Staranje baterij

Baterije bodo tako pomembne da si zaslužijo svoj forum
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3000
Kraj: Kamnik
Avto: TESLA Y LR
3781
6402

Re: Staranje baterij

Odgovor Napisal/-a DGJ »

Pri 35K EUR avtu z garancijo 200k km ali 8 let se mI pa res ne zdi potrebno še vsakič paziti kako bom polnil. Polnim skoraj vedno do 100%.
Bomo videli kaj to pomeni na dolgi rok. Si pišemo tukaj čez 5 do 10 let.
timo, nakaza, Nejccc
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3562
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
3095
1613

Re: Staranje baterij

Odgovor Napisal/-a pirpy »

Če gledaš Bjorna in njegove teste je že pri leto starem ioniq-u, ki je stal napolnjen 100% večino časa, opazil razliko v dometu.
Baterija ne boš degradiral do pod 70 % ali koliko ti hyundai garantira a domet ti bo precej padel.
MIRANRR
Uporabniški avatar
Damijan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1239
Kraj: West Gorenjska
Avto: malo mešano ;)
989
1509

Re: Staranje baterij

Odgovor Napisal/-a Damijan »

Tudi Tesla/Elon priporoča dnevno polnjenje/praznjenje med 80 in 30%
https://electrek.co/2017/09/01/tesla-ba ... -charging/
Dzun Tao
Soul EV believer
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7870

Re: Staranje baterij

Odgovor Napisal/-a matija »

C-Zera polnim do 80% ze vec let. Je pa to tezje pozimi, sploh ker ima avto baterijo skoraj kot laptop.

Vsekakor pa je za balansiranost celic priporocljivo, da se vsakih X kilometrov naredi polni cikel, od cim nizje do 100%. Koliko je X pa ne vem, jaz naredim obcasno. Ce ne drugega, zaradi glajenja nebalansiranosti celic, kar lahko privede do tega da avto obstane, ceprav GOM se vedno kaze domet. Ko prvi celici pade napetost pod minimalno doloceno, bo BMS reagiral. Pri C-Zeru je to ce se ne motim 2.75V.

Se pa to spet razlikuje od vozila do vozila, C-Zerov BMS namrec schedula balansiranje celic, ce se ga sprazni do 2 crtic od 16, to pa pomeni da mora biti SoC pod 17.5%.
Denis_
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 277
Kraj: Sežana
Avto: Citigo eIV
194
276

Re: Staranje baterij

Odgovor Napisal/-a Denis_ »

Mene pa zanima eno banalno vprašanje npr ko je SOH 100% se avto polni od 0% - 100%SoC 6h kar pomeni npr - 6h x 2,1kw (poraba) = 12,6kwh porabljene energije.
Ali ko se SOH znižuje se tudi baterija hitreje napolni? oz porabim manj kwh ur ker baterija dejansko manj energije shrani?
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2257
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
1668
2197

Re: Staranje baterij

Odgovor Napisal/-a crunchy »

Denis_ napisal/-a:Ali ko se SOH znižuje se tudi baterija hitreje napolni? oz porabim manj kwh ur ker baterija dejansko manj energije shrani?
Tako je!
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7870

Re: Staranje baterij

Odgovor Napisal/-a matija »

Nas CZero se sigurno vsaj pol ure prej napolni. Vsako leto je boljsi
crunchy, DGJ, Robie
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2257
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
1668
2197

Re: Staranje baterij

Odgovor Napisal/-a crunchy »

matija napisal/-a:Nas CZero se sigurno vsaj pol ure prej napolni. Vsako leto je boljsi
Kot žlahtno vino!
matija
Uporabniški avatar
Vodokotlic
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2156
Kraj: Ljubljana/Vipava
Avto: Model 3 LR AWD
1256
1044

Re: Staranje baterij

Odgovor Napisal/-a Vodokotlic »

matija napisal/-a:C-Zera polnim do 80% ze vec let. Je pa to tezje pozimi, sploh ker ima avto baterijo skoraj kot laptop.

