že dlje časa spremljal tole famoznost okoli Nissanovega Propilota. Kakor pa opažam, je to skoraj da identična stvar Hyundai LKAS-u (z aktivnim tempomatom).
Kar imata sistema skupnega:
- aktivni tempomat deluje od cca. 30 km/h naprej
- sistem za ohranjanje smeri vožnje deluje od cca. 60 km/h naprej
- avto spelje, če stoji na mestu za manj kot 3 sekunde, če je več, je potrebno pritisniti Resume ali pa pritisniti pedal za.. Heh, plin?
- avto bo sam zaviral, če se vozilo pred njem sunkovito zaustavi
- sistem uporablja kamero za vzvratnim ogledalom za prepoznavo črt (ter objektov) na cesti ter radar za aktivni tempomat
- v primeru, da voznik ne prime volana, se avto sam zaustavi z varnostnimi utripalkami na voznem pasu (Hyundai pač sistem izklopi in ga ne zanima več, kaj se dogaja okoli njega)
- v ostrem ovinku v primeru, da avto zapelje čez sredinsko črto, zabremza nasprotni kolesi, da avto poravna na vozni pas (Hyundai samo vrže ven, kot zgoraj opisano)
- sistem je vključen takoj ob vklopu avta, ni ga potrebno sproti vklapljati
- sistem deluje tudi ob močnejšem nalivu, če so le vidne črte (se je pa že zgodilo, da sam nisem videl črt, avto pa jih je zaznal in držal sredino voznega pasu; Propilot baje vrže ven, ko so brisalci na LO ali HI)
- avto lahko vozi sam cca. 12 sekund (Propilot začne opozarjati, da je potrebno držati volan po 8 sekundah)
Takrat pa sem opazil, da bo avto naključno sam začel pospeševati in niti ne bo sam zaviral.
Na Vranskem (AMZS) sva z inštruktorjem testirala avtomatsko zaviranje v sili. Ugotovila sva, da se Hyundai brez problema zaleti v steno, če pa zazna rdeče odbojnike, bo pa zaviral (v tisto mehko kocko s sliko avta sem zapeljel z druge strani, sem se gladko malo zaletel vanjo )
Zanima me še, ali kakšen od sistemov prepozna npr. tudi pešca na prehodu? Nekje sem zasledil, da Hyundai to ima, h sreči pa tega v realnem življenju še nisem potreboval (niti se ne mislim zanašati na ta sistem!).
To so moja opažanja, prosil pa bi, če lahko še kdo napiše kakšno izkušnjo. Po spletu sem iskal direktno primerjavo teh dveh sistemov pa nisem še našel česa konkretnega. Moti me predvsem to, da Nissan tega Propilota obeša na veliki zvon, da je to oh-in-sploh, ko pa imam občutek, da sistem niti ni dosti boljši od že obstoječega Hyundai-jevega.