Zakaj pol pr nas tako komplicirajo? Saj avto zaradi par kil na riti ni neizpraven.BogyX napisal/-a:Vem da v avstriji ne rabiš imet vpisano na homologaciji ko naknadno montiraš. Kljuka mora imet CE in neko potrdilo da paše na tvoj avto in lahko samo kupiš na Ebayu in zmontiraš sam. Mogoče v DE na enak način funkcionira.
Kljuka
- Hitch-Hiker
- EV entuziast
- Prispevkov: 325
- Avto: Ioniq, Rav4
-
337188
Re: Kljuka
Re: Kljuka
Toliko o EU in enotnem notranjem trgu. Po vseh teh letih, birokracija v vsaki posamezni državi ne popušča.
Re: Kljuka
Nisem siguren, ampak mislim da mora avto v vsakem primeru s strani proizvajalca imeti nekje zapisano da je montaža kljuke mogoča - drugače proizvajalec kljuk tudi ne morejo dobit potrdila da kljuke pašejo na nek avto. Če je v osnovi to problem ga ne moremo rešit v Slo in vse montirane kljuke so pač na črno.
Moj Leaf uradno ne more imeti kljuke, ampak na Ebayu dobiš kljuko kjer zraven piše da je samo za nosilce koles (https://www.ebay.de/itm/Abnehmbare-Anha ... SwMoVdFN8A). Naša zakonodaja pa ne loči med takšno in ono za prikolice.
Drugače pa zanimovo za Zoe se dobi tudi za prikolico (https://www.ebay.de/itm/ZOE-AHK-Anhange ... SwEH9Za16w), spodaj pa je zapisano da ima kljuka dovoljenje od nemške ABE (podobno kot naša homologacija) vendar je potrebno kljuko tudi vpisat. Ne vem pa če Zoe ima v homologaciji kljuko kot opcijo not ali ne.
Moj Leaf uradno ne more imeti kljuke, ampak na Ebayu dobiš kljuko kjer zraven piše da je samo za nosilce koles (https://www.ebay.de/itm/Abnehmbare-Anha ... SwMoVdFN8A). Naša zakonodaja pa ne loči med takšno in ono za prikolice.
Drugače pa zanimovo za Zoe se dobi tudi za prikolico (https://www.ebay.de/itm/ZOE-AHK-Anhange ... SwEH9Za16w), spodaj pa je zapisano da ima kljuka dovoljenje od nemške ABE (podobno kot naša homologacija) vendar je potrebno kljuko tudi vpisat. Ne vem pa če Zoe ima v homologaciji kljuko kot opcijo not ali ne.
- Vodokotlic
- EV ambasador
- Prispevkov: 2166
- Kraj: Ljubljana/Vipava
- Avto: Model 3 LR AWD
-
12581045
Re: Kljuka
Si prepričan? Do sedaj za vse avtomobile, kjer si lahko dobil nemški TÜV si pri nas lahko brez problema homologiral.
Live long and prosper TESLA popust koda: https://ts.la/dejan44094
Re: Kljuka
Sem se zanimal, če ni v homologacijskem kartončku napisano, da lahko vleče prikolico, ne smeš montirati kljuke.
takole mi je g. Kastelic odgovoril.
Lp,
Leta 2015 sem si kupil renault zoe in od lani, ko sem menjal baterijo za 41 kWh verzijo je to prvi avto v družini.
Drugi avto bi prodal, ker ga ne rabim, vendar pa bi rabil vlečno kljuko na Zoe.
Do nedavnega je bilo to nemogoče, sedaj pa je firma iz Nemčije naredila kljuko za zoe z TUV certifikatom.
http://www.feinmechanik-wolf.de/twizy-kupplung.htm
A certifikat ne velja za Slovenijo, zato bi rad, da mi vi vpišete v homologacijski kartonček obremenitve za kljuko. Potem bi pa lahko vgradil to kljuko.
Avto je tudi skoraj že iz garancije, da z renaultom glede garancije nebi bilo problema.
Imam certifikat od proizvajalca na 65 straneh
Torej če je kljuka dobra in dovoljena nemcem, mora zagotovo ustrezati tudi nam, vendar zaradi zakonodaje ne gre drugače, kot da mi vpišete obremenitve v homologacijski karton.
