Prihranki električnega avta
Prihranki električnega avta
Če za sedaj odmislimo višjo začetno nabavno ceno, potem se z leti uporabe električnega avtomobila nabere tudi nekaj prihrankov, zaradi same narave električnega pogona. Primerjavo bom naredil kar s Citroenom C3, ker zanj poznam stroške in je recimo da nekje v sredini po višini le teh.
Čez obdobje 200.000km in 10 let:
Mali servis: 5 x 100€ = 500€
Veliki servis: 5 x 200€ = 1000€
Zavore: 2 x 400€ = 800€
Cestnina: 10 x 70€ = 700€
Parkirnine: 10 x 100€ = 1000€
Skupaj: 4000€
To je pa že polovica nove baterije Če sem še kaj zgrešil pa dodajte!
edit: dodal predlagane postavke
Čez obdobje 200.000km in 10 let:
Mali servis: 5 x 100€ = 500€
Veliki servis: 5 x 200€ = 1000€
Zavore: 2 x 400€ = 800€
Cestnina: 10 x 70€ = 700€
Parkirnine: 10 x 100€ = 1000€
Skupaj: 4000€
To je pa že polovica nove baterije Če sem še kaj zgrešil pa dodajte!
edit: dodal predlagane postavke
Re: Prihranki električnega avta
- parkirnine v 10 letih, Zerota imava 8 mesecev in je bilo dejansko ze ogromno parkiranj v centru brezplacno. Pa razni Mangarti, Logarske doline ipd. Vsak obisk bi z ICE bil nekaj. Tega je sumarno sigurno 100€+ letno.
- kaksni izredni servisi pri ICE vozilih, kjer gre cena brez problema nad 200€ (turbine, lmm, dpf, odtrgani jermeni, zamaseni filtri, cistila za filtre, aditivi, ...)
Je pa res da tudi pri EV moramo stet nekaj za servis, ali si zgoraj stel priblizno razliko koliko je servis drazji od EV ?
Pri nama so lani opravili 2 vpoklica ter redni servis, je prislo skupaj 140€.
Orlano je v sosednji temi pisal o odpovedanemu AC polnilcu, cena novega 2400€. Ko bo avto izven garancije se taksna stvar placa
p.s.: upostevat moramo tudi padanje cen baterij. Ko bo na primer EV na 200.000km in bo kapaciteta na 75% bo baterija ze cenejsa kot je danes. Pa tudi menjava sploh ni nujna, ce lastniku odgovarja 75% SOH, se lahko vozi dalje
- kaksni izredni servisi pri ICE vozilih, kjer gre cena brez problema nad 200€ (turbine, lmm, dpf, odtrgani jermeni, zamaseni filtri, cistila za filtre, aditivi, ...)
Je pa res da tudi pri EV moramo stet nekaj za servis, ali si zgoraj stel priblizno razliko koliko je servis drazji od EV ?
Pri nama so lani opravili 2 vpoklica ter redni servis, je prislo skupaj 140€.
Orlano je v sosednji temi pisal o odpovedanemu AC polnilcu, cena novega 2400€. Ko bo avto izven garancije se taksna stvar placa
p.s.: upostevat moramo tudi padanje cen baterij. Ko bo na primer EV na 200.000km in bo kapaciteta na 75% bo baterija ze cenejsa kot je danes. Pa tudi menjava sploh ni nujna, ce lastniku odgovarja 75% SOH, se lahko vozi dalje
Re: Prihranki električnega avta
AC polnilec pri Kia Soul EV spada pod garancijo (7 let!), ko bo izven garancije, bo bolj pametno avto predelati na boljši - 3 fazni polnilec ali kupiti prenosni CHAdeMO polnilec (ta trenutek iz Kitajske dobrih 3k EUR)...
Pri dizlih ne pozabit na injektorje (obnovljeni npr. pri toyoti stanejo 1200 EUR po kom., ventili na sistemih za vbrizgavanje, črpalke ipd.).
Poleg prihrankov nudi EV čisto udobje - takojšnje delovanje gretja/hlajenja, pri ICE (posebej dizlih) traja kar nekaj časa, da se "motor ogreje" in začne greti kabino.
