Konec brezplačne uporabe hitrih polnilnic

Polnjenje v divjini je lahko posebna dogodivščina
Odgovori
Uporabniški avatar
AndY1
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 206
Kraj: Domžale
Avto: 2012 Opel Ampera
182
53

Re: Konec brezplačne uporabe hitrih polnilnic

Odgovor Napisal/-a AndY1 »

Damijan napisal/-a:Hm... na linku, ki si ga dal: http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2 sem našel, da pokuri tvoja Ampera tudi 19,26l/100km
Damijan, glej povprečje vsej uporabnikov, ki se nahaja v zgornjem desnem kvadratku in ne tisto porabo, ki tebi paše:
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2

Še za Ampero (2l/100km): http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2

Imam občutek, kot da hočeš namenoma zavajati s številkami, da bi dokazal svoj prav.
Damijan napisal/-a: Zakaj primerjam Outlanderja in RAV4? Zato, ker RAV4 plugin (še) ne obstaja.
V Nemčiji dobiš osnovnega Outlanderja za 40k, ni treba gledati samo SLO cene, ki so napihnjene zaradi subvencij.
Za RAV4 hibrid na žalost ne dobiš nič - niti eko sklad kredita, ker ima nekaj gramov preveč CO2 na 100km.
Še 1x - ne moreš cenovno primerjati avtomobila različnega segmenta. Če že primerjaš, primerjaj npr. novega Priusa(hibrid) z novim Prius Prime-om(PHEV).
Damijan napisal/-a: Razlika v ceni, ki bi jo dal za plugina (hipotetični RAV4 plugin z li-ion aku bi bil veliko dražji) je tolikšna, da na koncu pri "normalni" uporabi plugin sploh ni za kupit - po 30km je aku tako prazen, nato potrebuješ DC (ker nimaš neomejeno časa za AC polnjenje), tukaj pa te usekajo na FC z nenormalno visokimi cenami (kar je ugotovil že uporabnik iz Italije, ki je kupil SODO kartico - že 2,5 EUR na polnjenje je predrago) in ugotoviš, da moraš plugina non stop polniti in posledično "zlorabljati" polnilnice (če želiš imeti razmerje 90% na elektriki). Govorim o vožnji dlje kot 30 km od doma...
Zato pa moja formula načina izračuna cene za polnjenje za hitrih polnilnih postajah, kot sem jo predstavil zgoraj.
Zadnjič spremenil AndY1, dne 12 Jun 2016, 08:56, skupaj popravljeno 1 krat.
evf
Uporabniški avatar
AndY1
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 206
Kraj: Domžale
Avto: 2012 Opel Ampera
182
53

Re: Konec brezplačne uporabe hitrih polnilnic

Odgovor Napisal/-a AndY1 »

Damijan napisal/-a: Obstaja tudi enostavna rešitev za tiste, ki delajo dnevno več km - v obstoječe EV se v tem trenutku lahko doda "range extender" - dodatna baterija, ki posledično eliminira postanke na FC in lepo polnimo doma in na končnih destinacijah.
Ali to, ali pa si že v osnovi kupiš EV, ki ima potreben doseg, ala Chevrolet Bolt - Opel Ampera-e, pa še garancije ne izgubiš.
Damijan napisal/-a: Gneče na Teslinih SC v EU v naši bližini še nisem opazil, je pa velika v centru Lj. na AC polnilnicah...
Kot si to že opazil v centru Lj, kjer folk parkira svoj EV na polnilno postajo za cel čas delovnika in jo s tem zlorablja, kljub temu, da je avto že zdavnaj napolnjen in ga ne umakne, ko bi to moral, bo do take gneče začelo prihajati tudi na Teslinih SC, ko pride ven Model3, če jih bodo res producirali 500.000/leto, kot to Elon obljublja.
evf
Uporabniški avatar
Damijan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1241
Kraj: West Gorenjska
Avto: malo mešano ;)
989
1513

Re: Konec brezplačne uporabe hitrih polnilnic

Odgovor Napisal/-a Damijan »

Opel Ampera ni EV.
Tudi BMW i3 REX ne.

