Toyota Prius Plug-in - predstavitev
Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev
A ti potem ko voziš na bencin ali HV napolni baterijo? Sprazni baterijo? Ohranja nivo?
Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev
Se bom razpisal in bom napisal malo bolj podrobno glede možnih načinov vožnje in kako delujejo.
Prius Plug-in 2017 ima štiri načine med katerimi lahko preklapljaš (ali pa to dela v določenih primerih sam avto):
EV (Electric Vehicle) način - privzeti način, ko prižgeš avto. Če ne preklopiš v kakšen drug način avto vozi v EV načinu dokler ne porabi EV dosega iz 6.5 kWh dela baterije, ki je namenjen EV vožnji. Nato sam preklopi v HV način. Pod določenimi specifičnimi pogoji se lahko tudi v tem načinu vklopi bencinski motor. Pri normalni vožnji do 135 km/h se ne (meni se ni še nikoli).
EV (Electric Vehicle) City način – Deluje kot zgoraj opisan EV mode s to razliko, da zmanjša moč elektro motorjev. V bistvu v tem načinu uporablja le en elektro motor od dveh in še zmanjša možnost vklopa bencinskega motorja. Naj bi ga vklopil le, če do konca pohodiš stopalko za plin (še nisem preizkusil). Jaz osebno se po Ljubljani vedno vozim v tem načinu. Performančno za po mestu je OK in kakšen dodaten EV kilometer pridobim na račun manjše porabe električne energije. V osnovi naj bi bil ta način namenjen za vožnjo avtomobila po nekaterih zahodno evropskih mestih, kjer so cone brez emisij kjer vožnja ICE avtomobilom ni dovoljena. Pomeni, da se tam lahko voziš le z električnim avtomobilom ali pa z PHEV v samo električnem načinu.
HV (Hybrid Vehicle) način – Avto sam upravlja z elektriko (iz dela baterije, ki je namenjen za HV način) in bencinskim motorjem po svojih algoritmih in voznik nima nobenega vpliva na vklop/izklop bencinskega motorja. Seveda dela to tako, da je najbolj učinkovit in varčen z energentoma. V bistvu enako, kot klasičen Prius hibrid (ne Plug-in). V tem načinu se ohrani večino preostalega dosega iz EV (ali EV City) načina za čisto električno vožnjo kasneje. V praksi vedno spelje na elektriko in vklopi bencinski motor, ko potrebuje večjo moč. Ročni preklop iz EV v HV način je smiseln na avtocesti in pred dolgimi klanci.
Charge Mode način – Lahko ga vklopiš ročno, če želiš med vožnjo z bencinskim motorjem napolniti baterijo, ki je namenjena EV načinu (6.5 kWh). Napolni jo do največ 80% v dobre pol ure vožnje (lahko tudi na mestu). Več je verjetno noče zaradi morebitnega regena med vožnjo in s tem overloada baterije. Seveda je to zelo stroškovno potratno, ker pretvarja bencin v elektriko. Po mojih informacijah naj bi bila v tem načinu poraba bencina za cca. 2 l/100 km višja (nisem še poizkusil).
Kdaj bi lahko v praksi uporabil Charge mode način?
- Če ti med potjo zmanjka EV dosega in veš, da se boš na preostanku poti vozil počasi ali pa v strnjeni koloni z zastoji. Potem se morda splača malo napolniti, da se lahko voziš v čistem EV načinu brez ICE v taki situaciji.
- Če ti med potjo zmanjka EV dosega in veš, da se boš peljal čez cono brez emisij, kjer ICE avtomobilom vožnja ni dovoljena. In nimaš časa ali pa na poti ni električne polnilnice, da bi napolnil elektriko.
Regen seveda deluje non stop v vseh načinih.
Torej, kot lahko zgoraj preberete se PHEV učinkovito vozi malo drugače, kot čisti EV avtomobil. Je treba malo misliti zraven. Ni nujno, se pa lahko še malo prihrani na ta način.
