Kateri za 100+ km ?

Vse kar si od nekdaj želel vedeti o električnih vozilih, pa nisi vedel kje vprašati
Uporabniški avatar
Nejccc
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1020
Kraj: Horjul
Avto: Ioniq EV 28 kWh, e-Niro 64kWh
1243
2402

Re: Kateri za 100+ km ?

Odgovor Napisal/-a Nejccc »

energija napisal/-a:Mi lahko kdo od uporabnikov IONIQ-a da kakšno informacijo za lažjo odločitev?
Plusi (proti Zoe):
  • + hitrejše DC polnjenje (do 70 kW, ko bo infrastruktura, sedaj do cca. 50 kW, trenutno Zoe tega sploh nima)
    + več prostora spredaj (predvsem mišljena sredinska konzola)
    + tipke namesto prestavne ročice (meni se zdijo kul)
    + sport način
    + električna "ročna" zavora (za nekatere je to minus, meni je všeč)
    + ročice za nastavljanje regeneracije
    + LKAS (sistem za pomoč pri ohranjanju voznega pasu)
    + lažje nastavit tempomat oz. omejilnik (na volanu, pri Zoe imaš posebej stikalo)
    + ima radarski tempomat (mogoče ga ima sedaj tudi Zoe?)
    + električno nastavljiv voznikov sedež + spomin za 2 nastavitvi
    + gretje volana
    + lepši izgled (vsake oči imajo svojega malarja)
Je pa tudi nekaj minusov:
  • - nima 22 kW AC polnilca ampak samo 7,2 kW (torej 32 A enofazno) - to pride prav po mestih
    - priključek za polnjenje je zadaj levo (Zoe ima spredaj, bolj uporabno)
    - manjka povezljivost na telefon (da vidiš stanje aku, mogoče celo lahko nastaviš ogrevanje oz. klimo?)
Vse zgoraj napisano je moje subjektivno mnenje. Ne me na gauge obesit
Zoe sem spoznaval, ko sem bil še tako nor, da sem se zvečer vozil v Ljubljano in rental Avant2Go avte

To je to, kar se sedajle spomnim. Če kaj od tega ni res me popravite, trenutno živim v prepričanju, da je temu tako
Luka, magic, evid
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6390
Avto: Kona in Zoe
4910
5974

Re: Kateri za 100+ km ?

Odgovor Napisal/-a CRF »

Moram mal komentirat da ne bo prelahka odločitev:)

+ tipke namesto prestavne ročice (meni se zdijo kul)
To je zame velik minus ker ne moreš na parkiriščih prestavljat iz D v R brez da bi se vmes ustavil. Pri Zoe gre to gladko in hitro brez da bi se vmes dotaknil zavore ali gasa.

+ lažje nastavit tempomat oz. omejilnik (na volanu, pri Zoe imaš posebej stikalo)
Ki je vklopljeno ves čaz že tri leta. Ni nobenega preklapljanja. Mislim da celo manj kot pri Ioniqu.

+ lepši izgled (vsake oči imajo svojega malarja)
Zoe zmaga

- nima 22 kW AC polnilca ampak samo 7,2 kW (torej 32 A enofazno) - to pride prav po mestih
Neprecenljivo!!!Ne samo v mestih. Na vsaki poti po Sloveniji.
Nejccc
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3573
Kraj: Topolšica
Avto: Zoe,Leaf
3124
1626

Re: Kateri za 100+ km ?

Odgovor Napisal/-a pirpy »

Počakaj še malo, bo precej več izbire, novi zoe, novi ioniq in še veliko drugih.
Uporabniški avatar
Nejccc
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1020
Kraj: Horjul
Avto: Ioniq EV 28 kWh, e-Niro 64kWh
1243
2402

Re: Kateri za 100+ km ?

Odgovor Napisal/-a Nejccc »

Hehe CRF

Glede tipk je tako, do določene hitrosti (nekje okoli 10 km/h) lahko samo pritisneš R in bo lepo prestavil, ne rabiš se popolnoma ustavit.

Omejilnik / tempomat pa jaz menjam večkrat kot iz P v D po conah 30 imam 90% časa vklopljen omejilnik, ko pridem na glavno cesto prižgem tempomat - če se le da. Spet - vsakemu paše svoje

22 kW polnjenje pa bom rekel tako, če imam 50 kW DC mi na misel ne pride, da grem na AC polnit. Da bi pa z avtoceste hodil in iskal 22 kW polnilnice. Hm. Ne vem no, saj bi prišlo prav, spet pa ne tako zelo. Boš videl, ko dobiš Kono
timo, CRF, evid, FV-EV
BoBa
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 387
Kraj: Ptuj
Avto: Mach-E
703
32

Re: Kateri za 100+ km ?

Odgovor Napisal/-a BoBa »

Nejccc!