30,5/27 kWh mi v osnovi zadostuje tudi za več dni brez polnjenja, tako da nimamo težav.
Izziv nastane samo, ko gremo na morje - in takrat ne mislim preplačati cene polnjenja, bomo pač poiskali cenejše alternative (DC "konkurenca" prihaja).

Chtevrolet Bolt in Tesla 3 bosta, ko bosta (v EU še kasneje, tudi Tesle X še ni).
Dodatni aku je edina eko rešitev - v EV lahko tudi damo v prtljažnik 25kg 2kW Yamahin/Hondin agregat in ga nekje sredi divjine napolnimo

Tesla 3 v osnovi ne bo imel SC - bo treba vse doplačat (kot pri nemških avtomobilih
Soul EV believer
Uporabniški avatar
krpan
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 156
Kraj: Ljubljana
Avto: Leaf
192
16

Re: Konec brezplačne uporabe hitrih polnilnic

Odgovor Napisal/-a krpan »

AndY1 napisal/-a:
krpan napisal/-a: Se strinjam. Logika mora biti preprosta. Vožnja z električnim vozilom mora biti cenejša od primerljivega vozila npr. na plin. Sedaj s cenami električne energije, ki jo plačujemo doma ni problema. Problema pa nastane, če nekdo opravlja dnevne vožnje iz Ljubljane v Maribor in se mora polniti na hitri polnilnici.
To seveda ne drži.

Električni avtomobili za normalen žep pač za enkrat še niso prišli do tam, kjer bi se jih lahko uporabljalo za daljše vožnje brez vmesnih polnjenj, zato pač električni avto še ni za vsakogar.
EV je za enkrat za tiste, ki so znotraj njegovega dnevnega električnega dosega domačega polnjenja oz. če je te sreče, polnjenja tudi na delovnem mestu.
Vsekakor pa država ali Petrol nista dolžna kriti dolgoprogašem njihove dnevne vožnje v službo in nazaj. Za dnevne dolge proge so za enkrat še dizlaži, plin ali pa Tesla. Jeseni prihaja Bolt, ki bo za normalen denar konkretno podaljšal doseg in prinesel daljše EV dnevne vožnje.

Če pa ste mnenja, da mora biti cena vožnje na elektriko 3 EUR/100km na hitrih polnilnih postajah, to je 0.15 EUR/kWh, pa se vam predstavlja enkratna poslovna priložnost, to je, da vzamete kredit, na strateških postajah postavite hitre polnilne postaje in s ceno 0.15 EUR/kWh od voznikov EV-jev plačate porabljeno elektriko, poplačate kredit in pri tem še kaj zaslužite.
Vsak ima pravico do svojega mnenja. Moje mnenje je, da če želi družba/država spodbujati e-mobilnost z nepovratnimi sredstvi, ugodnimi krediti, investicijam v polnilno infrastrukturo,...Potem se ne more zatakniti na čisto zadnjem koncu. Se pravi obračunskemu modelu za hitro polnitev. Na tak način se ne spodbuja e-mobilnosti. Podati nasvet, da so za dolge proge danes primerna vozila na bencin, dizel, plin ali Tesla... Razloži to trditev Simonu iz DEVS-a, ki se dnevno že 4 leta vozi z EV iz Celja v Ljubljano in nazaj ali pa komu drugemu, ki opravlja podobne poti.

Sarkastična pripomba naj se sami lotimo dela z lastnim poslovnim modelom hitrih polnilnic ni primerna. Polnilna infrastruktura je bila postavljena z javnim denarjem. Petrol je dobil infrastrukturo v upravljanje in naj bi z zaračunavanjem zaslužil za stroške energije in upravljanja in ne za povrnitev investicije, ki je Petrol v končni fazi tudi ni izvedel.
Damijan, robert
Uporabniški avatar
AndY1
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 206
Kraj: Domžale
Avto: 2012 Opel Ampera
182
53

Re: Konec brezplačne uporabe hitrih polnilnic

Odgovor Napisal/-a AndY1 »

In ponovno se motiš. Ampera in i3 REX sta EV. Nista sicer BEV, sta pa EREV, kar pomeni, da dokler baterija ni prazna, se vozita enako kot katerikoli drugi BEV. Upam, da se ne gremo zdaj nekega čistunstva, češ pure BEV >> EREV.

