Novosti iz Kemijskega inštituta

Razvoj batertij bo bistven za širitev elektro mobilnosti, zato bo zanimivo spremljati napredek
Odgovori
Uporabniški avatar
EVSVET
Administrator
Prispevkov: 1043
879
31

Novosti iz Kemijskega inštituta

Odgovor Napisal/-a EVSVET »

Sporočilo za javnost:
Novi obeti na področju akumulatorjev za električna vozila
Baterije z višjo energijsko gostoto nam bodo poleg udobne uporabe električnih vozil omogočale tudi potovanja na daljše razdalje z električnimi letali
Prva objava Kemijskega inštituta v vrhunski reviji Science
Članek z naslovom Vizualizacija O-O peroxo dimerov v katodnih materialih z visoko energijsko gostoto je prva objava Kemijskega inštituta v vrhunski reviji Science - eni izmed dveh najmočnejših znanstvenih revij na svetu- in potrjuje vodilno vlogo Laboratorija za kemijo materialov na področju raziskav sodobnih baterijskih sistemov. Raziskava je prav danes ugledala luč sveta in je rezultat skupnega dela Kemijskega inšitita in College de France iz Pariza v sodelovanju s partnerji iz Evrope. Rezultati predstavljajo pomemben korak za prehod v družbo, ki bo neodvisna od fosilnih goriv. Baterije z višjo energijsko gostoto nam ne bodo omogočale samo udobne uporabe elektrilčnih vozil, temveč tudi potovanja na daljše razdalje z električnimi letali.

Opis prispevka
Vizualizacija O-O peroxo dimerov v katodnih materialih z visoko energijsko gostoto
Članek je rezultat sodelovanja Laboratorija za kemijo materialov na Kemijskem inštitutu s College de France v Parizu in temelji na delu skupnega podoktorskega raziskovalca pod mentorstvom doc. dr. R. Dominka in prof. dr. Jean-Marie Tarascona. Raziskava je združila strokovnjake na področju sinteze materialov, kristalografije, mikroskopije in teoretične kemije, ki so ovrgli dosedanje prepričanje, da je energijska gostota baterijskih materiov intrinzično omejena s številom elektronov, ki jih je mogoče reverzibilno vključiti v elektrokemijsko reakcijo. Na osnovi spoznanj, pridobljenih z uporabo različnih karakterizacijskih tehnik, so pokazali, da lahko v določenih primerih v elektrokemijsko reakcijo reverzibilno vstopa tudi kisikova podmreža v kristalni strukturi.
S tem se znatno poveča celotna specifična kapaciteta oziroma reverzibilno shranjena energija. Osnova za razumevanje tega novega pojava so bile raziskave, opravljene z nevtronsko in transmisijsko spektroskopijo ter podkrepljene s teoretičnimi izračuni.

Laboratorij za kemijo materialov
Delo v Laboratoriju za kemijo materialov pod vodstvom prof. dr. Mirana Gaberščka je osredotočeno na razvoj novih materialov za uporabo v naprednih tehnologijah. Trenutno znotraj laboratorija delujejo tri raziskovalne skupine, ki razvijajo materiale za uporabo v alternativnih energetskih rešitvah, kot so novi načini izrabe sončne energije, vodikove tehnologije in novi tipi baterij. Baterijske raziskave potekajo v laboratoriju že skoraj 30 let. V zadnjih letih, ko je njihovo vodenje prevzel doc. dr. Roberto Dominko, se je težišče premaknilo na razvoj post-litij ionskih sistemov, kot so magnezijeve baterije in še posebej baterije litij-žveplo. Tudi članek, objavljen v reviji Science, radikalno prelamlja z dosedanjimi koncepti, ki so bili znani v okviru litij ionskih sistemov.

Pomen dosežka za celotno družbo
Pred kratkim sprejete smernice o zniževanju toplogrednih plinov nas zavezujejo k manjši uporabi fosilnih goriv. Potrebo po energiji lahko nadomestimo z izkoriščanjem obnovljivih virov (sonce, veter, ...), ki niso konstantni. Zato so potrebni učinkoviti shranjevalniki, med njimi akumulatorji z visoko energijsko gostoto. Objavljen članek v reviji Science je podlaga za novo družino materialov v Li-ionskih akumulatorjih, ki lahko prispeva do 50% višji energijski gostoti in s tem približa doseg električnih avtomobilov širši množici uporabnikov. Dejstvo je, da ravno transport povzroča velik delež emisij CO2.

Pomen za gospodarstvo
Razvoj novih, naprednih materialov in sodobnih baterijskih sistemov je predvsem v domeni evropskih raziskovalnih univerz in inštitutov. Takšni dosežki omogočajo evropski in tudi slovenski industriji, da vstopajo v tekmo na baterijskem področju in pripeljejo proizvodnjo baterij nove generacije nazaj v Evropo. Obenem pa so takšni dosežki tudi signal predvsem avtomobilski industriji, da bodo kmalu na trgu nove generacije Li-ionskih akumulatorjev z znatno višjo energijsko gostoto.


Pomen za znanost
Članek pomika meje znanosti o materialih in njihovi redoks aktivnosti čez mejo doktrine, ki je bila do sedaj in se je uporabljala pri načrtovanju baterijskih materialov. Namreč v komercialno dosegljivih akumulatorjih izkoriščamo elektrone iz prehodnih kovin. V objavljenem članku smo dokazali reverzibilno redoks aktivnost tudi anionskega dela aktivnega materiala. Z vizualizacijo kisikovih dimerov, smo dokazali, da tudi kisik reverzibilno vstopa v elektrokemijsko reakcijo in s tem prispeva k zvišanju energijske gostote akumulatorja.
pirpy, Damijan, Dzun Tao
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7870

Re: Novosti iz Kemijskega inštituta

Odgovor Napisal/-a matija »

Se nekaj o njihovi elektricni polnilnici, ker zacne se z malimi koraki.



Skoda da elektricne polnilnice ki jo imajo v sodelovanju s Petrolom ne delijo z nikomer. Pred njo je parkiran avto na spodnji sliki, ki se nikoli ne polni iz polnilnice, ampak ima poseben vtic v avtu (lastna predelava, morda schuko port v avtu) od kjer je kabel speljan cez vticnico (fizicno polnilnica igra vlogo držala/naslona) ter zadaj po travi v neko kletno pisarno.

Do polnilnice se ne da prit (varnostnik ne dovoli), ko sem klical tja dvakrat nihce ni vedel nic, ko sem pisal na info mail ni bilo odgovora, ko sem bil fizicno tam pa nisem dobil "odgovornega". Polnilnico sem pred mesecem dni popravil v Plugshare na "restricted access", morda pa bi bilo pametneje jo kar odstranit ?
Priponke
108976.jpeg
108976.jpeg (58.47 KiB) Pogledano 3375 krat
technic
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2231
1173
395

Re: Novosti iz Kemijskega inštituta

Odgovor Napisal/-a technic »

Danes v Delu:
bat1.jpg
kt57, Franci, Dzun Tao
Odgovori

Vrni se na “Novosti na področju baterij”