Zanimivo, takšen način potovanja. Tudi sam ga kdaj koristim. Poraja se mi vprašanje, kako pa bi bilo, če bi avto pustiil na brniku 14 -21 dni. Ima kdo kakšne izkušnje, kako je z baterijo, če avto dolgo stoji, baterija pa ni bila na 100%. Kakšne so izgube, kako dolgo bi lahko zdržala baterija ki ima samo 50 % ali manj?matija napisal/-a:Velik del voznikov ne gre le 1x letno na relacijo.
Sicer pa velikokrat gremo na morje z letalom, zadnjih 10 dopustov sem sel no, do brnika pa 20km. .
Koliko in kje smo pripravljeni plačati za polnjenje?
- MIRANRR
- EV ambasador
- Prispevkov: 1138
- Kraj: MB okolica
- Avto: Nissan je preživel 5. svečko, ter opravil 189 kkor
-
10461422
Re: Koliko in kje smo pripravljeni plačati za polnjenje?
Vedno za:
VESNO zeleno stranko!
VESNO zeleno stranko!
Re: Koliko in kje smo pripravljeni plačati za polnjenje?
Na zoe se po štirinajstih dneh čakanja SOC ni spremenil nič.
Re: Koliko in kje smo pripravljeni plačati za polnjenje?
Najbrž na naših avtih ne, na tem se je pa poznalo velikooo...
https://www.youtube.com/watch?v=iAaRXgmAOIc
https://www.youtube.com/watch?v=iAaRXgmAOIc
Re: Koliko in kje smo pripravljeni plačati za polnjenje?
Obratovalne ure
V različnih temah se pojavljajo debate o nepravičnem zaračunavanju polnjenja.
Eden od možnih in morda celo pravičnih sistemov obračunavanja bi lahko bil sistem obratovalnih ur. Tako se obračunava elektrika industrijskim odjemalcem. Tu gre za odvisnost prevzeta energija na čas. Tudi pri e-polnjenju bi lahko šlo za odvisnost pretočena energija na čas.
Primer:
50 kW polnilnica na 60 min pretoči 50 kWh energije v idealnih razmerah seveda.
Limit se določi regulativno, npr. 50% , pomeni najmanj 25 kWh v 60. minutah, oziroma 0.416 kWh na minuto. Ko vsota prevzete energije pade pod 50% se začne posebej štetje premalo pretočenih kWh in na koncu tudi zaračunavanje teh.
Enako za vse ostale moči polnilnic.
Limit določi stroka, uzakoni pa regulator.
Ceno pretočene energije določi ponudnik, znižuje pa jo konkurenca.
Ceno premalo pretočene energije pa določi regulator.
Če so našim uradnikom, tako evropskim kot domačim, polna usta zelene mobilnosti resnična, lahko regulativo uzakonijo. Brenčala v e-avte so uvedli presenetljivo hitro.
Lp
V različnih temah se pojavljajo debate o nepravičnem zaračunavanju polnjenja.
Eden od možnih in morda celo pravičnih sistemov obračunavanja bi lahko bil sistem obratovalnih ur. Tako se obračunava elektrika industrijskim odjemalcem. Tu gre za odvisnost prevzeta energija na čas. Tudi pri e-polnjenju bi lahko šlo za odvisnost pretočena energija na čas.
Primer:
50 kW polnilnica na 60 min pretoči 50 kWh energije v idealnih razmerah seveda.
Limit se določi regulativno, npr. 50% , pomeni najmanj 25 kWh v 60. minutah, oziroma 0.416 kWh na minuto. Ko vsota prevzete energije pade pod 50% se začne posebej štetje premalo pretočenih kWh in na koncu tudi zaračunavanje teh.
Enako za vse ostale moči polnilnic.
Limit določi stroka, uzakoni pa regulator.
Ceno pretočene energije določi ponudnik, znižuje pa jo konkurenca.
Ceno premalo pretočene energije pa določi regulator.
Če so našim uradnikom, tako evropskim kot domačim, polna usta zelene mobilnosti resnična, lahko regulativo uzakonijo. Brenčala v e-avte so uvedli presenetljivo hitro.
Lp
Re: Koliko in kje smo pripravljeni plačati za polnjenje?