Preplačati ceno polnjenja? Če misliš, da je cena previsoka, potem sam postavi hitro polnilno postajo na strateški lokaciji in začni z njo služiti po ceni, ki jo ti zahtevaš od Petrola.

Vem, o kakšni DC konkurenci govoriš. AC -> DC pretvornik, ki iz 22kW AC postaje pretvarja v DC Chademo. Eto, spet iščeš zastonjkarsko polnjenje, pa naj stane kolikor hoče, tudi če boš na ta račun povzročil zaračunavanje še na teh postajah zaradi prekomerne uporabe. In to boš povzročil, ko bo tisti, ki plačuje račun za električno energijo tiste polnilne postaje videl, koliko elektrike vam sponzorira.

Zanimivo, pripravljen si doplačati dodatno baterijo, ki bi te prišla tisoče evrov, izgubljena garancija in dodatna teža + zmanjšan prtljažnik, nisi pa pripravljen dati tistih par evrov za polnjenje na hitri polnilni postaji.

Več kot očitno postaja to, da ste nekateri kupili električni avto samo z namenom brezplačnega polnjenja na javnih polnilnih postajah in da vam je to zaračunavanje podrlo 'poslovni model'.

A veš, kaj mi ni všeč? 8 let, odkar se vozim z električni vozili, smo se uporabniki trudili in borili za postavitve polnilnih postaj, ki smo jih uporabljali zmerno in le po potrebi. S Simonom sva vozila svoja avta in mojega Vectrix-a na otvoritev skoraj vsake nove polnilne postaje, ker je bil to v tistih časih to tak velik dogodek, potem pa pridete novinci in vse to delo izničite z iskanjem načinov, kako bi na račun našega truda čim več iztisnili zastonjkarstva - tako s prekomerno zastonj uporabo, kot z 8 urnim zasedanjem polnilnih postaj po centru Ljubljane.

Hkrati hočeš mene tukaj nekaj prepričati in naokoli prinesti, zraven pa pozabljaš, da imam 8 let izkušenj za sabo in da me ne moreš n*tegniti. Za vsako stvarjo vem, kam pes taco moli.

Pa prosim, ne mi o SC Modela3. Že ko je bil predstavljen, sem govoril, da je SC hardware vgrajen in da bo odklep feature-ja plačljiv (tako kot pri Modelu S 40kWh in Modelu S 60kWh (prva iteracija)), ko so vsi mislili, juhuhu, polnjenje brezplačno v osnovni ceni.
evf
Uporabniški avatar
AndY1
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 206
Kraj: Domžale
Avto: 2012 Opel Ampera
182
53

Re: Konec brezplačne uporabe hitrih polnilnic

Odgovor Napisal/-a AndY1 »

krpan napisal/-a: Vsak ima pravico do svojega mnenja. Moje mnenje je, da če želi družba/država spodbujati e-mobilnost z nepovratnimi sredstvi, ugodnimi krediti, investicijam v polnilno infrastrukturo,...Potem se ne more zatakniti na čisto zadnjem koncu. Se pravi obračunskemu modelu za hitro polnitev. Na tak način se ne spodbuja e-mobilnosti. Podati nasvet, da so za dolge proge danes primerna vozila na bencin, dizel, plin ali Tesla... Razloži to trditev Simonu iz DEVS-a, ki se dnevno že 4 leta vozi z EV iz Celja v Ljubljano in nazaj ali pa komu drugemu, ki opravlja podobne poti.

Sarkastična pripomba naj se sami lotimo dela z lastnim poslovnim modelom hitrih polnilnic ni primerna. Polnilna infrastruktura je bila postavljena z javnim denarjem. Petrol je dobil infrastrukturo v upravljanje in naj bi z zaračunavanjem zaslužil za stroške energije in upravljanja in ne za povrnitev investicije, ki je Petrol v končni fazi tudi ni izvedel.
Torej ti bi bil rad subvencioniran prav na vsakem koraku? Ti ni že zadosti, da dobiš 7.500 EUR pri nakupu vozila? Ti niso zadosti brezplačne AC polnilne postaje? Ti ni zadosti 0 EUR prispevka za ceste pri registraciji? Ti ni zadosti, da se z domačim polnjenjem voziš za 1.5 EUR/100km?

