Projekt Pametna polnilnica

Projekt Pametna polnilnica, ki upošteva porabo celotnega doma in polnjenje prilagaja razpoložljivi moči celotne hiše.
Odgovori
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5968

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a CRF »

magic napisal/-a:Če mi bo 10kw sončna delala na polno potem bi s to polnilnico verjetno lahko ioniqa polnil na polno, torej s 6.6kw in če zmanjka sonca bi samodejno omejila amperažo?
Tako je!
magic
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5968

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a CRF »

N75 napisal/-a:Imam nekaj tehničnih vprašanj glede polnilnice:
1. Kako imaš zaščiten CP(PP ne uporabljaš) pred preveliko napetostjo da ne poškoduje procesor, kaj se uporablja pri zaščiti +-12V, jaz poznam samo varistor, samo v tem primeru verjetno ni uporaben.
2. Na vezju imaš tokovnik, ali meriš samo tok ali meriš tudi napetost in računaš moč in energijo.
3. Ali bo načrt vezja javno dostopen ?
4. Kaj pa izvorna koda programa ?
5. Kako imaš rešeno da ko izpade usmerjevalnik za domače omrežje še vedno komunicirata postaja in senzor ?
1. CP je zaščiten s TVS diodo. Ne vem če je zaščita sploh potrebna, ker so veliki upori tam okrog.
2. Merim samo tok. Moč in energija se računata informativno... cos fi 0.95
3. Načrta verjetno ne bom objavljal (ker malo koga zanima, in je teh načrtov že polno. Tudi jaz sem kopiral druge.), vsi ki ste pomagali pri razvoju pa ga brez težav dobite...
4. SW ostaja glavna prednost in ne bo open source.
5. Kot je @Nejccc zapisal. Postaja in senzor komunicirata direktno po lokalnem omrežju. Če izpade router ni nobene spremembe v delovanju, če izpade še access point in WiFi omrežje pa gre polnilnica v "zasilni" način in polni dalje z vnaprej nastavljenim zasilnim tokom.
Nejccc, N75
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7870

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a matija »

CRF napisal/-a:
magic napisal/-a:Če mi bo 10kw sončna delala na polno potem bi s to polnilnico verjetno lahko ioniqa polnil na polno, torej s 6.6kw in če zmanjka sonca bi samodejno omejila amperažo?
Tako je!
Tole je pa zelo zanimivo. Torej ne samo da spremlja faze s katerimi se polni avto pri pancerkah in prilagaja polnilno moc glede na ostale porabnike, tudi vidi “razpolozljivo” moc? Kako pa ve, koliko daje soncna v vodnik?
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5968

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a CRF »

Ne da "vidi" razpoložljivo moč, ampak senzorje je treba zvezat "pred" elektrarno.
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 831
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
488
267

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a N75 »

CRF napisal/-a: 2. Merim samo tok. Moč in energija se računata informativno... cos fi 0.95
3. Načrta verjetno ne bom objavljal (ker malo koga zanima, in je teh načrtov že polno. Tudi jaz sem kopiral druge.), vsi ki ste pomagali pri razvoju pa ga brez težav dobite...
4. SW ostaja glavna prednost in ne bo open source.
5. Kot je @Nejccc zapisal. Postaja in senzor komunicirata direktno po lokalnem omrežju. Če izpade router ni nobene spremembe v delovanju, če izpade še access point in WiFi omrežje pa gre polnilnica v "zasilni" način in polni dalje z vnaprej nastavljenim zasilnim tokom.
2. cos(fi) niti približno ni 0.95, da tok meriš je OK, samo moči in energije pa niti približno ne moreš računat,
napetost niha od 210 do 240V, cos(fi) v glavnem od 0.8 do 1

3. Lažje je popravilo če imaš načrt, ko nekaj prodaš v tujino, lahko domačin popravi.

4. Mogoče bi več kosov prodal če bi bil open source.

5. Ne spoznam se na WiFi, ampak dobro bi bilo da stvar deluje tudi brez domačega WiFi omrežja, tudi regulacija toka, da komunicirata med sabo senzor in postaja direktno, postaja pa še z usmerjevalnikom.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5968

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a CRF »

@N75

2. Vem, zato sem zapisal da izračun moči ni meritev ampak indikacija. Za občutek je OK. Sem malo umeril tako da je okrog 10% točnost v večini primerov.

3 in 4, mogoče... ampak open source projektov je že kar nekaj. Si nisem zamislil kot takega. Ideja je bila, nekaj poceni in pametnega.

5. Saj deluje tudi brez Wifi omrežja! Popolnoma enako, le brez "online" dostopa. Poglej tukaj: http://evsvet.eu/viewtopic.php?f=35&t=1 ... 488#p14488
N75
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5968

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a CRF »

Sem včeraj sestavil še eno polnilnico. Jo prinesem jutri na srečanje, če bi kdo rad videl/sprobal v živo.
DGJ, robertto, Luka, kt57, evid
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5968

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a CRF »

Za vse ki potrpežljivo čakate na polnilnico. Sedaj intenzivno popravljam/dodelujem SW. Testiranja so pokazala par pomankljivosti.
Predvsem na komunikaciji med senzorjem in polnilnico. V primeru slabih WiFi signalov je prevelika izguba paketov in posledično moteno delovanje. Delam na bolj robustnem protokolu, seveda je pa dober WiFi signal predpogoj za dobro delovanje.

