Najnižja možna moč polnjenja?
Najnižja možna moč polnjenja?
Mogoče za koga smešen naslov,ampak taki so problemi v realnosti
Kar bo moj naslednji avto vsekakor električar (PHEV ali čisti EV,nekaj od tega),moram seveda rešiti problem polnjenja doma. Zdaj pa naslednji problem oz.dilema: stanujem v bloku,garažo imam nekaj deset metrov stran,v sklopu garažne hiše,ki obsega nekaj sto garaž. Vsaka garaža ima elektriko,ampak ta električna napeljava je stara in zelooooo zastarela (mišljeno bolj za razsvetljavo in občasno kakšna vrtalka ali kaj podobnega),kakor sem govoril s hišnikom,naj bi imelo po 6 garaž skupaj eno 10A varovalko (ja,vem,načeloma obupno neuporabno za današnje EV-je). Problem je tudi,ker je upravnik izredno neodziven na naše prošnje,naj nekaj ukrepa v tej smeri...
Preizkusil sem že priklopiti Ampero od znanca - brez problema, in testnega BMW i3 - brez problema,polnil sem normalno....ne vem pa kaj bi se zgodilo po celonočnem polnjenju (gretje celotne napeljave?) in kaj bi se zgodilo,če bi istočasno nekdo priklopil EV v sosednji garaži?
A kdo ve,kako je če se avto polni izredno počasi (recimo na 3A ali celo manj...a je to sploh možno nastaviti?),nekje sem namreč bral,da tudi zelo počasno polnjenje ni najboljše za baterijo oz.da obstaja neka meja,ki je (minimalno) optimalna.
Kakšne izkušnje?
Kar bo moj naslednji avto vsekakor električar (PHEV ali čisti EV,nekaj od tega),moram seveda rešiti problem polnjenja doma. Zdaj pa naslednji problem oz.dilema: stanujem v bloku,garažo imam nekaj deset metrov stran,v sklopu garažne hiše,ki obsega nekaj sto garaž. Vsaka garaža ima elektriko,ampak ta električna napeljava je stara in zelooooo zastarela (mišljeno bolj za razsvetljavo in občasno kakšna vrtalka ali kaj podobnega),kakor sem govoril s hišnikom,naj bi imelo po 6 garaž skupaj eno 10A varovalko (ja,vem,načeloma obupno neuporabno za današnje EV-je). Problem je tudi,ker je upravnik izredno neodziven na naše prošnje,naj nekaj ukrepa v tej smeri...
Preizkusil sem že priklopiti Ampero od znanca - brez problema, in testnega BMW i3 - brez problema,polnil sem normalno....ne vem pa kaj bi se zgodilo po celonočnem polnjenju (gretje celotne napeljave?) in kaj bi se zgodilo,če bi istočasno nekdo priklopil EV v sosednji garaži?
A kdo ve,kako je če se avto polni izredno počasi (recimo na 3A ali celo manj...a je to sploh možno nastaviti?),nekje sem namreč bral,da tudi zelo počasno polnjenje ni najboljše za baterijo oz.da obstaja neka meja,ki je (minimalno) optimalna.
Kakšne izkušnje?
- MIRANRR
- EV ambasador
- Prispevkov: 1138
- Kraj: MB okolica
- Avto: Nissan je preživel 5. svečko, ter opravil 189 kkor
-
10461422
Re: Najnižja možna moč polnjenja?
Dokler nekdo ne pregleda celotne linije inštalacije, ti ne bi priporočal polnjenje brez nadzora, saj veš, vse kar bo narobe, bo kriv EV in lastnik. Če se žice dolgo segrevajo se rade vnamejo in to na mestu, kjer ni vidno in običajno zraven gorljiva snov in PUF, si že v "kletki".
Vedno za:
VESNO zeleno stranko!
VESNO zeleno stranko!
Re: Najnižja možna moč polnjenja?
Po standardju naj bi bil minimum 6 A, če polnilnica da signal, da mora avto polniti z manj, naj bi avto to tretiral kot napako in ne bi smel nadaljevati s polnjenjem.
Re: Najnižja možna moč polnjenja?
Kaj pa z manj,recimo z 3A...ali z 1A?pirpy napisal/-a:Zoe se polni z najmanj 6 A in ni nič narobe.
Še enkrat...vem da je vprašanje mogoče smešno,ampak samo vprašanje časa je,kdaj se bo v naši garažni hiši zgodilo,da bosta dva soseda v istem času priklopila vsak svoj EV...zadnjič sem slučajno opazil,kako je nekdo iz garaž odpeljal C-Zera...in dvomim da ga ni polnil
Re: Najnižja možna moč polnjenja?