Kar zadeva mene se v praksi zaenkrat vozim takole:
- Po mestu v EV City načinu. Polnim ponoči doma v NT in pa priložnostno, ko imamo kakšne opravke kje kjer je blizu javna polnilnica. S polno baterijo naredim čez 50 km po mestu kar vsekakor zadostuje za vsakodnevna opravila (služba, trgovina, dejavnosti otroka, opravki, itd.). Polna baterija me doma v NT stane 0.42 EUR in za ta denar se mi res ne splača avto nekam voziti na javno polnilnico ter tem čakati dobri 2 uri, da se napolni (polnilec je 3.7 kW).
- Na relaciji, ki presega 50 km se vozim kolikor se le da v EV načinu. Ročno preklopim na HV način pri višjih hitrostih (avtocesta) in daljših klancih. Če je na destinaciji električna polnilnica skušam do tam porabiti ves EV doseg. Potem napolnim elektriko in enak princip za nazaj domov. Če na destinaciji ne morem napolniti elektrike potem prihranim EV doseg za počasnejšo ali stop & go vožnjo. Če ga prej ne porabim potem ročno preklopim na EV način takrat, da ves EV doseg porabim do doma.
V štirih mesecih, ko sem čakal na avtomobil sem dvakrat prebral 1350 strani navodil in dnevno prebiral ameriški Prius Plug-in 2017 forum (oni jih vozijo že od novembra 2016), da vsaj teoretično vem kako avto deluje in kakšna naj bi bila dobra praksa uporabe. Seveda bom s časom sedaj to tudi spravil v prakso in morda ugotovil, da je potrebno kaj spremeniti ali delati drugače. Vendar dajmo času čas.
Zaenkrat kar lahko napišem je le, da sem z avtom izredno zadovoljen. Še bolj kot sem pričakoval glede na to, da ga nisem imel možnost preizkusiti pred naročilom v marcu 2017, ker ga enostavno še ni bilo v Sloveniji. Tudi glede porabe bencina je izredno varčen ter glede na to, da je to edini avto v družini in glede na dejstvo, da se bo prej kot slej na javnih polnilnicah začela elektrika (mastno) zaračunavati se vsak dan bolj potrjuje, da sem se pravilno odločil – vsaj za moje potrebe. Je pa seveda potrebno avto imeti vsaj 10 let, da se naložba splača in amortizira. Kar pa glede na pregovorno kvaliteto in zanesljivost Toyote Prius ne bi smel biti problem. Naj še omenim, da imam garancijo na avto 5 let in na baterijo 10 let.
Prius Plug-in 2017 ima štiri načine med katerimi lahko preklapljaš (ali pa to dela v določenih primerih sam avto):
EV (Electric Vehicle) način - privzeti način, ko prižgeš avto. Če ne preklopiš v kakšen drug način avto vozi v EV načinu dokler ne porabi EV dosega iz 6.5 kWh dela baterije, ki je namenjen EV vožnji. Nato sam preklopi v HV način. Pod določenimi specifičnimi pogoji se lahko tudi v tem načinu vklopi bencinski motor. Pri normalni vožnji do 135 km/h se ne (meni se ni še nikoli).
EV (Electric Vehicle) City način – Deluje kot zgoraj opisan EV mode s to razliko, da zmanjša moč elektro motorjev. V bistvu v tem načinu uporablja le en elektro motor od dveh in še zmanjša možnost vklopa bencinskega motorja. Naj bi ga vklopil le, če do konca pohodiš stopalko za plin (še nisem preizkusil). Jaz osebno se po Ljubljani vedno vozim v tem načinu. Performančno za po mestu je OK in kakšen dodaten EV kilometer pridobim na račun manjše porabe električne energije. V osnovi naj bi bil ta način namenjen za vožnjo avtomobila po nekaterih zahodno evropskih mestih, kjer so cone brez emisij kjer vožnja ICE avtomobilom ni dovoljena. Pomeni, da se tam lahko voziš le z električnim avtomobilom ali pa z PHEV v samo električnem načinu.
