Možnosti polnjenja doma
-
- EV entuziast
- Prispevkov: 452
- Kraj: Slovenska bistrica
- Avto: Renault ZOE
-
1931725
Re: Možnosti polnjenja doma
Za kakšno luč, ki jo vklopiš pri polnilnici, izklopiš pa pri vhodu v hišo bi bilo dobro dati še kak 3x2,5mm2 kabel zraven. Pa na ozemljitev ne pozabi. Brez nje avta ne boš polnil.
-
- EV specialist
- Prispevkov: 570
- Kraj: Ljubljana
- Avto: Kia Soul EV
-
495711
Re: Možnosti polnjenja doma
To pa tudi mene zanima. Jaz mislim, da je utp dovolj, ampak naj pove, kdo, ki je to montiral. V službi elektro števce povezujemo s tokovnike z namenski mi utp kabli, ampak tam gre za elektro omare...
1. SE 2010, TČ 2006, 1. EV 2018, 2. SE 2020, 2. EV 2022
Re: Možnosti polnjenja doma
Luči ne rabim, ker ta kabel bom peljal direkt do vhodnih vrat, oz 2. naprej od vhodnih vrat. Tako da tam je že luč, tudi navadna šuko vtičnica z 2,5mm kablom je pred vrati (na to vtičnico zdaj polnim z original polnilcom) in če bi bil 2,5mm2 kabel dosti za 20A polnilnico bi jo obesil na to vtičnico oz. namesto nje, ampak nažalost ne gre... že 16A na 2,5mm je baje na meji.Sebastijan napisal/-a:Za kakšno luč, ki jo vklopiš pri polnilnici, izklopiš pa pri vhodu v hišo bi bilo dobro dati še kak 3x2,5mm2 kabel zraven. Pa na ozemljitev ne pozabi. Brez nje avta ne boš polnil.
Tako da ta kabel bo dobesedno samo za polnilnico. To glede ozemljitve mi ni jasno, a rabim še posebej kabel za ozemljitev? Ker kolikor gledam ta moj kabel je notri 5 žil (3xfaza, 1xzemlja, 1x zeleni kabel za ozemljitev?)
Glede tokovnikov pa prosim za odgovor, da bo pripravljeno če bo kdaj potrebno
-
- EV entuziast
- Prispevkov: 452
- Kraj: Slovenska bistrica
- Avto: Renault ZOE
-
1931725
Re: Možnosti polnjenja doma
Žil že imaš dovolj, vprašanje pa je če imaš v glavni elektro omarici ozemljitev. Ponavadi je posebej v omarici.
Najbolje je da si dobiš električarja da pogleda. Drugače daš za ozemljitev par metrov valjanca zraven v graben.
Najbolje je da si dobiš električarja da pogleda. Drugače daš za ozemljitev par metrov valjanca zraven v graben.
Re: Možnosti polnjenja doma
Distribucijska nula (sploh če je omrežje kabelsko) je daleč najboljśa ozemljitev....nikakor pa ne śkodi kak meter valjenca, čeprav ne verjamem da je pod tlakovci kak gram zemlje
Re: Možnosti polnjenja doma
Bomo tudi to preverili, ampak sem skoraj prepričan, da je ozemljitev v omari... Če pa slučajno ni pa še zmeraj lahko potegnem 5m valjanca pod tlakovci do cipres To lahko rešujem vse po položenem kablu, če bo potreba.Sebastijan napisal/-a:Žil že imaš dovolj, vprašanje pa je če imaš v glavni elektro omarici ozemljitev. Ponavadi je posebej v omarici.
Najbolje je da si dobiš električarja da pogleda. Drugače daš za ozemljitev par metrov valjanca zraven v graben.
Se pravi čakam samo še odgovor glede tokovnikov...
- MIRANRR
- EV ambasador
- Prispevkov: 1138
- Kraj: MB okolica
- Avto: Nissan je preživel 5. svečko, ter opravil 189 kkor
-
10461422
Re: Možnosti polnjenja doma
Še ta dodatek, če daš valjanec pod tlaki, je laho problem pozimi ko zamrzne pa de ozemljitvena upornost. Se poslabša.
Zato se ozemljitev priporoča vsaj na 50 cm globine.
Zato se ozemljitev priporoča vsaj na 50 cm globine.
Vedno za:
VESNO zeleno stranko!
VESNO zeleno stranko!
Re: Možnosti polnjenja doma
Tokovnike se nikoli ne vleče posamezno. Ker morajo biti povezave čim krajše.
Tako da UTP ali namenski kabel. Odvisno od izvedbe.
