Mojih 5c na tole temo...
Jaz imam cca 53k prevoženih. SOH mi kaže še zmeraj 100% .
Najprej razjasnimo kaj nam Torq pokaže - imamo na voljo 3 informacije o %% baterije in sicer:
SOC - to kar vidimo na števcu
SOC BMS - to kar ima Ioniq še "skrito" in je nam tudi vidno preko Torqa
BMS -> to je naš angel varuh za baterijo
SOH - baje zdravje baterije - kaj to pomeni bo še pokazal čas za Ioniqa...
za Kio Soul vam lahko garantiram, da zadeva deluje in je kar točna.
Po voltaži in številu celic se računa, da ima ioniq cca 31 kWh baterijo. Pravijo, da lahko uporabljamo cca 28 kWh. Kar pomeni, da imamo kar nekaj rezerve - več kot teh skritih 5%, ki nam jih BMS {krade}. -> Tukaj je povezava do več detajlov o bateriji in izračunu ter kemiji, ki je uporabljena v Ioniq bateriji
http://www.mykiasoulev.com/forum/viewtopic.php?t=662
SOC BMS je na začetku 95% medtem ko je SOC 100%. Ko vozimo na mislim da okoli 20 -25% če me spomin ne vara počasi SOC BMS postane večji od SOC in na zadnjem procentu baterije ali nuli je dejansko SOC BMS še par procentov nad 0% SOC - ne pusti baterije sprazniti pod dovoljeno mejo + skrita rezerva offcourse.
Ker sem včlanjen na par različnih tujih forumov lahko rečem to, da za enkrat še nisem zasledil, da bi imel Ioniq kako degradacijo o kateri bi se pisalo. Zato pa dajo 200k km garancije ali 8 let in verjamem, da bo zadeva držala še dlje če bo BMS lepo skrbel zanjo...(Ima gretje kot hlajenje baterije - slednje pač na luft v kombinaciji s turbopuhalom v prtljažniku, ker se več tudi ne rabi - če se mi dobro počutimo v kabini se bo baterija tudi - samo to je za drugo temo. )
Moje razmišljanje predvideva 2 scenarija in sicer:
1 Scenarij:
Danes sem štartal zjutraj 100% SOC -> SOC state of charge se pravi to kar vidim... Štartam iz klanca in mi regen še zmeraj dela na max po klancu navzdol - se pravi še zmeraj fila čez 100% meni "vidne" oz. uporabne kapacitete - po klancu lahko "dofilam" še cca 2% baterije.
Logično mi je, da ko bom "skuril" oz. degradiral rezervo, ki jo imam na voljo oz. je meni in SOC BMSju skrita ne bom mogel regenerirati, ko bo baterija na 100% SOC oz. 95% SOC BMS - in takrat predvidevam, da ko bom štartal poln od doma se pravi 100% SOC mi BMS ne bo dovolil regenerirati čez 100% SOC ker bo ščitil baterijo (ker ima v štartu 5% lufta) - upam da sem dovolj jasno spesnil tole (Do sedaj sem regeneriral čez 100% kake 4x - verjetno ni preveč zdravo - se pa ta 2% skurita hitro tako da kake extra škode verjetno nisem naredil v tem času )
2 Scenarij:
Da je vse skupaj teorija zarote in ima Ioniq 64 kWh baterijo in jo bomo lahko ob prihodu facelift Ioniqa proti doplačilu odklenili na 64 kWh kot ima kona in dodatno odklenili tudi moč motorja na vsaj 300 konjičev in dobili N značko zraven radarja spredaj - ali pa kak milejši scenarij v kombinaciji s prvim
Zaključna misel. Mislim, da je kar se degradacije tiče pomembna voltaža posamezne celice - ki je trenutno, ko je SOC 100% pri meni na ~4,10 V oz. nekaj čez (če me spomin ne vara - lahko tudi preverim če kdo nima svojega torqa in ga res firbca) - ko bo zadeva degradirala predvidevam, da bo voltaža posamezne celice oz. najbolj degradirane celice kazala pod 4,10 V na 100% SOC - takrat se bo pa verjetno začel žur z zmanjšanim dosegom - GOM dvomim da bo toliko fer in pokazal da je kar narobe .