EV bonton
EV bonton
Sicer sem želel tole napisati kar pri stanju novih javnih polnilnic...
Najprej bi moralo biti vsem jasno, da zeleno pobarvana površina, namenjena EV vozilom ni parkirno mesto ampak mesto, namenjeno polnjenju. Brezplačno parkiranje EV vozil npr. na modri coni je druga zadeva, pri nas bi morali urediti neke EV nalepke, ki bi jih redarska služba "razumela" - primer: http://www.cemobil.eu/index.php?id=49&news_id=35 potem ko bi mesta sprejela odloke o nekajurnem parkiranju...
Zagotovo velja tudi pri polnjenju EV pravilo, da kdor prej pride, prej melje oz. v tem primeru polni vozilo.
Ostali morajo/mo vljudno počakati, da pridemo na vrsto...
Vsi EV imajo naj bi bili enakopravni.
Nekdo s 100% EV, ki nujno potrebuje polnjenje, mu lahko nekdo priključnim hibridom odstopi prednost, vendar to ni pravilo.
Pri uporabi hitrih polnilnic (DC in AC) je stvar malenkost bolj komplicirana, ker se običajno lahko polnita hkrati en DC (CCS ali CHAdeMO) in en AC (Type2 do 43kW).
Če čakata dve vozili na DC, mora nekdo počakati.
Na Efacec postaji v tem primeru gori modra lučka (nakazuje da že poteka DC polnjenje) in zelena lučka (AC priklop je prost).
Se zgodi, da EV pri DC polnjenju pri določeni stopnji napolnjenosti (običajno 84, 85 ali 94%) prekinje polnjenje in postaja obarva zgornji in spodnji del v zeleno.
Če se kot prvo vozilo polni DC CCS ostane vtikač zaklenjen na vozilu, tako da lahko vseeno uporabimo CHAdeMO in pričnemo s hitrim DC polnjenjem (obratno je bolj enostavno, saj vozilo po zaključku polnjenja odklene CHAdeMO).
Vseeno se lahko zgodi, da Efacec priključen CCS detektira kot napako in dokler vtikač ni odklopljen ostali vozniki čakajo na "dobro voljo" lastnika, da pride odklenit vozilo in se odklopit...
Nekateri vozniki EV ne poznajo teh podrobnosti in lahko napačno razumejo, kot da jim je nekdo prekinil polnjenje.
Prav tako bi poznavalci AC in DC razumeli, da lahko (če imajo na vozilu Type2) do 100% polnijo naprej z AC in sprostijo DC...
Upam, da nisem preveč zakompliciral
Najprej bi moralo biti vsem jasno, da zeleno pobarvana površina, namenjena EV vozilom ni parkirno mesto ampak mesto, namenjeno polnjenju. Brezplačno parkiranje EV vozil npr. na modri coni je druga zadeva, pri nas bi morali urediti neke EV nalepke, ki bi jih redarska služba "razumela" - primer: http://www.cemobil.eu/index.php?id=49&news_id=35 potem ko bi mesta sprejela odloke o nekajurnem parkiranju...
Zagotovo velja tudi pri polnjenju EV pravilo, da kdor prej pride, prej melje oz. v tem primeru polni vozilo.
Ostali morajo/mo vljudno počakati, da pridemo na vrsto...
Vsi EV imajo naj bi bili enakopravni.
Nekdo s 100% EV, ki nujno potrebuje polnjenje, mu lahko nekdo priključnim hibridom odstopi prednost, vendar to ni pravilo.
Pri uporabi hitrih polnilnic (DC in AC) je stvar malenkost bolj komplicirana, ker se običajno lahko polnita hkrati en DC (CCS ali CHAdeMO) in en AC (Type2 do 43kW).
Če čakata dve vozili na DC, mora nekdo počakati.
Na Efacec postaji v tem primeru gori modra lučka (nakazuje da že poteka DC polnjenje) in zelena lučka (AC priklop je prost).
Se zgodi, da EV pri DC polnjenju pri določeni stopnji napolnjenosti (običajno 84, 85 ali 94%) prekinje polnjenje in postaja obarva zgornji in spodnji del v zeleno.
