Zaračunavanje
Zaračunavanje
Edit: razcepljena tema!
Na CHAdeMOtih Nissani lahko polnijo (brez prekinitev!) do 94%, kar zna biti za ostale čakajoče na "hitro" polnjenje mukotrpno
Na CHAdeMOtih Nissani lahko polnijo (brez prekinitev!) do 94%, kar zna biti za ostale čakajoče na "hitro" polnjenje mukotrpno
Soul EV believer
Re: Opažanja EV
Lahko polnimo do 100%, ne vem od kod informacija o 94%.Damijan napisal/-a:Na CHAdeMOtih Nissani lahko polnijo (brez prekinitev!) do 94%, kar zna biti za ostale čakajoče na "hitro" polnjenje mukotrpno
Re: Opažanja EV
Še slike lahko pogledaš na https://www.facebook.com/devsslovenija/matija napisal/-a:No danes je prislo do mislim da nenacrtovanega CHAdeMO meet Ko sem bil sredi dneva na poti izven LJ, sem racunal na povratku dopolnit na Barje Sever in ze ob odhodu opazil da je zasedena. Ko sem se vracal sem vseeno zavil tja, ker je bil prikljucek zaseden ze vsaj 1h. Sem si rekel — tale verjetno dela top-off do 100% in bo mogoce odstopil ali koncal.
Ob prihodu vidim crnordecega Soula, belega Leafa, baje da je e-NV200 ravno odpeljal. Soul je bil tudi mislim da ze pri koncu, mi odstopil kabel, nato smo malo podebatirali, je zapiskalo da sem poln & smo vsi odsli
Re: Opažanja EV
No še hujekrpan napisal/-a:Lahko polnimo do 100%, ne vem od kod informacija o 94%.Damijan napisal/-a:Na CHAdeMOtih Nissani lahko polnijo (brez prekinitev!) do 94%, kar zna biti za ostale čakajoče na "hitro" polnjenje mukotrpno
Problem je, ko nekdo da polniti EV (ne želi izpostavljati blagovne znamke, ampak v tem primeru gre prav za Leaf) in začne utripati prva LED dioda.
Lastnik vozila ga zapusti in se vrne, ko ga napolni do 100%. Zaradi takšnega "hitrega" polnjenja običajno ostali CHAdeMO uporabniki raje poiščemo (če imamo seveda dovolj zaloge) drugo polnilnico... :/
Govorim iz lastnih izkušenj - nisem mislil tebe
Pri mojem vozilu se mi zdi fer, da vozilo zaključi cikel in odklopi pri 84%, tako imajo ostali čakajoči možnost napolniti, tudi če bi bil fizično odsoten.
Če nihče ne čaka in imam potrebo po dodatni energiji, lepo nadaljujem polnjenje še do 94% (ca. 10-15min).
Več ne gre, ker tudi zadnjih 6% nikakor ne polni več hitro ampak gre za zavlačevanje.
Soul EV believer
Re: Opažanja EV
Krpan sem videl sliko, ja pocasi ampak res pocasi se nabiramo Mogoce ze kaj znanega zakaj so izpustili Barje - JUG oz. ali planirajo naknadno to dodati ?
---
Glede casa polnjenja na QC jaz nisem preprican cisto kako je z odklopi, ker grem vedno na kafe v bar. Ampak mislim da imajo tile QC dve omejitvi: ena je 25min, druga je 80%. Nikoli mislim da mi se ni napolnilo vec kot 80,5% ali polnilo dlje kot 25min. Zadnje minutke sem zadnjic na Lukovici kar na chargejuice spremljal kdaj me je odklopilo — se je CHAdeMO port zamenjal iz Occupied na Available. Imam pa malo tezjo nalogo tole stestirat ker je baterija samo 16kW.
