Moč polnjenja doma in na poti
-
- EV specialist
- Prispevkov: 570
- Kraj: Ljubljana
- Avto: Kia Soul EV
-
495711
Moč polnjenja doma in na poti
edit: admin. Razcepljena tema.
Zdravo,
sem nov član na forumu in sem se vpisal, saj v januarju (upam) v družini pričakujemo nov Kia Soul EV. Forum prebiram že več časa, vendar mi še vedno ni čisto jasno, kako naj si optimiziramo polnilce. Ker bo vozilo večinoma uporabljal oče se bo avto polnil v 90% doma preko noči in zelo redko na javnih polnilnicah (no če bo zastonj in priložnost pa se seveda priklopiš).
Spodaj na hitro moje razmišljanje, pa vas prosim za komentarje (predvsem verzije za domače polnjenje:
1. Kabel ki pride z vozilom (verjetno?) (šuko - type 1) - 8A - bo v vozilu za polnjenje pri sorodnikih, vikendu,...
2. Kabel za javne polnilnice AC (Type 1 - type 2) - bo v vozilu. Nekaj takega: http://eauto.si/metron-shop/?product=ty ... rrier-case
3. Polnjenje na DC javnih postajah - kabel je itak tam
4. polnjenje doma: v mislih imam, da do vozila pripeljem ločeni kabel 3F 16 A (elektirčar bo preveril, če imamo slučajno možnost 32A, vendar dvomim. Dogradil bo tudi ločeno varovalko, zaščite,...). Nakup časovnika se mi zdi nepotreben, ker kot razumem ga ima vgrajenega že avto. Od tu naprej pa imam zagato:
a.) cenejša varianta nakup adapterja (http://eauto.si/metron-shop/?product=j1772-plug-1632-a) - ali bo sploh delovalo?
b.) nakup kabla (http://eauto.si/metron-shop/?product=ty ... -case-test), kar je pa kar drago
30 kWh baterija se v celoti napolni na 16A v cca 8,5 h. Ker živimo bolj v hribih, nikoli ne bomo prišli čisto prazni domov, zato mislim, da bo 7 h nizke tarife ravno prav, od doma pa odhajamo cca 1 uro po koncu nizke tarife, tako da se bo avto zagotovo napolnil na 100%.
Za začetek sem imel v mislih to, za naprej pa bo čas pokazal. Morda kakšen adapter (3F na typ 2 za na pot).
Kaj menite, ali kaj manjka glede na vaše izkušnje? Ali je varianta 4.a. sploh izvedljiva?
Zdravo,
sem nov član na forumu in sem se vpisal, saj v januarju (upam) v družini pričakujemo nov Kia Soul EV. Forum prebiram že več časa, vendar mi še vedno ni čisto jasno, kako naj si optimiziramo polnilce. Ker bo vozilo večinoma uporabljal oče se bo avto polnil v 90% doma preko noči in zelo redko na javnih polnilnicah (no če bo zastonj in priložnost pa se seveda priklopiš).
Spodaj na hitro moje razmišljanje, pa vas prosim za komentarje (predvsem verzije za domače polnjenje:
1. Kabel ki pride z vozilom (verjetno?) (šuko - type 1) - 8A - bo v vozilu za polnjenje pri sorodnikih, vikendu,...
2. Kabel za javne polnilnice AC (Type 1 - type 2) - bo v vozilu. Nekaj takega: http://eauto.si/metron-shop/?product=ty ... rrier-case
3. Polnjenje na DC javnih postajah - kabel je itak tam
4. polnjenje doma: v mislih imam, da do vozila pripeljem ločeni kabel 3F 16 A (elektirčar bo preveril, če imamo slučajno možnost 32A, vendar dvomim. Dogradil bo tudi ločeno varovalko, zaščite,...). Nakup časovnika se mi zdi nepotreben, ker kot razumem ga ima vgrajenega že avto. Od tu naprej pa imam zagato:
a.) cenejša varianta nakup adapterja (http://eauto.si/metron-shop/?product=j1772-plug-1632-a) - ali bo sploh delovalo?
b.) nakup kabla (http://eauto.si/metron-shop/?product=ty ... -case-test), kar je pa kar drago
30 kWh baterija se v celoti napolni na 16A v cca 8,5 h. Ker živimo bolj v hribih, nikoli ne bomo prišli čisto prazni domov, zato mislim, da bo 7 h nizke tarife ravno prav, od doma pa odhajamo cca 1 uro po koncu nizke tarife, tako da se bo avto zagotovo napolnil na 100%.
Za začetek sem imel v mislih to, za naprej pa bo čas pokazal. Morda kakšen adapter (3F na typ 2 za na pot).