Hvala
Borut Lesjak
rabim šasijo, da preverim …
S spoštovanjem,
Cordialement / Sincerely yours,
Robert KASTELIC
Homologacija
potem pošljem podatke...
Pozdravljeni,
Renault kot konstruktor vozila ne dovoljuje vleko priklopnega vozila z vozilom tip Renault ZOE. Zaradi tega tudi nimate vpisane vseh masnih karakteristik v vaši homologaciji. Žal vam v vašem primeru ne moremo pomagati.
potem težim naprej...
Lp,
Vem da renault kot konstruktor ne dovoli vleko priklopnega vozila, ker niso naredili potrebnih testiranj, ampak zgoraj omenjena firma je naredila kljuko za renault zoe, ter opravila vsa testiranja namesto renaulta, in izdala certifikat TUV.
Kljuka ni nič drugačna od kljuke za clia vendar zaradi potrebnih testiranj in certifikata stane 800 € .
Torej jaz vam pošljem certifikat v papirni obliki ali elektronski obliki , vi ga pregledate in ugotovite, da je skladen in v homologacijski karton vpišete, da se na renault zoe lahko montira točno ta kljuka s katero so narejena testiranja in je bila ugotovljena skladnost.
Hvala
Borut Lesjak
potem dobim odgovor...
Pozdravljeni,
žal se z vašimi trditvami ne strinjam. Omenjena firma je res lahko opravila testiranja, ampak zgolj na sami vlečni napravi. Če si je pridobila ustrezen certifikat ( v to močno dvomim) ga je pridobila samo za vlečno napravo. Seveda pa pridobitev ustreznega certifikata še ne pomeni, da se na vozilo lahko montira vlečna naprava. Skratka, na vaše vozilo se ne sme montirati vlečna naprava, zato od nas ne pričakujte nobenega ustreznega potrdila.
S spoštovanjem,
Cordialement / Sincerely yours,
Robert KASTELIC
Homologacija
Potem sem odnehal,
Mogoče če jih zasujemno z maili
takole mi je g. Kastelic odgovoril.
Lp,
Leta 2015 sem si kupil renault zoe in od lani, ko sem menjal baterijo za 41 kWh verzijo je to prvi avto v družini.
Drugi avto bi prodal, ker ga ne rabim, vendar pa bi rabil vlečno kljuko na Zoe.
Do nedavnega je bilo to nemogoče, sedaj pa je firma iz Nemčije naredila kljuko za zoe z TUV certifikatom.
http://www.feinmechanik-wolf.de/twizy-kupplung.htm
A certifikat ne velja za Slovenijo, zato bi rad, da mi vi vpišete v homologacijski kartonček obremenitve za kljuko. Potem bi pa lahko vgradil to kljuko.
Avto je tudi skoraj že iz garancije, da z renaultom glede garancije nebi bilo problema.
Imam certifikat od proizvajalca na 65 straneh
Torej če je kljuka dobra in dovoljena nemcem, mora zagotovo ustrezati tudi nam, vendar zaradi zakonodaje ne gre drugače, kot da mi vpišete obremenitve v homologacijski karton.
Hvala
Borut Lesjak
rabim šasijo, da preverim …
S spoštovanjem,
Cordialement / Sincerely yours,
Robert KASTELIC
Homologacija
potem pošljem podatke...
Pozdravljeni,
Renault kot konstruktor vozila ne dovoljuje vleko priklopnega vozila z vozilom tip Renault ZOE. Zaradi tega tudi nimate vpisane vseh masnih karakteristik v vaši homologaciji. Žal vam v vašem primeru ne moremo pomagati.
potem težim naprej...
Lp,
Vem da renault kot konstruktor ne dovoli vleko priklopnega vozila, ker niso naredili potrebnih testiranj, ampak zgoraj omenjena firma je naredila kljuko za renault zoe, ter opravila vsa testiranja namesto renaulta, in izdala certifikat TUV.
Kljuka ni nič drugačna od kljuke za clia vendar zaradi potrebnih testiranj in certifikata stane 800 € .