Hkrati bom podprl še avtomatske nadgradnje SW (OTA), tako da bo polnilnica že od štarta pripravljena za izboljšave.
Nejccc, BogyX
Robie
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 315
Kraj: Ljubljana
Avto: Tesla
221
1719

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a Robie »

Kakšna pa bo cena?
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5968

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a CRF »

Vem, vse to zanima. In se strinjam, cena je vedno pomembna.
Za "naredi si sam" varianto, brez ohišja bo cena okrog 300€. Ko/če mi uspe naredit izdelek, ki bo namenjen vsem, bo pa cena verjetno precej višja. Pač, zaradi dodatnih stroškov.
timo, MIRANRR, Nejccc, BogyX, crunchy
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5968

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a CRF »

No, po dolgotrajnem tehtanju in računanju je zaključek takle:

Polnilnica bo samo v TRIFAZNI izvedbi! Preprosto zato ker je razlika v ceni premajhna. Seveda, lahko bi razliko povečal na račun trifazne, ampak to ni namen projekta. Cena hočem da je poštena! Tako da nekaj ostane meni za vložene ure, hkrati pa je dostopno večini.

In številke. Samo za uporabnike foruma:
  • Osnovna plošča (polnilnica, 3 fazna, 30A):... 150€
  • Brezžični senzor(3 fazni, 50A):...................50€
  • Kabel (5m, Type2, 32A):.........................120€
  • Ohišje (3D tisk):....................................80€
Kaj mislite? V bistvu so to samo deli polnilnice, tako da jo lahko vsak sestavi po svoje.
Podobne kit-komplete sem gledal in so tam od 250 do 800€.

Če mi uspe enkrat naredit produkt za splošno prodajo, pričakujem da bo cena kar nekajkrat višja. Ampak to je še daleč. Za sedaj ostajamo pri hobby elektroniki za tiste ki radi kaj sami zvežemo in sestavimo.
Nejccc, N75, timo
mitjap
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 845
Avto: C-Zero, Kona 64
611
311

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a mitjap »

Predlagam še kit verzijo brez ohišja da si ga sami sprintamo
Uporabniški avatar
Nejccc
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1020
Kraj: Horjul
Avto: Ioniq EV 28 kWh, e-Niro 64kWh
1243
2402

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a Nejccc »

Pri senzorji hardware ostane enak kot sedaj ali se spremeni (ok za merilni transformatorček mi je jasno, da ne bo potem samo en)? Čisto za "hec", mene že dlje časa mika spremljanje porabe na 3 fazah (mogoče celo ugotovim, da bi bilo bolje, da avto priklopim na drugo fazo).

Glede današnjega maila @CRF: bom probal še danes flashati vse, avto lahko nastavim, da ne polni takoj.

@mitjap: če imaš že "dozo" ohišja načeloma niti ne rabiš
CRF
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5968

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a CRF »

mitjap napisal/-a:Predlagam še kit verzijo brez ohišja da si ga sami sprintamo
Vse bo na voljo posebaj.... plošča, senzor, kabel, ohišje. Bom dal STLe in si lahko vsak po svoje naredi.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5968

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a CRF »

@nejccc Ja, sensor v principu ostane enak, ampak v bistvu je pa precej drugačen, ker ima pač vse potrojeno. Bova zamenjala, ni problema!
Nejccc
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5968

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a CRF »

Prvi mesec spremljanja polnjenj lepo pokaže kako veliko baterijo v resnici potrebujem. Za večino so dolge vožnje bolj kot ne izjema.
Capture.JPG
Capture.JPG (42.19 KiB) Pogledano 6337 krat
[/center]
Nejccc, DGJ, evid
Uporabniški avatar
Nejccc
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1020
Kraj: Horjul
Avto: Ioniq EV 28 kWh, e-Niro 64kWh
1243
2402

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a Nejccc »

@CRF: jaz pa opažam, da kadar gledam, ima polnilnica "dobro" povezavo (sicer okoli -90 dBm +-2), torej ne izgubi niti enega paketka s senzorja
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5968

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a CRF »

Nejccc napisal/-a:@CRF: jaz pa opažam, da kadar gledam, ima polnilnica "dobro" povezavo (sicer okoli -90 dBm +-2), torej ne izgubi niti enega paketka s senzorja
Povezave z novim SW so pri tebi TIP TOP.... Sem pa tja naredi kakšno ponovitev in to je to!
Stanje "DOBRO" sem definiral za izgubo manj kot polovice paketov. S takim tempom lahko polnilnica še popolnoma normalno funkcionira.
Capture.JPG
Capture.JPG (21.48 KiB) Pogledano 6319 krat
[/center]
Status povezave polnilnice odraža njeno komunikacijo s strežnikom.
Status povezave senzorja pa odraža njegovo povezavo s polnilnico.

Sama moč WiFi signala je sicer pomembna, ampak bolj važen je dejasnki prenos podatkov, ki lahko enako dobro poteka pri moči signala -50dBm ali -80dBm. Zato sem barvo in status vezal na uspešnost prenosa podatkov in ne na moč.
Nejccc
Uporabniški avatar
Nejccc
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1020
Kraj: Horjul
Avto: Ioniq EV 28 kWh, e-Niro 64kWh
1243
2402

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a Nejccc »

Saj v končni fazi, če moč preveč pade, posledično pade prenos podatkov, ali ni tako?

Potem se mi zdi to čisto smiselno
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5968

Re: Projekt Pametna polnilnica

Odgovor Napisal/-a CRF »

Ja, seveda. Čisto na koncu, ko ni več uporabnega signala se začnejo izgubljat tudi podatki.
Nejccc
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Smart & Simple”