Način zaračunavanja (z anketo)

Polnjenje v divjini je lahko posebna dogodivščina :)

Kakšen način zaračunavanja na hitrih polnilnicah (moč > 22kW) se vam zdi primernejši?

plačilo na minuto ( 0,3€/min )
15
39%
plačilo po porabljeni energiji ( 0,35€/kWh )
23
61%
 
Skupaj glasov: 38
kd4evr
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 44
Kraj: Št. Vid n/Lj
Avto: VW eGolf
45
45

Re: Način zaračunavanja (z anketo)

OdgovorNapisal/-a kd4evr » 18 Jun 2016, 06:26

Aja, pa diskontno ceno za domačo elektriko v nočni tarifi za imetnike EV.
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3154
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla Model 3 SR+ | BMW 225xe
3410
4558

Re: Način zaračunavanja (z anketo)

OdgovorNapisal/-a matija » 18 Jun 2016, 17:05

Diskontirano ceno nocne elektrike imas posredno ze sedaj. Jaz sem presel na E3 s 01.06.2016, kjer imajo tocno tak paket. Bomo videli sedaj kako bo, cakam prvi racun.

S tem se mi spremeni cena kilovatne ure ponoci iz 8.9 centa na 5.6 centa z vsemi dajatvami in omrezninami, oziroma ce povem z drugimi besedami eno polnjenje prej 1,35€ sedaj 0.85€. Avto pa prevozi ravno nekje 100km. Ko me kdaj vprasajo lastniki ICE vozil koliko stane elektrika za vozit tale avto jim pojasnim da realno nekje kot ce bi njihov bencinar/dizel pil 0,7L/100km.
kd4evr, edi-b
mitjap
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 633
Avto: C-Zero
491
201

Re: Način zaračunavanja (z anketo)

OdgovorNapisal/-a mitjap » 01 Avg 2016, 19:19

žal ne najdem povezave kjer sem nedavno bral da je zaračunavanje glede na porabljeno količino el. energije možno le če si operater električne energije.

edit: našel -> Zaračunavanje elektrike na polnilnih postajah: Elektrika na kapljice? - Avto Magazin

Poleg tega zaračunavanje kilovatne ure preprečuje tudi energetska zakonodaja. Petrolu sicer ne, marsikatero konkurenčno podjetje pa na ta način ne bi moglo delovati. Če namreč podjetje želi prodajati elektriko (torej zaračunavati kilovatne ure), mora biti registrirano kot dobavitelj električne energije – in marsikateri ponudnik to seveda ni (ne le v Sloveniji, podobno je tudi v drugih državah). Dokler se zakonodaja ne bo spremenila, bo torej treba ostati na minutah, če bomo želeli enakopraven trg ponudnikov.
kd4evr
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 44
Kraj: Št. Vid n/Lj
Avto: VW eGolf
45
45

Re: Način zaračunavanja (z anketo)

OdgovorNapisal/-a kd4evr » 01 Avg 2016, 20:10

Poleg tega se je minutno obračunavanje prijelo kot praksa v tujini - kot sprejemljiv približek regulacije za tiste, ki predolgo obvisijo na polnilnicah.

Kaj pa je dostojno tarifiranje glede na kupno moč uporabnikov in kaj je dovolj ugodna cena, ki elektromobilnost spodbuja, namesto da bi jo zavirala ?
methos
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 145
Kraj: MB
Avto: Hyundai Ioniq Electric
117
10

Re: Ionity

OdgovorNapisal/-a methos » 21 Mar 2019, 20:01

Edit: admin, premaknjeni prispevki...

Najbolj posteno bo obracunavanje na Kwh , ne pa nobene minute, ali pa polnjenja.
DGJ
Pier
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 241
Kraj: Okolica Ljubljane
147
2

Re: Ionity

OdgovorNapisal/-a Pier » 21 Mar 2019, 20:26

methos je napisal/-a:Najbolj posteno bo obracunavanje na Kwh , ne pa nobene minute, ali pa polnjenja.


Zakaj? Zakaj bi bilo to najbolj pošteno?
kavka
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 156
77
94

Re: Ionity

OdgovorNapisal/-a kavka » 21 Mar 2019, 20:44

Pier je napisal/-a:
methos je napisal/-a:Najbolj posteno bo obracunavanje na Kwh , ne pa nobene minute, ali pa polnjenja.


Zakaj? Zakaj bi bilo to najbolj pošteno?


Ker tudi bencin/dizel plačaš na količino. Pa lahko točiš 5 minut ali pa 10, odvisno ali točiš sam ali še sosed na drugi strani.
desiro, DGJ
Pier
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 241
Kraj: Okolica Ljubljane
147
2

Re: Ionity

OdgovorNapisal/-a Pier » 21 Mar 2019, 21:59

kavka je napisal/-a:
Pier je napisal/-a:
methos je napisal/-a:Najbolj posteno bo obracunavanje na Kwh , ne pa nobene minute, ali pa polnjenja.


