Vzdrževanje baterije

Baterije bodo tako pomembne da si zaslužijo svoj forum
Uporabniški avatar
EVSVET
Administrator
Prispevkov: 902
449
21

Vzdrževanje baterije

OdgovorNapisal/-a EVSVET » 06 Avg 2015, 14:51

Kako voziti, kako polniti, ter kako shranjevati baterijo v vašem avtomobilu, da bo kar najdlje ohranila kar največjo kapaciteto.
Ker je večina modernih vozil opremljena z litij-ionsko baterijo, se sledeče nanaša nanje.

  • glavni in največji povzročitelj izgube kapacitete je visoka temperatura
  • torej, poskrbite za ustrezno hlajenje, oziroma med polnjenji in vožnjo dajte bateriji čas, da se ohladi
  • počasno polnjenje je za baterijo manj stresno kot hitro
  • če ni potrebe, ne polnite baterije vedno do 100%
  • vsakih 5 do 10 polnjenj napolnite baterijo do 100%, da se celice uravnotežijo
  • nikoli popolnoma ne izpraznite baterije. To naj vam sicer avto tudi nebi dovolil
  • če dlje časa ne boste potrebovali avtomobila, ga pustite napolnjenega na dobro polovico kapacitete
  • če vaš avto nima aktivnega hlajenja baterije, pazite na njeno temperaturo v vročih poletnih dneh

Z upoštevanjem teh osnovnih pravil, bi morala vaša baterija v dobri kondiciji zdržati vsaj od 1000 do nekaj tisoč polnjenj.
Dzun Tao, Damijan
Uporabniški avatar
Dzun Tao
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 246
Kraj: GO
Avto: VOLVO XC90
109
933

Re: Vzdrževanje baterije

OdgovorNapisal/-a Dzun Tao » 01 Sep 2015, 14:08

Od kake moči dalje pa s polnjenjem resneje že škoduješ kapaciteti baterije, 22 kW, 43 kW...?
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3053
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
1604
1894

Re: Vzdrževanje baterije

OdgovorNapisal/-a CRF » 01 Sep 2015, 14:13

Mislim da teoretično z nobeno... Škoduje jim pregrevanje. Torej če je dobro izvedeno hlajenje, je lahko višja moč.
Leaf mislim da ima indikacijo, ali celo merilnik temperature baterij, da se lahko malo orientiraš, Zoe, pa nima nič... filaj in vozi! :)
Dzun Tao
The big boss @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple
Uporabniški avatar
Dzun Tao
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 246
Kraj: GO
Avto: VOLVO XC90
109
933

Re: Vzdrževanje baterije

OdgovorNapisal/-a Dzun Tao » 01 Sep 2015, 14:22

Aha, potem pozimi gotovo ne bo pregrevalo s hitrim polnjenjem ;)
CRF
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1326
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh
682
329

Re: Vzdrževanje baterije

OdgovorNapisal/-a pirpy » 01 Sep 2015, 14:24

Zoe ima aktivno hlajenje baterije ,mislim da sem nekje prebral da moraš pogledat nivo hladilne tekočine za baterijo.
Dzun Tao
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3053
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
1604
1894

Re: Vzdrževanje baterije

OdgovorNapisal/-a CRF » 01 Sep 2015, 14:27

pirpy je napisal/-a:Zoe ima aktivno hlajenje baterije ,mislim da sem nekje prebral da moraš pogledat nivo hladilne tekočine za baterijo.

Nekaj pa tut morajo na letnem servisu pogledat :giggle:
The big boss @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple
evf
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 258
Kraj: okolica Kranja
51
70

Re: Vzdrževanje baterije

OdgovorNapisal/-a evf » 26 Nov 2015, 08:26

Smart chip tells you how healthy your battery is:

http://phys.org/news/2015-11-smart-chip ... ttery.html
drejc12
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 60
37
37

Re: Vzdrževanje baterije

OdgovorNapisal/-a drejc12 » 14 Dec 2017, 16:22

Zanima me, če je v specifikaciji baterije navedeno, da je Nominal Voltage: 3.2V in da je Operating Voltage Under Load: 3.0V. Ali je ta razlika 0.2V tudi npr. ko je celica napolnjena(recimo 4.0V, je to pol Under Load: 3.8V)?
EV entuziast, član Formula Student UL, N26 ambasador

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na