Kaj menite, ali kaj manjka glede na vaše izkušnje? Ali je varianta 4.a. sploh izvedljiva?
1. SE 2010, TČ 2006, 1. EV 2018, 2. SE 2020, 2. EV 2022
Re: Soul EV Type2 -> Type1
Zakaj pa potrebuješ doma 3F? Za zdravje baterije je bolje, če se polni počasneje, kot hitreje.
Re: Soul EV Type2 -> Type1
Pozdravljen @hribovc0601 in dobrodošel na EVSVET.
Izkušnje nekaterih uporabnikov tukaj in moje izkušnje s polnjenjem doma so, da se doma ne potrebuje hitrega polnjenja. Navaden vtič oz. 16A varovalka je dovolj, da se avto napolni preko noči (poceni tok). Varianta - http://eauto.si/metron-shop/?product=ch ... -type1-16a oziroma kakšna druga domača polnilna postaja 1F je povsem dovolj.
Če bo nuja, pa verjetno ne boš s čisto praznim nikoli doma in lahko prideš do kakšne javne polnilnice ali DC ter potem naprej.
Izkušnje nekaterih uporabnikov tukaj in moje izkušnje s polnjenjem doma so, da se doma ne potrebuje hitrega polnjenja. Navaden vtič oz. 16A varovalka je dovolj, da se avto napolni preko noči (poceni tok). Varianta - http://eauto.si/metron-shop/?product=ch ... -type1-16a oziroma kakšna druga domača polnilna postaja 1F je povsem dovolj.
Če bo nuja, pa verjetno ne boš s čisto praznim nikoli doma in lahko prideš do kakšne javne polnilnice ali DC ter potem naprej.
Re: Soul EV Type2 -> Type1
Tole o polnilnih postajah doma sploh ne štekam (razen če nekdo hoče doma hitrejše polnjenje). A ne pride vsak avto s kablom za domače polnjenje? Zakaj bi potem kupoval tistole iz gornjega linka?
Re: Soul EV Type2 -> Type1
Tak pač začne človek razmišljat, ko se poda v EV svet, tudi jaz sem.
Na koncu pa vidiš, da je šuko daleč največji zakon
Na koncu pa vidiš, da je šuko daleč največji zakon
- instrukcije
- EV entuziast
- Prispevkov: 209
- Kraj: Ladja
- Avto: KIA Soul EV
-
275560
Re: Soul EV Type2 -> Type1
Moje izkušnje po pol leta in 15.000km:
1) Kabel (polnilna postaja), ki pride z avtom je 1,9kW, kar pri meni pomeni (verjetno so še kakšne izgube) cca 45% v 8h. Original kabel imam za domače polnjenje, s seboj ga vzamem, kjer na destinaciji ni PP. V veliki večini primerov imam polnjenje od 22h-6h dovolj.
2) Kabel Type2->Type1 se da dobiti tudi ceneje...več preko ZS .
3) Itak, sploh če je free .
4a) potrebuješ polnilno postajo.
4b) To je polnilna postaja, ki ti pride prav (z različnimi adapterji), ko se priklapljaš v kakšnih kampih in ali tudi doma in želiš nastavljati priključno moč do 32A - je nimam in zaenkrat je ne pogrešam.
1) Kabel (polnilna postaja), ki pride z avtom je 1,9kW, kar pri meni pomeni (verjetno so še kakšne izgube) cca 45% v 8h. Original kabel imam za domače polnjenje, s seboj ga vzamem, kjer na destinaciji ni PP. V veliki večini primerov imam polnjenje od 22h-6h dovolj.
2) Kabel Type2->Type1 se da dobiti tudi ceneje...več preko ZS .
3) Itak, sploh če je free .
4a) potrebuješ polnilno postajo.
4b) To je polnilna postaja, ki ti pride prav (z različnimi adapterji), ko se priklapljaš v kakšnih kampih in ali tudi doma in želiš nastavljati priključno moč do 32A - je nimam in zaenkrat je ne pogrešam.
Znanje je denar
Re: Soul EV Type2 -> Type1
Goran, zelo dober vzrok se mi zdi, da ti ni treba vedno kabla vzeti iz avta in razpakirati, ker po mojem mnenju je ta kabel (na šuko) vedno treba imeti v avtu (za vsak slučaj).Goran napisal/-a:Tole o polnilnih postajah doma sploh ne štekam (razen če nekdo hoče doma hitrejše polnjenje). A ne pride vsak avto s kablom za domače polnjenje? Zakaj bi potem kupoval tistole iz gornjega linka?