HV (Hybrid Vehicle) način – Avto sam upravlja z elektriko (iz dela baterije, ki je namenjen za HV način) in bencinskim motorjem po svojih algoritmih in voznik nima nobenega vpliva na vklop/izklop bencinskega motorja. Seveda dela to tako, da je najbolj učinkovit in varčen z energentoma. V bistvu enako, kot klasičen Prius hibrid (ne Plug-in). V tem načinu se ohrani večino preostalega dosega iz EV (ali EV City) načina za čisto električno vožnjo kasneje. V praksi vedno spelje na elektriko in vklopi bencinski motor, ko potrebuje večjo moč. Ročni preklop iz EV v HV način je smiseln na avtocesti in pred dolgimi klanci.
Charge Mode način – Lahko ga vklopiš ročno, če želiš med vožnjo z bencinskim motorjem napolniti baterijo, ki je namenjena EV načinu (6.5 kWh). Napolni jo do največ 80% v dobre pol ure vožnje (lahko tudi na mestu). Več je verjetno noče zaradi morebitnega regena med vožnjo in s tem overloada baterije. Seveda je to zelo stroškovno potratno, ker pretvarja bencin v elektriko. Po mojih informacijah naj bi bila v tem načinu poraba bencina za cca. 2 l/100 km višja (nisem še poizkusil).
Kdaj bi lahko v praksi uporabil Charge mode način?
- Če ti med potjo zmanjka EV dosega in veš, da se boš na preostanku poti vozil počasi ali pa v strnjeni koloni z zastoji. Potem se morda splača malo napolniti, da se lahko voziš v čistem EV načinu brez ICE v taki situaciji.
- Če ti med potjo zmanjka EV dosega in veš, da se boš peljal čez cono brez emisij, kjer ICE avtomobilom vožnja ni dovoljena. In nimaš časa ali pa na poti ni električne polnilnice, da bi napolnil elektriko.
Regen seveda deluje non stop v vseh načinih.
Torej, kot lahko zgoraj preberete se PHEV učinkovito vozi malo drugače, kot čisti EV avtomobil. Je treba malo misliti zraven. Ni nujno, se pa lahko še malo prihrani na ta način.
Kar zadeva mene se v praksi zaenkrat vozim takole:
- Po mestu v EV City načinu. Polnim ponoči doma v NT in pa priložnostno, ko imamo kakšne opravke kje kjer je blizu javna polnilnica. S polno baterijo naredim čez 50 km po mestu kar vsekakor zadostuje za vsakodnevna opravila (služba, trgovina, dejavnosti otroka, opravki, itd.). Polna baterija me doma v NT stane 0.42 EUR in za ta denar se mi res ne splača avto nekam voziti na javno polnilnico ter tem čakati dobri 2 uri, da se napolni (polnilec je 3.7 kW).
- Na relaciji, ki presega 50 km se vozim kolikor se le da v EV načinu. Ročno preklopim na HV način pri višjih hitrostih (avtocesta) in daljših klancih. Če je na destinaciji električna polnilnica skušam do tam porabiti ves EV doseg. Potem napolnim elektriko in enak princip za nazaj domov. Če na destinaciji ne morem napolniti elektrike potem prihranim EV doseg za počasnejšo ali stop & go vožnjo. Če ga prej ne porabim potem ročno preklopim na EV način takrat, da ves EV doseg porabim do doma.
V štirih mesecih, ko sem čakal na avtomobil sem dvakrat prebral 1350 strani navodil in dnevno prebiral ameriški Prius Plug-in 2017 forum (oni jih vozijo že od novembra 2016), da vsaj teoretično vem kako avto deluje in kakšna naj bi bila dobra praksa uporabe. Seveda bom s časom sedaj to tudi spravil v prakso in morda ugotovil, da je potrebno kaj spremeniti ali delati drugače. Vendar dajmo času čas.
