Staranje baterij

Baterije bodo tako pomembne da si zaslužijo svoj forum
Uporabniški avatar
EVSVET
Administrator
Prispevkov: 902
450
21

Staranje baterij

OdgovorNapisal/-a EVSVET » 04 Jul 2015, 21:01

Nekateri uporabniki spremljajo staranje baterij v svojih električnih avtomobilih. Spodaj je graf z zelo zanimivimi rezultati, ki kažejo da staranje vendarle ne bo tako velik problem, kot so se nekateri bali.

K temu je v veliko pomoč dejstvo da je baterije v avtomobilu vedno nekoliko večja kot je njena nazivna kapaciteta, da elektronika skrbi da je polnjenje vedno optimalo in vse celice balansirane, ter da so cikli pri uporabi avta idealni za Li-ion baterijo. Nikoli popolnoma prazna, in občasno lepo počasi popolnoma napolnjena.
image14-e1431849359184.jpg
Kapaciteta baterije s prevoženimi kilometri
pirpy
Uporabniški avatar
EVSVET
Administrator
Prispevkov: 902
450
21

Re: Staranje baterij

OdgovorNapisal/-a EVSVET » 13 Nov 2015, 07:16

Graf z nekaj več podatki in povezava do strani, kjer najdete več podatkov in obrazložitev. Na kratko, v prvih 80.000km kapaciteta pade za 6%, nato pa dodaten 1% na vsakih 50.000km.

Baterije električnih vozil bodo torej po nekaj letih (100.000km) še popolnoma uporabne in s tem tudi izguba vrednosti minimalna. To bi moralo občutno vplivati na ceno na trgu rabljenih električnih avtomobilov.

https://steinbuch.wordpress.com/2015/01 ... tion-data/

tesla-doseg-baterija.png
Tesla model S - uporabniški podatki o stanju baterije pri prevoženih kilometrih
Dzun Tao
Uporabniški avatar
Dzun Tao
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 259
Kraj: GO
Avto: VOLVO XC90
116
998

Re: Staranje baterij

OdgovorNapisal/-a Dzun Tao » 13 Nov 2015, 09:53

To pa je zelo dober podatek, ki pa na žalost pove, da se baterije splača bolj kupit, kot odplačevat, ker jih sicer dolgo odplačuješ (preden padejo pod 75%) in s tem preplačaš. No, razen če nimajo vsi proizvajalci enako trajnih baterij.
CRF
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3177
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240 v garaži, Kona v Koreji
1743
1998

Re: Staranje baterij

OdgovorNapisal/-a CRF » 13 Nov 2015, 10:00

Žal res. Sem bil velik zagovornik najema, ampak z vsemi informacijami ki prihajajo, o zdravju po 100.000km, bi jih danes vsekakor kupil, če bi imel izbiro.
The big boss @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple
Uporabniški avatar
Dzun Tao
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 259
Kraj: GO
Avto: VOLVO XC90
116
998

Re: Staranje baterij

OdgovorNapisal/-a Dzun Tao » 13 Nov 2015, 10:07

Renault počasi spreminja pravila, morda pa bo čez nekaj let dovolil dokončen odkup baterij tudi za vozila, ki so že v uporabi.
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1684
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
1238
2191

Re: Staranje baterij

OdgovorNapisal/-a matija » 13 Nov 2015, 10:48

V angliji mislim da je mozno kupit Renault vozila z baterijo. So uporabniki naredili neko galamo, Renault uslisal. Glede na to da so v EU, verjetno ni ovira tam kupit avtomobila, bolj problematicna je tista dobra Clarksonova izjava: we, in England have the steering wheel on the "right" side :)
evf
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 258
Kraj: okolica Kranja
51
70

Re: Staranje baterij

OdgovorNapisal/-a evf » 18 Nov 2015, 12:39

Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3177
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240 v garaži, Kona v Koreji
1743
1998

Re: Staranje baterij

OdgovorNapisal/-a CRF » 06 Okt 2016, 10:52

Podatki iz realnega sveta za Renault Zoe. Iz nizozemskega foruma.

Battery degradation 12_zpshjgbwxdt.png

Ne vem kdaj sem jaz padel na 94% pri 20.000km, ampak sem še vedno v sredini nekje.
matija
The big boss @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1351
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh
718
336

Re: Staranje baterij

OdgovorNapisal/-a pirpy » 06 Okt 2016, 15:06

kako 94 %, če si rekel zadnjič da si na 99 ri 20k?
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3177
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240 v garaži, Kona v Koreji
1743
1998

Re: Staranje baterij

OdgovorNapisal/-a CRF » 06 Okt 2016, 15:48

pirpy je napisal/-a:kako 94 %, če si rekel zadnjič da si na 99 ri 20k?

Ja, nazadnje ko sem gledal, poleti enkrat je blio 99, sedaj sem pa spet pogledal je pa že 94.
Tako da je moglo bit takrat kakšnih 18.000km. Sem gledal in so taki hudi padci običajni. Ker ta SOH ni realno stanje , ampak pač neka naračunana številka.
The big boss @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple
Uporabniški avatar
EVSVET
Administrator
Prispevkov: 902
450
21

Re: Staranje baterij

OdgovorNapisal/-a EVSVET » 08 Sep 2017, 07:41

Novi podatki o stanju Teslinih baterij

tesla-battery-degradation-data-points-chart-750x407.jpg


in za dodatek še podatek, da je finski voznik taxija v treh letih naredil že 400.000 kilometrov in pri tem izgubil vsega 7% kapacitete baterije.
mkonci, timo, DGJ, Bsheep, Robinhood, Dzun Tao, robertto
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3177
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240 v garaži, Kona v Koreji
1743
1998

Re: Staranje baterij

OdgovorNapisal/-a CRF » 07 Nov 2017, 12:56

Zanimivo poročilo o staranju baterij, za vse baterijske navdušence.

