Subvencije za javne polnilnice

Polnjenje v divjini je lahko posebna dogodivščina
BoBa
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 387
Kraj: Ptuj
Avto: Mach-E
703
32

Re: Subvencije za javne polnilnice

Odgovor Napisal/-a BoBa »

pirpy napisal/-a:Koliko teh dc polnilnic zavoda zadihaj dejansko deluje, V Topolšici in Šoštanju delujejo.
Dve na Ptuju in ena Kidričevem tudi
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2320
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
1693
2221

Re: Subvencije za javne polnilnice

Odgovor Napisal/-a crunchy »

magic napisal/-a:Kaj pa vem koliko pride prav šuko, jaz niti polnilca za šuko ne vozim s sabo, dejansko mi doma nekje leži od kar imam od CRF polnilnico
Jaz imam doma tudi CRF-jevo in s seboj vedno peljem polnilnico za šuko vtičnico. Nikoli ne veš, kje bi bila potreba po njej. Če ne zate pa za nekoga drugega, ki bi jo nujno potreboval.
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3016
Kraj: Kamnik
Avto: TESLA Y LR
3803
6420

Re: Subvencije za javne polnilnice

Odgovor Napisal/-a DGJ »

magic napisal/-a: Kaj pa vem koliko pride prav šuko, jaz niti polnilca za šuko ne vozim s sabo, dejansko mi doma nekje leži od kar imam od CRF polnilnico
Jaz ga (original polnilec na šuko) kar uporabljam... na smučanju, na morju, doma v garaži... tudi rešil me je že, ko sem (skoraj) popolnoma izpraznil baterijo nekaj km pred ciljem. Jaz bi kar priporočil, da ga imate s sabo. Nikoli ne veš.
SimonZed, talker2
mitjap
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 845
Avto: C-Zero, Kona 64
611
311

Re: Subvencije za javne polnilnice

Odgovor Napisal/-a mitjap »

Verjamem, definitivno ni za vsakega. Nekdo ki ima ZOE si verjetno sploh ne predstavlja da bi na poti polnil na schuko. Nam s C-Zero (in podobnimi, mogoče še kakšen plug-in) je pa popolnoma enako.
magic
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 414
Avto: Hyundai IONIQ EV
334
370

Re: Subvencije za javne polnilnice

Odgovor Napisal/-a magic »

Mah, jaz sem ga od začezka skoz s sabo vozu pa prelagal iz enga konca na drugega. Sem mislil da ga moram priklopt kjer koli imam moznost, sedaj se je pa stanje umirilo. Se pa strinjam če gres na morje al pa smučat oz. kam dlje kjer ne veš kakšna polnilna infrastruktura je. Do npr. Lj al pa Nm ga pa res ne rabim, zato je večimano doma. Mogoče bom spremenil mišljenje ko bom 1x nekje ustal
DGJ, MIRANRR
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4582
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7876

Re: Subvencije za javne polnilnice

Odgovor Napisal/-a matija »

gregimarko napisal/-a:Z Zavodom Zadihaj in nategunom Teo Bunta je največ izgubila slovenska elektromobilnost in ne vem, zakaj ste vsi na forumu tiho.
Eko sklad, občine, ker ste tiho, pomeni da vas je sram in bi radi, da se pomete pod preprogo, ampak to ni ok.
Porabili ste javni denar in še vedno ga. Koliko plačujejo občine omrežnine vsak mesec za kvazi DC polnilnice, ki so navadne šuko?
Najbolj me je pa pogrelo to, da se za tega tipa dela še vedno reklama v medijih (članek na siolu v nedeljo).
Saj nobenemu ne zamerim, novinarji nimajo pojma o polnilnicah, občine nimajo pojma, folk nima pojma.
Tisti, ki pa imate pojma ste pa tiho.
Lahko, da se motim, če se, naj me nekdo popravi
Odlicno si zapisal, smo pa o tem tipu ze tu gor pisali, tema je morda kar ta. Drustvo DEMS je testiralo stotine polnilnic v SI za Ekosklad, neskladne so bile sklepam da vecinoma Etrel-ove in od zavoda Zadihaj.