Požrtni ste do konca. Povsod bi radi bili sponzorirani. Ni zadosti, da tistih prvih 120km-160km prevozite po ceni 1.5 EUR/100km iz domače vtičnice.

Prosim, ne mi o Simonu. Poznava se že od začetka (2008), kar pomeni konkretno dlje kot ga poznaš ti. Iz Celja do Ljubljane in nazaj se vozi z Leaf-om, ker je njegova pot znotraj električnega dosega njegovega vozila. V Ljubljani, pri svoji službi polni na polnilni postaji njegove firme za pot nazaj.
Pač, njegov Leaf ima za p*srat baterijo, ki predčasno izgublja dušo, ampak to ne spremeni dejstva, da je vsa ta leta svojo pot v Ljubljano in nazaj opravljal s polnjenjem na navadni polnilni postaji.
Kar se pa tiče njegovih dolgoprogaških dosegov, pa vsaka mu čast. Ni vsak pripravljen trpeti, kot je to počel on, vsekakor pa tega ne bi zmogel, če bi imel s sabo v avtu družino z majhnimi otroki.
Še toliko ne poznaš Simona, da je on že leta 2012 predlagal zaračuavanje na AC javnih polnilnih postajah.

Kar se tiče tvojega drugega odstavka. Hitre polnilne postaje so bile postavljene z davkoplačevalskim denarjem - nekaj iz EU davkoplačevalskim denarjem in nekaj iz slovenskega davkoplačevalskega denarja. Nekdo jih je moral plačati - niso bile zastonj.
Kot mora tudi Petrol plačati račune za porabljeno električno energijo na le-teh in priključno moč, dva človeka, ki na Petrolu delata na tem področju in kaj vem, kaj vse še.
Če misliš, da bi to lahko opravljal bolje, bi se ti prijavil na razpis za upravljanje teh hitrih polnilnih postaj in peljal posel po ceni, ki jo zahtevaš ti.
evf
Uporabniški avatar
Damijan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1241
Kraj: West Gorenjska
Avto: malo mešano ;)
989
1513

Re: Konec brezplačne uporabe hitrih polnilnic

Odgovor Napisal/-a Damijan »

Za vzdržni poslovni model 27 FC in "2 zaposlena" je potrebno zaračunati še kaj drugega kot elektriko

Nisem imel v mislih prenosnega CHAdeMO polnilca ampak DC drugih ponudnikov (DEM, trgovski centri...).

Torej tudi EV z vgrajenim 3 faznimi polnilci 22kW (Tesla S, Zoe, Smart...) "zlorabljajo" AC PP?
Zagotovo bi bilo bolje postaviti 6x7kW enofazne PP (npr. na P+R) kot dve 22kW... V Kopru je 22kW samo na Petrolu.

Zakaj govoriš o predčasnem zgubljanju kapacitete EV baterije - 200.000 km in skoraj 70% ni ok?
Marsikateri novodobni ICE mora pri dobrih 100.000 km že delati velike servise (slabi ležaji)...

Želim ti veliko varnih km s tvojim vozilom, ampak tudi z našim EV in otroki se da potovati - na 8" zaslonu se prav lepo (med polnjenjem) pogleda kakšno risanko
Soul EV believer
Uporabniški avatar
Dzun Tao
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 653
Kraj: GO
Avto: V40, TESLA MY SR
629
2715

Re: Konec brezplačne uporabe hitrih polnilnic

Odgovor Napisal/-a Dzun Tao »

