Prava poraba
Re: Prava poraba
Eno je poraba na stevcu v omarici, drugo pa poraba med voznjo.
Avto bi moral prikazati celotno porabo in ne samo porabo motorja. Tebe na koncu zanima koliko energije si porabil za tvojo voznjo. A je sla ta energija v motor ali pa v 24" subwoofer in klimo je pa pravzaprav vseeno, ker ne delas laboratorijskega testa porabe motorja ampak te zanima kako se avto obnese v praksi.
Stevilka s stevca v omarici je pa tisto kar te zanima, ko racunas koliko zapravis za avto. To je tisto kar nalijes not in skuric.
Avto bi moral prikazati celotno porabo in ne samo porabo motorja. Tebe na koncu zanima koliko energije si porabil za tvojo voznjo. A je sla ta energija v motor ali pa v 24" subwoofer in klimo je pa pravzaprav vseeno, ker ne delas laboratorijskega testa porabe motorja ampak te zanima kako se avto obnese v praksi.
Stevilka s stevca v omarici je pa tisto kar te zanima, ko racunas koliko zapravis za avto. To je tisto kar nalijes not in skuric.
Re: Prava poraba
Se popolnoma strinjam, je pa res, da je pri ICE o tem še večja zmeda in EVji niso nič posebnega.BigWhale napisal/-a:
... Avto bi moral prikazati celotno porabo in ne samo porabo motorja. Tebe na koncu zanima koliko energije si porabil za tvojo voznjo...
Board computerji kažejo nekaj, količina natankana in podeljena s številom kilometrov pa nekaj povsem drugega... So o tem bile že velike debate
Noben pa ti pri skupni porabi ne kaže tega, če stojiš na parkingu in se greješ/hladiš s prižganim ICE motorjem... Ali pa "vampire draina"...
Re: Prava poraba
V elektrotehniki (in verjetno še kje) obstaja metoda "črne škatlice".
Na eni strani so vhodni parametri, na drugi pa izhodni.
Pri natančnih meritvah je pomembna samo korelacija med vhodnim in izhodnim parametrom (čeprav se notri lahko dogaja marsikaj)...
Torej - skupni vnos (števec pred polnilno postajo/vtičnico/...) na eni strani in skupni prevoženi kilometri (najbolj točna meritev bi bila kar po GPS - takrat odpadejo tudi netočnosti zaradi polnih/praznih obrabljenih pnevmatik) na drugi strani.
V to je zajeto tudi vse ostalo: način vožnje (hitrost, pospeševanje/zaviranje), zunanji pogoji: tempratura, tip cestišča,..., klimatizacija vozila ter vse ostalo...
To bi bil po mojem mnenju nekako najbolj točen podatek. Koliko je smiseln, je pa drugo...
Pri vozilih, ki so gnana s fosilnimi gorivi, je stanje popolnoma enako: za točno določeno količino energije (sicer merjeno v litrih) se prepeljemo točno določeno število kilometrov. Sicer tudi tu obstajajo bolj ali manj (ne)natančni prikazovalniki porabe - "potovalni računalniki".
Slog vožnje vpliva bolj kot pri električnem, visoke hitrosti morda nekoliko manj, gretje pa praktično nima vpliva pri porabi- za razliko od EV, kjer to zna biti še kako vplivno - sploh tisto brez TČ...
Končna (oz. t.i. resnična) poraba nikoli ni odvisna samo od vozila, ampak od vseh dejavnikov skupaj.
Tudi sam številčni rezultat ne odraža (samo) kvalitete vozila...
Osebno žel nimam še nobene trajnejše izkušnje z EV, sem pa prepričan, da je (relativno majhen) dodatni energijski vložek v upravljanje oz. vzdrževanje baterije (Tesla) ena od najpomembnejših tehničnih rešitev.
Na eni strani so vhodni parametri, na drugi pa izhodni.
Pri natančnih meritvah je pomembna samo korelacija med vhodnim in izhodnim parametrom (čeprav se notri lahko dogaja marsikaj)...
Torej - skupni vnos (števec pred polnilno postajo/vtičnico/...) na eni strani in skupni prevoženi kilometri (najbolj točna meritev bi bila kar po GPS - takrat odpadejo tudi netočnosti zaradi polnih/praznih obrabljenih pnevmatik) na drugi strani.