Če se kot prvo vozilo polni DC CCS ostane vtikač zaklenjen na vozilu, tako da lahko vseeno uporabimo CHAdeMO in pričnemo s hitrim DC polnjenjem (obratno je bolj enostavno, saj vozilo po zaključku polnjenja odklene CHAdeMO).
Vseeno se lahko zgodi, da Efacec priključen CCS detektira kot napako in dokler vtikač ni odklopljen ostali vozniki čakajo na "dobro voljo" lastnika, da pride odklenit vozilo in se odklopit...
Nekateri vozniki EV ne poznajo teh podrobnosti in lahko napačno razumejo, kot da jim je nekdo prekinil polnjenje.
Prav tako bi poznavalci AC in DC razumeli, da lahko (če imajo na vozilu Type2) do 100% polnijo naprej z AC in sprostijo DC...
Upam, da nisem preveč zakompliciral
Soul EV believer
Re: EV bonton
O tem bo še veliko debate, tako da čisto prav, da si naredil svojo temo.
Se strinjam z napisanim, razen glede parkiranja. Ne more se pričakovat da bom šel iz kina sredi predstave ker je baterija polna in je mesto pobarvano zeleno.
To so parkirna mesta z možnostjo polnjenja, ne polnilna mesta. Polnilna mesta so praktično le na AC.
Se strinjam z napisanim, razen glede parkiranja. Ne more se pričakovat da bom šel iz kina sredi predstave ker je baterija polna in je mesto pobarvano zeleno.
To so parkirna mesta z možnostjo polnjenja, ne polnilna mesta. Polnilna mesta so praktično le na AC.
Re: EV bonton
Pri "počasnem" polnjenju se strinjam, da ni treba zapuščati kina/gledališča...
z napisanim sem imel v mislih bolj konkreten primer: v sredo sem polnil v cityparku (na type2). Ko sem prišel nazaj (vozilo se mi je napolnilo iz 57 na 80%) je bila poleg mene parkirana bela Tesla S P85 z Radovljiško tablico, ki sploh ni bila priklopljena (tudi na šuko vtičnici je 16A/3,6kW).
Lastnica je pač izkoristila zgolj "premium VIP" parkirno mesto :/
z napisanim sem imel v mislih bolj konkreten primer: v sredo sem polnil v cityparku (na type2). Ko sem prišel nazaj (vozilo se mi je napolnilo iz 57 na 80%) je bila poleg mene parkirana bela Tesla S P85 z Radovljiško tablico, ki sploh ni bila priklopljena (tudi na šuko vtičnici je 16A/3,6kW).
Lastnica je pač izkoristila zgolj "premium VIP" parkirno mesto :/
Soul EV believer
Re: EV bonton
Kar se tice polnjenja:
Pred dnevi sem prisel do Mercatorja z 8km dometa, tam je polnil Leaf ki je ob mojem prihodu imel baterije 84%. Sem parkiral zraven ter cakal in sel na hitrejsi opravek v trgovino ter se vrnil cez 10-12min ter preveril SOC, ki je bil 91% in je se vedno polnil. Potem sem sel na drugi opravek in se ponovno vrnil cez 10-12min, se vedno je polnil in imel 97% SOC. Ker res nisem mogel vec cakat in sem ga odklopil, ceprav bi lahko napolnil se 3%. Port na Leafu sem zaprl seveda, ce pride do kaksne plohe ali kaj drugega sigurno ni pametno da je odprto. Potem sem priklopil to mini baterijo od CZera, sel na glavni nakup v Mercator, se vrnil cez 22-23min. Avto je bil ravno poln in sem odpeljal. Leaf pa je bil se vedno tam
Ena ura kolikor sem bil jaz zraven leafa na DCju je malenkost dolgo, ni pa nic kriticnega. Ne ves pa kako bo reagiral lastnik ko se vrne, lahko da bo prva reakcija jeza. Zato bi blo mogoce fino imet sabo vizitko z dvema prijaznima stavkoma in po moznosti kontaktom ...