ANDY1, tu ti pa ne dam prav. Miselnost, da je vožnja z EV-ji enaka vožnji z običajnimi vozili, ki jo nekateri zagovarjate, je totalno zgrešena. Razlika je najmanj taka, kot med motoristi, če voziš čoperja al pa cestnega dirkalnika. Čoperisti so že po defoltu bol umirjeni ljudje, nikamor se jim ne mudi in znajo uživat vožnjo in življenje. Večja varnost je samo stranski produkt te višje kulture. Tako tudi lastniki EV-jev imajo v večini po moje drugačen odnos do vsega. Do vožnje, družine, okolja, doživljanja vožnje... To je kompleksna zadeva. In zato mi ni nič nenavadno, če se po avtocesti z EV voziš 110 ali 100 namesto 130 km/h. Predvsem novinarji so trčeni s tem kompleksom izenačevanja. Tudi to bo prišlo z leti, ko bodo kapacitete baterij toliko napredovale, vendar pa mora najprej dozoreti v glavah ljudi da elektrika ne pomeni zgolj gole zamenjave bencina z elektriko ali pa zgolj šparanje na denarju. Filozofija je precej globlja.
Fifi, CRF, Damijan, pirpy
Uporabniški avatar
krpan
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 156
Kraj: Ljubljana
Avto: Leaf
192
16

Re: Konec brezplačne uporabe hitrih polnilnic

Odgovor Napisal/-a krpan »

AndY1 napisal/-a:
krpan napisal/-a: Vsak ima pravico do svojega mnenja. Moje mnenje je, da če želi družba/država spodbujati e-mobilnost z nepovratnimi sredstvi, ugodnimi krediti, investicijam v polnilno infrastrukturo,...Potem se ne more zatakniti na čisto zadnjem koncu. Se pravi obračunskemu modelu za hitro polnitev. Na tak način se ne spodbuja e-mobilnosti. Podati nasvet, da so za dolge proge danes primerna vozila na bencin, dizel, plin ali Tesla... Razloži to trditev Simonu iz DEVS-a, ki se dnevno že 4 leta vozi z EV iz Celja v Ljubljano in nazaj ali pa komu drugemu, ki opravlja podobne poti.

Sarkastična pripomba naj se sami lotimo dela z lastnim poslovnim modelom hitrih polnilnic ni primerna. Polnilna infrastruktura je bila postavljena z javnim denarjem. Petrol je dobil infrastrukturo v upravljanje in naj bi z zaračunavanjem zaslužil za stroške energije in upravljanja in ne za povrnitev investicije, ki je Petrol v končni fazi tudi ni izvedel.
Torej ti bi bil rad subvencioniran prav na vsakem koraku? Ti ni že zadosti, da dobiš 7.500 EUR pri nakupu vozila? Ti niso zadosti brezplačne AC polnilne postaje? Ti ni zadosti 0 EUR prispevka za ceste pri registraciji? Ti ni zadosti, da se z domačim polnjenjem voziš za 1.5 EUR/100km?

Požrtni ste do konca. Povsod bi radi bili sponzorirani. Ni zadosti, da tistih prvih 120km-160km prevozite po ceni 1.5 EUR/100km iz domače vtičnice.
Vprašanje je naslednje ali država želi spodbujati e-mobilnost. Če jo želi, mora spodbuditi vpeljavo e-mobilnosti na vseh nivojih. Če pa tega ne želi naj država ukine vse možne ugodnosti. Verjemi, da se to ne bo zgodilo, ker smo preveč vpleteni v EU zgodbo.
Tudi cenik iz Petrol-a odobri SODO. Zakaj, ker to ni zasebni projekt, ki ga bi vodil zasebni interes. Argumenti, zadosti,zadosti,..to pač niso argumenti.

V tej temi ne gre za osebne koristi lastnikov električnih vozil, ampak za željo širše uveljavitev e-mobilnosti v Sloveniji. To željo pa EU podkrepi s korenčkom in palico. Sedanji uporabniki smo se pred uvedbo hitrih polnilnih postaj že vozili z električnimi vozili in verjemi tudi po uveljavitvi cenika se bomo. Edino prehod na e-mobilnost se bo v Sloveniji zavlekel, pa imamo sedaj tako lepo priložnost.

Argument poznam Simona od 2008 dalje. Ali imajo moji ali tvoji argumenti večjo težo, če ga jaz poznam npr. od leta 2007 dalje. Ne nimajo. Simon zagovarja plačljivost polnjenja, kar je tudi prav. Problem pa leži v tem, da mora biti cena električne energije primerljiva oziroma nižja od primerljivega energenta. Pred nekaj dnevi sem govoril z njim na to temo in ostaja na tem stališču.