V to je zajeto tudi vse ostalo: način vožnje (hitrost, pospeševanje/zaviranje), zunanji pogoji: tempratura, tip cestišča,..., klimatizacija vozila ter vse ostalo...
To bi bil po mojem mnenju nekako najbolj točen podatek. Koliko je smiseln, je pa drugo...
Pri vozilih, ki so gnana s fosilnimi gorivi, je stanje popolnoma enako: za točno določeno količino energije (sicer merjeno v litrih) se prepeljemo točno določeno število kilometrov. Sicer tudi tu obstajajo bolj ali manj (ne)natančni prikazovalniki porabe - "potovalni računalniki".
Slog vožnje vpliva bolj kot pri električnem, visoke hitrosti morda nekoliko manj, gretje pa praktično nima vpliva pri porabi- za razliko od EV, kjer to zna biti še kako vplivno - sploh tisto brez TČ...
Končna (oz. t.i. resnična) poraba nikoli ni odvisna samo od vozila, ampak od vseh dejavnikov skupaj.
Tudi sam številčni rezultat ne odraža (samo) kvalitete vozila...
Osebno žel nimam še nobene trajnejše izkušnje z EV, sem pa prepričan, da je (relativno majhen) dodatni energijski vložek v upravljanje oz. vzdrževanje baterije (Tesla) ena od najpomembnejših tehničnih rešitev.
Re: Prava poraba
Enostavno napolniš 100% soc se pelješ x kilometrov in potem spet napolniš 100% soc in razbereš iz števca y porabe kWh
(y "kWh" x 100 "km") /( x "km") = poraba kWh/100km
Porabo treba računat tudi vse izgube integreranega polnilca.
Manjša poraba bi bila na DC polnjenje zaradi manjših izgub.
Nihče ne bo izgub podaril.
(y "kWh" x 100 "km") /( x "km") = poraba kWh/100km
Porabo treba računat tudi vse izgube integreranega polnilca.
Manjša poraba bi bila na DC polnjenje zaradi manjših izgub.
Nihče ne bo izgub podaril.
- Vodokotlic
- EV ambasador
- Prispevkov: 2163
- Kraj: Ljubljana/Vipava
- Avto: Model 3 LR AWD
-
12581045
Re: Prava poraba
https://dems.si/mangart-2679-nm/?fbclid ... RQs56Skro4
Polnila sta na istem polnilcu in po spustu nazaj spet.
Polnila sta na istem polnilcu in po spustu nazaj spet.
Live long and prosper TESLA popust koda: https://ts.la/dejan44094
Re: Prava poraba
Še v tej temi - poraba vozila 21.3kWh (info iz vozila) dejansko vzeto iz omrežja 26.368kWh (info polnilna postaja). Cca 20% izgube o kateri se premalo govori in vsi gledamo samo statistiko vozila... poraba je dejansko 20% višja kot prikaz o porabi na ekranu
Re: Prava poraba
To drži in tako približno je treba kalkulirat dejanski strošek za energijo doma (tu pazite kaj dejansko računate kot strošek energenta) in na javnih polnilnicah. Je pa to nekje v rangu podobnih napak ali prikazovanja na bencin/dizlu.Robie napisal/-a:Še v tej temi - poraba vozila 21.3kWh (info iz vozila) dejansko vzeto iz omrežja 26.368kWh (info polnilna postaja). Cca 20% izgube o kateri se premalo govori in vsi gledamo samo statistiko vozila... poraba je dejansko 20% višja kot prikaz o porabi na ekranu
Pri vseh variantah plačaš prenešeni energent v avto in ne porabe med vožnjo, ki jo kaže avto.
Re: Prava poraba
O tem smo ze govorili in tudi ugotovili, da:
1. se bistveno zvisa efektivnost z visjim polnilnim tokom. Vecinoma so polnilci manj efektivni pri nizkih tokih
2. zaradi nizjega toka je posledicno cas polnjenja daljsi, povprecen EV pa bo za delovanje vseh sistemov za vsako uro vzel dodatnih 0.5kWh poleg energije za polnjenje. Bistvena razlika, ali se avto polni 3h ali pa 8h.