Edini "upravičen" način bi bil obračun odvzete energije, kot je to pri fosilnih gorivih. Torej koliko kWh natankaš, toliko plačaš.
Problem je, ker imamo zdaj pravo zmedo kar se tiče priklopom in polninih moči in ker lahko prihaja do tega, da bi nekdo z 3.6kW priklopom polnil par ur, in povzročal zasedenost polnilnice.
Torej se mora nujno iti v standardizacijo priklopov EV vozil. Vsi obvezno DC, vsaj 100kW, etc. Potem pa ne problem obračunah dejansko natankane energije.
Problem je, ker imamo zdaj pravo zmedo kar se tiče priklopom in polninih moči in ker lahko prihaja do tega, da bi nekdo z 3.6kW priklopom polnil par ur, in povzročal zasedenost polnilnice.
Torej se mora nujno iti v standardizacijo priklopov EV vozil. Vsi obvezno DC, vsaj 100kW, etc. Potem pa ne problem obračunah dejansko natankane energije.
Re: Koliko in kje smo pripravljeni plačati za polnjenje?
darjan, pozabljaš da tudi avto s 100kW polnilcem polni samo s 3kW....
Re: Koliko in kje smo pripravljeni plačati za polnjenje?
To je problematika izkoriščanja polnilnih mest za brezplačni parking.
Jaz sem bolj imel v mislih polnilnice ob AC, tam nikomur ni v interesu da je dlje časa priklopljen, kot mora biti. edino če bodo deca in žena šla na WC
Jaz sem bolj imel v mislih polnilnice ob AC, tam nikomur ni v interesu da je dlje časa priklopljen, kot mora biti. edino če bodo deca in žena šla na WC
-
- EV ambasador
- Prispevkov: 2315
- Kraj: Cerklje na Gorenjskem
- Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
-
16922218
Re: Koliko in kje smo pripravljeni plačati za polnjenje?
Ideja ni slaba, vendar ima tudi pomanjkljivosti tako kot vsi dosedanji predlogi.Stef napisal/-a:Eden od možnih in morda celo pravičnih sistemov obračunavanja bi lahko bil sistem obratovalnih ur.
Kot je bilo že omenjeno v debati je seveda najbolj pošten način obračunavanja obračun glede na porabljeno energijo. Zamislite si, da bi kupcem v trgovini (na blagajni) obračunali minimalen znesek, ki bi bil odvisen od časa, ki ga je kupec porabil za nakup. Kaj pa obračunavanje časa ki si ga porabil pri tankanju bencina? Popoln nesmisel, kaj ne? Prav to pa se dogaja na področju EV vozil.
Prepričan sem tudi, da se bodo avtomobili razlikovali glede na polnilne moči in da tu ne moremo pričakovati standardov. Standardi so sicer lahko na polnilni strani, težko pa jih bomo uveljavili na odjemni strani (izjemna razlika med vozili - kapacitete, moči, itd.).
Vprašanje se seveda postavlja zakaj vsi ponudniki obračunavajo na čas in ne na porabljeno/pretočeno energijo? Po moje večinoma zaradi profita, nekaj malega pa zato, da sprostijo polnilnico za naslednje vozilo (kar pa je posredno tudi profit, če smo bolj natančni). Zakaj tako menim? Cena na minuto je nastavljena tako, da imajo ponudniki minimalen (ali ne tako minimalen) profit tudi pri vozilih ki se najhitreje polnijo. V povprečju pa je profit veliko višji, še posebej če upoštevamo, da se hitrost polnjenja zmanjša pri bolj napolnjenem akumulatorju. Za ponudnika je odlična stran obračunavanja časa to, da lahko vedno pokaže kako je njegova pounudba ugodna. Vedno namreč lahko poišče vozilo z veliko močjo polnjenja (in z izpraznjenim akumulatorjem), kjer bo dokazal, da je cena polnjenja relativno nizka. Če k temu še prištejemo visoke stroške polnjenja "v gostovanju" (ali je pomembno če polnemo EV slovenskega ali nemškega lastnika?!?) so lahko profiti res visoki. Tako se mi poraja vzporednica z mobilnimi operaterji, katere so nekako spravili v red šele z direktivami, ki jih je sprejel EU parlament. Čakati, da bo "trg uredil razmere" je smešno. Trg ne bo uredil razmer, še posebej če je samo nekaj večjih igralcev na trgu. Vsem ponudnikom ustreza trenutno stanje.