Ko kdaj zaidem na kak FB post, ki ima 83 komentarjev je verjetnost da je Butlovih nekje 40. Jako pametan ...
Uporabniški avatar
Damijan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1241
Kraj: West Gorenjska
Avto: malo mešano ;)
989
1513

Re: Subvencije za javne polnilnice

Odgovor Napisal/-a Damijan »

davrog10 napisal/-a:
magic napisal/-a:Jaz sem kar precej pregledal in za polnilnice razen nature 2000 ni nič, razen EKO kredit, če bi ga občina potrebovala, za to ne rabi bit natura 2000. Iz katere občine pa si davrog10?
Sem iz Rečice ob Savinji. Ena 22kw AC + 220v vtičnica bi bila idealna za naš mali kraj.
Idealno - na istem priključku - je 3x 7kW AC Type2

Če pa se varčuje, je najenostavneje pobarbati nekaj parkirnih mest in namestiti šuko/kamper (strošek 3,99 EUR):
https://www.merkur.si/nadometna-vticnic ... acna-ip44/

V Avstriji že mnogo let to deluje bp - primer: https://www.plugshare.com/location/144537
Priponke
avstrija.jpg
matija, DGJ, timo, Kaktus
Soul EV believer
Uporabniški avatar
gregimarko
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 321
Kraj: Ljubljana
310
154

Re: Subvencije za javne polnilnice

Odgovor Napisal/-a gregimarko »

22kW polnilnice so brez veze:
- niso hitre, da bi se nafilou in šou naprej,
- Noben avto ne fila za 22kW AC, razen ZOE
- Upravljalec plačuje velik strošek omrežnine za moč, ki je nekoristna.
- Na Ljubljanskih P+R parkingih naj bi človek parkiral in šel s trolo v službo. Kaj rabiš 22kW, če je avto poln v 1h, lastnik se pa vrne čez 8h+. Ne bilo boljše namesto 6 x 22kW postaviti 36 x šuko 3,7kW. Namesto 15k€ zapraviš samo 1,5k€ za postavitev.

Smisel ''resnih'' polnilnic 22kW je samo zaračunavanje, ki bo slej kot prej uvedeno.....
Damijan, talker2, keeva, timo, Kaktus, prijazen
magic
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 414
Avto: Hyundai IONIQ EV
334
370

Re: Subvencije za javne polnilnice

Odgovor Napisal/-a magic »

gregimarko napisal/-a:22kW polnilnice so brez veze:
- niso hitre, da bi se nafilou in šou naprej,
- Noben avto ne fila za 22kW AC, razen ZOE
- Upravljalec plačuje velik strošek omrežnine za moč, ki je nekoristna.
- Na Ljubljanskih P+R parkingih naj bi človek parkiral in šel s trolo v službo. Kaj rabiš 22kW, če je avto poln v 1h, lastnik se pa vrne čez 8h+. Ne bilo boljše namesto 6 x 22kW postaviti 36 x šuko 3,7kW. Namesto 15k€ zapraviš samo 1,5k€ za postavitev.

Smisel ''resnih'' polnilnic 22kW je samo zaračunavanje, ki bo slej kot prej uvedeno.....
Meni se pa sploh ne zdijo nesmiselne, npr, v BTC se mi avto glih lepo napolni tačas ko nakupujem, jem, ... Prav tako če grem v kakšno restavracijo, ali k zdravniku, ali, ..., kjer sem cca. 1-3h se tudi kar lepo napolni, ali popolnoma. Pač ioniq mi koristi teh 7kW, kar je še vedno 2X več kot s šuko, za ZOE je pa tko zakon. Kar se pa tiče P+R in službe pa imaš prav, samo vsi ki tam parkiramo ne gremo na delo in se nekateri vrnemo po 3h.

Meni se zdijo še kako smiselne. Kar se mene tiče, čim več 22kW, sploh pri gostiščih, turističnih točkah, bolnicah, ... da lahko povsod priklopi in polniš, potem pa čim več DC za potovanja, na AC.
evid
Uporabniški avatar
Damijan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1241
Kraj: West Gorenjska
Avto: malo mešano ;)
989
1513

Re: Subvencije za javne polnilnice

Odgovor Napisal/-a Damijan »

magic napisal/-a:
gregimarko napisal/-a:22kW polnilnice so brez veze:
- niso hitre, da bi se nafilou in šou naprej,
- Noben avto ne fila za 22kW AC, razen ZOE
- Upravljalec plačuje velik strošek omrežnine za moč, ki je nekoristna.
- Na Ljubljanskih P+R parkingih naj bi človek parkiral in šel s trolo v službo. Kaj rabiš 22kW, če je avto poln v 1h, lastnik se pa vrne čez 8h+. Ne bilo boljše namesto 6 x 22kW postaviti 36 x šuko 3,7kW. Namesto 15k€ zapraviš samo 1,5k€ za postavitev.