1. se bistveno zvisa efektivnost z visjim polnilnim tokom. Vecinoma so polnilci manj efektivni pri nizkih tokih
2. zaradi nizjega toka je posledicno cas polnjenja daljsi, povprecen EV pa bo za delovanje vseh sistemov za vsako uro vzel dodatnih 0.5kWh poleg energije za polnjenje. Bistvena razlika, ali se avto polni 3h ali pa 8h.
Re: Prava poraba
V teroiji lahko ICEji te reci bolj natancno kazejo, ker se tocno ve koliko goriva gre v cilindre. Energijo, ki jo potem ustvari motor pa porabljajo vsi. Imas eno tocko merjenja. Pri EVjih je pa teh tock, ki jih mors spremljati, vec in proizvajalci se pac precej arbitrarno lahko odlocajo kaj in kako bodo prikazali.
Je pa res, da se pri dovolj veliki bateriji v EVju tudi tista klima in ostale reci ne poznajo blazno veliko. Pri Leafu je ob prizgani klimi/gretju in vsem ostalim za kake 2kW vecja poraba. Kar pa ni neka blazna katastrofa, ce ravno ne lovis zadnjih kilometrov.
Je pa res, da se pri dovolj veliki bateriji v EVju tudi tista klima in ostale reci ne poznajo blazno veliko. Pri Leafu je ob prizgani klimi/gretju in vsem ostalim za kake 2kW vecja poraba. Kar pa ni neka blazna katastrofa, ce ravno ne lovis zadnjih kilometrov.
Re: Prava poraba
Ker sem elektronik se mi merjenje energije zdi veliiiiko lažje in natančnejše kot merjenje pretoka goriva In tudi mesto meritve se brez težav postavi takoj za baterijo, tako da je vse vključeno. Drugo je pa če je to sploh želja...
Re: Prava poraba
Zame je čim nižja poraba energije pomembna samo zato, da z enim polnjenjem naredim čimveč km.
Strošek pri 4000 km /mesec pa mi je vseeno ali je 60 ali 70eur
Strošek pri 4000 km /mesec pa mi je vseeno ali je 60 ali 70eur
Re: Prava poraba
Tudi jaz odkar imam EV sploh ne spremljam stroška porabe. Sem pred dnevi na uč ocenil, da sem skuril za kakšnih 7MWh štroma doma samo za EV letos in še to me ne gane, ker gre zaenkrat še iz SE. Me pa vseeno zanima realna poraba, da lahko primerjam EV med seboj, ker če en meri tu drug pa tam, to ni primerljivo. Je pa res, da so porabe tako male pri vseh EV, da nas prizadene le pri dometu in ne več po denarnici.
Re: Prava poraba
Zakaj meriš sam in primerjaš to z izmerki drugih ljudi?
Za primerjavo med različnimi EV mamo standardiziran test: https://www.fueleconomy.gov/feg/Find.do ... =sbsSelect
Obstaja še nekaj drugih ki si ne zaslužijo omembe.
Prava poraba je še vseeno to, kar morm plačat i.e. števec na steni.
Za primerjavo med različnimi EV mamo standardiziran test: https://www.fueleconomy.gov/feg/Find.do ... =sbsSelect
Obstaja še nekaj drugih ki si ne zaslužijo omembe.
Prava poraba je še vseeno to, kar morm plačat i.e. števec na steni.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: Prava poraba
Kaj pa vem. Bolj kilava je tale side-by-side primerjava.
Za kono EV 2020 je navedeno da ima rezervoar 13.2 galone. Pa strošek polnjenja tanka 2 $.
Za kono EV 2020 je navedeno da ima rezervoar 13.2 galone. Pa strošek polnjenja tanka 2 $.
