Razpis Natura 2000 in nekompatibilne polnilne postaje

Polnjenje v divjini je lahko posebna dogodivščina :)
mitjap
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 283
Avto: C-Zero
174
148

Razpis Natura 2000 in nekompatibilne polnilne postaje

OdgovorNapisal/-a mitjap » 28 Jul 2017, 00:56

Zdravo.

Pred dnevi sem že pisal v drugi temi da so v Kopru menjali polnilne postaje (sofinancirane preko razpisa Natura 2000) in da nove (etrelove) niso kompatibilne z C-Zero in ostalimi.

Na Ekolad sem se obrnil z vprašanjem ali lahko oni kaj naredijo glede tega in kako je z neupoštevanjem pogojev razpisa. Se mi zdi da je važno da opozarjamo pristojne na nepravilnosti.

Mitja je napisal/-a:Pozdravljeni,

v Kopru so bile nedavno nameščene nove električne polnilne postaje (PP) - (vem za PP pri tržnici in potniškem terminalu). Te so zamenjale prej delujoče PP. Trenutne PP proizvaja podjetje Etrel, ki pa nima posluha glede nekompatibilnosti njihovih postaj z vozili Citroen C-Zero/Peugeot ion/Mitsubishi i-MiEV ter Kia Soul EV (sicer polni vendar z minimalno močjo). Drugi proizvajalci PP teh težav s kompatibilnostjo namreč nimajo. Situacija z nekompatibilnostjo niti nebi bila tako problematična, če bi bila možnost polnjenja tudi preko šuko vtičnice in ne le preko Type2. Glede na razpis naj bi bile vse polnilne postaje opremljene z vsaj 1x šuko vtičnico. Poleg vsega pa te PP tudi zaklepajo kabel na postajo med polnjenjem.

Ali je občina dolžna zagotoviti da so PP, ki jih zgradijo s sredstvi razpisa Ekosklada (44SUB-EVPOL16) kompatibilna z vozili, ki so na trgu?
Ali lahko uporabniki pričakujemo, da se te nepravilnosti odpravijo?


Ekosklad je napisal/-a:Spoštovani,

javni poziv 44SUB-EVPOL17 določa, da bodo nepovratne finančne spodbude lahko dodeljene samo za polnilne postaje, za katere so izpolnjeni vsi spodaj navedeni tehnični pogoji:
- vodoodporno (IP53), antivandalsko ohišje;
- AC polnilna postaja z vsaj 1 x 7-polno vtičnico (IEC 62196, Type2, Mode 3) in vsaj eno šuko vtičnico s skupno močjo do 22kW in/ali DC kombinirana polnilna postaja CCS + ChaDemo s skupno močjo do 22kW;
- polnilna postaja naj ne zaklepa vtikača kabla v postaji med polnjenjem;
- ročni, uporabniku dosegljivi »reset« (ponastavitev) polnilne postaje v primeru izpada;
- delovanje po principu priključi in polni brez identifikacije;
- možnost kasnejše nadgradnje postaje s števcem porabe ter sistemom za plačevanje s plačilnimi karticami, telefonskim plačevanjem ali drugim ustreznim načinom plačila polnjenja.

Dopuščeno je, da je šuko priključek AC postaje zagotovljen preko adapterja, ki pa mora biti vedno dostopen uporabnikom. Priporočljivo je, da je adapter tipa Type2/3xšuko. S tem zagotovimo možnost hkratnega polnjenja treh vozil iz ene Type2 vtičnice. Prav tako tehničnim pogojem javnega poziva zadosti polnilno mesto, ki zagotavlja zaklepanje kabla s samodejno sprostitvijo zaklepa ob izpadu napajanja (kar pomeni, da lahko uporabnik sam sname svoj kabel). Pogojno so dovoljene tudi AC polnilne postaje z zaklepanjem kabla v vtičnici le-te, če dobavitelj ali upravljavec omogoča odklepanje kabla na daljavo takoj, ko ga uporabnik o zaklenjenem kablu obvesti.

Občine so dolžne zagotoviti, da so sofinancirane polnilne postaje skladne s pogoji javnega poziva. Eko sklad bo lahko skladnost s pogoji preveril šele po izplačilu spodbude, torej zatem, ko bo izvedena naložba dokončana in v uporabi. V primeru neskladnosti s pogoji javnega poziva Eko sklad lahko zahteva vračilo nepovratne finančne spodbude. Ker Eko sklad do tega trenutka še ni prejel dokumentacije za izplačilo dodeljene nepovratne finančne spodbude za polnilne postaje s strani Mestne občine Koper, konkretne situacije zaenkrat še ne moremo preveriti na terenu, vendar bomo zadevo spremljali. Možno je sicer tudi, da bo občina do roka za zaključek naložbe oz. do izplačila spodbude še nadgradila polnilnico s šuko adapterjem in ustrezno ureditvijo zaklepanja/odklepanja kabla, ali da gre za polnilno postajo, ki ni sofinancirana s strani Eko sklada, bodisi da so se odločili, da zanjo ne bodo uveljavljali izplačila spodbude.

