.


Sem si predstavljal, da so baterije po skupinah in da BMS atomatično polni tako, da enkrat eno skupino, potem drugo itd ter občasno totalno praznejnje . Ampak ne do 0%. Spominski efekt je praktično zanemarljiv.
Vodokotlic
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 97
Kraj: Ljubljana
Avto: Prius
31
11

Re: Staranje baterij

OdgovorNapisal/-a Vodokotlic » 30 Nov 2018, 09:51

Čakam na dan, ko bodo proizvajalci e avtomobilov poudili, da ti predelajo odsluženo baterijo za hišno uporabo za en normalni denar. Predelava ne bi smela veliko koštati.
crunchy, DGJ
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1486
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh
792
365

Re: Staranje baterij

OdgovorNapisal/-a pirpy » 30 Nov 2018, 14:45

Ko bi se vsaj kupiti dala za pameten denar pa bi si jo sami predelali.

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na