Smisel ''resnih'' polnilnic 22kW je samo zaračunavanje, ki bo slej kot prej uvedeno.....
Meni se pa sploh ne zdijo nesmiselne, npr, v BTC se mi avto glih lepo napolni tačas ko nakupujem, jem, ... Prav tako če grem v kakšno restavracijo, ali k zdravniku, ali, ..., kjer sem cca. 1-3h se tudi kar lepo napolni, ali popolnoma. Pač ioniq mi koristi teh 7kW, kar je še vedno 2X več kot s šuko, za ZOE je pa tko zakon. Kar se pa tiče P+R in službe pa imaš prav, samo vsi ki tam parkiramo ne gremo na delo in se nekateri vrnemo po 3h.

Meni se zdijo še kako smiselne. Kar se mene tiče, čim več 22kW, sploh pri gostiščih, turističnih točkah, bolnicah, ... da lahko povsod priklopi in polniš, potem pa čim več DC za potovanja, na AC.
Točno o tem govorim - Ioniq polni SAMO z eno fazo - 7kW, zato ne potrebuješ 22kW AC;

na isti priključni moči bi se lahko polnili hkrati TRIJE Ioniqi/Leafi/Souli EV/Kone/e-Niro/... (skupaj 22kW)
enostavno se priklopijo tri 7kW Type2, vsaka na svoji fazi
(tako so priklopili Tesline destinacijske polnilnice v hotelu Radison Blue v Ljubljani, dve za Tesle, tretja je odprta za vse ostale EV s type2).
SimonZed
Soul EV believer
magic
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 414
Avto: Hyundai IONIQ EV
334
370

Re: Subvencije za javne polnilnice

Odgovor Napisal/-a magic »

To je res, verjetno bi blo pa še bolš če bi proizvajalci začel delat avte, ki se 3f polnijo, pa bi se na javnih hitrej polnel pa še doma bi se lepo omrežje razbremenilo.
MIRANRR, N75
Uporabniški avatar
MIRANRR
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1138
Kraj: MB okolica
Avto: Nissan je preživel 5. svečko, ter opravil 189 kkor
1046
1422

Re: Subvencije za javne polnilnice

Odgovor Napisal/-a MIRANRR »

magic napisal/-a:To je res, verjetno bi blo pa še bolš če bi proizvajalci začel delat avte, ki se 3f polnijo, pa bi se na javnih hitrej polnel pa še doma bi se lepo omrežje razbremenilo.
To podprem z obema rokama, a kaj ko naju ne upoštevajo
magic, Kaktus
Vedno za:
VESNO zeleno stranko!
Stef
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 20
Kraj: Šmarje p J
Avto: i3
36
7

Re: Subvencije za javne polnilnice

Odgovor Napisal/-a Stef »

Nekdo z dovolj dolgim metom mora vreči žogo v Bruselj, da bodo zapisali ustrezne pogoje za homologacijo.
magic
magic
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 414
Avto: Hyundai IONIQ EV
334
370

Re: Subvencije za javne polnilnice

Odgovor Napisal/-a magic »

Rečmo da se bo to tudi uredil v prihodnosti in bo moj naslednji EV 3f, tako da niso brezvezne 3f polnilnice
Uporabniški avatar
Damijan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1241
Kraj: West Gorenjska
Avto: malo mešano ;)
989
1513

Re: Subvencije za javne polnilnice

Odgovor Napisal/-a Damijan »

3f polnilnice niso brezvezne, samo škoda je bilo postaviti 6 x 22kW type2 (P+R Dolgi most),
ki jih potem skoraj leto dni niso priklopili, ker je bilo potrebno najprej položiti posebni kabel in 3x200A varovalke
(priključna moč stane vsako leto 15.300 EUR! + kabel, posebno odjemno mesto, ...)

