Razmišljate o nakupu električnega vozila?

Razprave o vsem, kar se tiče električnih vozil, pa ne sodi v nobeno drdugo kategorijo
Odgovori

Razmišljate o nakupu električnega vozila?

Da, to je prihodnost
241
59%
Ne, mi ne ustrezajo
10
2%
Slišal sem da obstajajo, pa me zanima več
8
2%
Električna vozila? Na baterije ali kabel?
4
1%
EV že imam
146
36%
 
Skupaj glasov: 409
Uporabniški avatar
mkonci
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 595
Kraj: dolenjska
Avto: E-golf 2017 + Passat
733
749

Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?

Odgovor Napisal/-a mkonci »

CRF napisal/-a:Pasivno hlajenje = nima hlajenja? Tako kot Leaf?
skoraj vendar ni čisto tako, hlajenje s pomočjo zraka, ki piha tam spodaj. Če voziš imaš ventilacijo, če stojiš pač ne. Ja podobno kot Leaf.

Ampak kot sem navedel že v enem izmed prejšnjih postov, to pasivno hlajenje za "normalne" dnevne vožnje ne predstavlja nobene razlike od tistih, ki ga imajo.
Morda je razlika če bi delal več kot 400km dnevno, potem bi moč polnjenja nekoliko padla. Vendar, ker to večina nas uporabnikov počne bolj redko ne vidim problema. Tudi bi moral zaradi tega na polnilnici stati dodatnih 5min več pač to vzameš v zakup.

Dejstvo je da IDEALNEGA EV trenutno ni in ga tudi ne bo!
Dzun Tao
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5968

Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?

Odgovor Napisal/-a CRF »

A ima eGolf kakšno indikacijo temperature baterije? Ali vsaj max moči regeneracije/polnjenja? Stari LEAF ima, ostale katere poznam pa nič. Če želiš malo pazit na baterijo sredi poletja je fino vedet približno kje si...
Uporabniški avatar
mkonci
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 595
Kraj: dolenjska
Avto: E-golf 2017 + Passat
733
749

Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?

Odgovor Napisal/-a mkonci »

Ne nažalost nima indikacije temperature. To pomoje zavestno skrivajo pred uporabnikom, ker za delovanje sistem sigurno mora poznat temperaturo.
Pri regeneraciji vidiš kako moč ima, pride do 99kwh višje številke še nisem videl, s tem da baterija ne sme biti čisto polna.
Goran
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 978
Kraj: Ljubljana
Avto: Nemška jajca
765
59

Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?

Odgovor Napisal/-a Goran »

I3 nima oz. Vsaj jet ne vem kje pogledat temperaturo baterije ..... mi pa tud dol visi, ker nisem kupu avta, da bom skrbel za zdravje baterije ampak zato, da se vozim. Mal pretirvate se mi (spet) zdi
Luka
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2257
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
1668
2197

Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?

Odgovor Napisal/-a crunchy »

mkonci napisal/-a:...pride do 99kwh višje številke še nisem videl, s tem da baterija ne sme biti čisto polna.
Kar velika moč polnjenja prek zaviranja. By the way, za moč je enota kW, za energijo pa kWh.
mkonci, N75
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7870

Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?

Odgovor Napisal/-a matija »

mkonci napisal/-a:Ne nažalost nima indikacije temperature. To pomoje zavestno skrivajo pred uporabnikom, ker za delovanje sistem sigurno mora poznat temperaturo.
Pri regeneraciji vidiš kako moč ima, pride do 99kwh višje številke še nisem videl, s tem da baterija ne sme biti čisto polna.
Jaz si cisto po kmecko razlagam — ce se je Bjornu pregrel pri tretjem DC polnjenju, ko ni skoraj nic temperature proizvedel z voznjo 80km/h pri zunanjih 12°C in se je vmes avto samo hladil, potem se lahko v vrocem podnebju pregreje ze pri prvem DC polnjenju, oz. se to vidi na hitrosti polnjenja. Njemu je znizalo iz 38kW na 28kW. To je pa 1/3 znizanje polnilne hitrosti.

1 minuto in res nic vec googlanja vrne tole: https://www.youtube.com/watch?v=MOrVtf-8C3A

Tip vozi dobrih 50km pri 40°C, potem polni na normalnem chargerju 2 urci, recimo med shopingom, nato zacne vozit in ima moc motorja omejeno za 40%. To je precej, ze na nivoju Golf SDI. Verjetno je enaka omejitev tudi pri polnjenju. Glede na letnik posnetka gre za eGolfa s 24kWh baterijo, pri novem razen nizje upornosti baterije zaradi vecje kapacitete verjetno ni ?

