medo93 napisal/-a:Kia je že najavila prihod Sportage-a. Bojda bo priključni hibrid, podoben koncept kot ga ima VOLVO npr. XC90
Naveza Hyundai/Kia že ima, od zadnje prenove modelov, hibrida v modelih Tucson/Sportage. Gre za takoimenovani mehki
hibrid z majhno baterijo, ki pomaga pri speljevanju da niža porabo.
Hyundai naj bi pričel prodajo 48V mehkega hibrida v Tucsonu v mesecu maju. Baterijska kapaciteta je "le" 0,44 kWh in ne omogoča
vožnje na elektriko. Služi samo za zmanjševanje porabe in je najprej namenjen samo dizlom, kmalu pa tudi bencinskim motorjem.
Kadar koli slisimo kako bo nek proizvajalec elektrificiral 20-30 modelov v prihodnjih letih, je tocno tole levji delez. Npr audi/bmw enako. Potem ima porabo 7.3 litra namesto 7.4 ter dodanih N koponent ki bodo lahko odpovedale.
Bi bilo veliko bolje ce bi legacy automakerji namesto razvoja mehkih hibridov, plug-in hibridov in ostalih igric za podaljsevanje obstoja ICE pogona, raje namenili denar razvoju BEVom. Potem bi morda zmanjsali zaostanek za dolocenimi.
Se strinjam. Tole je "kr neki". Se je očitno nekdo v marketingu spomnil, da se bo lahko reklamiralo ... meni celo odbijajoč pristop. Vsaj na nivoju tistih prvih Priusov pa že mora biti baterija.
Tale tematika ima malo več možnosti za debato. Od "popoln shit" do "nekaj manj izpustov pa je". Takole ozko gledanje meni
ni pri srcu, čeprav je precej resnice na tem, da gre bolj za marketinške poteze proizvajalcev. Za vsako tehnologijo lahko
najdemo nekoga, ki bo igral vlogo "hudičevega advokata", kar velja tudi za popoln EV pogon. Pa mi slednji kar leži v v smislu
"bi imel". Ampak trenutno je še precej teže na tem, da umazanijo čistimo z enega kupa in ustvarjamo drugega.
Proizvodnja (v fazi masovne razgradnje sploh še nismo) hranilnikov elektrike ni tako čista kot je potem lahko polnjenje. Slovenija
ima precej visok % proizvodnje iz dokaj čistih virov, za gospodarsko razvite države pa to ne velja čisto. Slednje prispevajo največji
delež pacanju Zemlje, samo lepo znajo zakriti.
Nekatera dejstva za razmislek:
Razvita skandinavska država spodbuja nakupe EV vozil - sredstva pridobiva s prodajo nečistega energenta !!
"Najbolj" demokratična država opustila pridobivanje rare earth dobrin potrebnih v taki industriji in se na tem podredila
ideološki nasprotnici, ki ima skoraj monopol nad njimi. Pa te dobrine ima na lastnem ozemlju, čeprav ne ravno dovolj. Razlog je
ekologija, ki jo kapitalisti sicer zanemarjajo, ampak je imela v tem primeru preveč izrazito transparentnost.
Cena EV je relativno za povprečnega uporabnika in se nikakor ne sovpada s kupno močjo. Trenutno so proizvajalci še kar v nišnem
segmentu in tako bo do razmerja blizu 50% pri nakupu novih EV/ICE vozil. Zato si upajo privoščiti take marketinške štose. In zato
bomo o EV govorili zanesenjaki, vozila iz takih "tržnih izletov" se bodo pa v realnosti prodajala. Zaenkrat smo manjšina.
Splet ima čuda informacij o vsem, le sestaviti jih je treba.
Sem zagovornik EV, ki vozijo brez pomoči motorjev na notranje izgorevanje. Zakaj?
Zelo me moti, da ima avto dva motorja, dva hranilnika energije, dva,....To je slabo tako za okolje in proizvodnjo podvojenih komponent, kot zapravljanje časa delvavcev v proizvodnji, ki bi lahko v tem času naredili kaj drugega.
Sledijo ostale komponente npr. olja, ki je že okoljski problem pridobivanja in nato še reciklže, povsem nepotrebno.
Vdrževanje je naslednja točka, dodaten strošek, dodatno breme za okolje in dodatni resoursi delavcev in cele industrije.
Da sem pravičen: Da pri BEV je res okoljski problem baterija, predvsem pri izdelavi, nato se jo lahko veliko bolje reciklira kot vse zavržene stvari pri ICE. Vendar, če bi ta materijal in vso energijo vložili v razvoj, bi ICE hitro zamenjali, s tem okolje razbremenili njegovih produktov in bi hitreje bili na boljšem. Sčasoma pa z razvojem baterij prišli do še bolj EKO izdelkov.
Kar se pa tiče energije se pa tako ve, da tudi če v BEV 'kuriš' TEŠ je okoljsko bolje kot vsak ICE avto posebej vžigat,... Poleg tega nekateri polnimo večinoma na sonce, ter bo tega čedalje več, ter z rastjo te in ostalih OVE panog se razvija hitreje tudi tehnologija...
Skratka, težko mi kdo dokaže, da to ni pozitiven napredek, zato sem proti tem kvazi EV (zame je to le začasna rešitev, ki pa je že zastarela), ki furajo še ICE s seboj
FV-EV napisal/-a:
Da sem pravičen: Da pri BEV je res okoljski problem baterija, predvsem pri izdelavi, nato se jo lahko veliko bolje reciklira kot vse zavržene stvari pri ICE.
Mislim da še zelo dolgo ne bo nobenega razloga,da bi baterije od vozil BEV reciklirali,ker bodo še dolgo let uporabne kot hranilnik energije...