Pri hiši imamo i3 in kono. V primerjavi se bom omejil le na AC polnilec. I3 se na domači 3 x 16A polnilnici za naslednjih 100 km napolni v dobri uri, kona (pa tudi vsi EV z 1f polnilcem) pa v 4 urah. Enako je na vseh 11 kW javnih polnilnicah. Če je komu to pomembno, je to presneto velika prednost.

Novinec nas je prosil za nasvet, dajmo mu osvetliti situacijo z cseh strani uporabnosti EV!
Nejccc, FV-EV
giotto
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1132
870
1087

Re: Kateri za 100+ km ?

Odgovor Napisal/-a giotto »

Matej napisal/-a:Če se boš odločil za Ioniqa, ti ne bo žal. V tem cenovnem rangu je sigurno zelo racionalna odločitev.
Tudi Bjorn ga zelo hvali malo si poglej njegove prispevke o tem avtu. Je veliko zanimivega že povedal. Tudi sam sem sicer mnenja, da je Ioniq super avto.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6390
Avto: Kona in Zoe
4910
5974

Re: Kateri za 100+ km ?

Odgovor Napisal/-a CRF »

Nejccc napisal/-a:Hehe CRF

Glede tipk je tako, do določene hitrosti (nekje okoli 10 km/h) lahko samo pritisneš R in bo lepo prestavil, ne rabiš se popolnoma ustavit.

Omejilnik / tempomat pa jaz menjam večkrat kot iz P v D po conah 30 imam 90% časa vklopljen omejilnik, ko pridem na glavno cesto prižgem tempomat - če se le da. Spet - vsakemu paše svoje

22 kW polnjenje pa bom rekel tako, če imam 50 kW DC mi na misel ne pride, da grem na AC polnit. Da bi pa z avtoceste hodil in iskal 22 kW polnilnice. Hm. Ne vem no, saj bi prišlo prav, spet pa ne tako zelo. Boš videl, ko dobiš Kono
Nisem vedel to glede tipk... Sem imel občutek da Kona ni hotela prestavljat med premikanjem in če nisem imel pohojene zavore.

Glede polnjenja pa, zakaj/kdaj pa bi pri vožnji po sloveniji sploh potreboval polnjenje MED vožnjo. Polni se na destinaciji Oziroma se je, z Zoe. S Kono imam občutek da bom polnil 99.9% doma.
Nejccc, FV-EV
mitjap
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 845
Avto: C-Zero, Kona 64
611
311

Re: Kateri za 100+ km ?

Odgovor Napisal/-a mitjap »

Kona ne prestavi v R ce ne drzis bremze. Se mors res cist ustavt vsakic, je kar nerodno.
CRF
Uporabniški avatar
Nejccc
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1020
Kraj: Horjul
Avto: Ioniq EV 28 kWh, e-Niro 64kWh
1243
2402

Re: Kateri za 100+ km ?

Odgovor Napisal/-a Nejccc »

To je pa res smotano pri Koni

Glede polnjenja, heh, ja, Ioniq naredi kakšen km manj. To bi moralo biti med minusi glede na Zoe
Jaz ga vozim cca. 130 km/h po GPS (+-5) in se mi precejkrat zgodi, da ga moram polnit "med vožnjo". Sploh sedaj, ko pritiska mraz.
Precej ga uporabljam za službene vožnje, tam se ne oziram na porabo. Ponavadi ga polnim nazajgrede, ko si zapisujem kaj vse moram še urediti za stranko
FV-EV
energija
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 281
Kraj: ljubljana
Avto: IONIQ
237
168

Re: Kateri za 100+ km ?

Odgovor Napisal/-a energija »

Največjo zmedo mi po prebiranju več tem na tem forumu povzročajo podatki o različnih javnih polnilnicah AC/DC z različnimi kW in potem še različni ponudniki, ene brezplačne, druge plačljive. Se mi zdi, da moraš imeti en komplet različnih kartic, če se želiš zapeljati po Sloveniji in bližnjih državah. Pa potem moraš še vedeti neke "finte" različnih ponudnikov, da ne plačaš preveč. A je res tako naporno?
mitjap
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 845
Avto: C-Zero, Kona 64
611
311

Re: Kateri za 100+ km ?

Odgovor Napisal/-a mitjap »

Jap. Pa ko že misliš da imaš naštudirano se bo nekje spremenilo ali pa ne bo delalo ko boš prišel polnit
Pier
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 283
Kraj: Okolica Ljubljane
178
3

Re: Kateri za 100+ km ?