Torej jaz vam pošljem certifikat v papirni obliki ali elektronski obliki , vi ga pregledate in ugotovite, da je skladen in v homologacijski karton vpišete, da se na renault zoe lahko montira točno ta kljuka s katero so narejena testiranja in je bila ugotovljena skladnost.
Hvala
Borut Lesjak
potem dobim odgovor...
Pozdravljeni,
žal se z vašimi trditvami ne strinjam. Omenjena firma je res lahko opravila testiranja, ampak zgolj na sami vlečni napravi. Če si je pridobila ustrezen certifikat ( v to močno dvomim) ga je pridobila samo za vlečno napravo. Seveda pa pridobitev ustreznega certifikata še ne pomeni, da se na vozilo lahko montira vlečna naprava. Skratka, na vaše vozilo se ne sme montirati vlečna naprava, zato od nas ne pričakujte nobenega ustreznega potrdila.
S spoštovanjem,
Cordialement / Sincerely yours,
Robert KASTELIC
Homologacija
Potem sem odnehal,
Mogoče če jih zasujemno z maili
Re: Kljuka
Nočm zdej koga užalt fantje ampak dejte nehat lol...
1. Dejstvo mimo katerega ne boste šli je da ZOE in Ioniqi in Kone itd.. ne morjo met kljuke ker proizvajalec ne dovoli. Zakaj - ZATO! Pika konec. Niso testiral obremenitve na avtu in to je to.
2. To da ti spacaš kljuko/nosilec in ne vem kaj da bo zadeva nekako pasala na podvozje spodaj in daš testirat na obremenitve v praksi zgleda tako, da se kljuka vpne na nek poseben nosilec in potem mašina napenja kljuko in obremenjuje z določenimi silami in vibracijami. Ta certifikat pomeni da bo KLJUKA prenesla obremenitve za katere je bila testirana. NE pomeni pa, da bo podvozje držalo omenjenih obremenitev! Velika razlika. Vsa ta testiranja stanejo proizvajalca avtov in jasno da si ne bodo delali stroškov če ni nujno.
3.Države,zavarovalnice predpisi se razlikujejo... Če hočete montirat kljuko je potrebno pritisnit na druge institucije (zavarovalnice) ne pa na proizvajalca avta ker vam ne bodo požegnal zadeve . Ko ste kupoval avto ste točno vedeli, kaj lahko in kaj ne.
Rešitev:
Montirajte kar vam paše na avto - nihče vam tega ne preprečuje, dokler ne bo prvi zaplet v prometu bohnedej zarad kake nesreče al pa da se vam kej odpne/odpade itd. Za policaje še nisem slišal da bi se spotikali ob kljuke/nosilce pri nas - kolikokrat ste doživeli na cesti da vas je policaj prosil za homologacijski karton? Večina ne ve da ga ima in kako sploh zgleda.
V končni fazi bi jaz prej preveril pri zavarovalnici kjer imate avto zavarovanje... vprašate kaj se zgodi v primeru če imate kljuko ki ni dovoljena na avtu imate gor nosilec nekaj se zgodi - recimo en vam prileti v rit ali pa kljuka odpade na avtocesti in zadaj nekomu prileti vse skupaj v avto - kdo krije škodo? Podobno pri uvozniku znamke avta zaradi garancije avta kaj in kako...
Če mate tako željo po testirani kljuki - naberte se na kup - certifikat za kljuko stane cca 2.5k € pa se zrihta. Montirate na lastno odgovornost. Lahko kupite že testirano iz DE ko jih je toliko - montirajte gasa.
Lahko se dobi samo sredinski del kjer je kljuka privarjena gor pa si sami nardite nosilec ali pa švasate gor pod odbijač če vam paše . Tudi to sem že doživel - mojstri v Bosni delajo vse živo . Na bolhi lahko kupte rabljeno zadevo pa flexo v roke in reži miško
Takole zadevo pa švasaj/delaj nosilce (loh tud vertikalni sistem-skrita varijanta):
Žal vpisa v homologacijski karton ob trenutni zakonodaji ne boste dobili. Mam Ioniqa in sem v tem poslu pa si ne morem zrihtat kljuke tako, da si jo tudi vi ne boste do kake resnejše spremembe v zakonodaji .