Edini način ureditve razmer je ta, da EU parlament določi, da je cena polnjenja lahko vezana zgolj na pretočeno energijo in ne na čas. Čas je sicer lahko omejen (in je lahko prilagodljiv - morda krajši, če drugo vozilo čaka v vrsti), cena pa odvisna samo od pretočene moči. Seveda "gostovanja" sploh ne bi smelo biti, vsaj ne v EU. Vsi državljani EU bi morali biti glede tega enakopravni.
Kot vmesno rešitev bi lahko imeli obračunavanje pretočene energije (glavna postavka) ter obračunavanje na čas (manjši del skupnega računa) ali pa dodaten obračun na čas šele po nekem v naprej določenem času, ki bi pripadal vozilu oziroma ki bi se začel šteti takrat, ko bi bila kapaciteta baterije nad npr. 85%. Kot pa sem že prej omenil, v bodočnosti bi morala biti cena vezana zgolj na pretočeno energijo.
Re: Koliko in kje smo pripravljeni plačati za polnjenje?
Brez časovnega obračuna bodo posamezniki parkirali na polnilnih mestih. Žal je čas viteštva in entuziazma EV voznikov že zdavnaj minil.
Zanimivo, da na klasični bencinski črpalki, velika večina voznikov natoči, plača, prestavi vozilo in gre šele nato na wc in kavo. Kako to, da tam nikomur ne pade na misel, da bi natankal in nato še pol ure parkiral ob črpalki!
Zanimivo, da na klasični bencinski črpalki, velika večina voznikov natoči, plača, prestavi vozilo in gre šele nato na wc in kavo. Kako to, da tam nikomur ne pade na misel, da bi natankal in nato še pol ure parkiral ob črpalki!
-
- EV ambasador
- Prispevkov: 2315
- Kraj: Cerklje na Gorenjskem
- Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
-
16922218
Re: Koliko in kje smo pripravljeni plačati za polnjenje?
Mislim da ne. Na plačljivo črpalko (ki so praviloma na BS) prihajaš napolniti avto in ne parkirati.BoBa napisal/-a:Brez časovnega obračuna bodo posamezniki parkirali na polnilnih mestih. Žal je čas viteštva in entuziazma EV voznikov že zdavnaj minil.
Po drugi strani ali res večina misli, da se problema ne da drugače rešiti?
Enostavna programska rešitev bi bila avtomatsko odklepanje polnilne ročke ob končanju polnjenja. Druga možnost je obračunavanje časa po preteku nekaj minut po končanem polnjenju. Tretja možnost je pridobivanje kazenskih točk. Četrta možnost je (začasna) prepoved polnjenja na (nekaterih?) javnih polnilnicah za vozila, ki so večkrat kršila pravila. Peta možnost je pajek ali "listek redarstva". In tako naprej. Ne vem zakaj tako komplicirate. Vedno so možnosti, samo zmeniti se je potrebno.
Re: Koliko in kje smo pripravljeni plačati za polnjenje?
Problem je v tem, da se ni mogoče zmeniti, dokler nimaš zadeve usklajene oz standardizirane.
Kako bo redar vedel, če se avto polni ali ne? imajo vsi jasne signalne lučke? četudi ti postaja avtomatsko odklopi ročko, kdo jo bo potem lahko iz tvojega avta izštekal, posebno usposobljena oseba? etc. dokler je 10 različnih EVjev in vsak ima svoj način polnjenja bo zmeda.
Kako bo redar vedel, če se avto polni ali ne? imajo vsi jasne signalne lučke? četudi ti postaja avtomatsko odklopi ročko, kdo jo bo potem lahko iz tvojega avta izštekal, posebno usposobljena oseba? etc. dokler je 10 različnih EVjev in vsak ima svoj način polnjenja bo zmeda.
-
- EV ambasador
- Prispevkov: 2315
- Kraj: Cerklje na Gorenjskem
- Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
-
16922218
Re: Koliko in kje smo pripravljeni plačati za polnjenje?