Kar se pa tice parkiranja (izkoriscanja):
zakonodaje baje se ni. Ko bo, bodo redarji lahko zaceli pisati kazni za nepriklopljene EV. Do takrat se pa da edino le razlozit ljudem da tako ne gre. Razlozis lahko recimo tudi tako da parkiras pred njim ter polnis — ce imas dovolj dolgega
Pred dnevi sem prisel do Mercatorja z 8km dometa, tam je polnil Leaf ki je ob mojem prihodu imel baterije 84%. Sem parkiral zraven ter cakal in sel na hitrejsi opravek v trgovino ter se vrnil cez 10-12min ter preveril SOC, ki je bil 91% in je se vedno polnil. Potem sem sel na drugi opravek in se ponovno vrnil cez 10-12min, se vedno je polnil in imel 97% SOC. Ker res nisem mogel vec cakat in sem ga odklopil, ceprav bi lahko napolnil se 3%. Port na Leafu sem zaprl seveda, ce pride do kaksne plohe ali kaj drugega sigurno ni pametno da je odprto. Potem sem priklopil to mini baterijo od CZera, sel na glavni nakup v Mercator, se vrnil cez 22-23min. Avto je bil ravno poln in sem odpeljal. Leaf pa je bil se vedno tam
Ena ura kolikor sem bil jaz zraven leafa na DCju je malenkost dolgo, ni pa nic kriticnega. Ne ves pa kako bo reagiral lastnik ko se vrne, lahko da bo prva reakcija jeza. Zato bi blo mogoce fino imet sabo vizitko z dvema prijaznima stavkoma in po moznosti kontaktom ...
Kar se pa tice parkiranja (izkoriscanja):
zakonodaje baje se ni. Ko bo, bodo redarji lahko zaceli pisati kazni za nepriklopljene EV. Do takrat se pa da edino le razlozit ljudem da tako ne gre. Razlozis lahko recimo tudi tako da parkiras pred njim ter polnis — ce imas dovolj dolgega
Re: EV bonton
DC polnjenje do 100% zna res trajati, ker se tok znižuje in je na koncu praktično enak, kot če bi polnili na AC (to možnost lahko izkoristijo lastniki BMW i3, VW eUp, eGolf...), po drugi strani pa s tem zasedejo 43kW AC, na kateri bi se lahko hitro napolnil Renault Zoe, Smart ipd.
Težava pri Leafu in Soulu EV (slednji na DC dopušča max. 94%, višje ne gre) je, da je potrebno imeti Type2-Type1 adapter.
CCS pa je drugačna težava, ker ostane zakljenjen.
V interesu Mercatorja je zagotovo, da gremo po nakupih, kavici ipd. in pozdravljam njihovo odločitev za Fast Charger,
še vsakič ko smo bili v Šiški, smo se hvaležno "oddolžili" za podarjeno energijo
Težava pri Leafu in Soulu EV (slednji na DC dopušča max. 94%, višje ne gre) je, da je potrebno imeti Type2-Type1 adapter.
CCS pa je drugačna težava, ker ostane zakljenjen.
V interesu Mercatorja je zagotovo, da gremo po nakupih, kavici ipd. in pozdravljam njihovo odločitev za Fast Charger,
še vsakič ko smo bili v Šiški, smo se hvaležno "oddolžili" za podarjeno energijo
Soul EV believer
Re: EV bonton
Bonton najbolj j..e profesionalce. Tiste, ki prodajajo električna vozila ali so kakorkoli povezani z njimi.
Ene 14 dni nazaj je bil avto avantcarja priklopljen pri mercatorju od vsaj 15. do 21. ure. Danes je bil parkiran avto od HSE brez da bi bil priklopljen. Kako naj potem ostali vedo kako se obnašati, če se profiji obnašajo kot "kmetje".
Ene 14 dni nazaj je bil avto avantcarja priklopljen pri mercatorju od vsaj 15. do 21. ure. Danes je bil parkiran avto od HSE brez da bi bil priklopljen. Kako naj potem ostali vedo kako se obnašati, če se profiji obnašajo kot "kmetje".