Višje si spraševal še za FID, 30mA bo OK.
Tako da UTP ali namenski kabel. Odvisno od izvedbe.
Višje si spraševal še za FID, 30mA bo OK.
Re: Možnosti polnjenja doma
Če koga zanima, tako izgleda Myenergi in Zappi. Da se pogledat ekstra za hišo, polnilnico, sončno ... Sicer mene tu bolj navdušuje možnost, da zna zadeva izkoriščat recimo le viške iz sončne oziroma v načinu hitrega polnenja, ko sončna dela na polno polniti preko omejitve omrežja, taki grafki so le dodatna ugodnost.
Re: Možnosti polnjenja doma
Nice, maš polnilnico in ti prikaže še vse drugo za kar bi rabil vsaj v SE gledat.
Re: Možnosti polnjenja doma
Hvala. Sem našel na tej strani https://www.stegen.com/nl/ev-producten/ ... oller.html kako so povezani tokovniki in sensorbox... Če sem prav razumel so tokovniki in tale sensorbox v glavni omari, od tam pa narediš povezavo po 4 žilah UTPja, do max 100m?CRF napisal/-a:Tokovnike se nikoli ne vleče posamezno. Ker morajo biti povezave čim krajše.
Tako da UTP ali namenski kabel. Odvisno od izvedbe.
Višje si spraševal še za FID, 30mA bo OK.
Re: Možnosti polnjenja doma
A je to že kdo nabavil?prijazen napisal/-a:alfy napisal/-a: Ravno gledal pa imajo akcijo in 3F 22kw z kablom type2 384€ iz Nemčije all inclusive.
1F 7.4kw 308€.
A lahko prosim še za povezave (linke) do artiklov za take cene?
Najceneje, kar sem trenutno uspel najti, je 11kW, 3f + kabel, je tole spodaj za 386€ (od petka naprej v akciji za 367€), brez kabla pa 355€ (od petka naprej v akciji za 338€):
Kot sem enkrat že napisal: najprej bom počakal, da dobim EV, potem pa se bom na podlagi izkušenj odločil, kakšna bo rešitev za polnjenje. Če bo gen-i držal obljubo, da bodo tarife na (njihovih) javnih polnilnicah (vsaj za njihove naročnike) podobne domačim, je morda sploh ne bom potreboval...
Tudi meni se zdi tale 3F cenovno zanimiva. Ta verjetno ni dinamična. Rabil bi jo za polnjenje e-golfa. Ker imam 3x 25A varovalke, mi dinamična bistvu ne bi nič koristila. Takoj po "končani koroni" pa bo zmontirana še SE. Ne vem pa ali ima vgrajeno RCD zaščito. Ni pa videti da bi imela možnosti karšnihkoli nastavitev.
Re: Možnosti polnjenja doma
To da dinamična polnilnica nič ne koristi ne bo držalo. Optimalno je (zaradi izgub), da doma polniš na max, kar ti priključek omogoča. Zdaj če nimaš faz popolnoma prostih tega ne boš dosegel ali pa ti bo ven vrglo pancarke. Zato bi bila doma vsakomur koristna dinamična polnilnica. Z navadno polnilnico sicer tudi napolniš nekoliko počasneje, le izgube so večje kot bi bilo potrebno in z leti tu izgubiš kar nekaj energije in šoldov.
Re: Možnosti polnjenja doma
@FV-EV
MilanF za e-golfa potrebuje max. 2x16A (cca 7,2kW), kar pomeni, da je pri 3x25A glavnih varovalkah na vsaki od dveh fazi še 9A "rezerve", tretja pa je vsaj s strani EV polnilca "nedotaknjena".
Dinamična pride v poštev predvsem, če precej polniš tudi podnevi ali če je že zdaj vsa skupaj precej obremenjeno (TČ, razni el. grelci,...).
Drugače pa so razlike pri izgubah pri polnjenju z 2x16A ali 2x13A kakšne?
Zelo odvisno od EV-ja oz. njegove porabe med polnjenjem.
In še: izgube so s počasnejšim polnjenjem nekoliko večje, bateriji pa ravno to (počasno polnjenje, ne izgube) bolj ustreza (vsaj teoretično, koliko se to pozna v praksi, je težko reči).
Za najboljši nasvet bi MilanF moral podrobneje opisati svojo trenutno domačo elektro-energetsko situacijo.
MilanF za e-golfa potrebuje max. 2x16A (cca 7,2kW), kar pomeni, da je pri 3x25A glavnih varovalkah na vsaki od dveh fazi še 9A "rezerve", tretja pa je vsaj s strani EV polnilca "nedotaknjena".