Zaenkrat kar lahko napišem je le, da sem z avtom izredno zadovoljen. Še bolj kot sem pričakoval glede na to, da ga nisem imel možnost preizkusiti pred naročilom v marcu 2017, ker ga enostavno še ni bilo v Sloveniji. Tudi glede porabe bencina je izredno varčen ter glede na to, da je to edini avto v družini in glede na dejstvo, da se bo prej kot slej na javnih polnilnicah začela elektrika (mastno) zaračunavati se vsak dan bolj potrjuje, da sem se pravilno odločil – vsaj za moje potrebe. Je pa seveda potrebno avto imeti vsaj 10 let, da se naložba splača in amortizira. Kar pa glede na pregovorno kvaliteto in zanesljivost Toyote Prius ne bi smel biti problem. Naj še omenim, da imam garancijo na avto 5 let in na baterijo 10 let.
Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev
Tukaj sem pa jaz tebe srecal...saj si ti?
Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev
Ja, to sem jaz
Se je meni tudi tale bela Kia Soul znana zdela pa nisem točno vedel čigava je...
Se je meni tudi tale bela Kia Soul znana zdela pa nisem točno vedel čigava je...
Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev
Pozdravljeni
Da vam predstavim še priusa v rdeči obleki. Po dobrem tednu uporabe je naredu okoli 500 električnih km, bencinskih pa od avtohiše do doma.
Trenutno sem max z enim polnjenjem prevozil 54km s klimo, ob zagonu pa računalnik javi 63km dosega (brez klime). Tako da me veseli, da se oglašuje realni doseg.
Imam pa eno vprašanje, v navodilih piše, da se motor uteka prvih 1000km. To pomeni prvih 1000 ice km ali 1000km na splošno?
Da vam predstavim še priusa v rdeči obleki. Po dobrem tednu uporabe je naredu okoli 500 električnih km, bencinskih pa od avtohiše do doma.
Trenutno sem max z enim polnjenjem prevozil 54km s klimo, ob zagonu pa računalnik javi 63km dosega (brez klime). Tako da me veseli, da se oglašuje realni doseg.
Imam pa eno vprašanje, v navodilih piše, da se motor uteka prvih 1000km. To pomeni prvih 1000 ice km ali 1000km na splošno?
Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev
Čestitam za dober nakup Tudi rdeča barva je zelo lepa.
Meni je do sedaj največ pokazalo 58.2 EV km. Nisem pa siguren ali je bilo to s klimo ali brez.
Kot jaz razumem navodila naj bi bilo utekanje pomembno predvsem za ICE motor. Tudi jaz sem se spraševal kako bom vedel kdaj bom naredil 1000 ICE km, ko pa delam večinoma EV kilometre? Odgovor je, da verjetno takrat, ko bom porabil približno en poln tank bencina, ki naj bi bil za okoli 1000 km
Meni je do sedaj največ pokazalo 58.2 EV km. Nisem pa siguren ali je bilo to s klimo ali brez.
Kot jaz razumem navodila naj bi bilo utekanje pomembno predvsem za ICE motor. Tudi jaz sem se spraševal kako bom vedel kdaj bom naredil 1000 ICE km, ko pa delam večinoma EV kilometre? Odgovor je, da verjetno takrat, ko bom porabil približno en poln tank bencina, ki naj bi bil za okoli 1000 km
Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev
Utekanje bo za ICE motor. Nimam izkušenj s hibridi, vendar bi mogoče priporočal da se vseeno na začetku vozi na bencin, da se motor lepo uteče in imaš potem mir
Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev
Nekateri proizvajalci pa motorje utecejo ze v tovarni, tako zapisejo v navodilih in enako govorijo prodajalci. Ve pa se ne, tudi na mojem avtomatskem menjalniku je vgravirano "LONGLIFE OIL, DO NOT CHANGE" in enako pise v navodilih za avto. Pa je vseeno zelo pametno do 150.000km olje zamenjati, ce zelis avto imeti dlje casa. Nov ZF-ov menjalnik pa je seveda dobrih 8000€ pa se ne dela niti priblizno taksnega hrupa okoli tega, kot za to koliko stanejo nove baterije za EV, danes.
Jaz bi motor vseeno utekal 1000km — in tega ne bi delal s kombinirano voznjo, ker sigurno 500 cold startov za 3km motorju ne denejo dobro pri utekanju. Pelji ga na relacijo 1000km.
