Stran 1 od 4

Način zaračunavanja (z anketo)

Objavljeno: 09 Jun 2016, 07:39
Napisal/-a CRF
Ker je to očitno zanimiva tema za vse Ev uporabnike - vprašanje:
Kakšen način zaračunavanja na hitrih polnilnicah (moč > 22kW) se vam zdi primernejši? Niti ni pomembno kje so polnilnice postavljene.

Dilema je med tem, ali naj bodo hitre polnilnice čim bolj pretočne ter je izkoriščena njihova moč in tem da je strošek bolj enakopravno razdeljen med avtomobili ki imajo različno hitre polnilce.

Re: Način zaračunavanja (z anketo)

Objavljeno: 09 Jun 2016, 09:40
Napisal/-a matija
Pocasne AC (kjer je polnjenje odvisno od hitrosti polnilca v vozilu ter ostalih dejavnikov) obvezno na kW. Tudi 22kW lahko mirno polni z 11kW, 7kW, ipd. Ali zaradi vec vozil hkrati, ali zaradi XYZ). Te polnilnice morajo bit definitivno na kW, kot je tudi v tujini.

Hitre DC obvezno na minuto — Uporabnik ki je pri koncu baterije bo pri minutnem obracunavanju odklopil, ker bo polnil z majhno mocjo in s tem omogocil polnjenje naslednjemu ki prihaja s prazno baterijo. V primeru kW obracuna na QC, bo ob presezku casa sel se na kaksno pizzo, ker ve da bo stocil notri se kak kilovat za skoraj nic €.

Re: Način zaračunavanja (z anketo)

Objavljeno: 09 Jun 2016, 13:20
Napisal/-a AndY1
Manjka tretji odgovor, to je seštevek polnjenja po kWh in času priklopa.

Se vam zdi fer, da bo nekdo, ki ima Zoe z 22kW polnilcem (ali pa Outlander PHEV s 25kW Chademo) plačeval polnjenje na hitri polnilni postaji dvakrat več kot nekdo, ki ima Zoe s 43kW polnilcem?
Po drugi strani pa je potrebno spodbujati, da uporabnik čim prej sprosti polnilno postajo.

Torej, seštevek teh dveh faktorjev, torej čas priklopa + količina energije.

Re: Način zaračunavanja (z anketo)

Objavljeno: 09 Jun 2016, 13:43
Napisal/-a CRF
Kaj pa princip zaračunavanja po porabi in omejen čas polnjenja (20 do 30 minut)? Tako bi bila pošteno plačana elektrika in hiter pretok uporabnikov.

Re: Način zaračunavanja (z anketo)

Objavljeno: 09 Jun 2016, 14:11
Napisal/-a AndY1
V tem primeru bi lastnik 22kW Zoe napolnil le 11kWh v pol ure. Kaj potem? Še enkrat priklop ali pa možnost, da ne prideš do cilja?

Re: Način zaračunavanja (z anketo)

Objavljeno: 09 Jun 2016, 14:15
Napisal/-a CRF
To je z lepo vožnjo za 100km energije. S plus 160 začetnimi, pridem kamorkoli po SLO.
Če bi se želel več vozit po AC bi pa tako ali tako kupil Zoe Q210. To je pač odločitev posameznika.

Re: Način zaračunavanja (z anketo)

Objavljeno: 09 Jun 2016, 14:19
Napisal/-a matija
AndY1 napisal/-a:Manjka tretji odgovor, to je seštevek polnjenja po kWh in času priklopa.

Se vam zdi fer, da bo nekdo, ki ima Zoe z 22kW polnilcem (ali pa Outlander PHEV s 25kW Chademo) plačeval polnjenje na hitri polnilni postaji dvakrat več kot nekdo, ki ima Zoe s 43kW polnilcem?
Po drugi strani pa je potrebno spodbujati, da uporabnik čim prej sprosti polnilno postajo.

Torej, seštevek teh dveh faktorjev, torej čas priklopa + količina energije.