Ja glede dolgega polnjenja — upam da petrol starta z zaracunavanjem na minute, ne na kilovate. S casovnim obracunom bi vsak polnil toliko casa dokler ima moc polnjenja visoko, ko se priblizuje polni bateriji pa bo izklopil. Obracun po kW pa sicer spodbuja "topping off" ce ima clovek cas, kar indirektno povzroca QC omrezje manj razpolozljivo za tiste ki ga rabijo.
Ampak vse kaze na to da bo po kilovatih, se danasnji nicelni racun je v kilovatih ...
---
Glede casa polnjenja na QC jaz nisem preprican cisto kako je z odklopi, ker grem vedno na kafe v bar. Ampak mislim da imajo tile QC dve omejitvi: ena je 25min, druga je 80%. Nikoli mislim da mi se ni napolnilo vec kot 80,5% ali polnilo dlje kot 25min. Zadnje minutke sem zadnjic na Lukovici kar na chargejuice spremljal kdaj me je odklopilo — se je CHAdeMO port zamenjal iz Occupied na Available. Imam pa malo tezjo nalogo tole stestirat ker je baterija samo 16kW.
Ja glede dolgega polnjenja — upam da petrol starta z zaracunavanjem na minute, ne na kilovate. S casovnim obracunom bi vsak polnil toliko casa dokler ima moc polnjenja visoko, ko se priblizuje polni bateriji pa bo izklopil. Obracun po kW pa sicer spodbuja "topping off" ce ima clovek cas, kar indirektno povzroca QC omrezje manj razpolozljivo za tiste ki ga rabijo.
Ampak vse kaze na to da bo po kilovatih, se danasnji nicelni racun je v kilovatih ...
Re: Opažanja EV
E-up se na CCSu normalno napolni na 100% brez prekinitve. Polnilna moc se obcutno zmanjsa za zadnjih 5%. Vecinoma polnim na 98% kar pri popolnoma prazni bateriji nanese nekje 35min, skupno malo pod 19kWh.
Re: Opažanja EV
Kako to obračunajo v Avstriji, ko črpaš 22kW iz 43kw vtičnice?pirpy napisal/-a:Jaz navijam za kW ker imam počasen polnilec
Sama zabava so/bodo te polnilnice ....
Mi smo nekaj takega, oz. malo kasneje, kot je bil grof Codelli, ko je prpeljal prvi avto v Ljubljano
Razlika, je samo v tem, da imamo namesto izvijačev, avto poln kablov, črpalke se pa ravno gradijo in vsak računa kot se mu zahoče. No, razlika je, naši avti nič ne smrdijo, in ne plašijo srnc in zajčkov
Zadnjič spremenil robert, dne 31 Mar 2016, 23:12, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Opažanja EV
Verjetno imajo vse baterije podobno krivuljo polnjenja.Fifi napisal/-a:E-up se na CCSu normalno napolni na 100% brez prekinitve. Polnilna moc se obcutno zmanjsa za zadnjih 5%. Vecinoma polnim na 98% kar pri popolnoma prazni bateriji nanese nekje 35min, skupno malo pod 19kWh.
Hitre polnilnice so TOP uporabne nekje do 75-78% napolnitve, potem gre vse počasneje.
Čez leta se bo ta problem razblinil, ker bodo verjetno baterije 40 in več kW ... in bomo z lahkoto pri 70% odklopili.