Lp.
1. Dejstvo mimo katerega ne boste šli je da ZOE in Ioniqi in Kone itd.. ne morjo met kljuke ker proizvajalec ne dovoli. Zakaj - ZATO! Pika konec. Niso testiral obremenitve na avtu in to je to.
2. To da ti spacaš kljuko/nosilec in ne vem kaj da bo zadeva nekako pasala na podvozje spodaj in daš testirat na obremenitve v praksi zgleda tako, da se kljuka vpne na nek poseben nosilec in potem mašina napenja kljuko in obremenjuje z določenimi silami in vibracijami. Ta certifikat pomeni da bo KLJUKA prenesla obremenitve za katere je bila testirana. NE pomeni pa, da bo podvozje držalo omenjenih obremenitev! Velika razlika. Vsa ta testiranja stanejo proizvajalca avtov in jasno da si ne bodo delali stroškov če ni nujno.
3.Države,zavarovalnice predpisi se razlikujejo... Če hočete montirat kljuko je potrebno pritisnit na druge institucije (zavarovalnice) ne pa na proizvajalca avta ker vam ne bodo požegnal zadeve . Ko ste kupoval avto ste točno vedeli, kaj lahko in kaj ne.
Rešitev:
Montirajte kar vam paše na avto - nihče vam tega ne preprečuje, dokler ne bo prvi zaplet v prometu bohnedej zarad kake nesreče al pa da se vam kej odpne/odpade itd. Za policaje še nisem slišal da bi se spotikali ob kljuke/nosilce pri nas - kolikokrat ste doživeli na cesti da vas je policaj prosil za homologacijski karton? Večina ne ve da ga ima in kako sploh zgleda.
V končni fazi bi jaz prej preveril pri zavarovalnici kjer imate avto zavarovanje... vprašate kaj se zgodi v primeru če imate kljuko ki ni dovoljena na avtu imate gor nosilec nekaj se zgodi - recimo en vam prileti v rit ali pa kljuka odpade na avtocesti in zadaj nekomu prileti vse skupaj v avto - kdo krije škodo? Podobno pri uvozniku znamke avta zaradi garancije avta kaj in kako...
Če mate tako željo po testirani kljuki - naberte se na kup - certifikat za kljuko stane cca 2.5k € pa se zrihta. Montirate na lastno odgovornost. Lahko kupite že testirano iz DE ko jih je toliko - montirajte gasa.
Lahko se dobi samo sredinski del kjer je kljuka privarjena gor pa si sami nardite nosilec ali pa švasate gor pod odbijač če vam paše . Tudi to sem že doživel - mojstri v Bosni delajo vse živo . Na bolhi lahko kupte rabljeno zadevo pa flexo v roke in reži miško
Takole zadevo pa švasaj/delaj nosilce (loh tud vertikalni sistem-skrita varijanta):
Žal vpisa v homologacijski karton ob trenutni zakonodaji ne boste dobili. Mam Ioniqa in sem v tem poslu pa si ne morem zrihtat kljuke tako, da si jo tudi vi ne boste do kake resnejše spremembe v zakonodaji .
Lp.
Re: Kljuka
Če imate interes se pozanimajte ali je kje to možno (npr. pravite v nemčiji, kakšna je zakonodaja?). Če je v eni državi EU možno se enostavno pritožite na EU institucije, da je diskriminacija zaradi geografske lege in bo EU pritisnila na našo državo, da spremeni zakonodajo - menda tako to gre odkar smo v EU, če ima kdo interes to imet.
Re: Kljuka
Sam sem domneval, da je proizvajalec avta predvidel možnost kljuke, vsaj za kolesa, če že za prikolico ne. Če pa tega ni iz strani tovarne, potem pa res ni mogoče uradno montirat kljuke.
Re: Kljuka
proizvajalec Ice avta tudi ni predvidil predelave na elektriko, pa to lahko storiš. Variš nove nosilce , odstraniš dno avta in privariš škatlo za dodatni nepredvideni tovor, podložiš ali menjaš vzmeti zaradi dodatne teže (tudi čez 500 kg), kar tudi ni predvideno od proizvajalca...