Sem prepričan, da se bo "standardiziralo" oziroma da bo prišlo do ustreznih rešitev glede prekomernega parkiranja. Praj ali slej. Tu ni lobijev v ozadju. Večja težava je sprožiti ustrezne akcije potrošniških in drugih organizacij, da se uredi pošteno plačevanje energije glede na porabo in to na EU nivoju. Tukaj pričakujem velik odpor s strani ponudnikov.
-
- EV ambasador
- Prispevkov: 2315
- Kraj: Cerklje na Gorenjskem
- Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
-
16922218
Re: Koliko in kje smo pripravljeni plačati za polnjenje?
Lahko bi v bodočnosti dobil kazenske točke, če pride do tega, da postaja odklopi ročko, lastnik pa jo ni odklopil pravočasno. Dodatne kazenske točke, če nekdo drug že čaka na polnjenje. Lahko pa kaj drugega, kar bo za lastnika EV neugodno. Glede zakonodaje je vse stvar dogovora. Nekaj se bo že našlo.darjan napisal/-a:četudi ti postaja avtomatsko odklopi ročko, kdo jo bo potem lahko iz tvojega avta izštekal, posebno usposobljena oseba?
Re: Koliko in kje smo pripravljeni plačati za polnjenje?
ok, to je ukrep ki se lahko uporablja tam, kjer se uporabnik identificira pred priklopom, marsikje se ne rabi
-
- EV ambasador
- Prispevkov: 2315
- Kraj: Cerklje na Gorenjskem
- Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
-
16922218
Re: Koliko in kje smo pripravljeni plačati za polnjenje?
Da osvežim spomin: govorimo o plačevanju časa namesto energije. Govorili smo tudi o lastnikih EV, ki bi na plačljivih mestih kar puščali vozila, če bi obračunavali dejansko energijo. Torej: vsak se identificira. Tako ali drugače.darjan napisal/-a:ok, to je ukrep ki se lahko uporablja tam, kjer se uporabnik identificira pred priklopom, marsikje se ne rabi
Glede zastonj mest pa ne bi izgubljal bresed. V naslednjih 10 ali več letih bo brezplačnih javnih verjetno manj kot danes. Če pa bodo obstajale, pa bo tehnologija poskrbela, da boš identificiran (tako ali drugače). Ko bo število EV dovolj visoko bo morda celo omejena količina "zastonj elektrike".
Re: Ioniq by Dejan (@DGJ)
Primer obračunavanja plačljivega polnjenja v Avstriji - http://www.e-charging.info/show_content ... 9&ets_id=9
Soul EV believer
Re: Koliko in kje smo pripravljeni plačati za polnjenje?
Tole kot je v LJ omejitev 3 ure ni OK, sem že polnil pa brez ure, ker sem pozabil, kaj za tiste ki 4 ure polnijo.
Ena rešitev je 3 ure zastonj ali samo energija, nad 3 ure plačaš na uro.
Nekako mora bit razlika ali nekdo polni 3 ure ali 8 ur, ne moreš samo energijo plačat.
Sem zagovornik plačevanja časa in energije npr.
10cent/kWh + 1cent/min
Ena rešitev je 3 ure zastonj ali samo energija, nad 3 ure plačaš na uro.
Nekako mora bit razlika ali nekdo polni 3 ure ali 8 ur, ne moreš samo energijo plačat.
Sem zagovornik plačevanja časa in energije npr.
10cent/kWh + 1cent/min
Re: Ioniq by Dejan (@DGJ)
Super locevanje cen. Pred zacetkom polnjenja se verjetno izbere zeleno moc/ceno?
To je ta operater ki omogoca kar z debetno/kreditno, brez RFID ?
To je ta operater ki omogoca kar z debetno/kreditno, brez RFID ?
Re: Ioniq by Dejan (@DGJ)
Pri njih sem se pozanimal pred našim odhodom v Avstrijo. DC polnjenje je enotna tarifa 15 EUR do 30 min.
Tudi KELAG-ov DC v Flattachu katerega smo potem izbrali ima zelo enostavno urejeno polnjenje... no če le deluje
Skeniraš QR kodo in na spletni strani, ki se odpre izbereš koliko časa boš polnil (tarife so na 5 min) in plačaš s kartico ali paypal.