Re: Prava poraba
V razne uradne teste verjame vedno manj ljudi, še posebno od VW afere dalje
Re: Prava poraba
Na Nemškem Spiritmonitor omogočajo vnos porabe EV vozilom. Se pa zdi, da večina vnaša podatke iz potovalnega računalnika in ne dejansko pretočeno energijo, je pa zanimivo za pogledat, ker se vidi kako različna je lahko poraba pri enakih avtih in drugem vozniku.
https://www.spritmonitor.de/en/evaluati ... icles.html
https://www.spritmonitor.de/en/evaluati ... icles.html
Re: Prava poraba
Eno samo zavajanje pa naj gre za klasiko ali pa za EV. In ne samo VW . Meni se je prvotni izračun na osnovi katere sem se odločil za velikost SE bistveno spremenil zaradi 20% višje porabe polnjenja, pa še zavajanje pri nakupu EV glede porabe kjer sem sedaj na 18kWh kar je spet cca 20-25% več kot promovirano ...
Re: Prava poraba
Jaz sem že po osnovi računal, da bo povprečna poraba vsaj 20kWh ravno zaradi nekaj desetletnih izkušenj nategovanja. ja pomembno je koliko porabiš da nafilaš baterijo, v bistvu bruto poraba.Robie napisal/-a:Eno samo zavajanje pa naj gre za klasiko ali pa za EV. In ne samo VW . Meni se je prvotni izračun na osnovi katere sem se odločil za velikost SE bistveno spremenil zaradi 20% višje porabe polnjenja, pa še zavajanje pri nakupu EV glede porabe kjer sem sedaj na 18kWh kar je spet cca 20-25% več kot promovirano ...
Re: Prava poraba
Poraba.....dejstvo je, da motor za premikanje vozila porabi x energije. Za vse ostalo avto porabi y energije. Tudi izgube so prisotne (vidne na števcu pretočene energije, goriva). Velikost baterije (ne fizična) nas zanima uporabna, neto. Bruto je pomembna za proizvajalca, ker nam da garancijo, da se neto velikost baterije ne bo spremenila v nekem (garancijskem) obdobju. In zdaj se začne veselica. Oglaševali bi najraje bruto vrednost, pa se zadržujejo, ker ne poznajo natančno, kaj se bo dogajalo z baterijo. In nam ponudijo neto vrednost. Pri porabi pa, če se le da, samo porabo motorja in minimalno količino energije, ki je potrebna za delovanje med vožnjo. Vsi ti standardi (WLTP, NEDC,...),verjetno, razen hitrosti, pospeševanja in časa vožnje, ne upoštevajo raznih navigacij, radia in vseh dodatnih zvočnikov, gretja, hlajenja, prezračevanja. Izgube bi lahko vključili tako, da bi na koncu napolnili do konca in primerjali porabe v avtu (merjeno) in pretočeno energijo na polnilnici. In pride do razlik. Ce se voziš v tišini in bundi, v eko načinu, je bližje deklarirani porabi. Tako da, nikoli ne bo točne vrednosti porabe. Jaz bi bil zadovoljen, če bi napisali korektno kaj in kako merijo, kaj v avtu prikazujejo in kaj naj uporabniki pričakujemo. 10-15 % odstopanja je sprejemljivo.
Vse te stvari imejte v glavi ob nakupu, pa bo manj jeze.
Pa to preberite, kar vam je itak že jasno
https://www.zps.si/index.php/avto/navig ... zor-1-2017
Vse te stvari imejte v glavi ob nakupu, pa bo manj jeze.
Pa to preberite, kar vam je itak že jasno
https://www.zps.si/index.php/avto/navig ... zor-1-2017
Re: Prava poraba
Jaz imam povprečno tam kjer se vozim okoli 20kWh/100km,
najvišja izmerjena je bila februarja 31kWh/100km.
Veliko je odvisno od ceste in načina vožnje, jaz se pri teh temperaturah vozim v kratkih rokavih v avtu, nekdo bo vozil pa v bundi.
Nekdo bo povedal da gume zdržijo 60.000km, pri meni tam kjer vozim pa 20.000km.
najvišja izmerjena je bila februarja 31kWh/100km.
Veliko je odvisno od ceste in načina vožnje, jaz se pri teh temperaturah vozim v kratkih rokavih v avtu, nekdo bo vozil pa v bundi.
Nekdo bo povedal da gume zdržijo 60.000km, pri meni tam kjer vozim pa 20.000km.
-
- Similar Topics
- Odgovori
- Ogledi
- Zadnji prispevek
-
- 2 Odgovori
- 281 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a cwetqo