Aha,hvala za tole info,se mi je zdelo da bi znalo biti nekaj takega. Imaš mogoče tudi kakšen link o tem,da si malo preberem?Nejccc napisal/-a:Po standardju naj bi bil minimum 6 A, če polnilnica da signal, da mora avto polniti z manj, naj bi avto to tretiral kot napako in ne bi smel nadaljevati s polnjenjem.
Pa rabil bi to tudi kot nek dokaz za upravnika,da se končno zmiga in nekaj naredi na električni inštalaciji (se lastniki garaž ravno odločamo,ali ga zamenjati ali ne...)
Re: Najnižja možna moč polnjenja?
Ja,jaz ga ne bom polnil brez nadzora,ker vem kaj to lahko povzroči,ampak predstavljaj si nekega totalnega laika,ki ima garažo z električno vtičnico in reče "o lej,elektrika,fajn" in si kupi EV in veselo polni vse noči...briga njega za segrevanje žic.briga njega če bi še sosed zraven polnil,to ni njegov problem..če je bor mašina delala,se bo tudi avto polnil,pa to...MIRANRR napisal/-a:Dokler nekdo ne pregleda celotne linije inštalacije, ti ne bi priporočal polnjenje brez nadzora, saj veš, vse kar bo narobe, bo kriv EV in lastnik. Če se žice dolgo segrevajo se rade vnamejo in to na mestu, kjer ni vidno in običajno zraven gorljiva snov in PUF, si že v "kletki".
Re: Najnižja možna moč polnjenja?
Sem poskusil polnit zoe z 1 kW DC polnilcem a se ne izide najbolje.DCT napisal/-a:Kaj pa z manj,recimo z 3A...ali z 1A?pirpy napisal/-a:Zoe se polni z najmanj 6 A in ni nič narobe.
Še enkrat...vem da je vprašanje mogoče smešno,ampak samo vprašanje časa je,kdaj se bo v naši garažni hiši zgodilo,da bosta dva soseda v istem času priklopila vsak svoj EV...zadnjič sem slučajno opazil,kako je nekdo iz garaž odpeljal C-Zera...in dvomim da ga ni polnil
Za tvoj primer z 3 A je problem še večji.
3 A je 720 W -10 % izgub na polnilcu = 650 W ,če hočeš avto polnit mora biti glavni kontaktor v bateriji vklopljen (primer pri zoe) kar poje dodatnih 300 W, ker deluje komplet pogonski sklop in ostane ti 350 W.
Torej kuriš 720 W polniš pa z 350W .
Za 40 kWh torej porabiš 114 ur in 82 kWh energije
Vem, da ima Bolt poseben vhod za počasno polnjenje baterije , kjer bi bilo manj izgub.
- gregimarko
- EV entuziast
- Prispevkov: 321
- Kraj: Ljubljana
-
310154
Re: Najnižja možna moč polnjenja?
DCT,
Kako bi se pa za stroške zmenili z upravnikom garaž? Ne bo šlo, ne? Pa ostali lastniki garaž bodo takoj protestiral, ko bodo videli EV.
Razmišljaj v smeri svojega kabla iz bloka iz svojega števca, če je možno.
Kako bi se pa za stroške zmenili z upravnikom garaž? Ne bo šlo, ne? Pa ostali lastniki garaž bodo takoj protestiral, ko bodo videli EV.
Razmišljaj v smeri svojega kabla iz bloka iz svojega števca, če je možno.
Re: Najnižja možna moč polnjenja?
Zoe, DC?pirpy napisal/-a:Sem poskusil polnit zoe z 1 kW DC polnilcem
Re: Najnižja možna moč polnjenja?
Kona polni z 1x 6A. Sicer je to 1,3 kW , v 10 urah napolniš za 60-90 km.
Re: Najnižja možna moč polnjenja?
No to je pa poseben problem...prvič: kabel iz bloka v mojem primeru ni možen,ker je garažna hiša od bloka oddaljena okoli 30 metrov...skratka to odpade!gregimarko napisal/-a:DCT,
Kako bi se pa za stroške zmenili z upravnikom garaž? Ne bo šlo, ne? Pa ostali lastniki garaž bodo takoj protestiral, ko bodo videli EV.
Razmišljaj v smeri svojega kabla iz bloka iz svojega števca, če je možno.
Drugič: Seveda,edina dolgoročna rešitev bi bila,da ima vsaka garaža svoj števec. Upravnici sem direktno rekel,da če do mojega nakupa električnega vozila ne bodo nič ukrepali v tej smeri,torej posodobili elektriko in vgradili vsem lastne števce,bom avto polnil na skupne stroške vseh stanovalcev (ima kdo kakšno drugo rešitev,kaj bi lahko naredil,če upravnik ne migne s prstom?)...prav tako sem to slednje povedal vsem lastnikom garaž,s katerimi sem govoril. In - guess what...noben se ni posebej vznemirjal zaradi tega kar sem rekel,ali karkoli komentiral,niti upravnik niti lastniki garaž...ne moreš verjet,prav neverjetno!