Lep pozdrav,


Link do javnega poziva 44SUB-EVPOL16
Uporabniški avatar
Damijan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 950
Kraj: West Gorenjska
Avto: Kia Soul EV, Toyota RAV4 HybridAWD, Nissan X-Trail
692
931

Re: Razpis Natura 2000 in nekompatibilne polnilne postaje

OdgovorNapisal/-a Damijan » 28 Jul 2017, 02:20

O težavah z etrelovimi pp (G6 - Etrel :: Articles) lahko povem, da se mi je že večkrat zgodilo, da se Kia Soul EV ni začela polniti na največji moči (6,6kW), ampak je bila moč polnjenja samo na ca. 1/4 in seveda 4x daljši predviden čas polnjenja. :nope:

"Pomaga", če prekinemo polnjenje in vključimo najprej Type2 kabel v polnilno postajo, šele nato Type1 v vozilo.
Prav tako je potrebno na strani vozila potisniti vtikač "do konca"!

Moje izkušnje so ravno obratne od navodil, ki mi jih je iz Etrela poslal njihov tehnični direktor g. Borut Mehle:
"Kia je malo specifična in se ne drži stndarda, deluje pa podobno kot stari avtomobili (Citroen in Mitchibushi). Poizkusite takole: najprej se prijavite in po uspešni prijavi cključite kabel najprej v vozilo in nato v vtičnico na postajo. Takrat bi moral biti tok polnjenja večji.
Če to no res, potem se oglasite enkrat pri nas v Ljubljani, da zadevo preizkusimo."


In še zanimivost - pri popolnoma novi polnilni postaji v Kr. Gori se šele po zaključku polnjenja prikaže pravilna količina kWh, med polnjenjem pa ta vrednost stoji... :roll:
Priponke
web-corp1-slika1-G5-nova.png
Soul EV believer ;)
Uporabniški avatar
Matej
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 604
Kraj: Zavrh pri Atransu
Avto: Ioniq + fosilc dci
458
240

Re: Razpis Natura 2000 in nekompatibilne polnilne postaje

OdgovorNapisal/-a Matej » 28 Jul 2017, 07:13

Včeraj sem na taki postaji v Celju polnil in je ob začetku polnjenja postaja napisala 2.1 kWh....
mitjap
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 283
Avto: C-Zero
174
148

Re: Razpis Natura 2000 in nekompatibilne polnilne postaje

OdgovorNapisal/-a mitjap » 28 Jul 2017, 08:21

Pri odgovoru mi je zanimiv predvsem del da če postaja nima schuko, da mora imeti potem nekje blizu adapter. Kako bi to zgledalo se mi pa tudi malo ne sanja. Bo adapter priklenjen na postajo? Bo na voljo le znotraj uradnih ur na občini?

@Damijan
Kia se vsaj polni, C-Zero se samo bukavo gleda s PP. Sem probal vse možne načine pa se ne razumeta.

Če bo ta adapter potem je za nas s 3.7kW dosti vseeno s čim polnimo. Za Kio to še vedno pomeni samo pol moči :/
Uporabniški avatar
Damijan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 950
Kraj: West Gorenjska
Avto: Kia Soul EV, Toyota RAV4 HybridAWD, Nissan X-Trail
692
931

Re: Razpis Natura 2000 in nekompatibilne polnilne postaje

OdgovorNapisal/-a Damijan » 28 Jul 2017, 08:27

Sicer je offtopic, ampak postaja je ista;
tak Type2-Schuko adapter imajo npr. v Velenju TIC Vila Bianca
( Zavod za turizem --ale--ke doline - Velenje Slovenija )

Mercator Velenje - Velenje- Velenje - Electric Car Charging Station - PlugShare
Priponke
MercatorVelenje.jpg
Soul EV believer ;)
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1290
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh
659
319

Re: Razpis Natura 2000 in nekompatibilne polnilne postaje

OdgovorNapisal/-a pirpy » 28 Jul 2017, 08:50

Prav v tej postaji v velenju pod merkatorjem mi je ostal zaklenjen adapter type2 na 3x šuko narejen po splošno znani shemi in sem moral fizično prekiniti 2.7k upor, da se je adapter odklenil
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1541
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
1059
1965

Re: Razpis Natura 2000 in nekompatibilne polnilne postaje

OdgovorNapisal/-a matija » 28 Jul 2017, 09:51

Teh in podobnih odgovorov sem od ETRELa imel ze precej "Kia je malo specifična in se ne drži stndarda", jaz sicer za trojcek I-Miev/C-Zero/Ion.

Vedno ko sem odgovoril, da se ti avtomobili polnijo po celem svetu brez problema ter da so bili razviti verjetno preden je ta standard obstajal — so odgovorili ali enako glede standarda, ali pa da je potrebno na polnilnici le vklopit t.i. "short mode". Resitev torej imajo, a ga iz nekega razloga (morda tehnicni, morda poslovni) ne zelijo defaultat na novopostavljenih enotah. Lani pa naj bi razvili tudi mode, ki pokriva delovanje obeh nacinov (long & short). A ocitno ga ali niso, ali pa ga ne uporabljajo.

Spodaj je slika, ki sem jo v raznih debatah posiljal ze na: petrol, elektro celje, elektro ljubljana, domzale, DEM, ...

Vse kar morajo narediti je odpreti spletno administracijo polnilnice, odpreti tab nastavitev, ter izbrati spodnjo opcijo. Done. Vecinoma pa s polnilnicami opeaterji ne upravljajo, zato morajo izdati delovni nalog za "poseg" etrel-u, kar ni brezplacno. Pa smo tam. Polnilnica v P+R Domzale recimo po nekaj letih tega nima urejenega, in verjetno tudi nikoli ne bo.

 
Priponke
Etrel_short-mode.jpg
pirpy

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na