Primerjava porab

Razprave o vsem, kar se tiče električnih vozil, pa ne sodi v nobeno drdugo kategorijo
darjan
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 467
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
98
17

Primerjava porab

OdgovorNapisal/-a darjan » 04 Apr 2018, 07:34

edit: admin, razcepljena tema

Če se komu da peljati kak kilometer, dva, po temu primerni cesti, 47kmh, da dobimo primerljive podatke :)

PS, saj nisem tečen ne?
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2489
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
984
1345

Re: Primerjava porab

OdgovorNapisal/-a CRF » 04 Apr 2018, 07:38

Ni problema. Ampak v obe smeri, zaporedoma in se vzame povprečje. Najbolje na tempomat 50km/h.
The big boss @ EVSVET.eu & Zoe fan
darjan
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 467
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
98
17

Re: Primerjava porab

OdgovorNapisal/-a darjan » 04 Apr 2018, 07:48

Pa brez porabnika, klime, etc, da poskušamo dobiti podatek o energetski učinkovitosti pogona tudi pri nizkih hitrostih. Me zanima če je ioniq optimiziran samo za AC, ali tudi v celtnem delovnem območju.
giotto
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 197
108
190

Re: Primerjava porab

OdgovorNapisal/-a giotto » 04 Apr 2018, 08:02

CRF je napisal/-a:Ni problema. Ampak v obe smeri, zaporedoma in se vzame povprečje. Najbolje na tempomat 50km/h.


Bolje hitrost po gpsu. Števci kažejo zelo različno.
CRF
Uporabniški avatar
DGJ
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 488
Kraj: Kamnik
Avto: IONIQ EV
464
714

Re: Primerjava porab

OdgovorNapisal/-a DGJ » 04 Apr 2018, 09:12

Ni problema, lahko uredim.
Samo 50km/h po tempomatu kot pravi @CRF ni mestna vožnja kot želi @darjan, če ga prav razumem. :)
darjan
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 467
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
98
17

Re: Primerjava porab

OdgovorNapisal/-a darjan » 04 Apr 2018, 09:32

No, saj lahko se odločimo za ene par hitrosti, recimo 30, 50, 90, 110, 130, 150 ? po GPS se razume.
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1061
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh
416
246

Re: Primerjava porab

OdgovorNapisal/-a pirpy » 04 Apr 2018, 09:33

Kako boste pa merili porabljeno energijo?
Kar ti avto napiše ni vedno kredibilno.
darjan
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 467
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
98
17

Re: Primerjava porab

OdgovorNapisal/-a darjan » 04 Apr 2018, 09:40

Lahko preko ODB, ampak če avto na armaturi ne kaže OK, potem tudi ODB ne bo.

V tem primeru ideja o primerjavah propade, ker ni možnosti realne ocene :)
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2489
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
984
1345

Re: Primerjava porab

OdgovorNapisal/-a CRF » 04 Apr 2018, 10:16

Za primerjavo je hitro dovolj natančno. Pogledam še danes pri 50km/h. Glejte pa kar trenutno moč. Bo bolj točno kot izračunana poraba na 100km.
The big boss @ EVSVET.eu & Zoe fan
darjan
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 467
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
98
17

Re: Primerjava porab

OdgovorNapisal/-a darjan » 04 Apr 2018, 10:21

Danes je vetrovno, zna vplivat na porabo, sicer pri 50kmh ne tako kot pri 100 :)
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2489
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
984
1345

Re: Primerjava porab

OdgovorNapisal/-a CRF » 04 Apr 2018, 10:22

Zato pa obe smeri...
The big boss @ EVSVET.eu & Zoe fan
Uporabniški avatar
DGJ
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 488
Kraj: Kamnik
Avto: IONIQ EV
464
714

Re: Primerjava porab

OdgovorNapisal/-a DGJ » 04 Apr 2018, 10:57

darjan je napisal/-a:No, saj lahko se odločimo za ene par hitrosti, recimo 30, 50, 90, 110, 130, 150 ? po GPS se razume.


Hmm, toliko časa pa nimam... da bi za vse te hitrosti testiral porabo. :)
Ko bom imel kakšno primerno pot planirano, se bom lotil in tukaj zapisal.
Poraba bo po računalniku v avtu, ker drugih "gadgetov" nimam.
mitjap
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 194
Avto: C-Zero
80
131

Re: Primerjava porab

OdgovorNapisal/-a mitjap » 04 Apr 2018, 11:16

CRF je napisal/-a:Zato pa obe smeri...


Tudi v obe smeri ne izenači :)

Koda: Izberi vse

Fd = 0.5 * fluidDensity * velocity^2 *  Cd * A

če piha veter s hitrostjo `Vw` proti vozilu je potem to

Koda: Izberi vse

Fd1 = 0.5 * fluidDensity * (velocity+Vw)^2 *  Cd * A

in v drugo smer

Koda: Izberi vse

Fd2 = 0.5 * fluidDensity * (velocity-Vw)^2 *  Cd * A

potrebna energija v obe smeri je potem:

Koda: Izberi vse

Ed = Fd1 * distance + Fd2 * distance = 0.5 * fluidDensity * (velocity+Vw)^2 *  Cd * A * distance + 0.5 * fluidDensity * (velocity-Vw)^2 *  Cd * A * distance
Ed = 0.5 * fluidDensity * Cd * A * distance * ((velocity+Vw)^2 +  (velocity-Vw)^2)
Ed = 0.5 * fluidDensity * Cd * A * distance * (velocity^2 + 2 * Vw*velocity + Vw^2 + velocity^2 - 2 * velocity * Vw + Vw^2)
Ed = 0.5 * fluidDensity * Cd * A * distance * (2 * velocity^2 + 2 * Vw^2)
Ed = 0.5 * fluidDensity * Cd * A * distance * 2 * (velocity^2 + Vw^2)

Ed = energija potrebna za premagovanje sile upora na razdalji `distance`
Fd = sila upora
velocity = hitrost vozila
Vw = hitrost vetra


Če se nisem kje zatipkal pride da se ne izenači. Če pri hitrosti vožnje 50km/h piha 30km/h v smeri vožnje (v eno smer proti smeri vožnje) potem je isto kot če bi vozil v obe smeri 58km/h.
pirpy, CRF, matija
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2489
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
984
1345

Re: Primerjava porab

OdgovorNapisal/-a CRF » 04 Apr 2018, 11:59

Se strinjam.... če ne drugega upor avta ni enak iz obeh smeri... Ampak ta vpliv je kakšno dekado pod točnostjo števca, merilnika in ostalega :)
The big boss @ EVSVET.eu & Zoe fan

Vrni se na