Aja,pa da ne govorim o tem,da že zdaj v nekaterih garažah določeni porabljajo elektriko nad povprečjem,ko pade sneg se prav lepo vidi,da nad nekaterimi garažami skopni v enem dnevu...bom slikal naslednjič ko bo snežilo!
Zadnjič spremenil DCT, dne 09 Feb 2019, 16:16, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Najnižja možna moč polnjenja?
JA !Nejccc napisal/-a:Zoe, DC?pirpy napisal/-a:Sem poskusil polnit zoe z 1 kW DC polnilcem
za kaj več pa se oglasi
- gregimarko
- EV entuziast
- Prispevkov: 321
- Kraj: Ljubljana
-
310154
Re: Najnižja možna moč polnjenja?
DCT,
Upravniku garaž se najbrž jebe, če kdo polni v skupni garaži. Koliko vam kasira za upravljanje in štrom na mesec?
Tudi če kaj zagori, bo vesel, ker bo potem krivec moral sanirati škodo, ali pa ima dobro zavarovano pa bo od zavarovalnice potegnil...
Kakorkoli pred nakupom EV si moraš zagotoviti svoj štrom in si miren.
Ne vem, zakaj distribuciji ni v interesu postaviti omaro za 10 števcev poleg garaž. Hitro bi se našli interesenti, ki bi pokupili priključke. Distributer bi fino zaslužil in še omrežnino + štrom bi kasiral vsak mesec.
Problem je, ker imajo zanič mrežo in ne da se jim delati.
Upravniku garaž se najbrž jebe, če kdo polni v skupni garaži. Koliko vam kasira za upravljanje in štrom na mesec?
Tudi če kaj zagori, bo vesel, ker bo potem krivec moral sanirati škodo, ali pa ima dobro zavarovano pa bo od zavarovalnice potegnil...
Kakorkoli pred nakupom EV si moraš zagotoviti svoj štrom in si miren.
Ne vem, zakaj distribuciji ni v interesu postaviti omaro za 10 števcev poleg garaž. Hitro bi se našli interesenti, ki bi pokupili priključke. Distributer bi fino zaslužil in še omrežnino + štrom bi kasiral vsak mesec.
Problem je, ker imajo zanič mrežo in ne da se jim delati.
Re: Najnižja možna moč polnjenja?
Ja, 6A je minimum. Manj ne gre. Tak je standard. Če bo pač zraven polnil še nekdo bo vrglo ven varovalko. Kar tako naj se nebi stvari vžigale. Zato so varovalke.
Re: Najnižja možna moč polnjenja?
Tega ne razumem dobro,razloži prosim...zakaj bi postavili samo 10 števcev poleg garaž? Zakaj ne števec v vsako garažo + obnovitev celotne elektro napeljave? Jaz osebno bi takoj imel svoj števec in močnejšo varovalko,ampak sam ne morem tega narediti.gregimarko napisal/-a:DCT,
Ne vem, zakaj distribuciji ni v interesu postaviti omaro za 10 števcev poleg garaž. Hitro bi se našli interesenti, ki bi pokupili priključke.
Ker stvar je v tem,da garaž je v taj garažni hiši več kot 200...in veliko se piše v medijih,da "bodo imeli stanovalci blokov probleme pri polnjenju"...tukaj pa je vzorčen primer,da se upravniku je*be za to in nič ne naredi,čeprav bi v enem mahu lahko uredil več kot 200 priključkov za bodoče lastnike EV...očitno bo morala država še sprejeti kakšen ukrep,da se take upravnike prisili v to (pa naj poudarim še to,da imamo v rezervnem skladu dovolj sredstev za to...)
- gregimarko
- EV entuziast
- Prispevkov: 321
- Kraj: Ljubljana
-
310154
Re: Najnižja možna moč polnjenja?
Zakaj 10 števcev?
Nekako je treba začeti.
- V tem trenutku vas ni več kot 10 lastnikov garaž, ki bi danes kupili EV.
- Predvidevam, da distributer trenutno v trafo postaji nima ogromne rezerve moči.
Bilo bi pa zanimivo, če bi se 3 lastniki dogovorili, skupaj kupili-najeli 1 števec-priključek, si delili fiksne stroške omrežnine, vsak bi imel 1 fazo, z npr. 20A, z odštevalnim števcem (kontrola porabe po fazi in delitev stroškov energije). Tako bi lahko 10 števcev s priključkom 3x20A napajalo 30 garaž 1f/20A.