Pri dizlih ne pozabit na injektorje (obnovljeni npr. pri toyoti stanejo 1200 EUR po kom., ventili na sistemih za vbrizgavanje, črpalke ipd.).
Poleg prihrankov nudi EV čisto udobje - takojšnje delovanje gretja/hlajenja, pri ICE (posebej dizlih) traja kar nekaj časa, da se "motor ogreje" in začne greti kabino.
Soul EV believer
Re: Prihranki električnega avta
Sem upošteval samo razliko v ceni servisov ja. Za citroena dajem okrog 170€ / 20.000km.
Dodal parkirnine, ker bi se res kar hitro nabirale če bi parkiral na tako udobnih mestih kot lahko z EV.
Izrednih popravil pa nisem dodal, ker bodo nedvomno tudi pri EV. Kot si že sam zapisal X.000€ za vsak večji del ki bo odpovedal izven garancije.
Dodal parkirnine, ker bi se res kar hitro nabirale če bi parkiral na tako udobnih mestih kot lahko z EV.
Izrednih popravil pa nisem dodal, ker bodo nedvomno tudi pri EV. Kot si že sam zapisal X.000€ za vsak večji del ki bo odpovedal izven garancije.
Re: Prihranki električnega avta
Hm, kaj pa gorivo ? To je tudi ena od prednosti EVja.
Pri 200k/10y imamo 20k/y, ce primerjam s C3 1.4 HDi ki je bil pri nas pred C-Zero, to pomeni:
- C3 :: 5l/100km > 5l*1.2€/l = 6€/100km > 1200€ / 20.000km
- C-Zero :: 13kWh/100km => 13x5.6c/kWh (e3 napredni) = ~0.75€/100km > 150€ / 20.000km
== 1050€ pri trenutnih cenah letno oziroma 10.000€ v 10 letih
Sicer dosti tudi okoli polnimo, izletne destinacije, restavracije, trgovski centri ipd kar bo verjetno ostalo brezplacno, da bo privabljalo kupce. Tako da tudi teh 150€ na 20.000km na koncu pride manj. To da polnimo tudi kdaj po centru ljubljane na javnih polnilnicah med opravki je drugo, to bo cez par let placljivo.
Indirektno bi lahko rekli glede na razlicne EV in razlicne Tarife MT (verjetno redki polnijo redno pri VT) se vsaj 1000€ letno iz naslova goriva. Cena bencina in dizla se bo tako ali drugace spet dvigovala, do 2020 bomo na starih znanih vrednostih.
Pri 200k/10y imamo 20k/y, ce primerjam s C3 1.4 HDi ki je bil pri nas pred C-Zero, to pomeni:
- C3 :: 5l/100km > 5l*1.2€/l = 6€/100km > 1200€ / 20.000km
- C-Zero :: 13kWh/100km => 13x5.6c/kWh (e3 napredni) = ~0.75€/100km > 150€ / 20.000km
== 1050€ pri trenutnih cenah letno oziroma 10.000€ v 10 letih
Sicer dosti tudi okoli polnimo, izletne destinacije, restavracije, trgovski centri ipd kar bo verjetno ostalo brezplacno, da bo privabljalo kupce. Tako da tudi teh 150€ na 20.000km na koncu pride manj. To da polnimo tudi kdaj po centru ljubljane na javnih polnilnicah med opravki je drugo, to bo cez par let placljivo.
Indirektno bi lahko rekli glede na razlicne EV in razlicne Tarife MT (verjetno redki polnijo redno pri VT) se vsaj 1000€ letno iz naslova goriva. Cena bencina in dizla se bo tako ali drugace spet dvigovala, do 2020 bomo na starih znanih vrednostih.
Re: Prihranki električnega avta
Ja, tudi gorivo je, seveda. Ampak si pa računal za praktično best-case!
Recimo da se ne ubadamo s polnjenjem ponoči, da ne menjamo dobavitelja samo zaradi tega in da je poraba malo večja. Pa še kakšno polnjenje na Petrolovih hitrih polnilnicah
Pri 2.5€/100km, je to še vedno le 500€ v 20.000km. Skupaj prihranka v 10 letih: 7.000€
Recimo da se ne ubadamo s polnjenjem ponoči, da ne menjamo dobavitelja samo zaradi tega in da je poraba malo večja. Pa še kakšno polnjenje na Petrolovih hitrih polnilnicah
Pri 2.5€/100km, je to še vedno le 500€ v 20.000km. Skupaj prihranka v 10 letih: 7.000€
-
- EV entuziast
- Prispevkov: 286
- Kraj: marost
- Avto: generator
-
6115
Re: Prihranki električnega avta
Krasen prispevek, tale zgoraj. Ta novinar je sigurno od naftarjev subvencioniran.