Njegov Leaf prve generacije ima prevoženih 200.000 kilometrov. Še vedno se vozi z originalno baterijo in verjetno baterija ni tako za "p..t" kot si zapisal. Meni je to bolj dokaz zanesljivosti in uporabnosti električnega vozila v praksi.

Sem pa danes dobil dober SMS na tole temo. Zaupati Petrolu upravljanje hitrih polnilnic je tako, kot bi ovce zaupal volku.
CRF, Damijan, Dzun Tao
kd4evr
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 44
Kraj: Št. Vid n/Lj
Avto: VW eGolf
46
45

Re: Konec brezplačne uporabe hitrih polnilnic

Odgovor Napisal/-a kd4evr »

Predlagani petrolov cenik je velika zavora za prihodnji razvoj e-mobilnosti v Sloveniji, ali pa celo eden glavnih žebljev v morebitni trugi, če bo ostalo pri tem.

Zato je cenik nujno popraviti, čimprej.

Cena polnjenja na hitrih polnilnicah ne sme bistveno presegati cene polnjenja iz drugih virov, kaj šele, da preseže ceno prevoza na fosilna goriva.

Uporabniki morajo biti sicer stimulirani, da se polnijo doma in na drugih, torej počasnih javnih postajah, toda ne tako, da se hkrati postavi na glavo večino kalkulacij oz. modelov uporabe prevoza. Vsakomur privoščim, da zasluži, toda eno je postaviti svojo mrežo in konkurirati ostalim pondudnikom na trgu, drugo pa upravljati javno infrastrukturo.
Damijan, Dzun Tao, CRF
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6390
Avto: Kona in Zoe
4910
5974

Re: Konec brezplačne uporabe hitrih polnilnic

Odgovor Napisal/-a CRF »

Pozdravljen na forumu kd4ever!
Vsako novo mnenje je dobrodošlo. Sploh pa od dejanskih uporabnikov. Mislim da si prvi z e-Golfom tukaj. Bi bilo zanimivo slišat kako se obnese v praksi.
kd4evr
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 44
Kraj: Št. Vid n/Lj
Avto: VW eGolf
46
45

Re: Konec brezplačne uporabe hitrih polnilnic

Odgovor Napisal/-a kd4evr »

CRF napisal/-a:Pozdravljen na forumu kd4ever!
Vsako novo mnenje je dobrodošlo. Sploh pa od dejanskih uporabnikov. Mislim da si prvi z e-Golfom tukaj. Bi bilo zanimivo slišat kako se obnese v praksi.
Bom kaj napisal - ločena tema. Tule le dve stvari o vozilcu:
- Od 22.7.2016 do danes prevoženih cca 39.593 km govori zase.
- je skoraj točno to, kar sem od avta pričakoval.

Skratka, po zaslugi bolj izkušenih uporabnikov, ki so mi predstavili e-mobilnost sem se sploh lahko odločil za to potezo. Brez delujoče skupnosti "early-adopterjev" bi bil mrzel oziroma morda sploh ne bi šel v to.

Mislim, da se institucije in drugi kolektivni deležniki ne zavedajo bistva prenosa uporabniških izkušenj in se lotevajo e-mobilnosti bolj tako-tako. Naj gre za SODO, Petrol, vlado, prodajalce avtomobilov, vsi bi morali bolj prisluhniti mnenju te skupnosti in proaktivno vpeljevati dobre prakse - če je seveda cilj povečanje e-mobilnosti.