Zakaj? Zakaj bi bilo to najbolj pošteno?


Ker tudi bencin/dizel plačaš na količino. Pa lahko točiš 5 minut ali pa 10, odvisno ali točiš sam ali še sosed na drugi strani.


Polnjenje baterije, ta trenutek ne more biti primerljivo s polnjenjem bencina, zato se mi zdi, da je prav, da veljajo drugačna pravila. Po 80% napolnjenosti baterije ali celo še nekaj prej, polnilna moč krepko pade in boš za tisto, kar si čakal do 80%, potem čakal še 1x toliko za 20%. In nekdo, ki rabi polnilnico, zato da si bo napolnil za vsaj nekaj 10%, da pride do doma, bo moral enostavno čakati več kot pol ure, ker se bo nekdo odločil, da je fajn, da se mu avto napolni iz 85% na 100%. V bistvu ga pa za teh 15% lahko priključiš tudi doma na vtičnico in imaš celo noč priklopljenega, ker nobeden ne bo čakal in se nobenemu ne bo mudilo, pa bo zjutraj ravno tako poln.
kt57, Vremenko
gregimarko
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 135
Kraj: Ljubljana
152
70

Re: Ionity

OdgovorNapisal/-a gregimarko » 21 Mar 2019, 22:49

Plačilo na kWh še kar nekaj časa ne bo laufalo. En problem je v tem, da lahko elektriko prodajajo samo pooblaščeni, distribucije, Gen-i, Petrol,... Drug problem pa je v točnosti meritve, saj bi potem vsaka polnilnica morala imeti še eno drago škatlico z vsemi certifikati in kalibracijami... Že sedaj so drage, potem pa bi bile še dražje. Če pa prodajaš ''storitev polnjenja na minuto'', veliko problemov odpade in ljudje ne bodo po nepotrebnem zasedali polnilnic.
matija, Tadejz
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1568
Kraj: Kamnik
Avto: IONIQ EV, C-ZERO
1972
3784

Re: Ionity

OdgovorNapisal/-a DGJ » 21 Mar 2019, 22:57

Zasedanje polnilnic je odraz etike uporabnikov.
Obračunavanje je odraz ekonomije ponudnikov.

Žal ne eno ne drugo ni ok tako kot je sedaj. Imamo še veliko dela pred sabo. :)
kavka
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 156
77
94

Re: Ionity

OdgovorNapisal/-a kavka » 21 Mar 2019, 23:19

Ti HPC bodo verjetno nekje ob avtocesti, kamor folk ravno ne hodi po kruh, ampak so v transitu in naj ne bi polnili do 100%.
Poleg tega, verjetno ni nek big deal dodati en if pogoj, da neha polnit pri 80%, ali pač?
crunchy
Pier
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 241
Kraj: Okolica Ljubljane
147
2

Re: Ionity

OdgovorNapisal/-a Pier » 22 Mar 2019, 09:14

kavka je napisal/-a:Ti HPC bodo verjetno nekje ob avtocesti, kamor folk ravno ne hodi po kruh, ampak so v transitu in naj ne bi polnili do 100%.
Poleg tega, verjetno ni nek big deal dodati en if pogoj, da neha polnit pri 80%, ali pač?


To "naj ne bi polnili do 100%" je enako, kot "naj ne bi zasedali parkirnih prostorov pri polnilnicah v mestu", pa so vedno bolj zasedene, ker je to brezplačno parkirišče. Če ljudi ne udariš po žepu, bodo delali točno tisto, kar "naj" ne bi delali. Tako je realno stranje in ni niti kančka upanja, da bi bilo drugače, tako da, obračunati po minutah in ti povem, da je to še najbolj pošteno.
matija, timo
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1523
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
1139
1500

Re: Ionity

OdgovorNapisal/-a crunchy » 22 Mar 2019, 10:10

Pier je napisal/-a:Tako je realno stranje in ni niti kančka upanja, da bi bilo drugače, tako da, obračunati po minutah in ti povem, da je to še najbolj pošteno.

Ne, ni. "One man's meat is another man's poison". ;)
Ali naj povem drugače: obračunavanje zgolj po minutah je še najmanj pošteno! :)
mitjap
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 633
Avto: C-Zero
491
201

Re: Ionity

OdgovorNapisal/-a mitjap » 22 Mar 2019, 10:19

Pretočnost na polnilnih postajah (predvsem hitrih) je potrebno zagotoviti na drug bolj pošten način. Lahko naštejem iz glave par načinov:
- obračunavanje na minuto s tem da je cena prilagojena najvišji moči
- polnjenje le do nekega procenta
- časovno omejeno polnjenje
- dodatni pribitki ko moč polnjenja pade na polovico najvišje moči
- dodatni pribitki po končanem polnjenju
- kombinacija obračunavanja na minuto in pretočeno energijo
- razširitev omrežja hitrih polnilnih postaj
- hitre polnilne postaje z različnimi močmi na isti lokaciji