Re: EV bonton
Pred Mercatorjem je bil konec avgusta "parkiran" in priklopljen eUp, Avantcarju sem na fb profilu napisal vljudno sporočilo in svojega uporabnika so opozorili, da ni sprejemljivo zasedati hitro polnilnico in dobili pozitiven odgovor, da bo stranka v bodoče bolj pazljiva
Soul EV believer
Re: Trenutno stanje javnih polnilnic
Edit: admin. Tema premaknjena v obstoječo s podobno vsebino.
Kaksen se vam zdi maksimalni cas ki je vljuden da se avto pusti na brezplacni hitri polnilnici? Tako da zaseda prikljucek
Kaksen se vam zdi maksimalni cas ki je vljuden da se avto pusti na brezplacni hitri polnilnici? Tako da zaseda prikljucek
Re: Trenutno stanje javnih polnilnic
Če se polni, neomejeno. Če se ne polni več, 15 minut.Upup napisal/-a:Kaksen se vam zdi maksimalni cas ki je vljuden da se avto pusti na brezplacni hitri polnilnici? Tako da zaseda prikljucek
Pa pozdravljen na forumu.
Re: Trenutno stanje javnih polnilnic
Hvala za vljuden sprejem.
Malo nevljudno se mi zdi da na ccs nekdo polni skoraj 2 uri mrzlo baterijo za njim se pa dela vrsta.
Malo nevljudno se mi zdi da na ccs nekdo polni skoraj 2 uri mrzlo baterijo za njim se pa dela vrsta.
Re: Trenutno stanje javnih polnilnic
Itak da je. Sam tule večina zagovarja neomejeno. Greš v službo in maš cel čas avto priklopljen .... to je zame idiotizem.
Re: Trenutno stanje javnih polnilnic
Upup napisal/-a:Hvala za vljuden sprejem.
Malo nevljudno se mi zdi da na ccs nekdo polni skoraj 2 uri mrzlo baterijo za njim se pa dela vrsta.
Avti so pač različni in mislim da ni prav da se diskriminirajo glede na to kakšen polnilec imajo. Če nekdo pač rabi elektriko da lahko pride domov, mu zato nebi bilo prepovedano (niti nevljudno) ostati na polnilnici pol ure dlje.Goran napisal/-a:Greš v službo in maš cel čas avto priklopljen ....
Mislim pa da ga ni avta ki bi se na CCS polnil več kot uro? Tudi z ledeno baterijo. Problem parkiranja za 8 ur je bolj na AC 22kW.
Re: Trenutno stanje javnih polnilnic
Bmw je bil. Od 8% do 50% je rabil 55 minut. Ga je pa zelel na vsaj 90% napolnit. Sem pol petrolu daroval 3 eur
Re: Trenutno stanje javnih polnilnic
Jaz se pa s tem ne strinjam.CRF napisal/-a:Če se polni, neomejeno. Če se ne polni več, 15 minut.Upup napisal/-a:Kaksen se vam zdi maksimalni cas ki je vljuden da se avto pusti na brezplacni hitri polnilnici? Tako da zaseda prikljucek
Pa pozdravljen na forumu.
Do 80% baterije se na DCjih polni z max. hitrostjo, nad tem se večini avtov hitrost polnenja občutno zmanjša, tudi za petino.
Torej meni se zdi vljudno avto napolnit do nekje 85%, vse ostalo je nevljudno, razen v izjemnih primerih, ko RES rabiš še dodatnih 5 ali 10% baterije.
Vprašanje je bilo kaj se meni zdi VLJUDNO.
Vsekakor se mi pa zdi vljudno, da človek pred Merkatorjem z Zoejom ves nervozen stoji in čaka, da se napolni ia 99 na 100%. Za njim pa štirje EVji. Kolega je bil kar malo nevljuden, ko mu je razložil, da je pa res vseeno ali gre z 99 ali pa z 100% stran.
Re: Trenutno stanje javnih polnilnic
Se strinjam 100%. Sem tudi jaz zadnjič prišel pred Mercator in tam videl belo ZOE, ki je bila na 99%. Ok, ni panike, parkiram drugje, grem not, pridem ven čez pol ure, avto še vedno tam, še vedno na 99%.