Čim bo distributer zacel znizevati ceno po minuti ce bo uporabnik "pretocil" manj elektrike, bo to spodbujalo pocasno polnjenje proti koncu baterije oz. "pojejmo se pico, casa je kolikor hocem, saj bo malo natankalo"

Re: Način zaračunavanja (z anketo)

Objavljeno: 09 Jun 2016, 14:20
Napisal/-a matija
CRF napisal/-a:Kaj pa princip zaračunavanja po porabi in omejen čas polnjenja (20 do 30 minut)? Tako bi bila pošteno plačana elektrika in hiter pretok uporabnikov.
33kW i3 se ze po specifikaciji BMW polni 40min, ker niso dvignili CCS na 100kW. Taksen uporabnik bi bil s tem omejen, da ne bi mogel napolnit 80% ?

Ali pa bi polnil 2x, s tem postane mejitev 20-30min protislovna sama sebi.

Re: Način zaračunavanja (z anketo)

Objavljeno: 09 Jun 2016, 14:23
Napisal/-a matija
22kW Zoe se ne bo prodajala v nedogled, Renault bo ponudil ali CCS na novih R240 Zoeah, ali pa bo strankam ki zelijo izkoristit DC prodajal Q210 — no mogoce ga se prodajajo, ne vem Imam v spominu da sem nekje ujel da ga umikajo. Ce ga ne potem je to reseno.

Vsi ki so kupili R240 so ze ob nakupi vedeli da to ni avto ki bi primarno bil namenjen hitremu polnjenju na avtocesti. Vedeli so tudi da ne bo v nedogled zastonj. So pa hkrati to eni od redki (poleg model S) ki lahko precej hitro polnijo na vseh 22kW AC postajah, kjer ostali šepamo s 3.6 / 6.6 / 7.4 kW

Re: Način zaračunavanja (z anketo)

Objavljeno: 09 Jun 2016, 14:24
Napisal/-a CRF
Vsi se pač nebi napolnili. Nič hudega. Omejitev je lahko aktivna recimo 2 uri na isti polnilnici. Torej pol ure polnjenja, potem pa dve uri ne.

Re: Način zaračunavanja (z anketo)

Objavljeno: 09 Jun 2016, 14:27
Napisal/-a matija
Pa če mora napolnit do 80% in enostavno zeli za to placat ? Kaj v tem primeru ?

Recimo C-Zero ima skoraj vedno taksno situacijo, polnit je skoraj nujno do 80% ce sploh zeli prit do naslednje tocke. Ze tako pri visjih AC hitrostih naredi samo 75km, ce to mnoziva z 0.8 je to borih 60 kilometrov preden klicem avtovleko

Obracun samo po minuti enostavno pokrije vse aspekte. In me veseli da je Petrol ubral ta princip.

Tisti ki bodo/bomo polnili skoraj do vrha bodo/bomo pac precej placali - ker minute bodo letele elektrika pa ne. Bodo/bomo pa dosegli cilj brez avtovleke. V vecini primerov bomo pa polnili ~10min in s tem hitro sprostili polnilnico za naslednjega. Zdaj ko pridem na QC in je poln raje odpeljem naprej, po novem bom pocakal ker bo velika verjetnost da bo hitro koncal. Se vecja pa da bo polnilnica prazna

Re: Način zaračunavanja (z anketo)

Objavljeno: 09 Jun 2016, 14:31
Napisal/-a CRF
Ja, no, to je pač ideja. Če bi taka pravila uvedli, C-Zero nebi bil primeren za vožnjo po AC. Zato je pa dobro da se poišče rešitev s katero bo lahko vozilo čim več EV-jev.

Re: Način zaračunavanja (z anketo)

Objavljeno: 10 Jun 2016, 07:19
Napisal/-a AndY1
Fatnje, pa vi pomislite tudi na druge, ki na teh polnilnih postajal lahko polnijo le z 22kW (refresh Zoe) oz. 25kW (Mitsubishi Outlander PHEV), ali gledate le nase?

Re: Način zaračunavanja (z anketo)

Objavljeno: 10 Jun 2016, 07:22
Napisal/-a AndY1
matija napisal/-a:22kW Zoe se ne bo prodajala v nedogled, Renault bo ponudil ali CCS na novih R240 Zoeah, ali pa bo strankam ki zelijo izkoristit DC prodajal Q210 — no mogoce ga se prodajajo, ne vem Imam v spominu da sem nekje ujel da ga umikajo. Ce ga ne potem je to reseno.

