Nov model 3 ali rabljen S ??

Mobilnost, baterije, fotovoltaika
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2257
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
1668
2197

Re: Nov model 3 ali rabljen S ??

Odgovor Napisal/-a crunchy »

matija napisal/-a:Lociti pa sploh ni tezko, ce algoritem za en avto opazi da ima lokacijo vecino casa London ter da se redno polni na nekem SC ki je 6 milj stran, je jasno da tip ne potuje.
Dobro da vem. Ko so me znanci/prijatelji spraševali glede Tesle sem povedal, da je dobra stran Tesel S in X, da polniš zastonj. V praksi torej ni čisto tako. Seveda pa se Model S/X še vedno splača nekomu, ki ima relacij precej več od lokalnih voženj - torej predvsem za službene vožnje.
matija
Uporabniški avatar
Stromcek
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 953
Kraj: Ljubljana
Avto: Tesla S 100D
2689
1163

Re: Nov model 3 ali rabljen S ??

Odgovor Napisal/-a Stromcek »

Matija, hvala!
Častim ob priliki... Če pa kupim kaj, pa ga dobiš za testno vožnjo.

Vidim, da Next-E kmalu pokriva celo Hrvaško, torej bom celo z Leafom kmalu lahko prišel do Beograda.
Do Plovdiva pa bo zaenkrat težka brez precej prilagajanja, šlo bi le s Teslo, ko bodo Superchargerji nared.

S kako močjo pa se bi mi lahko polnil npr. tale iz oglasa na domači CRF-jevi polnilnici?
Nisem se namreč še poglabljal v različne polnilce, ki jih nudi Tesla...
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7870

Re: Nov model 3 ali rabljen S ??

Odgovor Napisal/-a matija »

Velja

Tale is oglasa je eden zadnjih Tesel, ki se lahko se polnijo z 22kW (ima dodatno opremo: dual chargers). CRFjeva ne vem koliko ima maksimalno moc, vem pa da so njegove tudi tri-fazne. Ce imas taksno potem sigurno vsaj 11kW, kar na taksnemu avtomobilu doda vsaj 50km/h, oz. polno baterijo tekom noci.
Matej
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5257
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6115
4002

Re: Nov model 3 ali rabljen S ??

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

Kolikor se spomnim CRF jeva ima 3x 32A max, ni pa priporočljivo? Tako, da 3x22A to bo zate ravno pravšnja
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7870

Re: Nov model 3 ali rabljen S ??

Odgovor Napisal/-a matija »

crunchy napisal/-a:
matija napisal/-a:Lociti pa sploh ni tezko, ce algoritem za en avto opazi da ima lokacijo vecino casa London ter da se redno polni na nekem SC ki je 6 milj stran, je jasno da tip ne potuje.
Dobro da vem. Ko so me znanci/prijatelji spraševali glede Tesle sem povedal, da je dobra stran Tesel S in X, da polniš zastonj. V praksi torej ni čisto tako. Seveda pa se Model S/X še vedno splača nekomu, ki ima relacij precej več od lokalnih voženj - torej predvsem za službene vožnje.
Cena elektrike je eden izmed glavnih argumentov razlike v stroskih med ICE in EV. Ker je tako ugodna, je Free SC ena izmed zadnjih prednosti Tesle pred recimo... drugimi EV.

Bolj omembe vredne so recimo:
- mreza SC, nic tezav z avtentikacijo, 120kW hitrost polnjenja, skoraj kamor koli gres (430+ taksnih polnilnic v EU)
- OTA (avto iz 2012 ima infotainment iz 2019). Ce pogledamo nekaj kar je bilo v prodaji 2012 (razvito recimo 2010), ponavadi izgleda arhaicno leta 2019.
- performanse
- varnost, saj varnejsi avto ne obstaja. Reklame Volva kako imajo najvarnejsi avto leta so zal le slaba laz
- malo servisiranja, od nedavnega dalje servisi niso vec vsakoletni
- hitrost potovanja je dalec najvisja med EVji
- vgrajen dashcam + vec kamer ki avto spremlja na parkiriscih
- trikrat so ze prodanim avtomobilom izboljsali performance (lani dolocenim model S/X, pospeski so se znizali za 1sec po razlicnih modelih, letos se enako dogaja pri trojkah, lani pa so z OTA celo izboljsali zavorno pot - nekaj kar avtomobilska industrija se ni dozivela brez obiska delavnice)
- hospital grade HEPA filter, ki je 100x efektivnejso kot tisti v Mercedes S; lahko se vozis skozi nevem kaj (nedavne pozare v californiji recimo), notri bo perfekten zrak. Pomaga celo asmatikom.
talker2, Stromcek, DGJ, crunchy, Robie, kt57, Dzun Tao, Kaktus
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5969

Re: Nov model 3 ali rabljen S ??