Eno zanimiv podatek iz dobre ure predstavitve: Počasno polnjenje vroče baterije je slabše kot hitro! Kdo bi si mislil! še dobro da imam doma nadstrešek :)

The big boss @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple
mitjap
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 307
Avto: C-Zero
197
151

Re: Staranje baterij

OdgovorNapisal/-a mitjap » 07 Nov 2017, 13:51

Nisem še pogledal posnetka. Kaj se smatra kot vroča baterija?
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3177
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240 v garaži, Kona v Koreji
1743
1998

Re: Staranje baterij

OdgovorNapisal/-a CRF » 07 Nov 2017, 14:02

mitjap je napisal/-a:Nisem še pogledal posnetka. Kaj se smatra kot vroča baterija?

50+
Ni pa iz povedanega čisto jasno, ali je problem samo polnjenje/praznenje, ali čas ko je baterija na visoki temperaturi.

poudarek je na tem da proizvajalci podajo podatke o kapaciteti pri številu ciklov in temperaturi, ampak te teste izvedejo v zelo kratkem času. Kar sicer da pravilne rezultate, ampak ne odražajo realnega stanja.
The big boss @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple
Uporabniški avatar
mkonci
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 408
Kraj: dolenjska
Avto: E-golf 2017 + Passat
472
450

Re: Staranje baterij

OdgovorNapisal/-a mkonci » 08 Nov 2017, 19:41

Kot kaže sem tudi jaz nekje v zlati sredini. Prevoženih 14k in ko avto polnem doma na šuko lepo počasi, brez gretja itd opažam zadnje tedne, da se kazalec ustavi pri ca 98%. Višje ne gre pa da se j...

Če to primerjam s tabelo čisto zgoraj sem potem nekje tam kot je to predvideno. Kot sem pa izvedel pri ostalih avtomobilih vedno kaže 100% čeprav ne polne več 100%, pri eGolfu pa ne vem al je to drugače?
darjan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 865
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
186
71

Re: Hyundai Ioniq

OdgovorNapisal/-a darjan » 11 Jan 2018, 13:23

matija je napisal/-a:
Skrb glede baterije je cisto odvec, vecina pa delovanje, degradacijo itn povezuje s svojim telefonom. Kar je jasno, saj bistveno drugih primerov uporabe iz vsakdanjega zivljenja nimajo.


Kaj pa se dogaja z Leaf prve generacije, ali kje je že nek velik problem z baterijami?
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1351
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh
718
336

Re: Staranje baterij

OdgovorNapisal/-a pirpy » 12 Jan 2018, 08:45

leaf prve generacije je imel drugačno kemijo , majhno baterijo, visoko moč polnjennja glede na baterijo, izolirano ohišje baterije, da se po hitremu polnjenju ni ohladila 2 dni in podobno.
darjan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 865
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
186
71

Re: Staranje baterij

OdgovorNapisal/-a darjan » 12 Jan 2018, 09:43

No pač...vseeno so mislili takrat, da so naredili nekaj ok, sigurno niso namerno šli v tako slabo proizvodnjo.

In kaj vemo, kako se bodo trenutne baterije obnašale čez 10 let, dokler ne bomo enkrat prišli tja :)
Uporabniški avatar
DGJ
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 844
Kraj: Kamnik
Avto: IONIQ EV
997
1569

Re: Staranje baterij

OdgovorNapisal/-a DGJ » 12 Jan 2018, 10:31

dr. Bjørn se je ravno zdaj malo razgovoril na to temo. Sicer govori o Tesli a verjetno velja tudi za ostale podobno. :)
How to correctly measure battery degradation in Tesla - YouTube
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1351
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh
718
336

Re: Staranje baterij

OdgovorNapisal/-a pirpy » 29 Apr 2018, 12:49

Tu pišejo da če je le možno, ne polnite baterij na 100 %. test je bil narejen z samsungovimi baterijami in naslednja tabela pove vse:

Cycling from 100 to 0 % we get 500 cycles
Cycling from 100 to 10 % we get 500 cycles
Cycling from 100 to 20 % we get 1.000 cycles


Cycling from 90 to 0 % we get 1.500 cycles
Cycling from 90 to 10 % we get 1.500 cycles
Cycling from 90 to 20 % we get 2.000 cycles


Cycling from 80 to 0 % we get 3.000 cycles
Cycling from 80 to 10 % we get 3.000 cycles
Cycling from 80 to 20 % we get 3.500 cycles


Cycling from 70 to 0 % we get 5.000 cycles
Cycling from 70 to 10 % we get 5.500 cycles
Cycling from 70 to 20 % we get 6.000 cycles

Avtomobili vam tako ali tako ne dovolijo polniti do 100 % (moja zoe z novo baterijo piše 100 % a v resnci se napolni samo do 92 %)
kot zanimivost zakaj se baterija v stari amperi drži tako dobro, ne samo zaradi tekočinskega hlajenja ampak predvsem zaradi zgornje meje napolnjenosti, v članku piše da je to 60 % pri novem avtu.

Battery charging: Full versus Partial - Push EVs
evid, peion, CRF, ixi, Dzun Tao

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na