Zaparkirana polnilna mesta

Polnjenje v divjini je lahko posebna dogodivščina :)
darjan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 607
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
140
43

Re: Opažanja EV

OdgovorNapisal/-a darjan » 30 Nov 2017, 13:03

heh, čeprav...pomoje takrat več ne bodo centi, ker več kot bo EV, dražja bo elektrika za EV, ker bo država želela svoj del ki ga bo zgubile preko fosilnih goriv
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2710
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
1257
1620

Re: Zaparkirana polnilna mesta

OdgovorNapisal/-a CRF » 30 Nov 2017, 13:06

Elektrika se ne bo dražila.... (zaradi EV). Davke bodo pobrali drugje. Čeprav po drugi strani žal res ne upam izločit možnosti da bi predpisali kakšne zakonsko določene števce ki bi šteli samo EV elektriko :bang:
The big boss @ EVSVET.eu & Zoe fan
darjan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 607
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
140
43

Re: Zaparkirana polnilna mesta

OdgovorNapisal/-a darjan » 30 Nov 2017, 13:28

Dražile se bodo trošarine na račun polnjenja za EV, ipd, ko bo pač smart grid postavljen. Kar še sicer ne bo dolgo.
bnovak88
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 12
Kraj: Vodice
Avto: Peugeot ion
5
1

Re: Opažanja EV

OdgovorNapisal/-a bnovak88 » 30 Nov 2017, 13:34

Na tranzitnih točkah (avtoceste, regionalke) več polnilnic skupaj, prav tako pri trgovskih centrih ter za splošno uporabnost standardni priključek za vsa vozila in vse polnilnice s kablom (tudi AC). Prideš, odpreš vratca, priklopiš, se po potrebi registriraš in to je to. Tudi zato (poleg zastonjskosti) je Mercator ves čas poln. Kabel ven, priključek tak ali drugačen, iskanje adapterjev, ipd. za splošno uporabnost in razširjenost ni dobro. Kot bi za ICE vozil cev s seboj in potem še adapterje, ker bi imele ene črpalke priključek na navoj, ene na bajonet, tretje ... .
Sicer pa tudi pošteno zaračunavanje (ne odiranje) in plačevanje s standardnimi plačilnimi sredstvi pa bodo polnilnice zares proste za tiste ki jih takrat potrebujejo(mo). Sicer pač polniš doma čez noč.
Uporabniški avatar
robert
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 566
Kraj: Kranj
Avto: Soul EV
652
404

Re: Zaparkirana polnilna mesta

OdgovorNapisal/-a robert » 30 Nov 2017, 20:40

Mal bo treba pamet v roke, ko se načrtuje PP.
Da se kar povsod postavlja 2x22kW je malo potratno.
Marsikje manjkajo 7kW in 3,6kW, celo 2,2kW
Pa tako kot je pri Aldiju 20kW DCji ... upam, da Zavodu Zadihaj to rata...
naj kdo potrdi kako delujočo ... npr v Vojniku je bila objava pa nihče ne potrdi.
Smo pa spet tam ... kaj naj delam v Vojniku pr občini? V Vojniku sem sicer 10x na leto, sam nikol tam.

Na Norveškem kar lepo priklapljano na šuko vtičnice.
Tukaj imam idejo ....
... v garažni hiši bi lahko vsako parkirno mesto imelo šuko vtičnico. iz 22kW lahko dobimo 9 šuko vtičnic, manjka še neka pametna elektronika, ki bi vklapljala in izklapljala vtičnice, po sistemu, da dobiš elektriko, če je, če ne pa takoj ko se nekdo odklopi ali je polhen ... (recimo na 50 vtičnic bi jih na enkrat delalo 10) naslednjih 10-15 let bi tak sistem zadostoval, za masikatero garažno hišo
Matej, robertto, DGJ, talker2, matija, instrukcije, Desty
darjan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 607
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
140
43

Re: Zaparkirana polnilna mesta

OdgovorNapisal/-a darjan » 01 Dec 2017, 07:14

To je to ja, za daljše opravke je šuko čisto dovolj, kar recimo nakupovalni center je, pa še do baterij je manjši tok bolj prijazen.

"danes" je problem v tem, ker folk uporablja javne polnilnice za vmesne postaje, da nafila na hitro. Kar je pomoje zgrešeno, kajti javne bi morale biti za daljše postanke, na AC in hitrih cestah pa bi morali biti DC, 100kW.