Odgovor Napisal/-a CRF »

FV-EV napisal/-a:Kolikor se spomnim CRF jeva ima 3x 32A max, ni pa priporočljivo? Tako, da 3x22A to bo zate ravno pravšnja
Nova verzija nima težav s 3x64A , tako da bi lahko izkoristil celih 22kW, ampak bodo verjetno omejitev hišne varovalke.
Torej 3x25A = 17.3kW
robertto, Stromcek, Kaktus
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5257
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6115
4002

Re: Nov model 3 ali rabljen S ??

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

Pardon, zgoraj se mi je zgodil lapsus, ne vem kje sem videl ampere
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7870

Re: Nov model 3 ali rabljen S ??

Odgovor Napisal/-a matija »

Stromcek, se par stvari na hitro ce bo kaj pomagalo kot primerjave med S in 3:

- S je konkretno vecji, sploh zaradi hatchback oblike (nekako kot Audi A7). Vanj spravis tudi kockaste stvari ki jih v 3 ne bos nikoli.
- starejse non-dualmotor imajo ogromen frunk, ker ni tam ne motorja, ne metrskega HEPA filtra. Razlika je res opazna ze staro in novejso S, proti 3 je ze drasticno.
- bistveno starejsa zasnova pri novem S v primerjavi s 3. Pri rabljenem 2014-2015 pa se nekaj stopenj nazaj od trenutnega S (slabsi sedezi, pocasnejse polnjenje na SC, nekaj degradacije baterije jasno, poraba je tudi opazno visja pri starih motorjih).
- pazit da ne gre za USA uvoze, tem ne delujejo evropski SC, le CHAdeMO adapter, ki pa je zelo odvisen od napetosti ta pa ni visoka pri teh baterijah. Ker so baterije velike to pomeni da precejsen del polnjenja gre z manj kot 35kW. AC polnjenje je samo 1F 48A, kar pa pri nas v praksi vecinoma pomeni 1x32A
- ce zelis sentry mode moras kupit taksnega z AP2.5 HW, dashcam pa mislim da deluje tudi na AP1
- voznja naj bi bila cisto drugacna in sicer S se pelje kot ogromna limuzina, medtem ko se 3 (naj bi se peljal kot agilen sportnik). Od teh sem vozil le S70D pred nekaj leti in ja, peljal se je boljse kot nas takratni bmw 5, ki je bil zadnja generacija s 6-valjnim motorjem in 204HP, skratka ne ravno najslabse iz bavarskega "Freude am Fahren". Takrat so se mi odprle oci ...
- S je se vedno flagship limuzina Tesle, temu pritici precej stvari (zracno podvozje, HEPA filter, mocnejsi AC polnilec, velikokrat free SC, avtomatske kljuke & prtljaznik, ...)
- ce zelis kadar koli imeti stresne nosilce za kovcek/kolesa moras imeti avto s panoramsko streho, sicer ni mozno — z izjemo vakumskih npr SeaSucker. Trojke imajo vse moznost stresnih nosilcev.
Matej, Stromcek, CRF, DGJ, pirpy
technic
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2231
1173
395

Re: Nov model 3 ali rabljen S ??

Odgovor Napisal/-a technic »

Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7870

Re: Nov model 3 ali rabljen S ??

Odgovor Napisal/-a matija »

technic napisal/-a:https://youtu.be/o-7b1waoj9Q
Zelo zanimiv prispevek in ja, podobne tezave se je ze pred desetletjem resevalo tudi v informatiki, za zacetek z batch writi, namesto pljuvanja vsake vrstice direktno v syslog. Se vedno pa tudi s slednjim pride do zapisa vsega Razlog zakaj logirajo vse ni znan, lahko pride prav, se pa dajo stvari tudi hardwaresko resevat, vendar poskocijo stroski. Tu pa vemo da Tesla izredno gleda na ceno ter kako nanjo vpliva sam design, saj so bili engineerji pri Audiju popolnoma sokirani ko so reverse-engineerali model3 in ugotovili da so leta pred njimi s ceno priblizno 3000€ nizjo na osnovnem skateboardu ter da bi sami dosegli kaj taksnega morali podreti njihovo platformo ter jo zasnovati znova. vir: https://carbuzz.com/news/reverse-engine ... e-and-audi

Zanimivo bo opazovati taksne stvari pri Audiju, BMW, Jaguarju in se kje... malo po letu 2025, ko se bodo zacele pojavljati kaksne tezave. Rrecimo da bodo sledili z naprednejsim infotainmentom cez 3-4 leta, potem bo trajalo se 3-4 leta da se pojavijo problemi ter jih bodo zaceli resevat.
technic
technic
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2231
1173
395

Re: Nov model 3 ali rabljen S ??