Re: Prihranki električnega avta
Saj se ni nič zlagal.
Tudi jaz sem zadnjič šel na obalo z dizlom in ne več z Zoe.
Sedaj, ko se je začetno navdušenje malo poleglo,pač premaga razum.
Tudi jaz sem zadnjič šel na obalo z dizlom in ne več z Zoe.
Sedaj, ko se je začetno navdušenje malo poleglo,pač premaga razum.
Re: Prihranki električnega avta
Mogoče se ni zlagal, je pa pretiraval. Čisto po novinarsko pač.
Avto s 100km dosega se pač ne testira na 115km poti. In po vrhu vsega je vedno na cilj prispel z veliko rezerve.
Avto s 100km dosega se pač ne testira na 115km poti. In po vrhu vsega je vedno na cilj prispel z veliko rezerve.
Re: Prihranki električnega avta
Tudi jaz se zavedam, da se spopada današnji lastnik EV-ja z mnogimi kompromisi. Tako je pri vsakem uvajanju večjih novosti in še vedno je jasno, da tak avto ne kupuje povprečen kupec, v tem kontekstu bi moral biti tudi napisan prispevek. Četudi bi bilo 20% prodanih avtomobilov EV še vedno ne bi mogli govoriti o povprečnem kupcu. Prodaja pa gre v nekaj procentih in inteligenten novinar bi moral pisati v tem kontekstu. Dejansko pa je izpadel preplašen in poln predsodkov kot prekajena salama.
Re: Prihranki električnega avta
Zanimiv zapis. Vendar je to zapis uporabnika, ki si morda želi uporabljati EV v vsakodnevnem življenju, vendar ne išče rešitve ampak težave. Kot niso vsi ICE enaki tudi EV niso enaki. Če bi se malo pozanimal, bi izvedel, kakšen je doseg pri različnih hitrostih vozila, kako so si domače polnitve časovno različne.
Pozabil pa je na dejstvo, da Petrol zaračunava polnitev. Torej 40 minut x 0,20 € =8 €.
Pozabil pa je na dejstvo, da Petrol zaračunava polnitev. Torej 40 minut x 0,20 € =8 €.
Re: Prihranki električnega avta
Ni še leto naokoli in danes se bo obnilo 42.000 km na števcu.
Na obalo ne hodim z dizlom, ne na slovensko in ne na hrvaško.
Imam občutek, da bo kmalu tudi dizel odšel.
Poleg prihranka, je tu še en pogled poleg udobne vožnje.
Zaradi tako imenovanega hedikepa EVjev (dometa) sem videl razne koncerte, ki jih drugače nikoli nebi, in kraje v katerih se nikoli nebi ustavil.
Je treba pa upoštevat en dejavnik... opažam, da je starost EV voznikov nekje okoli 40+, ki že malo gledajo na kakovost življenja pred hitrostjo, ki jo vsijuje okolica. In ki ponavadi vedo kaj je to Amper in kaj Volt Če se ne motim.
Na obalo ne hodim z dizlom, ne na slovensko in ne na hrvaško.
Imam občutek, da bo kmalu tudi dizel odšel.
Poleg prihranka, je tu še en pogled poleg udobne vožnje.
Zaradi tako imenovanega hedikepa EVjev (dometa) sem videl razne koncerte, ki jih drugače nikoli nebi, in kraje v katerih se nikoli nebi ustavil.
Je treba pa upoštevat en dejavnik... opažam, da je starost EV voznikov nekje okoli 40+, ki že malo gledajo na kakovost življenja pred hitrostjo, ki jo vsijuje okolica. In ki ponavadi vedo kaj je to Amper in kaj Volt Če se ne motim.
Re: Prihranki električnega avta
Jutri se ponovno podraži diezel in bo celo dražji od bencina.
Še dobro, da se že dobro leto dni vozim na "štrom". Prihranki so vedno večji.
