Smart Fortwo ED - predstavitev
Smart Fortwo ED - predstavitev
Električna varianta Smart Forrtwo se razvija že od leta 2007 , takrat še pod imenom Smar Fortwo EV, kasneje pa se je preimenoval v Smart Fortwo electric drive, oziroma ED. Na voljo je v Cabrio in Coupe izvedbi.
Motor
Moč električnega pogona 55kW
Pospešek 0-100km/h 11.5 s
Najvišja hitrost 125 km/h
Električni doseg 145 km
Baterija
Tip Li-Ion
Kapaciteta 17.6 kWh
Dimenzije
Medosna razdalja 1865 cm
Dolžina 2695 mm
Širina 1560 mm
Višina 1540 mm
Prostornina prtljažnega prostora 220 l
Masa
Masa praznega vozila 995 kg
Največja dovoljena masa 1150 kg
Cena
Okrog 23.000€ za osnovno izvedenko.
Novi Smart ForTwo 2016
Pred kratkim predstavljeni novi Smart, začasno le v bencinski izvedbi.
Verjetno je zamik električne verzije povezan tudi s tem, da bo trenutni dobavitelj baterij Li-Tec, kmalu ustavil proizvodnjo. Nove litij-ionske baterije bodo od LG Chem-a. Tako za ForTwo, kot za bodoči ForFour. Novi ForTwo ED zagotovo lahko pričakujemo v naslednjem letu, medtem ko je ForFour še precej v oblakih.
[/center]
Verjetno je zamik električne verzije povezan tudi s tem, da bo trenutni dobavitelj baterij Li-Tec, kmalu ustavil proizvodnjo. Nove litij-ionske baterije bodo od LG Chem-a. Tako za ForTwo, kot za bodoči ForFour. Novi ForTwo ED zagotovo lahko pričakujemo v naslednjem letu, medtem ko je ForFour še precej v oblakih.
[/center]
Električna ForTwo in ForFour 2016
Smart je objavil novico, da bosta v 2016 ob modela Smart ForTwo in ForFour na voljo tudi v električni različici.
Trenutni Smart ED je bil na voljo le v dvosedežni varianti, sedaj pa bo Daimler, matična družba za Smartom, v sodelovanju s koncernom Nissan Renault, ponudila oba električna modela.
Baterijo bodo razvili in proizvajali sami, električni motor pa bo enak kot v modelu Renault Zoe. Sicer pa je tudi sedajšna osnova električnega Smarta, podobna kot od Renaultovega Twizija.
Podrobnih podatkov o dosegu in tehničnih detajlih še ni, vse pa je odvisno od baterije. Glede na to, da Smarta tehtata dobrih 400 do 700kg manj od Zoe, bi bil doseg lahko zelo soliden.
Trenutni Smart ED je bil na voljo le v dvosedežni varianti, sedaj pa bo Daimler, matična družba za Smartom, v sodelovanju s koncernom Nissan Renault, ponudila oba električna modela.
Baterijo bodo razvili in proizvajali sami, električni motor pa bo enak kot v modelu Renault Zoe. Sicer pa je tudi sedajšna osnova električnega Smarta, podobna kot od Renaultovega Twizija.
Podrobnih podatkov o dosegu in tehničnih detajlih še ni, vse pa je odvisno od baterije. Glede na to, da Smarta tehtata dobrih 400 do 700kg manj od Zoe, bi bil doseg lahko zelo soliden.
