Strašenje? Če tole jemlješ kot strašenje potencialnih kandidatov za vstop v EV,potem žal ne razumeš poante članka...ravno "kandidati" bi morali take članke z veseljem prebrati,pa seveda tudi obstoječi lastniki EV-jev. Pa saj je zadeva čist simpl: tako kot turbodizla ne goniš čist mrzlega na full obrate,tudi baterijo ni dobro "goniti" od 0 do 100% in nazaj...to pa ja menda ni neka raketna znanost?BoBa napisal/-a:
Eno je tehnična radovednost, drugo je pa paranoja pred neznanim. Pa še potencialne kandidate za vstop v EV svet strašite namesto, da bi jim dali vedeti, da je EV za uporabo in vzdrževanje za biciklom najenostavnejše prevozno sredstvo!
Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
Delni odgovor na mojo nežno (Bjørn style) vožnjo je tukaj in seveda to vpliva tudi na temperaturo baterije. Recimo, da pri samem polnjenju nisem preveč "battery friendly" uporabnik vendar to nadoknadim z nežno vožnjo.crunchy napisal/-a:Če imaš denar, kar izvoli zamenjati turbino ali batne obročke po 100000 km. Tisti, ki pa pazi na svoje ICE vozilo pa o tem ne bo premišljeval tudi po prevoženih 300000 km. Vsakemu svoje.
To se mi je obrestovalo na ICE, ki pri novem lastniku s preko 500.000km še vedno deluje b.p. in enako upam, da se mi bo tudi pri EV.
Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
Bom kar tukaj v to temo zapisal še tole, ker se tiče polnjenja baterij...
Enako je bilo pri LEAF 2 in #rapidgate. Tukaj je bilo pisanja in "strašenja" veliko, nekateri so celo odpovedali naročila. Vprašajte uporabnike, ki jih sedaj imajo ali kaj opazijo to težavo. Z nekaj lastniki sem tudi jaz osebno govoril in noben ni opazil kakšnih težav pri polnjenju.
In ne me takoj napadati. Da, #rapidgate je težava ali pa izziv, če hočete vendar v 99% primerih ali pa še več lastniki ne bodo tega opazili.
Zato bi bilo dobro, da smo pri pisanju določenih "težav" ali navodil čimbolj realni in prenesemo to v real-life situacije.
Enako je bilo pri LEAF 2 in #rapidgate. Tukaj je bilo pisanja in "strašenja" veliko, nekateri so celo odpovedali naročila. Vprašajte uporabnike, ki jih sedaj imajo ali kaj opazijo to težavo. Z nekaj lastniki sem tudi jaz osebno govoril in noben ni opazil kakšnih težav pri polnjenju.
In ne me takoj napadati. Da, #rapidgate je težava ali pa izziv, če hočete vendar v 99% primerih ali pa še več lastniki ne bodo tega opazili.
Zato bi bilo dobro, da smo pri pisanju določenih "težav" ali navodil čimbolj realni in prenesemo to v real-life situacije.
Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
Ampak rapidgate je drugačne vrste problem,ki ni direktno povezan s tem,koliko % napolnjenosti je optimalno za čimdaljšo življensko dobo baterije (o čemer govorimo v tej temi),pri rapidgatu je problem pregrevanje baterije pri skrajnih režimih vožnje (daljši klanec + vročina) in nezmožnost večkratnega zaporednega hitrega polnjenja...
-
- EV ambasador
- Prispevkov: 2310
- Kraj: Cerklje na Gorenjskem
- Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
-
16922217
Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
Tematika zgoraj (ne originalna od OP) je bila "strašenje" bodočih uporabnikov EV. Med to, razen režim polnjenja baterij, seveda spada tudi rapidgate.
Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
Moje mnenje je, da je bolje malo strašiti kot malo zavajati s prevelikim optimizmom. Malo je ljudi, ki pravijo, da je izziv, če ne moreš polniti Doma na dvorišču je vseeno, na potovanju je pa taka situacija izziv samo EV fanatikom Tu gor se stalno piše o dometu. Ime foruma bi lahko bilo namesto EV svet, EV domet. Pa večini ljudi njihov domet ustreza. In tako tudi večini lastnikov leaf2 ustreza in ne opazijo nobenih težav. O dometu in težavah kot je rapidgate bi pa večina začela stokati na dolgi turi, razen omenjenih EV fanatikov.DGJ napisal/-a:Bom kar tukaj v to temo zapisal še tole, ker se tiče polnjenja baterij...
Enako je bilo pri LEAF 2 in #rapidgate. Tukaj je bilo pisanja in "strašenja" veliko, nekateri so celo odpovedali naročila. Vprašajte uporabnike, ki jih sedaj imajo ali kaj opazijo to težavo. Z nekaj lastniki sem tudi jaz osebno govoril in noben ni opazil kakšnih težav pri polnjenju.
In ne me takoj napadati. Da, #rapidgate je težava ali pa izziv, če hočete vendar v 99% primerih ali pa še več lastniki ne bodo tega opazili.
Zato bi bilo dobro, da smo pri pisanju določenih "težav" ali navodil čimbolj realni in prenesemo to v real-life situacije.
Večina EV je mestnih avtov s tu pa tam kakšno vožnjo nad 200 km.
Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
No evo, Bjorn je ravno objavil poročilo o njegovi bateriji:
[youtube]https://youtu.be/5FDaJQRHSfg[/youtube]
6% degradacije po 75.000km njegove vožnje. Pravi da je to dobrih 100.000 normalnih kilometrov.
[youtube]https://youtu.be/5FDaJQRHSfg[/youtube]
6% degradacije po 75.000km njegove vožnje. Pravi da je to dobrih 100.000 normalnih kilometrov.
Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
Kolega je kupil 2 leti starega leafa 24kw ima 10600 km nikoli polnjen na chademo polnjen samo na šuko do 80% stalno v garaži.
Vozil ga je stari čiča, ki pomojem nikol ni pohodil več kot pol gasa in ima baterijo na 86%.
Moj je star 4 leta prevoženih 96000 km 370 hitrih in 2000 počasnih polnjen vsak dan na 100% in je batertija na 85%.
Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
Skratka ugotavljam delati tabelice in karkoli je brezpredmetno in odkrivati toplo vodo.
V tabeli sem napisal oziroma iz članka prepisal 0-70 % da je optimalno kar v teoriji najverjetneje ni res.
Moj primer:
- 3,70 v celica 100% napolnjena ima 4,20v v mojem primeru C-zero jo napolni 4,10v in potem je polnjenje zaključeno kar pomeni da vedno polni do cca 90% novejši avti ne dvomim da tudi to ne počnejo, tako da mislim da ni bojazni.
V tabeli sem napisal oziroma iz članka prepisal 0-70 % da je optimalno kar v teoriji najverjetneje ni res.
Moj primer:
- 3,70 v celica 100% napolnjena ima 4,20v v mojem primeru C-zero jo napolni 4,10v in potem je polnjenje zaključeno kar pomeni da vedno polni do cca 90% novejši avti ne dvomim da tudi to ne počnejo, tako da mislim da ni bojazni.
Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
Denis,tvoja tabela je sicer zanimiva,ampak na žalost ima eno večjo "napako",in to je domet s polno baterijo. Ko bo tam cifra 500 (recimo Kona ali Niro) namesto 100 (tvoj C-Zero),bo situacija v praksi popolnoma drugačna.
Pri Koni recimo polnjenje od 25 do 75% pomeni doseg 250 kilometrov,pri C-Zeru pa je pri takem % doseg samo 50 km...kar realno pomeni,da se da to polnjenje pri veliki bateriji to veliko lažje izvajati kot pri majhni...
Pri Koni recimo polnjenje od 25 do 75% pomeni doseg 250 kilometrov,pri C-Zeru pa je pri takem % doseg samo 50 km...kar realno pomeni,da se da to polnjenje pri veliki bateriji to veliko lažje izvajati kot pri majhni...