- Priponke
-
- Blink_50_to_100_Graph.png (35.62 KiB) Pogledano 7498 krat
Re: Opažanja EV
Pirpy ceprav na koncu ko premislis, vidis da je boljse obracunavati po minutah, ker ko bos sam nekam na poti in se ti bo mudilo ter bo pred tabo Tesla ki bo pocasi polnila (20kW z dual charger na primer) lepo do konca 90kW - bos preklinjal in si zelal payByMinutepirpy napisal/-a:Jaz navijam za kW ker imam počasen polnilec
Durgace pa ce pogledam avtrijsko Smatrics omrezje preko TneNewMotion appa:
- 0.25€/minuto (CHAdeMO, CCS)
- 0.38€/kW (Type2)
Ocitno so prilagodili sistem za oba tipa polnjenja
Pri CZeru je to le utopicna zelja, s 40kW+ polni do dobre tretjine baterije, nad polovico SoC polni ze s 25kW, pri 70-75% SoC je pametno ze prekinit ker po spominu gre samo se ~15kW. Imam nekje zapisane tocne vrednosti ampak to je v grobem to.Fifi napisal/-a:E-up se na CCSu normalno napolni na 100% brez prekinitve. Polnilna moc se obcutno zmanjsa za zadnjih 5%. Vecinoma polnim na 98% kar pri popolnoma prazni bateriji nanese nekje 35min, skupno malo pod 19kWh.
Glede 25min timerja pa ne vem, mogoce imajo kaksne druge omejitve ali pa omejitve glede na tip vozila ...
Re: Opažanja EV
Ko gledam te minute in kW (posebej roaming po EU), razmišljam, da bo za prave Gorenjce Tesla 3 s SC polnjenjem prava izbira
Soul EV believer
Re: Zaračunavanje
Robert od kje razlika med stationSOC in actualSOC, station drugace zazna SOC kot avto ?
Vrednosti SOC ki jih jaz omenjam kdaj mi pada hitrost in koliko — berem na avtu.
Vrednosti SOC ki jih jaz omenjam kdaj mi pada hitrost in koliko — berem na avtu.
Re: Zaračunavanje
Dodajam še link http://www.saxton.org/tom_saxton/2012/09/dcqc-soc.htmlmatija napisal/-a:Robert od kje razlika med stationSOC in actualSOC, station drugace zazna SOC kot avto ?
Vrednosti SOC ki jih jaz omenjam kdaj mi pada hitrost in koliko — berem na avtu.
Nahitro nisem našel samostojne krivulje.
Tole je mišljeno, kot prikaz polnitve na DC postaji z dejanskim izmerjenim stanjem v baterij.
Pomoje se med postajo in avto zgodi tudi kaka izguba in to je to.
Te postaje od SODA tako ali tako nič pokažejo, ABB jeve v Mariboru pa baje pokažejo bistveno več podatkov.
Re: Zaračunavanje
Danes sem spet polnil na barju sever, ko mi je avto kazal 46% soc je polnilnica kazala 47% soc
Re: Zaračunavanje
Očitno je na tistem grafu SOC bruto in neto?
Načeloma uporabnik na "uradnem" prikazu % vidi manj, kot je bruto kapaciteta akumulatorja...
Kot sem že pisal, je pri novejših (30 kW Leaf, 30,5 kW Kia Soul EV) zgoraj in spodaj ca. 6% rezerve, ki blagodejno vpliva na zdravje akumulatorja... Zoe ima ob nakupu celo več kot 100%, očitno imajo vračunano ravno to razliko.
Načeloma uporabnik na "uradnem" prikazu % vidi manj, kot je bruto kapaciteta akumulatorja...
Kot sem že pisal, je pri novejših (30 kW Leaf, 30,5 kW Kia Soul EV) zgoraj in spodaj ca. 6% rezerve, ki blagodejno vpliva na zdravje akumulatorja... Zoe ima ob nakupu celo več kot 100%, očitno imajo vračunano ravno to razliko.
Soul EV believer
Re: Zaračunavanje
AndY1 je na drugem forumu napisal:
To pa je cena, ki poskrbi da so polnilnice vedno proste!!! Cena na Smarticsovih polnilnicah je z roamingom TheNewMotion skoraj pol nižja.AndY1 napisal/-a:Kakšen teden, dva nazaj, smo lastniki Petrolovih kartic bili povabljeni na predstavitev v prostore CER-a, kjer nam je bil predstavljen Petrolov projekt elektromobilnosti.