To je samo ideja, do izvedbe pa so še leta....
Nekako je treba začeti.
- V tem trenutku vas ni več kot 10 lastnikov garaž, ki bi danes kupili EV.
- Predvidevam, da distributer trenutno v trafo postaji nima ogromne rezerve moči.
Bilo bi pa zanimivo, če bi se 3 lastniki dogovorili, skupaj kupili-najeli 1 števec-priključek, si delili fiksne stroške omrežnine, vsak bi imel 1 fazo, z npr. 20A, z odštevalnim števcem (kontrola porabe po fazi in delitev stroškov energije). Tako bi lahko 10 števcev s priključkom 3x20A napajalo 30 garaž 1f/20A.
To je samo ideja, do izvedbe pa so še leta....
Re: Najnižja možna moč polnjenja?
Verjetno je problem, ker je potrebno pridobiti soglasja večine lastnikov garaž, da se naredi taka investicija? Kako bo upravnik to izpeljal, če večini lastnikov ni v interesu, da bi šli v to? Ne vem, če se upravniku ravno ne bi dalo delati, saj oni sami tako ali tako ne bo nič delali, ampak bodo poiskali ponudbe in potem se bo eno izbralo. Popolnoma enako kot z vsemi ostalimi stvarmi, kar se investicij tiče, da je potrebno dobiti soglasja lastnikov, da se stvari uredijo, razen če gre za nujna dela.DCT napisal/-a:Tega ne razumem dobro,razloži prosim...zakaj bi postavili samo 10 števcev poleg garaž? Zakaj ne števec v vsako garažo + obnovitev celotne elektro napeljave? Jaz osebno bi takoj imel svoj števec in močnejšo varovalko,ampak sam ne morem tega narediti.
Ker stvar je v tem,da garaž je v taj garažni hiši več kot 200...in veliko se piše v medijih,da "bodo imeli stanovalci blokov probleme pri polnjenju"...tukaj pa je vzorčen primer,da se upravniku je*be za to in nič ne naredi,čeprav bi v enem mahu lahko uredil več kot 200 priključkov za bodoče lastnike EV...očitno bo morala država še sprejeti kakšen ukrep,da se take upravnike prisili v to (pa naj poudarim še to,da imamo v rezervnem skladu dovolj sredstev za to...)
- gregimarko
- EV entuziast
- Prispevkov: 321
- Kraj: Ljubljana
-
310154
Re: Najnižja možna moč polnjenja?
DCT,
Tudi jaz živim v bloku in garažo imam poleg bloka. Poznam problematiko.
V garaži sem si nekako uspel urediti napajanje iz stanovanja, tako da sem EV ready, 3x6mm2.
Nekateri si kar napnejo zajlo iz balkona do garaže, na katero fiksirajo elektro kabel. To je sicer grdo in po moje tudi nevarno (udarec strele), ampak se ne pustijo motiti. Razdalje so tudi več kot 20m.
Jaz sem se lotil drugače, najprej sem si potegnil cev fi23 od kleti do garaže. V kleti sem imel svoj štrom.
Če te kdo vpraša, zakaj rabiš cev, rečeš, da boš montiral alarm, ker so ti udrli in vse pokradli. Odgovor je ''Pametno sosed''.
Ko imaš cev v zemlji si zmagal....
Tudi jaz živim v bloku in garažo imam poleg bloka. Poznam problematiko.
V garaži sem si nekako uspel urediti napajanje iz stanovanja, tako da sem EV ready, 3x6mm2.
Nekateri si kar napnejo zajlo iz balkona do garaže, na katero fiksirajo elektro kabel. To je sicer grdo in po moje tudi nevarno (udarec strele), ampak se ne pustijo motiti. Razdalje so tudi več kot 20m.
Jaz sem se lotil drugače, najprej sem si potegnil cev fi23 od kleti do garaže. V kleti sem imel svoj štrom.
Če te kdo vpraša, zakaj rabiš cev, rečeš, da boš montiral alarm, ker so ti udrli in vse pokradli. Odgovor je ''Pametno sosed''.
Ko imaš cev v zemlji si zmagal....
Re: Najnižja možna moč polnjenja?
Mogoče je neumna ideja, ampak a se da namesto 3 A polnjenja nekako (po drvarsko bi bilo kar s stikalno uro) naštimati, da 10 minut polni s 6 A, 10 minut počiva in potem to ponavlja? Segrevanje kablov bi bilo podobno kot pri polnjenju s 3 A.
-
- Similar Topics
- Odgovori
- Ogledi
- Zadnji prispevek
-
- 0 Odgovori
- 13 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a crunchy