Re: Soul EV Type2 -> Type1
Hribovc, tole ti lahko prav pride: http://evsvet.eu/viewtopic.php?f=8&t=738&hilit=%2A3f%2A
Tu smo dobro predebatirali smisle, vzroke, ponudbo, ...
Prilozeni kabel ki pride z avtom ti bo sicer zadoscal, a cez cas se clovek navelica zlaganja kablov vsak dan 2x. Naslednji korak je da zacnes prilozen kabel kar puscati doma. Dokler se ti ne zgodi da rabis Schuko ko si z avtom zunaj. Potem kupis polnilno postajo, Schuko pa imas v avtu vedno zraven - za svaki slucaj.
Ga ni cez komot, ko prides domov, zagrabis rocko iz stene ter vtaknes v avto. Postaje dobis ze za manj €, kot so doloceni kabli. Vec pa si preberi v zgornji temi.
Tu smo dobro predebatirali smisle, vzroke, ponudbo, ...
Prilozeni kabel ki pride z avtom ti bo sicer zadoscal, a cez cas se clovek navelica zlaganja kablov vsak dan 2x. Naslednji korak je da zacnes prilozen kabel kar puscati doma. Dokler se ti ne zgodi da rabis Schuko ko si z avtom zunaj. Potem kupis polnilno postajo, Schuko pa imas v avtu vedno zraven - za svaki slucaj.
Ga ni cez komot, ko prides domov, zagrabis rocko iz stene ter vtaknes v avto. Postaje dobis ze za manj €, kot so doloceni kabli. Vec pa si preberi v zgornji temi.
Re: Soul EV Type2 -> Type1
OK razumem. S tem nimam težav, ker imam ta kabel stalno doma, na steni, da pridem, parkiram in samo vtaknem.
Re: Soul EV Type2 -> Type1
Še moj komentar
Takole gre..
1. šuko- Type1 je v osnovi 10A, polni nekje okoli 8A ... zadostuje za 90% situacij
2. ta kabel kolikor vem ni več priložen avtu
3. jp
4. 3F avto ne podpira, samo 1F do 32A ... tukaj naj ti štromar sprosti eno fazo oz. najdi porabnike na eni fazi, da ko bo treba veš kaj ne smeš prižgat
4a. to je samo ročka
4b. to je tisto kar rabiš... z primernimi adapterji, se lahko polneš povsod. (temu se reče mobilna polnilnica, ker je elektronika v ročki)
Glej na to kot obvezna oprema avta.
Takole gre..
1. šuko- Type1 je v osnovi 10A, polni nekje okoli 8A ... zadostuje za 90% situacij
2. ta kabel kolikor vem ni več priložen avtu
3. jp
4. 3F avto ne podpira, samo 1F do 32A ... tukaj naj ti štromar sprosti eno fazo oz. najdi porabnike na eni fazi, da ko bo treba veš kaj ne smeš prižgat
4a. to je samo ročka
4b. to je tisto kar rabiš... z primernimi adapterji, se lahko polneš povsod. (temu se reče mobilna polnilnica, ker je elektronika v ročki)
Glej na to kot obvezna oprema avta.
hribovc0601 napisal/-a: 1. Kabel ki pride z vozilom (verjetno?) (šuko - type 1) - 8A - bo v vozilu za polnjenje pri sorodnikih, vikendu,...
2. Kabel za javne polnilnice AC (Type 1 - type 2) - bo v vozilu. Nekaj takega: http://eauto.si/metron-shop/?product=ty ... rrier-case
3. Polnjenje na DC javnih postajah - kabel je itak tam
4. polnjenje doma: v mislih imam, da do vozila pripeljem ločeni kabel 3F 16 A (elektirčar bo preveril, če imamo slučajno možnost 32A, vendar dvomim. Dogradil bo tudi ločeno varovalko, zaščite,...). Nakup časovnika se mi zdi nepotreben, ker kot razumem ga ima vgrajenega že avto. Od tu naprej pa imam zagato:
a.) cenejša varianta nakup adapterja (http://eauto.si/metron-shop/?product=j1772-plug-1632-a) - ali bo sploh delovalo?