- MIRANRR
- EV ambasador
- Prispevkov: 1138
- Kraj: MB okolica
- Avto: Nissan je preživel 5. svečko, ter opravil 189 kkor
-
10461422
Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
Moja izkušnja, včeraj in prejšnjo sredo naredil 2x 800 km. vmes 5 Xpolnil na hitrih. Baterija je bila med sredinsko črtico in nekje cm pred prvo rdečo. Direktno omejitev nisem opazil. po približnem izračunu se je polnil med 22 in 35 kW. Nikjer ni bilo direktno napisana trenutna moč, samo KWh in sekunde. Tako na "oko", če je napolnil v pol ure 13 kWH, je potem v uri xxx.
Res je bilo hladno, temperature med 2 in 8 stopinj. Poraba velika povprečje 17,2. Je bilo večina dež, megla malo snega. Torej luči, brisalci, gretje. Ne ni šlo brez gretja. Ni pa tako opazno to gretje.
PS moram se šezahvaliti lastniku BMW i3, za napotek za novo lildl polnilnico v Munchnu. Sicer ima samo 20 KW. Ni bila omejitev avta.
Res je bilo hladno, temperature med 2 in 8 stopinj. Poraba velika povprečje 17,2. Je bilo večina dež, megla malo snega. Torej luči, brisalci, gretje. Ne ni šlo brez gretja. Ni pa tako opazno to gretje.
PS moram se šezahvaliti lastniku BMW i3, za napotek za novo lildl polnilnico v Munchnu. Sicer ima samo 20 KW. Ni bila omejitev avta.
Vedno za:
VESNO zeleno stranko!
VESNO zeleno stranko!
Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
Skratka če se potegne črto novi avtomobili z več dometa bo lahko življenska doba baterije komot 400.000km ob normalnem polnjenju (mišljeno do 100%) kar je dejansko življenska doba avtomobila.
V kolikor pa se akumulator še bolj čuval in polni cca od 20 - 80% pa se življenska doba samo lahko poveča.
V kolikor pa se akumulator še bolj čuval in polni cca od 20 - 80% pa se življenska doba samo lahko poveča.
Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
Kako tega direktno nisi opazil? Saj ima Leaf 2 na zaslonu pri števcu tudi prikaz trajanja polnjenja do določenega odstotka in do 100 % baterije. Na istem zaslonu tudi piše, s kakšno močjo se baterija trenutno polni. Ocenjenih 22-35 kW je občutno manj od 47 kW v idealnih pogojih na 50 kW polnilnici. Rapidgate.MIRANRR napisal/-a:Moja izkušnja, včeraj in prejšnjo sredo naredil 2x 800 km. vmes 5 Xpolnil na hitrih. Baterija je bila med sredinsko črtico in nekje cm pred prvo rdečo. Direktno omejitev nisem opazil. po približnem izračunu se je polnil med 22 in 35 kW. Nikjer ni bilo direktno napisana trenutna moč, samo KWh in sekunde. Tako na "oko", če je napolnil v pol ure 13 kWH, je potem v uri xxx.
Res je bilo hladno, temperature med 2 in 8 stopinj. Poraba velika povprečje 17,2. Je bilo večina dež, megla malo snega. Torej luči, brisalci, gretje. Ne ni šlo brez gretja. Ni pa tako opazno to gretje.
PS moram se šezahvaliti lastniku BMW i3, za napotek za novo lildl polnilnico v Munchnu. Sicer ima samo 20 KW. Ni bila omejitev avta.
Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
S tako veliko baterijo, kot jo ima kona bo verjetno staranje baterije večji faktor degradacije kot pa sami cikli .Denis_ napisal/-a:Skratka če se potegne črto novi avtomobili z več dometa bo lahko življenska doba baterije komot 400.000km ob normalnem polnjenju (mišljeno do 100%) kar je dejansko življenska doba avtomobila.
V kolikor pa se akumulator še bolj čuval in polni cca od 20 - 80% pa se življenska doba samo lahko poveča.
Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
Še informacija iz foha - že leta so (vsaj vsi EU) avtomobili konstruirani na življensko dobo 150.000 km.