Re: Smart Fortwo ED - predstavitev
Kitajska verzija Smartija:
http://news.bitauto.com/xinche/20151221/1606573851.html
http://news.bitauto.com/xinche/20151221/1606573851.html
Re: Smart Fortwo ED - predstavitev
Elektrika prihaja v Revoz, smart bo električen:
http://www.zurnal24.si/smart-revoz-elek ... nek-263815
http://www.zurnal24.si/smart-revoz-elek ... nek-263815
Re: Smart Fortwo ED - predstavitev
In cenejši od bencinarja:
http://siol.net/avtomoto/testi/smartov- ... oto-436441
http://siol.net/avtomoto/testi/smartov- ... oto-436441
Re: Smart Fortwo ED - predstavitev
Koda: Izberi vse
smart electric drive fortwo fortwo cabrio forfour
Motor Separately excited three-phase synchronous motor
Battery Lithium-ion battery
Battery capacity (kWh) 17.6
Output electric motor (kW/hp) 60/81
Torque electric motor (Nm) 160
Efficiency class A+
Acceleration 0-100 km/h (s) 11.5 11.8 12.7
Range NEDC (km) 160 155 155
Maximum speed (km/h) 130
Charging time, 0-80% at a household socket (h) 6 (WEU/UK), 13 (USA)
Charging time 0-80% Wallbox (h) 3.5 (WEU), 2.5 (UK/USA)
Price from (euros)* 21,940 25,200 22,600
Re: Smart Fortwo ED - predstavitev
Danes je zena vozila tanovega smarta, jaz pa jutri. Na moje zacudenje zakaj se doma polni le s 4kW oz. 20A enofazno, po malo brskanja najdem tole:
Charging time:
- with 22 kW on-board charger: approx. 45 minutes[5]
- with 4.6 kW on-board charger: approx. 3.5 hours[5]
Ta ima ocitno drugo opcija. Kar švoh, torej ko je baterija prazna si obsojen na ~4h cakanja. A ni imel prejsnji smart standard 22kW polnilec brez doplacila ?
Avto pa izredno lušten notri, sploh v primerjavi s prejsnjim. Za po mestu majka.
vir: https://bit.ly/2EhvF8d
Charging time:
- with 22 kW on-board charger: approx. 45 minutes[5]
- with 4.6 kW on-board charger: approx. 3.5 hours[5]
Ta ima ocitno drugo opcija. Kar švoh, torej ko je baterija prazna si obsojen na ~4h cakanja. A ni imel prejsnji smart standard 22kW polnilec brez doplacila ?
Avto pa izredno lušten notri, sploh v primerjavi s prejsnjim. Za po mestu majka.
vir: https://bit.ly/2EhvF8d
Re: Smart Fortwo ED - predstavitev
Fajn, samo 22.000€ za 100km dosega se mi za 2018 zdi mal velik. Poročaj kakšen doseg sta imela vidva?
Re: Smart Fortwo ED - predstavitev
Ja, Smarti so bili dragi ze pred leti. Drazji kot npr Clio in dobesedno pol manj avta. Pac specifika stane.
Na 87% SoC je kazal 135km range na GOMu. Tako da ob toplejsih temperaturah bi lahko naredil se vec. Danes sem prisel na cilj po 18 prevozenih km in imel SoC 70%. Gretje sem imel konkretno, vozil nekaj po AC okoli 120km/h, po mestu pa z veliko hitrimi starti + nato zavora kjer ni vsega opravil regen. Skratka voznja ni bila eko, avto je s svojimi 80HP in nizko tezo prevec zabaven
Ce stejem se zenino voznjo, skupno narejenih 30km, na koncu je GoM 70%. Mislim da je vzela polnega, ali pa zelo blizu. Sploh ker je po 12km voznje domov prispela s 87% SoC.
Lepo so nadgradili merilnike, zdaj je nekih 10 digitalnih "tablic" z raznoraznimi podatki od grafa porabe, statistike, nastavitev regena itn.
Najbolj vsec mi je bil "radar activated renegerative braking", tega se nisem opazil v nobenem avtu. Ko to vklopis:
- regena po defaultu ni
- ce pritisnes malo zavore, zacne premosorazmerno s pritiskom regenerirati
- ce se zacnes priblizevati avtu pred tabo zacne avto sam znizevati hitrost z regenom
Najboljse iz obeh svetov; jadranje ko je to primerno in regen-braking ko je to potrebno. Se boljse kot to kar imajo dolocni s flapi na volanu nastavljiv regen, ker avto izbere najboljse v vseh primerih.