Kot sem rekel, če jim spletna stran deluje je zelo hitro in enostavno.
Tudi KELAG-ov DC v Flattachu katerega smo potem izbrali ima zelo enostavno urejeno polnjenje... no če le deluje
Skeniraš QR kodo in na spletni strani, ki se odpre izbereš koliko časa boš polnil (tarife so na 5 min) in plačaš s kartico ali paypal.
Kot sem rekel, če jim spletna stran deluje je zelo hitro in enostavno.
Re: Koliko in kje smo pripravljeni plačati za polnjenje?
3 ure seveda mislim za zastonj javne. Pri nečem, kar je zastonj, mora biti najmanj kompliciranja. Pač naj bo podobno, kot je pri parkiriščih, kjer se lahko tudi v modri coni parkira zastonj - s parkirno uro. Le da je tam pač omejitev 1h, pri polnilnicah pa naj bo 3h. Ker so pač švohne in da folk vsaj malo napolni avto.
Torej prideš do brezplačne, vržeš na armaturo uro, parkiraš in sam poskrbiš da v roku 3h odpelješ, če ne, pač možna kazen. Brez nekih RFID, kazenskih točk, etc. Če ne polniš, pa nimaš kaj tam delat.
Ampak kot je rekel crunchy, tudi jaz pričakujem, da bo v prihodnosti zelo malo takšnih, javnih, brezplačnih. Bolj vidim razvoj v smeri polnilnic na parkirnih mestih, predvsem v garažnih hišah, trgovskih centrih, etc.
Moramo upoštevati dejstvo, da večino časa osebni avtomobili stojijo na mestu, ali doma v garaži, ali na parkirišču "v službi". To so vse idealne priložnost, da se ga polni, pa magari na 1k. 16h polnjenja na 1kw prinese ogromno kilometrov. Pa tudi na 500w bi lahko polnili, pa bi večina ljudi prišlo komot od doma v službo. En 50kW priklop na električno omrežje pa zadosti potrebam za 100 takšnih parkirišč, ne pa samo enega, ki napolni en avto v pol ure
Lepo zoki postavi super duper parkirno hišo na barju, z mnogo šuko vtičnicami in brezplačni prevoz do želene destinacije v centru mesta, redno linijo, za mesečni najem cca 30€, pa se reši marsikateri problem.
Ob AC tranzitnih potek pa se naj poskrbi za super duper hitre polnilnice za popotnike/turiste/ipd. in obračuna kak bo pač trg prebavil ali pa država regulirala, kot pri bencinu
Torej prideš do brezplačne, vržeš na armaturo uro, parkiraš in sam poskrbiš da v roku 3h odpelješ, če ne, pač možna kazen. Brez nekih RFID, kazenskih točk, etc. Če ne polniš, pa nimaš kaj tam delat.
Ampak kot je rekel crunchy, tudi jaz pričakujem, da bo v prihodnosti zelo malo takšnih, javnih, brezplačnih. Bolj vidim razvoj v smeri polnilnic na parkirnih mestih, predvsem v garažnih hišah, trgovskih centrih, etc.
Moramo upoštevati dejstvo, da večino časa osebni avtomobili stojijo na mestu, ali doma v garaži, ali na parkirišču "v službi". To so vse idealne priložnost, da se ga polni, pa magari na 1k. 16h polnjenja na 1kw prinese ogromno kilometrov. Pa tudi na 500w bi lahko polnili, pa bi večina ljudi prišlo komot od doma v službo. En 50kW priklop na električno omrežje pa zadosti potrebam za 100 takšnih parkirišč, ne pa samo enega, ki napolni en avto v pol ure
Lepo zoki postavi super duper parkirno hišo na barju, z mnogo šuko vtičnicami in brezplačni prevoz do želene destinacije v centru mesta, redno linijo, za mesečni najem cca 30€, pa se reši marsikateri problem.
Ob AC tranzitnih potek pa se naj poskrbi za super duper hitre polnilnice za popotnike/turiste/ipd. in obračuna kak bo pač trg prebavil ali pa država regulirala, kot pri bencinu
-
- Similar Topics
- Odgovori
- Ogledi
- Zadnji prispevek