Pred dnevi sem že pisal v drugi temi da so v Kopru menjali polnilne postaje (sofinancirane preko razpisa Natura 2000) in da nove (etrelove) niso kompatibilne z C-Zero in ostalimi.
Na Ekolad sem se obrnil z vprašanjem ali lahko oni kaj naredijo glede tega in kako je z neupoštevanjem pogojev razpisa. Se mi zdi da je važno da opozarjamo pristojne na nepravilnosti.
Mitja napisal/-a:Pozdravljeni,
v Kopru so bile nedavno nameščene nove električne polnilne postaje (PP) - (vem za PP pri tržnici in potniškem terminalu). Te so zamenjale prej delujoče PP. Trenutne PP proizvaja podjetje Etrel, ki pa nima posluha glede nekompatibilnosti njihovih postaj z vozili Citroen C-Zero/Peugeot ion/Mitsubishi i-MiEV ter Kia Soul EV (sicer polni vendar z minimalno močjo). Drugi proizvajalci PP teh težav s kompatibilnostjo namreč nimajo. Situacija z nekompatibilnostjo niti nebi bila tako problematična, če bi bila možnost polnjenja tudi preko šuko vtičnice in ne le preko Type2. Glede na razpis naj bi bile vse polnilne postaje opremljene z vsaj 1x šuko vtičnico. Poleg vsega pa te PP tudi zaklepajo kabel na postajo med polnjenjem.
Ali je občina dolžna zagotoviti da so PP, ki jih zgradijo s sredstvi razpisa Ekosklada (44SUB-EVPOL16) kompatibilna z vozili, ki so na trgu?
Ali lahko uporabniki pričakujemo, da se te nepravilnosti odpravijo?
Link do javnega poziva 44SUB-EVPOL16Ekosklad napisal/-a:Spoštovani,
javni poziv 44SUB-EVPOL17 določa, da bodo nepovratne finančne spodbude lahko dodeljene samo za polnilne postaje, za katere so izpolnjeni vsi spodaj navedeni tehnični pogoji:
- vodoodporno (IP53), antivandalsko ohišje;
- AC polnilna postaja z vsaj 1 x 7-polno vtičnico (IEC 62196, Type2, Mode 3) in vsaj eno šuko vtičnico s skupno močjo do 22kW in/ali DC kombinirana polnilna postaja CCS + ChaDemo s skupno močjo do 22kW;
- polnilna postaja naj ne zaklepa vtikača kabla v postaji med polnjenjem;
- ročni, uporabniku dosegljivi »reset« (ponastavitev) polnilne postaje v primeru izpada;
- delovanje po principu priključi in polni brez identifikacije;
- možnost kasnejše nadgradnje postaje s števcem porabe ter sistemom za plačevanje s plačilnimi karticami, telefonskim plačevanjem ali drugim ustreznim načinom plačila polnjenja.
Dopuščeno je, da je šuko priključek AC postaje zagotovljen preko adapterja, ki pa mora biti vedno dostopen uporabnikom. Priporočljivo je, da je adapter tipa Type2/3xšuko. S tem zagotovimo možnost hkratnega polnjenja treh vozil iz ene Type2 vtičnice. Prav tako tehničnim pogojem javnega poziva zadosti polnilno mesto, ki zagotavlja zaklepanje kabla s samodejno sprostitvijo zaklepa ob izpadu napajanja (kar pomeni, da lahko uporabnik sam sname svoj kabel). Pogojno so dovoljene tudi AC polnilne postaje z zaklepanjem kabla v vtičnici le-te, če dobavitelj ali upravljavec omogoča odklepanje kabla na daljavo takoj, ko ga uporabnik o zaklenjenem kablu obvesti.
Občine so dolžne zagotoviti, da so sofinancirane polnilne postaje skladne s pogoji javnega poziva. Eko sklad bo lahko skladnost s pogoji preveril šele po izplačilu spodbude, torej zatem, ko bo izvedena naložba dokončana in v uporabi. V primeru neskladnosti s pogoji javnega poziva Eko sklad lahko zahteva vračilo nepovratne finančne spodbude. Ker Eko sklad do tega trenutka še ni prejel dokumentacije za izplačilo dodeljene nepovratne finančne spodbude za polnilne postaje s strani Mestne občine Koper, konkretne situacije zaenkrat še ne moremo preveriti na terenu, vendar bomo zadevo spremljali. Možno je sicer tudi, da bo občina do roka za zaključek naložbe oz. do izplačila spodbude še nadgradila polnilnico s šuko adapterjem in ustrezno ureditvijo zaklepanja/odklepanja kabla, ali da gre za polnilno postajo, ki ni sofinancirana s strani Eko sklada, bodisi da so se odločili, da zanjo ne bodo uveljavljali izplačila spodbude.
Lep pozdrav,