Glede na to, da zna balansiranje baterije, to je 99%->100%, trajat tudi nekaj ur, mi je skrajno nevljudno, da ne napišem česa močnejšega, da se avto tako pušča na hitri polnilnici.
Glede na to, da zna balansiranje baterije, to je 99%->100%, trajat tudi nekaj ur, mi je skrajno nevljudno, da ne napišem česa močnejšega, da se avto tako pušča na hitri polnilnici.
Re: Trenutno stanje javnih polnilnic
Vsak avto se lahko na hitri polnilnici polni več kot uro z ledeno baterijo, vendar avto z ledeno baterijo nima kaj na takšni polnilnici delati.CRF napisal/-a:Upup napisal/-a:Hvala za vljuden sprejem.
Malo nevljudno se mi zdi da na ccs nekdo polni skoraj 2 uri mrzlo baterijo za njim se pa dela vrsta.Avti so pač različni in mislim da ni prav da se diskriminirajo glede na to kakšen polnilec imajo. Če nekdo pač rabi elektriko da lahko pride domov, mu zato nebi bilo prepovedano (niti nevljudno) ostati na polnilnici pol ure dlje.Goran napisal/-a:Greš v službo in maš cel čas avto priklopljen ....
Mislim pa da ga ni avta ki bi se na CCS polnil več kot uro? Tudi z ledeno baterijo. Problem parkiranja za 8 ur je bolj na AC 22kW.
Avto se napolni doma ali na počasni polnilnici, ko pa si na poti in preden izprazniš baterijo, da res potrebuješ hitro polnilnico, je pa baterija ogreta. Torej bmw se je mlo uštel, ker je mislil da bo zjutraj na hitri polnilnici na hitro napolnil avto (in tako prihranil kakšen € na domačem elektro računu ) se je zgodilo že marsikomu.
Re: Trenutno stanje javnih polnilnic
Izgleda da sem bil premalo natančen. Nisem pomislil da je vprašanje za konkretno polnilnico, ki je v bistvu edina brezplacna in hitra.
Vsi se strinjamo da so hitre polnilnice hitre z namenom. Torej hitrega polnjenja.
Recimo da bi potem vljudnost zaokrožili na pol ure. Tam nekje večina začne zmanjševati moč.
Pa ravno Mercator naj bi bil dobra lokacija za hitro polnjenje saj večina ne zapravi več ur za shopping.
Vsi se strinjamo da so hitre polnilnice hitre z namenom. Torej hitrega polnjenja.
Recimo da bi potem vljudnost zaokrožili na pol ure. Tam nekje večina začne zmanjševati moč.
Pa ravno Mercator naj bi bil dobra lokacija za hitro polnjenje saj večina ne zapravi več ur za shopping.
Re: Trenutno stanje javnih polnilnic
To je pa zato, ker se ne zaračunava čas priklopa. Ko se bo to zgodilo, bo vsak premaknil svoj EV ASAP.Drejchi napisal/-a:Se strinjam 100%. Sem tudi jaz zadnjič prišel pred Mercator in tam videl belo ZOE, ki je bila na 99%. Ok, ni panike, parkiram drugje, grem not, pridem ven čez pol ure, avto še vedno tam, še vedno na 99%.
Glede na to, da zna balansiranje baterije, to je 99%->100%, trajat tudi nekaj ur, mi je skrajno nevljudno, da ne napišem česa močnejšega, da se avto tako pušča na hitri polnilnici.
Tudi čas priklopa na navadnih polnilnih postajah bi bilo potrebno začeti zaračunavati.
Se je avto že napolnil in je še kar priklopljen? Kar plačuj še naprej, po tarifi, ki bi jo plačal, če bi normalno polnil.
Pa tako ste me imeli v zobeh, ko sem govoril, da je polnjenje potrebno začeti zaračunavati zaradi takih pajacev in zastonjkarjev.
Re: EV bonton
Pri Mercatorju je hitra polnilnica in je đabe. Da je đabe je čisto ok. Da se zaradi nekaterih nevzgojenih uvede plačevanje za vse, je tako, kot bi si zaradi zobobola, populil ven vse zobe. Da bo ziher. Da je ta metoda sicer univerzalno popularna mi je jasno, je pač najlažja.