b.) nakup kabla (http://eauto.si/metron-shop/?product=ty ... -case-test), kar je pa kar drago
Re: Soul EV Type2 -> Type1
Mogoče kabel že dobiš skupaj z vozilom, če pa ne, pa glej da je 32A dolžina po tolk kot rabiš.hribovc0601 napisal/-a: 2. Kabel za javne polnilnice AC (Type 1 - type 2) - bo v vozilu. Nekaj takega: http://eauto.si/metron-shop/?product=ty ... rrier-case
Re: Soul EV Type2 -> Type1
4.a je samo konektor, to ne grehribovc0601 napisal/-a: 3. Polnjenje na DC javnih postajah - kabel je itak tam
4. polnjenje doma: v mislih imam, da do vozila pripeljem ločeni kabel 3F 16 A (elektirčar bo preveril, če imamo slučajno možnost 32A, vendar dvomim. Dogradil bo tudi ločeno varovalko, zaščite,...). Nakup časovnika se mi zdi nepotreben, ker kot razumem ga ima vgrajenega že avto. Od tu naprej pa imam zagato:
a.) cenejša varianta nakup adapterja (http://eauto.si/metron-shop/?product=j1772-plug-1632-a) - ali bo sploh delovalo?
b.) nakup kabla (http://eauto.si/metron-shop/?product=ty ... -case-test), kar je pa kar drago
30 kWh baterija se v celoti napolni na 16A v cca 8,5 h. Ker živimo bolj v hribih, nikoli ne bomo prišli čisto prazni domov, zato mislim, da bo 7 h nizke tarife ravno prav, od doma pa odhajamo cca 1 uro po koncu nizke tarife, tako da se bo avto zagotovo napolnil na 100%.
Za začetek sem imel v mislih to, za naprej pa bo čas pokazal. Morda kakšen adapter (3F na typ 2 za na pot).
Kaj menite, ali kaj manjka glede na vaše izkušnje? Ali je varianta 4.a. sploh izvedljiva?
Ena možnost je nakup tega kabla 4.b, ali podobnega
Druga možnost je nakup polnilne postaje 22kW s vtičnico npr. https://go-e.co/en/
Polnilna postaja omogoča še dodatne funkcionalnosti, števec energije, daljinsko nastavljanje toka, mogoče časovnik, ...
Ti sicer 3-faznega polnjenja ne boš uporabljal, polnil boš maksimalno 1F 20A,
22kW polnilna postaja ti omogoča, da lahko v prihodnosti polniš vozila s 3-faznim polnilcem,
uporabno je tudi da kakšen obiskovalec lahko hitro napolni pri tebi
Re: Soul EV Type2 -> Type1
Podzravljen @hribovc0601.
Kolikor vem ima Soul le enofazno 32A AC polnjenje, tako da trifazni polnilec ne bo izkoriščen. Če te skrbi da 3.6kW čez noč ne bo dovolj (veliki večini nam je) potem si omisli enofazno 32A polnilnico. Bo še najceneje.
Drugače pa kar vprašaj. Se bo že našel nekdo, ki bo vedel kako in kaj. Je kar nekaj Soulov tukaj.
Kolikor vem ima Soul le enofazno 32A AC polnjenje, tako da trifazni polnilec ne bo izkoriščen. Če te skrbi da 3.6kW čez noč ne bo dovolj (veliki večini nam je) potem si omisli enofazno 32A polnilnico. Bo še najceneje.
Drugače pa kar vprašaj. Se bo že našel nekdo, ki bo vedel kako in kaj. Je kar nekaj Soulov tukaj.
Re: Soul EV Type2 -> Type1
Jaz imam prenosno polnilnico na kateri lahko preklapljam med 8A, 16A in 32A in ima moznost menjave adapterjev (CEE5-16A in 32A, CEE3-16A in 32A, suko in type2). Vozim ga vedno v avtu, original pa je fiksno zmontiran doma in je zadisti da se avto do jutra dopolni. Kabel zadostuje za vsa polnenja, ki jih rabim na poti.
-
- EV specialist
- Prispevkov: 570
- Kraj: Ljubljana
- Avto: Kia Soul EV
-
495711
Re: Soul EV Type2 -> Type1
Hvala vsem za super ideje in predloge. Sem še malo raziskoval, vendar imam za polnjenje doma še vedno v mislih enofazno do 20A - prenosna polnilnica, ki bi jo lahko vzel s seboj, v primeru, da bi vedel, da jo potrebujem. Original kabel (8A) in typ2-typ1 pa bo vedno v avtu. Tako je najbolj udobno, pa še maksimalno izkoristim nočno tarifo.
Se pa bojim, da bo električarja (in mene) bolela glava, ker smo v hiši 2 familije na 3x25A s toplotno črpalko, indukcijo, savno, 2x klima v bodoče, pralni, sušilni stroj,... cel žur. Pa zelo pridno uporabljamo nizko tarifo (sedaj skoraj 70% porabe na nizki tarifi). Bo kar težko premetat hišo na 2 fazi in avto na eno. Toplotna pa je itak 3F.