Pa za homologacijo predelave rabiš samo podpis varilca .
Za kljuko, ki lahko avto obteži za samo 50 kg pa ni možno narediti in homologirati predelave.
Bananaland
Pa za homologacijo predelave rabiš samo podpis varilca .
Za kljuko, ki lahko avto obteži za samo 50 kg pa ni možno narediti in homologirati predelave.
Bananaland
Re: Kljuka
Sem danes vprašal zavarovalnega agenta , ali bi bil problem, če vgradim kljuko na avto, ki nima v homologaciji možnosti kljuke, je rekel, da on brez problema zavaruje tak avto in napiše, da ima kljuko, če pride do nesreče in ni kljuka kriva, ( Da se ni zgodila nesreča, ker ti je kljuka odpadla ali podobno), tudi ni problema s plačilom škode. Sedaj pa nevem .
Re: Kljuka
[quote="Robinhood"]Nočm zdej koga užalt fantje ampak dejte nehat lol...
1. Dejstvo mimo katerega ne boste šli je da ZOE in Ioniqi in Kone itd.. ne morjo met kljuke ker proizvajalec ne dovoli. Zakaj - ZATO! Pika konec. Niso testiral obremenitve na avtu in to je to.
Odgovora ZATO! zame ni, je pa res, da so se vsi proizvajalci e-vozil spustili v to področje s figo v žepu.
Z BMW-jem i3 greš žal lahko samo do pisarne, v fitnes ali na tenis.
Če hočeš it smučat je že problem, kam bi dal smuče, kolesa sploh ni možno peljati, skratka ne da se montirati na streho, ne kljuke in ne na zadek z obesami, saj ima prevelik zadnji spojler in je nevarnost da se poškoduje.
Očitno so se tudi vsi ostali proizvajalci EV-jev lotili podobne taktike - še dobro da niso na KONO EV montirali drugačnih sani kot na preostale - zgleda bi bilo predrago, zato kolesa in smuči lahko vozim vsaj na strehi
Če si bodo želeli z EV-ji še povečevati tržni delež bodo morale postati tudi kljuke samoumevne, saj mi noben Hyundai serviser ne zna povedati tehtnega razloga zakaj nebi smel montirati kljuke za prevoz koles - kje je razlika.
Menim, da odgovor ZATO!, ne pojasni ničesar.
1. Dejstvo mimo katerega ne boste šli je da ZOE in Ioniqi in Kone itd.. ne morjo met kljuke ker proizvajalec ne dovoli. Zakaj - ZATO! Pika konec. Niso testiral obremenitve na avtu in to je to.
Odgovora ZATO! zame ni, je pa res, da so se vsi proizvajalci e-vozil spustili v to področje s figo v žepu.
Z BMW-jem i3 greš žal lahko samo do pisarne, v fitnes ali na tenis.
Če hočeš it smučat je že problem, kam bi dal smuče, kolesa sploh ni možno peljati, skratka ne da se montirati na streho, ne kljuke in ne na zadek z obesami, saj ima prevelik zadnji spojler in je nevarnost da se poškoduje.
Očitno so se tudi vsi ostali proizvajalci EV-jev lotili podobne taktike - še dobro da niso na KONO EV montirali drugačnih sani kot na preostale - zgleda bi bilo predrago, zato kolesa in smuči lahko vozim vsaj na strehi
Če si bodo želeli z EV-ji še povečevati tržni delež bodo morale postati tudi kljuke samoumevne, saj mi noben Hyundai serviser ne zna povedati tehtnega razloga zakaj nebi smel montirati kljuke za prevoz koles - kje je razlika.
Menim, da odgovor ZATO!, ne pojasni ničesar.
Re: Kljuka
Sej ni bilo mišljeno kot pojasnilo... pač tako je dokler se ne spremeniFranci napisal/-a:Menim, da odgovor ZATO!, ne pojasni ničesar.