Jaz bi motor vseeno utekal 1000km — in tega ne bi delal s kombinirano voznjo, ker sigurno 500 cold startov za 3km motorju ne denejo dobro pri utekanju. Pelji ga na relacijo 1000km.
Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev
Smo šli za en teden na morje in sem prvič imel priložnost malo več stvari za zložit v prtljažnik. Zelo sem bil presenečen, da če ne uporabiš roloja pridobiš na višini (do zadnjega stekla, če je treba) in sem spravil vse kar smo potrebovali brez problema v prtljažnik. Na koncu sem vse skupaj pokril z odejo, da se ni preveč videlo.
Tako, da kakor izgleda prtljažnik majhen na prvi pogled gre brez problema vse noter, kot pri našem starem avtu Prtljažnik je v bistvu kar dolg le višine nima veliko, če hočeš stvari pokriti z originalnim rolojem.
[/center] [/center]
Tako, da kakor izgleda prtljažnik majhen na prvi pogled gre brez problema vse noter, kot pri našem starem avtu Prtljažnik je v bistvu kar dolg le višine nima veliko, če hočeš stvari pokriti z originalnim rolojem.
[/center] [/center]
Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev
Toyota Prius Plug-In 2017 ima kar nekaj tehničnih rešitev, ki so prvič prisotne v serijskem avtomobilu. Vključno z izboljšano toplotno črpalko, ki zelo efektivno greje kabino do -10 C brez, da bi prižgal ICE.
Detajli so tukaj http://blog.toyota.co.uk/outstanding-fi ... prius-plug
Nekaj več detajlov o toplotni črpalki je pa tukaj http://insideevs.com/advanced-heat-pump ... ime-bower/
Detajli so tukaj http://blog.toyota.co.uk/outstanding-fi ... prius-plug
Nekaj več detajlov o toplotni črpalki je pa tukaj http://insideevs.com/advanced-heat-pump ... ime-bower/
Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev
Včeraj mi je računalnik po polnem polnjenju pokazal prvič 66 km EV dosega (brez klime). Realno sem ga čez dan naredil potem 61 km. Kar mislim, da je za PHEV več kot odličen rezultat glede na to, da oglašujejo EV doseg "preko 50 km".
Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev
Po 3 mesecih odkar imam avto sem naredil 3500 km. Skupna poraba bencina je 1,5 l/100 km. Doma imam na letvi posebej elektro števec, ki meri porabo elektrike samo na EVSE. V povprečju napolnim cca. 50 kWh na mesec doma. Ostalo pa priložnostno na javnih polnilnicah. Torej strošek elektrike doma je manj kot 4 EUR/mesec.
Z zgornjimi podatki sem več kot zadovoljen. Večino dnevnih poti naredim po Ljubljani v cca. 55 km EV dometu, ki ga imam s polno baterijo. Še posebno me veseli dejstvo, da nisem obremenjen z "range anxiety" in lahko gremo kamor koli ne glede na dolžino poti. Seveda pogledam, če se da na destinaciji polniti. Če pa ne pa tudi ni problem voziti v hibridnem načinu s 3,5 l/100 km nekaj deset (ali pa 100) kilometrov.
Vsak dan bolj se potrjuje, da je trenutno PHEV za mene najboljša izbira. Avto je 2 v enem. Po Ljubljani deluje, kot čisti EV - ne porabi kaplje bencina. Na daljšo relacijo je pa v hibridnem načinu porabi presenetljivo malo bencina. Je avto normalne velikosti in zelo udoben z vso sodobno tehnologijo. Vse to za dobrih 30.000 EUR s popusti in subvencijo.
Z zgornjimi podatki sem več kot zadovoljen. Večino dnevnih poti naredim po Ljubljani v cca. 55 km EV dometu, ki ga imam s polno baterijo. Še posebno me veseli dejstvo, da nisem obremenjen z "range anxiety" in lahko gremo kamor koli ne glede na dolžino poti. Seveda pogledam, če se da na destinaciji polniti. Če pa ne pa tudi ni problem voziti v hibridnem načinu s 3,5 l/100 km nekaj deset (ali pa 100) kilometrov.