Odgovor Napisal/-a technic »

Mogoče bo koga presenetila cena za računalnik. Naj povem, ko je v familiji crknil računalnik na Passatu, tud ni bil glih za gajbo piva
Je res, da ja avto en velik računalnik, samo še vedno proti fosilcu se mi zdi vse skupaj zelo enostavno. Glede servisiranja imajo še veliko lufta... Ne razumem, zakaj ta zadržanost do prodaje rezervnih delov...

Kar se tiče rabljene S, zadnjič je Bjorn peljal eno na servis, ker je crknil infotainment cluster. Možna je še kakšna menjava rok (podobno kot prva generacija A4), baterija in pogon je ponavadi še v garanciji.
matija
technic
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2231
1173
395

Re: Nov model 3 ali rabljen S ??

Odgovor Napisal/-a technic »

CCS adapter sedaj tudi za S:
https://youtu.be/fp0tZN5QxJQ

Kar se tiče 3 in CCS na SC, je trenutno možno samo v LJ. Ne vem, a čakajo drugje na V3 SC?
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7870

Re: Nov model 3 ali rabljen S ??

Odgovor Napisal/-a matija »

Ne bo drzalo, slovenija in vse naokoli je ze dolgo pokrito. Vir: https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... 068233&z=6
technic
technic
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2231
1173
395

Re: Nov model 3 ali rabljen S ??

Odgovor Napisal/-a technic »

ah, super. sem gledal na plugsharu...
matija
Uporabniški avatar
gregimarko
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 320
Kraj: Ljubljana
310
154

Re: Nov model 3 ali rabljen S ??

Odgovor Napisal/-a gregimarko »

Včeraj vozil Model 3. Samo 5 min. Zzzzzzzzz.
talker2, Kaktus
Febo
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 302
Kraj: Ljubljana
Avto: Tesla III
364
38

Re: Nov model 3 ali rabljen S ??

Odgovor Napisal/-a Febo »

gregimarko napisal/-a:Včeraj vozil Model 3. Samo 5 min. Zzzzzzzzz.
Napiši še kaj več. Pozitivno? Kakšno je podvozje?
Free 1.500 Supercharger km _ https://ts.la/aneta55681
Uporabniški avatar
gregimarko
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 320
Kraj: Ljubljana
310
154

Re: Nov model 3 ali rabljen S ??

Odgovor Napisal/-a gregimarko »

Pelje se res top. Cesta je bla mokra, pohodiš gas, po občutku 5 sek do 100, avtu nič ne zdrsuje, kot po tirih (awd).
Volan (poceni usnje, kot skaj) ful natančen, sedi se nizko, športno.
Z ekranom se nisem imel časa igrat, si pa predstavljam, kako te avto sam pelje ti pa kot v avionu tapkaš po zaslonu, kaj kupiš, pogledaš kakšen film, pogledaš na zemljevid kje si in kakšno je vreme, ker se ti ne da ven pogledat... to bo očitno prihodnost.
talker2, kt57, matija, timo, DGJ, evid, Robie, CRF, FV-EV, Kaktus
kavka
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 642
293
684

Re: Nov model 3 ali rabljen S ??

Odgovor Napisal/-a kavka »

Razlika med Model S in Model 3 je le 7k€? Ali pri M3 ni upoštevana subvencija in je torej razlika 14k€?
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7870

Re: Nov model 3 ali rabljen S ??

Odgovor Napisal/-a matija »

Loaded bmw3 je lahko celo precej drazji kot olupljen bmw5.

p.s: ta teden so S pocenili za 3k, mislim da je nova celo cenejsa od te v oglasu
Uporabniški avatar
Stromcek
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 953
Kraj: Ljubljana
Avto: Tesla S 100D
2689
1163

Re: Nov model 3 ali rabljen S ??

Odgovor Napisal/-a Stromcek »

Tukaj smo pred časom začeli eno debato... Katere zaključek zame sedaj prvič javno objavljam

V eni garaži v Ljubljani že 32 dni prisilno počiva uvožena Tesla Model S, 100D, l 2017...

Ravno danes je 30 dni od predaje dokumentov na FURS, in danes je na mail tudi prispel nalog za plačilo 0,5% DMV od nabavne cene. Bravo, fursovci, natanko v zakonskem roku

Torej jutri lahko prevzamem dokumente in v naslednjem tednu bo žverca na cesti, če mi bodo službene obveznosti dovoljevale ureditev birokracije v uradnih urah

Bom podelil uvozne in birokratske izkušnje; vidim da je precej zanimanja tukaj Pa še čimprej se naj nas nabere vsaj 400, da bo Tesla odprla servis pri nas

Enim parim forumovcem pa potem dolgujem še testno vožnjo
SimonZed, vivo, talker2, robertto, Matej, Sebastijan, and2, Kaktus, warpedone, pirpy, context, DGJ, gregimarko, kt57, Hitch-Hiker, rgornik, CRF, BogyX, Dzun Tao, Robie, Nejccc, Desty, FV-EV, matija
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Tesla”