Na 87% SoC je kazal 135km range na GOMu. Tako da ob toplejsih temperaturah bi lahko naredil se vec. Danes sem prisel na cilj po 18 prevozenih km in imel SoC 70%. Gretje sem imel konkretno, vozil nekaj po AC okoli 120km/h, po mestu pa z veliko hitrimi starti + nato zavora kjer ni vsega opravil regen. Skratka voznja ni bila eko, avto je s svojimi 80HP in nizko tezo prevec zabaven
Ce stejem se zenino voznjo, skupno narejenih 30km, na koncu je GoM 70%. Mislim da je vzela polnega, ali pa zelo blizu. Sploh ker je po 12km voznje domov prispela s 87% SoC.
Lepo so nadgradili merilnike, zdaj je nekih 10 digitalnih "tablic" z raznoraznimi podatki od grafa porabe, statistike, nastavitev regena itn.
Najbolj vsec mi je bil "radar activated renegerative braking", tega se nisem opazil v nobenem avtu. Ko to vklopis:
- regena po defaultu ni
- ce pritisnes malo zavore, zacne premosorazmerno s pritiskom regenerirati
- ce se zacnes priblizevati avtu pred tabo zacne avto sam znizevati hitrost z regenom
Najboljse iz obeh svetov; jadranje ko je to primerno in regen-braking ko je to potrebno. Se boljse kot to kar imajo dolocni s flapi na volanu nastavljiv regen, ker avto izbere najboljse v vseh primerih.
Re: Smart Fortwo ED - predstavitev
Poteka pa z vgrajenim "hitrim" AC polnilcem polnjenje povsem dovolj hitro za tako majhno baterijo. Po podatkih proizvajalca jo od 10 do 80% napolniš v manj kot 40 minutah na 22 kW AC polnilnicah/Wallboxih, po nemških forumih pa sem bral, da baterija brez težav prenese več zaporednih polnjenj z 22 kW ob daljših vožnjah, ne da bi hitrost polnjenja kaj upadla zarad pregretja baterije. Tudi samo polnjenje poteka do okoli 90% napolnjenosti z maksimalno močjo, šele potem nekoliko upade. Najbrž kar ustrezna odločitev proizvajalca, posebej če upoštevamo, da je 22 kW polnilnic v EU neprimerno več kot hitrih DC, povrhu so pri nas še povsod brezplačne.
Re: Smart Fortwo ED - predstavitev
To se mi zdi popolnoma neuporabno. Doma ne rabim da se mi napolni v 40min, je dovolj čez noč. Na relaciji po AC pa mi je postanek 40min preveč.
Torej naj naredijo 20min z 50kW pa roka
Torej naj naredijo 20min z 50kW pa roka
Re: Smart Fortwo ED - predstavitev
Avto je primarno mišljen za vožnjo po mestu in okolici, kjer je pa veliko več 22 kW AC polnilnic kot hitrih DC oz. jih je povsod mnogo več. Poleg tega pri tako majhni bateriji itak tudi na DC ne bi polnil z več kot kakšnih 35-40 kW do največ 80% ali še manj pa baterija bi se ob tem še bolj segrela. Raje polnim pol ure zastonj na AC povsod kot za plačilo 20 minut preko DC na zelo omejenih lokacijah.
Re: Smart Fortwo ED - predstavitev
Načrti Smarta v prihodnje
Smart #1 bo mali SUV, z večjim dometom kot dosedanji modeli in 800V polnjenjem. 60 kWh baterija naj bi imela po WLTP doseg preko 400 km, od 5 - 80% pa se bo na hitri polnilnici napolnil v 30 minutah. Izdelovali ga boo na kitajskem, v Evropo pa naj bi prišel jeseni letos.
https://www.carwow.co.uk/smart/news/532 ... -date#gref
Smart #1 bo mali SUV, z večjim dometom kot dosedanji modeli in 800V polnjenjem. 60 kWh baterija naj bi imela po WLTP doseg preko 400 km, od 5 - 80% pa se bo na hitri polnilnici napolnil v 30 minutah. Izdelovali ga boo na kitajskem, v Evropo pa naj bi prišel jeseni letos.
https://www.carwow.co.uk/smart/news/532 ... -date#gref
Re: Smart Fortwo ED - predstavitev
Lahko tudi, da ga še ne bo. Nekateri znajo obljubljati potem pa kar traja ....
-
- Similar Topics
- Odgovori
- Ogledi
- Zadnji prispevek