Najvišja moč je mišljena na trenutno polnjenje in ne zmogljivostjo polnilne postaje.
matija
Uporabniški avatar
talker2
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 418
Kraj: Ljubljana
Avto: Toyota Prius Plug-in
638
1236

Re: Ionity

OdgovorNapisal/-a talker2 » 22 Mar 2019, 10:55

mitjap je napisal/-a:Pretočnost na polnilnih postajah (predvsem hitrih) je potrebno zagotoviti na drug bolj pošten način. Lahko naštejem iz glave par načinov:
- obračunavanje na minuto s tem da je cena prilagojena najvišji moči
- polnjenje le do nekega procenta
- časovno omejeno polnjenje
- dodatni pribitki ko moč polnjenja pade na polovico najvišje moči
- dodatni pribitki po končanem polnjenju
- kombinacija obračunavanja na minuto in pretočeno energijo
- razširitev omrežja hitrih polnilnih postaj
- hitre polnilne postaje z različnimi močmi na isti lokaciji

Najvišja moč je mišljena na trenutno polnjenje in ne zmogljivostjo polnilne postaje.


Se strinjam in že od nekdaj je moje stališče, da je potrebno elektriko obračunavati po kWh. Pika. Dodati je potrebno še ustrezen mehanizem, da se bo polnilnica čim prej sprostila.
DGJ, kavka, matija, kt57, crunchy, Kaktus
Pier
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 241
Kraj: Okolica Ljubljane
147
2

Re: Način zaračunavanja (z anketo)

OdgovorNapisal/-a Pier » 22 Mar 2019, 13:11

Saj jaz se tudi strinjam, da bi bilo po kWh in da imamo vse te varnostne mehanizme vključene, ampak koliko polnilnic pa lahko preštejemo na eno roko, da to že imajo?
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 1382
Kraj: 1108
Avto: Kona
1414
1242

Re: Način zaračunavanja (z anketo)

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 22 Mar 2019, 16:20

Polnjenje bi bilo pošteno zaračunavat na kilovat x porabljen čas kot parkirnino (ta se po conah pač spreminja) zaradi pretočnosti.

Predlog: Prva ura 1€ x 0,1€/kWh, druga ura 2€ x 0,1€/kWh, tretja ura 3€ x 0,1€/kWh,...

To je pravično za tiste, ki imajo slabe polnilce in tudi za tiste, ki izkoriščajo polnilnice na frekventnih lokacijah za parkiranje. Vsi smo ob nakupu avta vedeli kako se nam bo polnil in ali smo kupili poceni, pa pač dražje pride polnjenje na minuto ali pa drago in sedaj cenejši obračun za polnjenje. to velja predvsem za hitre ali DC polnilnice. Počasne ali AC (tudi če je 22kW je počasna) pa so lahko še vedno free ali se zaračunava zgolj parkirnina in s temi mesta uravnavajo prometno politiko.
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 701
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
412
231

Re: Način zaračunavanja (z anketo)

OdgovorNapisal/-a N75 » 22 Mar 2019, 16:24

Tako ko imamo po samo eno polnilnico na avtocesti je cena 0.2€/min zame čist ok.

Ko boš prišel na zasedeno polnilnico ne boš več zagovarjal cena na kWh .
Goran, timo, matija, Nejccc, bnovak88, CRF
methos
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 145
Kraj: MB
Avto: Hyundai Ioniq Electric
117
10

Re: Način zaračunavanja (z anketo)

OdgovorNapisal/-a methos » 22 Mar 2019, 18:17

Edini realen in pravilen obračun bi moral biti Kwh, vse ostalo je brezveze.
Kako lahko nekdo plačuje po minutah, če pa dejanska moč ni vsepovsod enaka oz.imas polnilnice ki so 50kW, ne dajo pa izhodne moci visoke in posledicno bos na taksni polnilnici dlje casa povezan, in bo tudi polnjenje drazje.
crunchy, DGJ
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2246
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh i
1507
699

Re: Način zaračunavanja (z anketo)

OdgovorNapisal/-a pirpy » 22 Mar 2019, 18:20

Cena el energije na AC je nepomembna, tam se plača prostor.
P.S. Ali bi ti kupil parcelo, postavil polnilnico za 15 -25 k€, plačal elektro priključek 100kw in zanj plačeval omrežnino in ostale pritekline, potem bo pa en model svojo mrzlo baterijo polnil 2 ure in ti potem plačal eno kavo ?
P.S.2 Vsakodnevno polnjenje opravi doma, v službi ali na destinaciji na počasni polnilnici.
Na AC polni le izjemoma, če se vsakodnevno voziš dlje kot je domet avta , potem kupi drugi avto.
Tadejz, kt57, FV-EV, Nejccc, N75, bnovak88, Denis_, CRF, robertto, Stromcek, Vremenko, Desty, Robie

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na