Odgovor Napisal/-a Pier »

mitjap napisal/-a:Kona ne prestavi v R ce ne drzis bremze. Se mors res cist ustavt vsakic, je kar nerodno.
Jaz ne vem, kakšne imate ostali navade, ampak jaz tudi pri ICE vozilu prej ne prestavim v R, dokler se čisto ne ustavim. A ostali dajete v rikverc, ko se vozite še naprej al kako? Koliko menjalnika vam je po več letih vožnje potem še ostalo?
Stromar, FV-EV
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6390
Avto: Kona in Zoe
4910
5974

Re: Kateri za 100+ km ?

Odgovor Napisal/-a CRF »

Ni zmede, je pa en kup različnih ponudnikov, kartic, aplikacij, spreminjajočih cen, nedelujočih polnilnic, zaparkiranih...

Ampak ni tako hudo, v praksi uporabiš par kartic pa gre...
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6390
Avto: Kona in Zoe
4910
5974

Re: Kateri za 100+ km ?

Odgovor Napisal/-a CRF »

Pier napisal/-a:
mitjap napisal/-a:Kona ne prestavi v R ce ne drzis bremze. Se mors res cist ustavt vsakic, je kar nerodno.
Jaz ne vem, kakšne imate ostali navade, ampak jaz tudi pri ICE vozilu prej ne prestavim v R, dokler se čisto ne ustavim. A ostali dajete v rikverc, ko se vozite še naprej al kako? Koliko menjalnika vam je po več letih vožnje potem še ostalo?
Seveda ne v ICE. Ampak v EV pa lahko, in je pripravno. Potem pa SW zablokirajo brez razloga... Grrr
Nejccc, FV-EV
Goran
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 978
Kraj: Ljubljana
Avto: Nemška jajca
765
59

Re: Kateri za 100+ km ?

Odgovor Napisal/-a Goran »

Jest sem tudi z x5 avtomatikom lahko šaltal v R ko sem se še pomikal naprej.
Uporabniški avatar
Nejccc
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1020
Kraj: Horjul
Avto: Ioniq EV 28 kWh, e-Niro 64kWh
1243
2402

Re: Kateri za 100+ km ?

Odgovor Napisal/-a Nejccc »

CRF napisal/-a:Potem pa SW zablokirajo brez razloga... Grrr
#RikvercGate
(#ReverseGate)

CRF, FV-EV
Uporabniški avatar
Stromcek
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 961
Kraj: Ljubljana
Avto: Tesla S 100D
2695
1173

Re: Kateri za 100+ km ?

Odgovor Napisal/-a Stromcek »

Goran napisal/-a:Jest sem tudi z x5 avtomatikom lahko šaltal v R ko sem se še pomikal naprej.
Pri ICE avtomatiku to ni ravno priporočljivo , prihaja namreč do dodatnih obremenitev in obrabe nekaterih mehanskih delov menjalnika (trakovi, wandler). Za dolgoživost menjalnika to nikakor ni koristno.

Pri EV mehanskega menjalnika ni, obračamo le smer vrtenja elektromotorja. Po mojem laičnem mnenju neke katastrofe pri tem početju ne moremo narediti, se posebej, ker gre za nizke hitrosti. Bi bil pa vesel, če se oglasi kak elektrotehnik

Sam to zelo s pridom uporabljam pri parkiranju in manevriranju na parkirišču. S to funkcijo pride na plano se nekaj prednosti EV, saj ni cukanja, hrescanja menjalnika, cviljenja sklopke ali vsaj glasnega klikanja pri avtomatiku, dodajanja plina, itd... Avto se parkira z zelo elegantnim gibanjem v primerjavi z ICE... Kot bi primerjal dunajski valček in kak sodobni tehno "ples"
Denis_, Nejccc, CRF, kt57, FV-EV
Uporabniški avatar
Nejccc
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1020
Kraj: Horjul
Avto: Ioniq EV 28 kWh, e-Niro 64kWh
1243
2402

Re: Kateri za 100+ km ?

Odgovor Napisal/-a Nejccc »

Ni menjalnika je pa fiksni reduktor. Tako da zobniki še vedno so, so pa dimenzionirani za "instant" navore
Tako da tudi malce spremembe smeri ne bi smelo škoditi, tako ali tako pa najprej elektronika motor zaustavi in mu obrne smer.
Kakor pa mi je znano, je pri EV škodljivo samo prestaviti v P iz R ali D, ko se avto še premika (pri Ioniqu piše sicer 0 km/h ampak ko pritisneš P te kar pošteno strese ko se blokira reduktor).
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3573
Kraj: Topolšica
Avto: Zoe,Leaf
3124
1626

Re: Kateri za 100+ km ?

Odgovor Napisal/-a pirpy »

@energija
Ali lahko polniš avto doma ?
energija
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 281
Kraj: ljubljana
Avto: IONIQ
237
168

Re: Kateri za 100+ km ?

Odgovor Napisal/-a energija »

pirpy napisal/-a:@energija
Ali lahko polniš avto doma ?
JA. In v službi.
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Vprašaj in izveš”