Že samo poskus tega cenika, četudi ne bi ostalo pri njem, je voda na mlin argumentom nasprotnikov e-mobilnosti. Prevsem gradijo na FUD (strah, negotovost, toda tele cene jim dajo v roke še material za dodatno zavajanje....
matija, Damijan, Dzun Tao, kd4evr
Uporabniški avatar
AndY1
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 206
Kraj: Domžale
Avto: 2012 Opel Ampera
182
53

Re: Konec brezplačne uporabe hitrih polnilnic

Odgovor Napisal/-a AndY1 »

krpan napisal/-a: Vsak ima pravico do svojega mnenja. Moje mnenje je, da če želi družba/država spodbujati e-mobilnost z nepovratnimi sredstvi, ugodnimi krediti, investicijam v polnilno infrastrukturo,...
Spodbude so lahko tudi drugačne, kot le finančne narave. Npr. vožnja po rumenih pasovih v mestih, ali pa uvedba brezemisijskih zon v mestu, kamor lahko peljejo le EV vozila, ali pa tako kot v Londonu, kjer morajo ICE vozila plačati konkretno takso za vstop v notranji krog, EV vozila pa imajo breplačen dostop, tam pa jih čakajo parkirišča s polnilnimi postajami.

Se strinjam. Cenik tak, kot je, ni pravilno naravnan, ker bi moral upoštevati oba faktorja (čas in porabo), kot sem to že napisal.

Kar se tiče Simonove baterije. Narejenih ima 200.000km in samo še 60% originalne kapacitete. Jaz imam narejenih 107.000km, od tega 100.000km EV.
Moja neto kapaciteta baterije je 10.4kWh, Simonova je 21kWh, torej še enkrat več, kar pomeni, da imava za sabo enako količino polnilno praznilnih ciklov. Simonov Leaf je pol leta starejši od moje Ampere, torej zanemarljivo.
Moja Ampera je v tem času in enakem številu ciklov, kot Simonov Leaf, izgubila le 3% kapacitete, Simonova pa 40%. Prosim, ne navajaj Leaf-ove baterije prve generacije kot testament zanesljivosti, ker to ni.
evf
Uporabniški avatar
AndY1
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 206
Kraj: Domžale
Avto: 2012 Opel Ampera
182
53

Re: Konec brezplačne uporabe hitrih polnilnic

Odgovor Napisal/-a AndY1 »

Moje mnenje je, da se je država tega, kljub verjetnim dobrim namenom, lotila napačno.

Polnilne postaje, ki so postavljene z davkoplačevalskim denarjem, ne bi smela dati v upravljanje le enemu ponudniku. Sistem bi moral biti podoben, kot je pri električni energiji za dom.

Torej, za dom SODO skrbi za omrežje, SODO bi v našem primeru skrbel za infrastrukturo in hitre polnilne postaje.
Petrol in še kdo drug, pa bi bili LE ponudniki storitve, torej polnjenja na teh polnilnih postaj, kar bi prineslo konkurenco v ponudbi.

Recimo, da bi bili ponudniki Petrol, OMV in RWE. Jasno je, da bi se vsak od njih trudil pridobiti uporabnike na svojo stran in bi imeli konkurenco v ponudbi.
Tako pa imamo monopol enega podjetja, kateremu so bile polnilne postaje skoraj da ne, podarjene, nad njimi pa izvaja monopol.

Cene bi moral uravnavati trg, ne pa državna socialistično monopolna entiteta.
Damijan, evf, matija, CRF
kd4evr
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 44
Kraj: Št. Vid n/Lj
Avto: VW eGolf
46
45

Re: Konec brezplačne uporabe hitrih polnilnic

Odgovor Napisal/-a kd4evr »

kd4evr napisal/-a: - Od 22.7.2016 do danes .
Kje je knof za editirat prispevek ? Jasno, zgoraj bi moralo biti *22.7.2015*


Sicer pa, kaj je novega na to temo? Je 20.6. dan, ko bo formalno zamrla e-mobilnost v Sloveniji?
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6390
Avto: Kona in Zoe
4910
5974

Re: Konec brezplačne uporabe hitrih polnilnic

Odgovor Napisal/-a CRF »

kd4evr napisal/-a:
kd4evr napisal/-a: - Od 22.7.2016 do danes .
Kje je knof za editirat prispevek ? Jasno, zgoraj bi moralo biti *22.7.2015*


Sicer pa, kaj je novega na to temo? Je 20.6. dan, ko bo formalno zamrla e-mobilnost v Sloveniji?
Gump za popravljanje je desno zgoraj nad prispevkom, ampak le 10 minut po objavi.