Namesto da bi jih takoj priklopili na obstoječo napeljavo (6x enofazno, lahko samo 16A, glede na tip parkirišča).

Ravno zaradi takšnega kompliciranja smo z EVji še daleč od Avstrije, kaj šele če gledamo Norveško.

Drug primer: Jesenice, postavljena je bila ena polnilnica 2x type2 22kW - ko sem spraševal odgovorne, zakaj ne naredijo še kakšne v okviru Natura 2000 - sem dobil odgovor, da zato ne, ker je stala postavitev ene same (skupaj z odjemnim mestom, omarico, priključkom etc.) 10.000 EUR! In prav ta polnilnica je bila demontirana in zdaj v celotni občini ni več niti ene polnilnice
Kaktus, matija, peion, CRF
Soul EV believer
Uporabniški avatar
gregimarko
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 321
Kraj: Ljubljana
310
154

Re: Subvencije za javne polnilnice

Odgovor Napisal/-a gregimarko »

Dejansko je cena polnilnice malenkost glede na ostale stroške.
Občine si tega niti ne predstavljajo.
Nekdo jih prepriča, da bodo dobile zastonj polnilnico in res jo dobijo (subvencija), samo potem se jih da pa fino olupiti.
Projekt, elektro priključek, gradbena dela, elektro material, omrežnina, meritve, zagon, to so enkratni stroški.
Potem pa še, vzdrževanje, zavarovanje, električna energija, daljinski nadzor, intervencije,....
Zaračunavati energije ne morejo-smejo-ne znajo...
Boli glava....
matija
magic
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 414
Avto: Hyundai IONIQ EV
334
370

Re: Subvencije za javne polnilnice

Odgovor Napisal/-a magic »

To pa skoraj ne verjamem, da je tako veliko stroškov, parkirni prostori so lahko že obstoječi, priključek prav tako, kakšnega posebnega vzdrževanja tudi ni, poraba elektrike tudi ni tako velika, ... Koliko pa je stroškov z javno razvestljavo pa jo ima že vsak manjši kraj, pa še to se luči večinoma prižgejo že skoraj sred dneva. Tukaj pa je govora v celi občini npr. 2 lokaciji po 2x 22kW.
energija
Uporabniški avatar
gregimarko
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 321
Kraj: Ljubljana
310
154

Re: Subvencije za javne polnilnice

Odgovor Napisal/-a gregimarko »

Verjemi, da so stroški. Malo se jih pa še naredi, zakaj pa ne
Evo link: https://www.novomesto.si/dogajanje/novi ... na_vozila/
8 x 2x22kW = 125.000,00€
Taka je cifra, če dela monopolist, drug itak ne more...
matija
timo
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 265
Kraj: Logatec
Avto: Hyundai Kona 3f 64 -2021
425
1667

Re: Subvencije za javne polnilnice

Odgovor Napisal/-a timo »

Po moje je treba ločit pojem hitrega polnenja in daljšega parkiranja- to meni ne gre skupaj!
Veliko bi jih polnilo in parkiralo hkrati na šuko vtičnicah do cca 13A, kar je dovolj za večurni park in potrebe!
Ostale močnejše polnilnice progresivno zaračunavat, pa se bo zadeva uredila sama!
Kona 64 50kkm prej IONIQ 28kWh - 218kkm, SE 33kW, Smart&Simple 3F CRF
magic
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 414
Avto: Hyundai IONIQ EV
334
370

Re: Subvencije za javne polnilnice

Odgovor Napisal/-a magic »

gregimarko napisal/-a:Verjemi, da so stroški. Malo se jih pa še naredi, zakaj pa ne
Evo link: https://www.novomesto.si/dogajanje/novi ... na_vozila/
8 x 2x22kW = 125.000,00€
Taka je cifra, če dela monopolist, drug itak ne more...
Mah ne vem no, ni logike, da pride 1 polnilnica 2X 22kW dobrih 15k€. Če je racionalno izbran prostor postavitve, kar naj bi se gledalo, potem ne vem kakšni hudi stroški so še. Parkirni prostor je obstoječ, postavi se jo v bližino stavbe ali ..., ki je lastnik občina, se poveča priključno moč če je premajhna, doda za polnilnico svoje FID stikalo, nekaj kabla, mal betona in je to to. Ali sem večni optimist
DGJ
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Javne polnilnice”