Dokler ne bo nekdo poskusil v praksi kako je to pri nas poleti, po voznji 140km/h kaksnih 200km, se ne ve nic
Goran napisal/-a:I3 nima oz. Vsaj jet ne vem kje pogledat temperaturo baterije ..... mi pa tud dol visi, ker nisem kupu avta, da bom skrbel za zdravje baterije ampak zato, da se vozim. Mal pretirvate se mi (spet) zdi
Itak, saj k temu vsi proiuvajalci stremijo in tako je prav. Zanimat te pac zacne ko prides polnit recimo v Avstrijo kjer placujes 0.59€ na minuto DC polnjenja in zagledas namesto hitrosti 45kW kar naenkrat 27kW. Ker si ob skoraj 2x vec €, si reces - koji K ?

Pri i3 temperaturo vidis v servisnih menijih, po spominu menu 15.2. Itak pa ni problematicna ker baterijo uravnava s klimo, tako da lahko pozabis na to. Tvoj i3 bo polnil okoli 45kW
CRF
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2257
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
1668
2197

Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?

Odgovor Napisal/-a crunchy »

Se čisto strinjam z vsem napisanim, imam pa eno pripombo.
matija napisal/-a:Glede na letnik posnetka gre za eGolfa s 24kWh baterijo, pri novem razen nizje upornosti baterije zaradi vecje kapacitete verjetno ni ?
Predvidevam, da so za gretje baterije pri polnjenju najbolj pomembne ohmske izgube? V tem primeru bi veljalo naslednje:

Recimo, da dodamo obstoječi 20 kWh bateriji še eno 20 kWh baterijo (npr. ena poleg druge). V tem primeru vsaka od baterij posamezno polni z 2x manjšim tokom, kar pomeni da vsaka od baterij sprošča 4x manj toplote kot prej (P=R*I*I) zaradi ohmskih izgub. To bi pomenilo, da bi bil prirastek temperature 4x manjši kot prej na posamezno baterijo. Če pa je nov "battery pack" stisnjen v enako velik prostor kot stari in odvajanje toplote enako učinkovito, potem je gretje 2x manjše kot pri bateriji z 2x manjšo kapaciteto. Predvidevam, da se v praksi, pri 2x večji kapaciteti baterije in istem toku polnjenja, baterija manj greje za faktor okrog 2 do največ 3.

Pri razmerju 24 kWh in 40 kWh, bi se po moje 40 kWh baterija grela za faktor 2 manj od 24 kWh.
matija
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3562
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
3095
1613

Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?

Odgovor Napisal/-a pirpy »

pomembna je tudi kemija
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2257
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
1668
2197

Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?

Odgovor Napisal/-a crunchy »

pirpy napisal/-a:pomembna je tudi kemija
Ja, tudi kemija nekaj prispeva, le da ne vem koliko. Predvideval sem, da prispeva manj od ohmskih izgub. Zakaj? Če bi kemija prispevala več od ohmskih izgub, potem bi se npr. pri polnjenju baterija hladila, pri praznjenju pa grela (gre za reverzni proces, ki bi moral biti energijsko obraten pri praznjenju kot pri polnjenju - npr. v eno smer eksotermna, v drugo pa endotermna reakcija). Lahko pa da sem kaj pomembnega spregledal?? Upam, da je na forumu tudi kakšen fizik, ki bi to znal razložiti.
Uporabniški avatar
robert
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 609
Kraj: Kranj
Avto: Soul EV
806
430

Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?

Odgovor Napisal/-a robert »

Itak, saj k temu vsi proiuvajalci stremijo in tako je prav. Zanimat te pac zacne ko prides polnit recimo v Avstrijo kjer placujes 0.59€ na minuto DC polnjenja in zagledas namesto hitrosti 45kW kar naenkrat 27kW. Ker si ob skoraj 2x vec €, si reces - koji K ?
No pri eGolfu je max. polnenja tako ali tako še nižji, ker ima baterija nižjo napetost. Mislim, da 40kW.
Tisti dan ko sem šel na Krk z eGolfom sem 3x polnil na DC, vsakič do 100%. Že tako polni počasi, da bi pa kaj počasneje polnil zaradi temperature baterije pa ni bilo opaziti.
Meni večji problem je ta, da smo šli na kavo in ko pridem nazaj je števec še kar delal, plačali smo 48 minut iz 28% na 100%. kdaj je bil polhen niti ne vem, app pri testnem ne dela, če sploh.

Meni se tudi ne zdi tak problem okoli hlajenja baterije, da bom 4x zapored polnil na DC brez postanka, pomeni, da grem 400-600 km daleč. To pa gre samo kak % uporabnikov, pa še to parkrat na leto.
Sicer je moj rekord 15x DCjanje v enem dnevu, ampak samo do 81%, ker tam pri meni hitrost polnenja začne padat. Pa jaz sem vedno vžgal gretje, ker je potem bolje delalo, Soul namreč vleče zrak iz kabine skozi baterijo
CRF, matija, DGJ, mkonci
Uporabniški avatar
Damijan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1239
Kraj: West Gorenjska
Avto: malo mešano ;)
989
1509

Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?