Regulatorji pa na 30s max (peak) in 30min nazivne moči. Res škoda da Japonci in Korejci prodajo avto z vpisano maksimalno močjo in potem dejasko po nepotrebnem plačujemo višja zavarovanja.
Regulatorji pa na 30s max (peak) in 30min nazivne moči. Res škoda da Japonci in Korejci prodajo avto z vpisano maksimalno močjo in potem dejasko po nepotrebnem plačujemo višja zavarovanja.
Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
TO! Ta zadeva mene prav dejansko jezi. V Avstriji tega baje ni več, Ioniq naj bi tam imel vpisano 25,3 kW moč motorja. To naj bi bilo cca. 1 mesec nazaj spremenjeno.BogyX napisal/-a:Res škoda da Japonci in Korejci prodajo avto z vpisano maksimalno močjo in potem dejasko po nepotrebnem plačujemo višja zavarovanja.
@Admin, bi bilo tole za novo temo? (sem na telefonu, nimam računalnika blizu )
- MIRANRR
- EV ambasador
- Prispevkov: 1138
- Kraj: MB okolica
- Avto: Nissan je preživel 5. svečko, ter opravil 189 kkor
-
10461422
Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
To še nikoli nisem pogledal na zaslonu s koliko se polni. Kolikor imam izkušnje tudi v primeru, ko občasno polnim naprimer pri Lidlu ali Elektro MB, še nikoli nisem doživel, da bi polnil s 45 kW ali več, pa čeprav je bilo prvo polnjenje in hladna baterija.SimonZed napisal/-a:Kako tega direktno nisi opazil? Saj ima Leaf 2 na zaslonu pri števcu tudi prikaz trajanja polnjenja do določenega odstotka in do 100 % baterije. Na istem zaslonu tudi piše, s kakšno močjo se baterija trenutno polni. Ocenjenih 22-35 kW je občutno manj od 47 kW v idealnih pogojih na 50 kW polnilnici. Rapidgate.MIRANRR napisal/-a:Moja izkušnja, če je napolnil v pol ure 13 kWH, je potem v uri xxx.
Res je bilo hladno, temperature med 2 in 8 stopinj. Poraba velika povprečje 17,2. Je bilo večina dež, megla malo snega. Torej luči, brisalci, gretje. Ne ni šlo brez gretja. Ni pa tako opazno to gretje.
Vedno za:
VESNO zeleno stranko!
VESNO zeleno stranko!
Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
Oprosti samo 150.000km pa res ni veliko mogoče da baterije pade pod 80%?BogyX napisal/-a:Še informacija iz foha - že leta so (vsaj vsi EU) avtomobili konstruirani na življensko dobo 150.000 km.
Regulatorji pa na 30s max (peak) in 30min nazivne moči. Res škoda da Japonci in Korejci prodajo avto z vpisano maksimalno močjo in potem dejasko po nepotrebnem plačujemo višja zavarovanja.
Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
Miskim da je ravno to hotel povedat. Da bo avto v vsakem primeru prej fuč kot baterija.Denis_ napisal/-a:Oprosti samo 150.000km pa res ni veliko mogoče da baterije pade pod 80%?BogyX napisal/-a:Še informacija iz foha - že leta so (vsaj vsi EU) avtomobili konstruirani na življensko dobo 150.000 km.
Regulatorji pa na 30s max (peak) in 30min nazivne moči. Res škoda da Japonci in Korejci prodajo avto z vpisano maksimalno močjo in potem dejasko po nepotrebnem plačujemo višja zavarovanja.
Re: Pravilno polnjenje baterij (za čimdaljšo življensko dobo)
Jah tole je zelo relativna ocena,tudi če res drži...ker kaj točno to pomeni sploh "življenska doba"? Da začnejo določene kompomente crkovat po 150k km? Da avto razpade po teh kilometrih?BogyX napisal/-a:Še informacija iz foha - že leta so (vsaj vsi EU) avtomobili konstruirani na življensko dobo 150.000 km.
-
- Similar Topics
- Odgovori
- Ogledi
- Zadnji prispevek