Vsi ki so kupili R240 so ze ob nakupi vedeli da to ni avto ki bi primarno bil namenjen hitremu polnjenju na avtocesti. Vedeli so tudi da ne bo v nedogled zastonj. So pa hkrati to eni od redki (poleg model S) ki lahko precej hitro polnijo na vseh 22kW AC postajah, kjer ostali šepamo s 3.6 / 6.6 / 7.4 kW
Prvi odstavek je pač špekulacija in nič drugega. Pa tudi, če bi se to zgodilo, kaj pa te lastniki, ki so že kupili 22kW Zoe? Kaj zdaj, so si sami krivi, ali kako?

Zastonj ali ne tukaj ne igra nobene vloge. Način zaračunavanja pa igra vlogo. In ta ni nič manj krivičen kot tisti, ki so ga želeli vpeljati na začetku, to je 2.5 EUR oz kasneje 5 EUR/priklop.

Re: Način zaračunavanja (z anketo)

Objavljeno: 10 Jun 2016, 07:37
Napisal/-a AndY1
Recimo Smatrics zaračunava polnjenje do 22kW s tarifo € 0,15 / € 0,04* per minute (*Applies to vehicles with a max. power consumption of 3.7 kW (AC)), do 50kW pa s tarifo € 0,45 per minute, kar pomeni, da se 22kW Zoe zaračunava polnjenje po cenejši tarifi.

Re: Način zaračunavanja (z anketo)

Objavljeno: 10 Jun 2016, 09:47
Napisal/-a CRF
CRF napisal/-a:Kaj pa princip zaračunavanja po porabi in omejen čas polnjenja (20 do 30 minut)? Tako bi bila pošteno plačana elektrika in hiter pretok uporabnikov.
Dopolnjujem moj predlog s tem da se prve pol ure zaračunava energija, naprej pa čas. (po stimulativni ceni )

Re: Način zaračunavanja (z anketo)

Objavljeno: 10 Jun 2016, 12:29
Napisal/-a matija
Ja Smatrics ima se malenkost boljsi model, ce gledam cene ki jih imam preko TNM na Smatrics:
- 50kW CHAdeMO = 0,25€ / minuto + 2.5€ zacetek polnjenja
- 50kW CCS = 0.25€ / minuto + 2.5€ zacetek polnjenja
- 43kW Type2 = 0.38€ / kW

Torej ze tudi na QC racunajo na Type2 portih kilovatih, ker tu polnilne moci ne diktira polnilnica ampak avto — ti pa imajo lahko nizjo moc. Snip iz TNM app:
FullSizeRender.jpg
FullSizeRender.jpg (42.69 KiB) Pogledano 8492 krat

Re: Način zaračunavanja (z anketo)

Objavljeno: 10 Jun 2016, 12:41
Napisal/-a CRF
matija napisal/-a:Torej ze tudi na QC racunajo na Type2 portih kilovatih, ker tu polnilne moci ne diktira polnilnica ampak avto — ti pa imajo lahko nizjo moc.
Moč VEDNO diktira avto!

Re: Način zaračunavanja (z anketo)

Objavljeno: 10 Jun 2016, 18:40
Napisal/-a matija
Mislil sem moc polnilnca s katerim se polni, kjer imajo vsi razen zoe/tesla 3.6/6.6/7.4 lastne polnilne zmogljivosti.

Na AC se polni s polnilcem avta, na DC s polnilcem polnilnice. Zato je pogosteje na AC kapaciteta neizkoriscena in minutno obracunavanje manj primerno kot na DC.

Re: Način zaračunavanja (z anketo)

Objavljeno: 10 Jun 2016, 20:07
Napisal/-a Mifar
Vsekakor bi bilo za uporabnike bolje če bi se plačalo po sprejetih KW kot po minutaži. Danes sem polnil na qc v Radovljici in sem naredil eno fotko. In fotka je bila katastrofalna . Se definitivno ne bo več izplačalo vozit po AC z našimi električarji. Z mojim dizlom pridem do primorske in nazaj za 20€, toliko bi porabil tudi z mojim Zerom, plus čas ki ga porabiš za polnenjem in načinom vožnje.
Seveda pa ne smemo pozabiti, da je užitek v vožnji z EV veliko boljši in da je ogljični odtis veliko manjši.
2016-06-10 20.06.12.jpg