Vsak dan bolj se potrjuje, da je trenutno PHEV za mene najboljša izbira. Avto je 2 v enem. Po Ljubljani deluje, kot čisti EV - ne porabi kaplje bencina. Na daljšo relacijo je pa v hibridnem načinu porabi presenetljivo malo bencina. Je avto normalne velikosti in zelo udoben z vso sodobno tehnologijo. Vse to za dobrih 30.000 EUR s popusti in subvencijo.
Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev
Se strinjam z vsem napisanim. Edina težava, ki jo vidim s takim PHEV, je dodatna tehnologija, mehanika in cena ICE motorja.
Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev
Jaz temu pravim najboljši kompromis, da imaš lahko odlično izkušnjo iz obeh svetov/tehnologij (EV in ICE)Se strinjam z vsem napisanim. Edina težava, ki jo vidim s takim PHEV, je dodatna tehnologija, mehanika in cena ICE motorja.
Zanašam se na pregovorno zanesljivost Toyote in njihove (20 letne) hibridne tehnologije. Avto nima "velikega servisa", ker nima jermenov in ostalih stvari za menjati, kot običajni ICE avtomobili. Poleg tega ICE deluje v bistvu zelo malo časa, tako da ne vem kdaj bi bilo potrebno narediti "generalko" na ICE motorju. Morda po skupno previženih 500 000 km? Glede na tuje forume se zavorne ploščice prvič menjajo po 200 000 km, ker se večinoma zavira z regeneracijo, itd. Tako, da se na letnem rednem servisu (ali 15.000 km) menja samo filtre in olje v ICE motorju. Kar je cca 150 EUR. To je pa že za preživet ali ne? Garancija na hibridni sklop je 5 let, na baterijo pa 10 let.
Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev
Imaš mogoče ceno predvidenih servisov (tako tabelo imajo nekateri drugi proizvajalci do 8 let)?
Jaz sem pred kratkim naredil prvi redni servis na Toyoti RAV4 Hybrid AWD (na 12 mes. oz 15.000km):
1. REDNI SERVIS
filter olja
tesnilo
motorno olje 0W20
klima filter
servisni pregled
test zavor in amortizerjev
potrošni material
test hibridne baterije - brezplačno
skupaj 240,74 EUR
Jaz sem pred kratkim naredil prvi redni servis na Toyoti RAV4 Hybrid AWD (na 12 mes. oz 15.000km):
1. REDNI SERVIS
filter olja
tesnilo
motorno olje 0W20
klima filter
servisni pregled
test zavor in amortizerjev
potrošni material
test hibridne baterije - brezplačno
skupaj 240,74 EUR
Soul EV believer
Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev
Cene predvidenih servisov v kakšni pisni obliki nimam. Imam le zagotovilo prodajalca, da naj bi redni letni servis za ta model prišel okoli 150 EUR. Koliko bo v resnici bom videl šele naslednje leto verjetno okrog junija 2018. Bo pa verjetno za narediti vse to, kar imaš ti na računu Pa hvala za info in detajle na računu
Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev
Pod 220€ ne bo niti prvič, naslednjič bo pa še dražje. Za vsak drugi servis pripravi +/-300€, svečke na 90.000km in menjava hladilnih tekočin bo pa čez 400€.
In seveda dodatne specialnosti, kot je npr. polnitev e-klime - 150€
Denarja s hibridom prišparal ravno ne boš.
In seveda dodatne specialnosti, kot je npr. polnitev e-klime - 150€
Denarja s hibridom prišparal ravno ne boš.
Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev
@stane, mislim da so prihranki pri gorivu precej večji od 400€ letno
- pirpy
- EV ambasador
- Prispevkov: 3562
- Kraj: Topolšica
- Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
-
30951615
Re: Toyota Prius Plug-in - predstavitev
@stane
Nekje je napisal, da ima rešen problem avta za 10 let, pri taki dobi pa izguba vrednosti ni več pomembna.
Nekje je napisal, da ima rešen problem avta za 10 let, pri taki dobi pa izguba vrednosti ni več pomembna.