Dinamična pride v poštev predvsem, če precej polniš tudi podnevi ali če je že zdaj vsa skupaj precej obremenjeno (TČ, razni el. grelci,...).
Drugače pa so razlike pri izgubah pri polnjenju z 2x16A ali 2x13A kakšne?
Zelo odvisno od EV-ja oz. njegove porabe med polnjenjem.
In še: izgube so s počasnejšim polnjenjem nekoliko večje, bateriji pa ravno to (počasno polnjenje, ne izgube) bolj ustreza (vsaj teoretično, koliko se to pozna v praksi, je težko reči).
Za najboljši nasvet bi MilanF moral podrobneje opisati svojo trenutno domačo elektro-energetsko situacijo.
Re: Možnosti polnjenja doma
Sem se v zadnjem letu malo ukvarjal s tem kaj je optimalno za polnjenje in prišel do zaključka, da je pri domačem polnjenju to tako malo negativnega za življensko dobo baterije, da ni omembe vredno. Veliko večji faktor pri AC ali še bolje hišnem priključku 10-20A po fazi so izgube, ki pa so različne od EV do EV.
Uporabljam CRFjevo dinamično polnilnico na fazi, ki je sicer občasno obremenjena z različnimi porabniki od indukcije do elektronike za centralno itd. in je sedaj nastavljeni tok vedno na max. 25A, čeprav imam pancarke zgolj 20A, to pa zato, da imam karseda malo izgub pri polnjenju EV (pancarke to razliko še požrejo).
Priporočam vsakomur dinamično, tudi če je nujno ne potrebuje, odloči se pa itak vsakdo sam.
Uporabljam CRFjevo dinamično polnilnico na fazi, ki je sicer občasno obremenjena z različnimi porabniki od indukcije do elektronike za centralno itd. in je sedaj nastavljeni tok vedno na max. 25A, čeprav imam pancarke zgolj 20A, to pa zato, da imam karseda malo izgub pri polnjenju EV (pancarke to razliko še požrejo).
Priporočam vsakomur dinamično, tudi če je nujno ne potrebuje, odloči se pa itak vsakdo sam.
Re: Možnosti polnjenja doma
Nimam TČ, niti bojlerjev, le klasične hišne porabnike (indukcija, pralni stroj, sušilec ...). Avto se bo polnil tako podnevi kot ponoči (troizmensko delo). Dnevno bo naredil 100 - 150 km, zato bo navaden šuko polnilec prepočasen. Polnil se bo v 95% doma saj bo priklopljen na sončno elektrarno. Kot sem že omenil imam varovalke 3x 25A, ker jih zahteva SE. Nisem pa pripravljen za polnilnico plačati celo premoženje z ne vem kakšnim softwerom. Rabim neko 3F enostavno polnilnico, ki bo cenovno ugodna, seveda pa bi rad nekaj, kar je pri nas že preizkušeno.
Re: Možnosti polnjenja doma
Bi moglo filat golfa brez večjih težav. Čez dan ko kuhaš znižaš na avtu hitrost polnjenja za vsak slučaj, če se ne motim lahko to po potrebi upravljaš z aplikacijo na daljavo.MilanF napisal/-a:Nimam TČ, niti bojlerjev, le klasične hišne porabnike (indukcija, pralni stroj, sušilec ...). Avto se bo polnil tako podnevi kot ponoči (troizmensko delo). Dnevno bo naredil 100 - 150 km, zato bo navaden šuko polnilec prepočasen. Polnil se bo v 95% doma saj bo priklopljen na sončno elektrarno. Kot sem že omenil imam varovalke 3x 25A, ker jih zahteva SE. Nisem pa pripravljen za polnilnico plačati celo premoženje z ne vem kakšnim softwerom. Rabim neko 3F enostavno polnilnico, ki bo cenovno ugodna, seveda pa bi rad nekaj, kar je pri nas že preizkušeno.
Re: Možnosti polnjenja doma
Evo, že to je razlog, da raje dam nekaj evrov več za dinamično in mi nikoli ni potrebno razmišljat in popravljat nastavitve. Sedaj ko je EV nov se vsak rad igra s tem, kasneje pa postane odveč, še posebno ženi, otrokom.... Enkrat nastavim in mi deset let dela samo od sebe, le vtikač vtaknem/iztaknem v avtoalfy napisal/-a: Čez dan ko kuhaš znižaš na avtu hitrost polnjenja za vsak slučaj, če se ne motim lahko to po potrebi upravljaš z aplikacijo na daljavo.
-
- Similar Topics
- Odgovori
- Ogledi
- Zadnji prispevek