Se pa bojim, da bo električarja (in mene) bolela glava, ker smo v hiši 2 familije na 3x25A s toplotno črpalko, indukcijo, savno, 2x klima v bodoče, pralni, sušilni stroj,... cel žur. Pa zelo pridno uporabljamo nizko tarifo (sedaj skoraj 70% porabe na nizki tarifi). Bo kar težko premetat hišo na 2 fazi in avto na eno. Toplotna pa je itak 3F.
1. SE 2010, TČ 2006, 1. EV 2018, 2. SE 2020, 2. EV 2022
Re: Soul EV Type2 -> Type1
HoHoHo, to bo pa res pestro. Me prav zanima kako vam uspe to razporedit...
Re: Soul EV Type2 -> Type1
Hmm ali se motim, če rečem da:
- toplotna črpalka
- indukcija
- klima (2x)
- ....
verjetno ponoči med 22. in 6. zjutraj praktično niso v uporabi.
Ostalo se pač razporedi po 2 fazah, recimo savna na eno, prali in sušilni na drugo...
Madonca, saj avto porabi nekje toliko kot 1x električna plošča nič več. Ne vem zakaj taka panika.
- toplotna črpalka
- indukcija
- klima (2x)
- ....
verjetno ponoči med 22. in 6. zjutraj praktično niso v uporabi.
Ostalo se pač razporedi po 2 fazah, recimo savna na eno, prali in sušilni na drugo...
Madonca, saj avto porabi nekje toliko kot 1x električna plošča nič več. Ne vem zakaj taka panika.
Re: Soul EV Type2 -> Type1
Ena možnost je polnjenje 8A takoj ko prideš domov, ne samo po 22.00 , original kabel brez časovnika, najpreprosteje.hribovc0601 napisal/-a:Hvala vsem za super ideje in predloge. Sem še malo raziskoval, vendar imam za polnjenje doma še vedno v mislih enofazno do 20A - prenosna polnilnica, ki bi jo lahko vzel s seboj, v primeru, da bi vedel, da jo potrebujem. Original kabel (8A) in typ2-typ1 pa bo vedno v avtu. Tako je najbolj udobno, pa še maksimalno izkoristim nočno tarifo.
Se pa bojim, da bo električarja (in mene) bolela glava, ker smo v hiši 2 familije na 3x25A s toplotno črpalko, indukcijo, savno, 2x klima v bodoče, pralni, sušilni stroj,... cel žur. Pa zelo pridno uporabljamo nizko tarifo (sedaj skoraj 70% porabe na nizki tarifi). Bo kar težko premetat hišo na 2 fazi in avto na eno. Toplotna pa je itak 3F.
Če sta dve družini lahko tudi razdelitev na 2 števca ali prehod na 3x35A.
Ponoči itak imaš malo porabo, omejitev je 3f toplotna, na eno fazo polnjenje EV, ostali dve ostale porabnike ki delajo ponoči
Re: Soul EV Type2 -> Type1
Ker je očitno želja po vsaj 20A, in tako za ostale ne ostane praktično nič... na isti fazi ne sme biti ne pečica, ne bojler, ne TČ, nič, razen par žarnic in računalnik.DGJ napisal/-a: Madonca, saj avto porabi nekje toliko kot 1x električna plošča nič več. Ne vem zakaj taka panika.
Re: Soul EV Type2 -> Type1
Tole je sicer zanimivo, jaz sem jo imel priložnost uporabljati. Spomladi v avstriji na eco rallyju.Druga možnost je nakup polnilne postaje 22kW s vtičnico npr. https://go-e.co/en/
Polnilna postaja omogoča še dodatne funkcionalnosti, števec energije, daljinsko nastavljanje toka, mogoče časovnik, ...
Ti sicer 3-faznega polnjenja ne boš uporabljal, polnil boš maksimalno 1F 20A,
22kW polnilna postaja ti omogoča, da lahko v prihodnosti polniš vozila s 3-faznim polnilcem,
uporabno je tudi da kakšen obiskovalec lahko hitro napolni pri tebi
Meni je bila zelo nepraktična. V realnosti to pomeni, dva kabla, kot podaljšek in oba sta premikajoča.
Tam so imeli polno različnih mobilnih polnilnic. Jaz bi priporočal, če denar ni ovira, NRG ali Metron.
-
- Similar Topics
- Odgovori
- Ogledi
- Zadnji prispevek
-
- 30 Odgovori
- 1768 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a mlakar
-
- 30 Odgovori
- 3630 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a alfy
-
- 49 Odgovori
- 1290 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a smuggler007
-
- 1 Odgovori
- 142 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a Vodokotlic