Ko pa odkriješ ZAKAJ - pa lahko pojasniš tudi moj ZATO
Re: Kljuka
Sem preveril na AMZS-ju o možnost vgradnje kljuke kot nosilca za kolesa na Hyundai - KONA EV- jim priložil povezovo, do original kljuke v Nemčiji in dobil sledeči odgovor.
Tudi iz kasnejših razširiteh homologacije (zadnja je iz maja 2019) žal ni predvidel možnosti uporabe vlečne naprave niti kot nosilca za kolesa, ker ne dovoljuje nobene navpične obremenitve na vlečno napravo.
Predlaga, da se obrnem na zastopnika proizvajalca HYUNDAI v Republiki Sloveniji.
Kolikor sem razumel, lahko proizvajalec tudi naknadno razširi homologacijo in potrebno bo zasuti zatopnika HYUNDAI v SLO, da to stori čim prej.
Jaz spišem en mail in ga jim pošljem. (če ima še kdo voljo in željo naj naredi podobno)
Tudi iz kasnejših razširiteh homologacije (zadnja je iz maja 2019) žal ni predvidel možnosti uporabe vlečne naprave niti kot nosilca za kolesa, ker ne dovoljuje nobene navpične obremenitve na vlečno napravo.
Predlaga, da se obrnem na zastopnika proizvajalca HYUNDAI v Republiki Sloveniji.
Kolikor sem razumel, lahko proizvajalec tudi naknadno razširi homologacijo in potrebno bo zasuti zatopnika HYUNDAI v SLO, da to stori čim prej.
Jaz spišem en mail in ga jim pošljem. (če ima še kdo voljo in željo naj naredi podobno)
Re: Kljuka
Potem se pridružimo tudi lastniki Ioniqov.CRF napisal/-a:Na kateri naslov boš poslal. Objavi da pošljemo še ostali...
Re: Kljuka
samo en komentar k temu. Ker sem se resno zanimal za Kio in vem da se da dobit nosilce sem v avstrijo zagnjavil prodajalce ki so prejeli odgovor od uvoznika:V končni fazi bi jaz prej preveril pri zavarovalnici kjer imate avto zavarovanje... vprašate kaj se zgodi v primeru če imate kljuko ki ni dovoljena na avtu imate gor nosilec nekaj se zgodi
Če na vozilo montiram kljuko (vlečno ali za prevoz koles) tovarniška garancija na vozilo ne velja več.
To je žal tam uradno stališče, ki verjetno velja vsaj za Kio tudi pri nas, sigurno pa se v primeru okvare lahko gre na sodišče to izpodbijat če tehnično gledano kljuka ne more imeti vpliva na napako....samo spet poti in €.
Re: Kljuka
Sem pisal na info@hyundai.si. Odgovor sem dobil presenetljivo hitro.
Hyundai Slovenija napisal/-a:Spoštovani g. Mitja
Vaša ugotovitev, da na električno Kono ni dovoljeno namestiti vlečne kljuke niti za prevoz koles je točna.
Namestitev ni mogoča zato, ker je tako določil proizvajalec vozila, saj je to del homologacijskega postopka po katerem so homologirana vsa vozila Hyundai, ki se tržijo na področju EU.
Dodatna homologacija z naše strani ni mogoča, ker je to izključna domena proizvajalca, zato ne vem kje ste dobili informacijo, da je takšna namestitev v drugih državah mogoča.
Za model Hyundai Kona obstaja certificirana vlečna kljuka, vendar je ni dovoljeno namestiti na električne izvedenke.
Takšna predelava brez odobritve proizvajalca je nelegalna in proizvajalec nas je posebej obvestil, da pri električnih izvedenkah vozila Kona ni predvidel vgradnje vlečnih kljuk niti za prevoz koles.
Mi te informacije nismo bili veseli, ker razumemo želje in potrebe lastnikov vozil, ampak je bil odgovor proizvajalca, da je ta njegova odločitev dokončna.
Razlog za takšno odločitev proizvajalca ni v tem, da vozilo konstrukcijsko ne bi preneslo tovrstne predelave in dodatnih obremenitev, razlogi so drugje.
S spoštovanjem.
Re: Kljuka
Ja, na strani Hyundaia smo verjetno zaključili... Torej ostane upanje le še na strani AMZS.