Odgovor Napisal/-a Damijan »

Treba je paziti - Petrol šteje čas od začetka polnjenja do konca (pri CHAdeMO), pri type2 in CCS še dlje - do izklopa.
Smatrics v Avstriji pa računa že od prijave do zaključka!
Soul EV believer
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3000
Kraj: Kamnik
Avto: TESLA Y LR
3781
6402

Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?

Odgovor Napisal/-a DGJ »

Za vse ki razmišljate o nakupu EV je Robert Llewellyn in Fully Charged Show team pripravil odlične prispevke.
Prvi je tukaj https://www.youtube.com/watch?v=u8GK2B8 ... IgTXxcD_4s
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2257
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
1668
2197

Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?

Odgovor Napisal/-a crunchy »

Ha, ha, ha. Sem se dobro nasmejal pri Episode 3
DGJ
Uporabniški avatar
context
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 580
Kraj: Maribor
Avto: TM3 SR+
1199
606

Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?

Odgovor Napisal/-a context »

Zanimiv test
2200kg Tesla S z dizelskim generatorjem elektrike bolj ucinkovita od 1500kg Volvo-ta diesel
https://insideevs.com/tesla-model-s-cha ... ce-wvideo/
DGJ, evid, CRF
Uporabniški avatar
context
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 580
Kraj: Maribor
Avto: TM3 SR+
1199
606

Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?

Odgovor Napisal/-a context »

Vceraj sem gledal na youtube posnetek enega angleza, ki ze ima novega Leafa
https://www.youtube.com/watch?v=sSKzaSwKydE

Povprecna temperatura je bila okoli 6-7°C, vozil je s hitrostjo cca 90km/h in s tezavo prevozil 160km.
Sedaj pa sem dobil pomisleke ali bi bil avto sposoben prevoziti 150km s hitrostjo ~120km/h in zunanji temperaturi okoli 0°C (relacija MB-Graz). Ocitno bi to bilo na meji ze pri novem in nemogoce pri cca 4 ali 5 let starem. Kaj menite, je avto tega sposoben ali je bolje pocakati na 60kWh Leafa oz. novega Ioniqa z vecjo baterijo?
Da kupim EV in ga uporabljam 10 mesecev v letu, za preostala 2 pa imam se enega ICE je nesmisel....

Predlogi, ideje???
giotto
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1124
866
1084

Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?

Odgovor Napisal/-a giotto »

Spodaj v komentarjih je zapisano, da je večino časa vozil z 70mph, vmes pa krajše odseke 50mph. Kljub vsemu, nad dometom nisem pretirano navdušen in sem odkrito rečeno od Leafa 2 pričakoval več. Poleti ne bo problem, pozimi in v težkih razmera pa vprašanje. Še posebej pa, če nisi pripravljen prilagoditi hitrosti in se posledično peljati 90 - 100kmh.

Podatkov in realnih testov je v tem trenutku absolutno premalo. V tvojem primeru si ga nebi upal prednaročiti. Obvezno prej preiskusiti, še bolje pa počakati na kakšnega z večjo baterijo. Sem pa osebno bolj "ziheraš", mi ni ravno užitek, da se na "hlape" vozim.

Če lahko polniš v Grazu med tem, ko si v službi je problem rešen. V najslabšem primeru ti ostane tudi kakšna hitra polnilnica na poti (priklopiš za 10 do 15 min. in si rešen...).
giotto
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1124
866
1084

Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?

Odgovor Napisal/-a giotto »

Ne pozabi tudi, da baterija z leti izgublja kapaciteto.
Uporabniški avatar
context
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 580
Kraj: Maribor
Avto: TM3 SR+
1199
606

Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?

Odgovor Napisal/-a context »

giotto napisal/-a:Ne pozabi tudi, da baterija z leti izgublja kapaciteto.
Ja, to sem ze v prejsnem sporocilu izpostavil. Ocitno za mene tole se ni primerno.... 90 se po AC res ne mislim vozit, v sluzbi bi pa mogoce imel moznost polnjenja, ampak se na to ne zelim dnevno zanasati. Postanki na poti odpadejo (mogoce toleriram nekajkrat letno, nikakor pa ne redno v zimskih mesecih)
Uporabniški avatar
BogyX
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1534
Kraj: MB
Avto: NISSAN, YLR
812
945

Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?

Odgovor Napisal/-a BogyX »

Mislim, da ni panike, ker MB-Graz imaš tako več kot polovico IGL in omejitev 100.
V obe smeri se pa tako v kolonah običajno vozimo še počasneje.
100km/h povprečje je žal znanstvena fantastika.
Jaz sem Leafa naročil in sem 100% da pri polni bateriji ne sme bit problema.
DGJ, evid
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Splošne debate o EV”