Še dobro, da se že dobro leto dni vozim na "štrom". Prihranki so vedno večji.
Re: Prihranki električnega avta
Po svoje mi je všeč visoka cena bencina in dizla.
Se pa trendi spreminjajo med prodanimi avtomobili je samo ena tretjina dizlov, prej jih je bilo več.
Visoka cena dizla bremeni predvsem kamione, avtobuse, delovne stroje in traktorje.
Se pa trendi spreminjajo med prodanimi avtomobili je samo ena tretjina dizlov, prej jih je bilo več.
Visoka cena dizla bremeni predvsem kamione, avtobuse, delovne stroje in traktorje.
Re: Prihranki električnega avta
Je pa tudi elektrika šla gor, pač odraz gospodarske rasti se čuti povsod
Če se ne motim je šel štrom več gor kot fosilna goriva?
Če se ne motim je šel štrom več gor kot fosilna goriva?
Re: Prihranki električnega avta
Se ponovno govori naglas o podražitvi elektrike za 30% v začetku 2019. Upam da so govoricevsaj nam je Gen-i kar dobro dvignil cene po poteku pogodbe...
Re: Prihranki električnega avta
Čas je za SE ... upam da še uspem postavit, preden se še to podraži.
- MIRANRR
- EV ambasador
- Prispevkov: 1138
- Kraj: MB okolica
- Avto: Nissan je preživel 5. svečko, ter opravil 189 kkor
-
10461422
Re: Prihranki električnega avta
Še moj pogled.
Doma je tako vse super, polnim ga večino doma, lastna energija, velika investicija, ki se bo povrnila v vsaj v 15 letih.
Parkiranje velikokrat brezplačno. Servis in podobno še nimam izkušenj,a komaj 23 000 jih ima. UPS zavarovanje visoko, visoka cena avta. Torej brezskrbno se kadarkoli kam zapeljem, saj je to samo nekaj KWH.
Tujina in daljave, to pa je problem. Za mlade in nestrpne ga ne priporočam. Saj je potrebno kar nekaj načrtovati, ter potem paziti, da bo polnilnica delovala in da boš imel pravo kartico zraven itn.
Kljub temu na poti v daljavo cca 900 km v eno smer, vse drage in zastonj polnjenja 7,5 + 6 + ( 2 kavi 6 € ) kakšen nakup po nepotrebnem v lidlu, vse skupaj cca 25 €. prej sem na poti porabil skoraj 100 €. V Nemčiji je bencin cca 1,6 €. No ja upoštevat moram še izgubljen čas ob polnilnici cca 3-5 ur.
Torej plusi in minusi. Kaj pa spoznanje, da se ne kadi za mano, ko stojim v koloni, ne trošim nič, ne kadim sosedu, ki ima odrto okno.
Ko bo ta avto starejši, dobi novega EV.
Doma je tako vse super, polnim ga večino doma, lastna energija, velika investicija, ki se bo povrnila v vsaj v 15 letih.
Parkiranje velikokrat brezplačno. Servis in podobno še nimam izkušenj,a komaj 23 000 jih ima. UPS zavarovanje visoko, visoka cena avta. Torej brezskrbno se kadarkoli kam zapeljem, saj je to samo nekaj KWH.
Tujina in daljave, to pa je problem. Za mlade in nestrpne ga ne priporočam. Saj je potrebno kar nekaj načrtovati, ter potem paziti, da bo polnilnica delovala in da boš imel pravo kartico zraven itn.
Kljub temu na poti v daljavo cca 900 km v eno smer, vse drage in zastonj polnjenja 7,5 + 6 + ( 2 kavi 6 € ) kakšen nakup po nepotrebnem v lidlu, vse skupaj cca 25 €. prej sem na poti porabil skoraj 100 €. V Nemčiji je bencin cca 1,6 €. No ja upoštevat moram še izgubljen čas ob polnilnici cca 3-5 ur.
Torej plusi in minusi. Kaj pa spoznanje, da se ne kadi za mano, ko stojim v koloni, ne trošim nič, ne kadim sosedu, ki ima odrto okno.
Ko bo ta avto starejši, dobi novega EV.
Vedno za:
VESNO zeleno stranko!
VESNO zeleno stranko!