Vsekakor pa je za balansiranost celic priporocljivo, da se vsakih X kilometrov naredi polni cikel, od cim nizje do 100%. Koliko je X pa ne vem, jaz naredim obcasno. Ce ne drugega, zaradi glajenja nebalansiranosti celic, kar lahko privede do tega da avto obstane, ceprav GOM se vedno kaze domet. Ko prvi celici pade napetost pod minimalno doloceno, bo BMS reagiral. Pri C-Zeru je to ce se ne motim 2.75V.

Se pa to spet razlikuje od vozila do vozila, C-Zerov BMS namrec schedula balansiranje celic, ce se ga sprazni do 2 crtic od 16, to pa pomeni da mora biti SoC pod 17.5%.
Sem si predstavljal, da so baterije po skupinah in da BMS atomatično polni tako, da enkrat eno skupino, potem drugo itd ter občasno totalno praznejnje . Ampak ne do 0%. Spominski efekt je praktično zanemarljiv.
Live long and prosper TESLA popust koda: https://ts.la/dejan44094
Uporabniški avatar
Vodokotlic
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2156
Kraj: Ljubljana/Vipava
Avto: Model 3 LR AWD
1256
1044

Re: Staranje baterij

Odgovor Napisal/-a Vodokotlic »

Čakam na dan, ko bodo proizvajalci e avtomobilov poudili, da ti predelajo odsluženo baterijo za hišno uporabo za en normalni denar. Predelava ne bi smela veliko koštati.
crunchy, DGJ
Live long and prosper TESLA popust koda: https://ts.la/dejan44094
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3562
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
3095
1613

Re: Staranje baterij

Odgovor Napisal/-a pirpy »

Ko bi se vsaj kupiti dala za pameten denar pa bi si jo sami predelali.
rgornik
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 992
Kraj: Dragomelj
Avto: pešhonda
712
275

Re: Staranje baterij

Odgovor Napisal/-a rgornik »

Nemci so pred kratkim trdili drugače
Recent Nissan battery life data suggests that the battery itself may last some 10-12 years beyond the life of the car. The company sees the LEAF's reasonable life at about 10 years. Managing director of Renault-Nissan Energy Services Francisco Carranza reveals that the batteries in those cars seem to have a 22-year life span.
Vir: https://insideevs.com/news/351314/nissa ... longevity/
OVE, OVE, OVE
Uporabniški avatar
Stromcek
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 953
Kraj: Ljubljana
Avto: Tesla S 100D
2689
1162

Re: Staranje baterij

Odgovor Napisal/-a Stromcek »

Nemci, ja...
aob01
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2063
Kraj: Metlika
Avto: C3
739
2

Re: Staranje baterij

Odgovor Napisal/-a aob01 »

Tako mimogrede, greš kupiti rabljen avto, kako lahko preveriš stanje baterij razen da s seboj vzameš OBD in katero aplikacijo?
SimonZed
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2917
2218
3476

Re: Staranje baterij

Odgovor Napisal/-a SimonZed »

OBD in torque pro, ampak moraš imeti naložene tudi PIDe (indeks spremenljivk) za avto, ki ga želiš testirati. Če gre za hyundai, ne potrebuješ ničesar, SOH je 100%.
crunchy
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5968

Re: Staranje baterij

Odgovor Napisal/-a CRF »

aob01 napisal/-a:Tako mimogrede, greš kupiti rabljen avto, kako lahko preveriš stanje baterij razen da s seboj vzameš OBD in katero aplikacijo?
OBD ti da nek podatek, ki pa mu ne moreš zaupat če ne več kaj se je prej dogajalo z avtomobilom.

Edini 100% način je da se odpelješ tako daleč da porabiš skoraj vso energijo. Potem veš kje si!
Če prodajalec nima slabe vesti, ti bo dovolil. Sploh pri manjših baterijah to ni problem. 500km testna vožnja je že malo bolj neugodna
crunchy
Uporabniški avatar
Nejccc
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1020
Kraj: Horjul
Avto: Ioniq EV 28 kWh, e-Niro 64kWh
1243
2402

Re: Staranje baterij

Odgovor Napisal/-a Nejccc »

Če iščeš za Leaf-a, je tudi aplikacija Leaf Spy. Še vedno pa potrebuješ OBD2 vmesnik.
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Baterije”