Zaračunavanje na hitrih polnilnih postajah po Sloveniji je zaenkrat prestavljeno in trenutno še brezplačno.
Povedano nam je bilo glede roaminga v tujini. SMATRICS, ki ima čez Avstrijo, hoče za roaming na hitrih polnilnih postajah zaračunavati 0.60EUR/minuto polnjenja, kar pomeni cca. 18EUR/100km.
Tako da za vožnjo po tujini se najbolj splača imeti Plug In Hibrida in se v tujini voziš na ICE oz. Teslo, ki jo polniš brezplačno na SuperChargerjih.
Re: Zaračunavanje
OK, torej bomo za avstrijski Smatrics uporabljali TNM kartico, ki pokriva ~30 omrezij. Cena tam je 0.25€/min.
Skoda da si Petrol ne izpogaja boljse cene.
Skoda da si Petrol ne izpogaja boljse cene.
Re: Zaračunavanje
na http://www.thenewmotion.com/en/driving- ... -charging/ piše
Rates at The New Motion fast chargers are €2.15 + €0.25 per minute (plus €0.35 transaction fee).
Začetni fee kar dosti podraži polnjenje.
Tukaj so podatki za eno polnilno v Beljaku:
DC je še malo dražji, AC pa ma čist drugačno obračunavanje
moj izračun je
10 minut DCja = 1kWh = 0,642€ skupaj 8,3333kWh 5,35€
20 minut DCja = 1kWh = 0,47118 skupaj 16,6kWh (teoretično) 7,85€
Men to ni logično, ker če se že prklopiš te siljo, da si tam čim dalj časa.
AC je pa skoz isto, 0,38€
Smatrics AT0201560
Maria Gailer Straße 35, 9500, Villach
Outlet: TepcoCHAdeMO (DC 50kW)
Price:
Start (once) € 2.50
Time (/minute) € 0.25
Outlet: Type2Combo (DC 50kW)
Price:
Start (once) € 2.50
Time (/minute) € 0.25
Outlet: Type2 (AC-3 43kW)
Price:
Volume (/kWh) € 0.38
Rates at The New Motion fast chargers are €2.15 + €0.25 per minute (plus €0.35 transaction fee).
Začetni fee kar dosti podraži polnjenje.
Tukaj so podatki za eno polnilno v Beljaku:
DC je še malo dražji, AC pa ma čist drugačno obračunavanje
moj izračun je
10 minut DCja = 1kWh = 0,642€ skupaj 8,3333kWh 5,35€
20 minut DCja = 1kWh = 0,47118 skupaj 16,6kWh (teoretično) 7,85€
Men to ni logično, ker če se že prklopiš te siljo, da si tam čim dalj časa.
AC je pa skoz isto, 0,38€
Smatrics AT0201560
Maria Gailer Straße 35, 9500, Villach
Outlet: TepcoCHAdeMO (DC 50kW)
Price:
Start (once) € 2.50
Time (/minute) € 0.25
Outlet: Type2Combo (DC 50kW)
Price:
Start (once) € 2.50
Time (/minute) € 0.25
Outlet: Type2 (AC-3 43kW)
Price:
Volume (/kWh) € 0.38
Re: Zaračunavanje
In ta polnilna je zraven McDonaldsa in Bille - bi človek pričakoval v interesu teh dveh podjetij, ki sta odstopili parking, da bo ugodno za lastnike EVjev, da polnijo in koristijo njihoge usluge.
Nekaj korakov stran so Kelagove polnilnice, ki so (zaenkrat) še zastonj.
Za 8 EUR v Avstriji natankam v ICE več kot 8l dizla, glede na nizko ceno goriv :/
Nekaj korakov stran so Kelagove polnilnice, ki so (zaenkrat) še zastonj.
Za 8 EUR v Avstriji natankam v ICE več kot 8l dizla, glede na nizko ceno goriv :/
Soul EV believer