Drugače pa mislim da nič novega. Za vikend vsi na avtoceste na, zadnje brezplačno kosilo
DeLonghi
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 74
139
0

Re: Konec brezplačne uporabe hitrih polnilnic

Odgovor Napisal/-a DeLonghi »

Človeško je, da ljudje iščemo cenejše storitve ali bog ne daj nesrece, celo zastonj. Vendar, v zastonj kosilo ne verjamem in tudi ni računa brez krčmarja.

Zame cenejše polnjenje je v tistem sweet spotu, ki se mu reče 22h do 6h, torej nočni tok. Po mojih izračunih pride kw nočne elektrike slabih 10 centov. In tega se precej strogo drzim (timer), ker mi Soul omogoča poleti do 160-200km AC vožnje in ni potrebe da doma tankam podnevi.

Torej, iskal bom providerja, ki se bo priblizal mojim 10 centom za kw (AC postaje); trenutno so te postaje res brezplačne in jih uporabljam, ce so nekje na moji B tocki, kjer se zardzujem vsaj uro ali vec.
Iskal bom providerja za DC storitev, za katero pa nisem pripravljen plačati vec kot 20 centov na kw. Zakaj? Ker je to nategunstvo v primerjavi s tankanjem doma. 2x kolicnik sem pripravljen plačati le zaradi HITROSTI in ne zaradi elektrike kot same. In da poudarim, tankanje 100km na 25 minut tudi ni neka hitrost, a vendar, je izhod v sili, ko je tocka B dlje kot tvoj range.

V prihodnosti, ko bodo baterije dosegale pozimi 700km poleti pa krepko cez 1000, tankanje izven doma ne bo potrebno. Zakaj? Ker bo doma najceneje. Ponoci.
CRF, pirpy, Dzun Tao, Damijan, kd4evr, robert
Uporabniški avatar
Dzun Tao
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 653
Kraj: GO
Avto: V40, TESLA MY SR
629
2715

Re: Konec brezplačne uporabe hitrih polnilnic

Odgovor Napisal/-a Dzun Tao »

DeLonghi napisal/-a: V prihodnosti, ko bodo baterije dosegale pozimi 700km poleti pa krepko cez 1000, tankanje izven doma ne bo potrebno. Zakaj? Ker bo doma najceneje. Ponoci.
To tudi jaz ves čas trdim. Kmalu bo prišel čas, ko bodo polnilnice le še nostalgični spomin na vas, pionirje E-mobilnosti.
Uporabniški avatar
Damijan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1241
Kraj: West Gorenjska
Avto: malo mešano ;)
989
1513

Re: Konec brezplačne uporabe hitrih polnilnic

Odgovor Napisal/-a Damijan »

Polnilnice bodo vedno potrebne za potovanja, za lokalne vožnje seveda ne (v kolikor ima nekdo hišo).

V primeru, da hiše nima, ampak živi v bloku, bi morali ponudniki polnjenja ponuditi možnost dnevnega polnjenja z neko naročnino, ki bo seveda še vedno cenejša kot vožnja na druga manj ekološka goriva (plin), kaj šele bencin in dizel... (tak primer je npr. "stari" smatrics, ki je seveda s svojim kapitalom zgradil omrežje in ponujal takšne ugodne pavšalne naročnine s fair use porabo).

In morebiti se kdo vpraša zakaj Kelag ponuja brezplačno polnjenje, tudi na DC?
Predvidevam, da Kelag (in Avstrija z več mio EU sredstvi) želijo čistejše okolje, manj izpustov in več EVjev na cestah.
Ti EV se lepo brezplačno polnijo na PP, ponoči pa (velika večina) na domačih vtičnicah.
In te vtičnice beležijo števci ... čigavi? Ja Kelagovi

In volk je sit ter koza cela. V Avstriji.

Pri nas pa volk počasi kaže zobe
kd4evr
Soul EV believer
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6390
Avto: Kona in Zoe
4910
5974

Re: Konec brezplačne uporabe hitrih polnilnic

Odgovor Napisal/-a CRF »

matija
Odgovori

Vrni se na “Javne polnilnice”