Namesto javnih mestnih brezplačnih (tako kot je recimo omenjena pri občini vrhnika) bi bilo veliko bolj pametno "eletrificirat" parkirna mesta v "centru" in se še na tak način dodatno vzpodbudi rabo EV vozil za mestna središča. Seveda pač šuko vtičnice.
Čudi me, da javne parkirne hiše v centrih, ki služijo lepo na račun oddajanja parkirnih mest, še ne ponujajo kaj takega.
Uporabniški avatar
Damijan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 892
Kraj: West Gorenjska
Avto: Kia Soul EV, Toyota RAV4 HybridAWD, Nissan X-Trail
619
847

Re: Zaparkirana polnilna mesta

OdgovorNapisal/-a Damijan » 01 Dec 2017, 07:29

Se strinjam z Darjanom in Robertom.
Primer šuko vtičnic iz parkirišča v Leviju na Finskem ;)
Priponke
Levi_Finska.jpg
pirpy, matija, talker2
Soul EV believer ;)
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2710
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
1257
1620

Re: Zaparkirana polnilna mesta

OdgovorNapisal/-a CRF » 01 Dec 2017, 07:55

Se večinoma strinjam..., samo ne šuko, ampak Type2. Type2 kable imamo vsi... Šuko je pa potem še eden ki ga je treba s sabo vozit.
N75
The big boss @ EVSVET.eu & Zoe fan
darjan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 607
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
140
43

Re: Zaparkirana polnilna mesta

OdgovorNapisal/-a darjan » 01 Dec 2017, 07:58

Šuko je vseeno večji standard kot type2, ne bodo EV avto narekovali kakšen standard bomo imeli, ampak se bodo moralo proizvajalci prilagoditi obstoječim standardom.

Poleg tega pa je šuko potem primeren za mopede, skuterje, popotnike...v glavnem vse. Pa tudi verjetno ceneje je.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2710
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
1257
1620

Re: Zaparkirana polnilna mesta

OdgovorNapisal/-a CRF » 01 Dec 2017, 08:01

Vsi avti imajo Type2 (CSS), in nobeden šuko. Torej če se postavlja polnilnice za avte, bi bilo type 2 logično. Pa še bolj varno je, ker ni napetosti v vtikaču. Je pa kak € dražje, to pa ja. Ampak sistem kot ga predlaga robert bi tako ali tako koštal € € €
The big boss @ EVSVET.eu & Zoe fan
Uporabniški avatar
robert
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 566
Kraj: Kranj
Avto: Soul EV
652
404

Re: Zaparkirana polnilna mesta

OdgovorNapisal/-a robert » 01 Dec 2017, 08:05

Tukaj jaz vidim en drug problem. Psihološki.
Če boš zagledal Type2 vtičnico in bo potem ta vtičnica dala 2,2 ali 3,6kW, sem prepričan, da tvoj izraz na obrazu ne bo preveč vesel.
V nasprotnem pa, zagledaš šuko vtičnico, pričakuješ 2,2kW toliko tud dobiš.
Zato šuko vtičnice ;)
darjan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 607
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
140
43

Re: Zaparkirana polnilna mesta

OdgovorNapisal/-a darjan » 01 Dec 2017, 08:14

Seveda se mora nabaviti polnilni kabel iz šuko na poljuben priklop, to je zdaj možno za vse priklope, torej ni problema.

Proizvajalci edino morajo te kable nuditi kot standardno, type2, DC, ipd, pa pač pod doplačilo.
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1207
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh
577
301

Re: Zaparkirana polnilna mesta

OdgovorNapisal/-a pirpy » 01 Dec 2017, 08:26

Najbolje bi bilo, da ima vsak avto šuko kar zvit kot sesalec in ga samo povlečeš iz avta :)
mitjap
darjan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 607
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
140
43

Re: Zaparkirana polnilna mesta

OdgovorNapisal/-a darjan » 01 Dec 2017, 08:27

Dobra ideja, mi je všečna.

Poleg tega pa gre na šuko komot 3.6, ne vem zakaj bi se omejili na 2.2?
Goran
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 332
Kraj: Ljubljana
Avto: i3
179
10

Re: Zaparkirana polnilna mesta

OdgovorNapisal/-a Goran » 01 Dec 2017, 08:48

Se tud slučajno ne strinjam. Če bi bil pred mercatorjem šuko mi na kraj pameti ne pade, da ga priklopim za 20 min.
darjan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 607
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
140
43

Re: Zaparkirana polnilna mesta

OdgovorNapisal/-a darjan » 01 Dec 2017, 08:55

Opcija imeti DC na vsakem parkirnem mestu je nerealna, zato je šuko boljša rešitev.
Goran
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 332
Kraj: Ljubljana
Avto: i3
179
10

Re: Zaparkirana polnilna mesta

OdgovorNapisal/-a Goran » 01 Dec 2017, 09:26

Nerealna in nora. Mislim, da se bo hitrost polnjenja povečevala in ko boš enkrat napolnil v času kot sedaj natočiš 100l nafte ne bo potrebe po vtičnicah na parkingih. Najbrž bo pa takrat cena podobna ceni nafte. Pa kaj, saj nam gre samo za ekologijo, a ne? :)
darjan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 607
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
140
43

Re: Zaparkirana polnilna mesta

OdgovorNapisal/-a darjan » 01 Dec 2017, 09:34

To je res, ampak v primeru tankanja goriva se potrebuje namenske postaje, torej bencinske servise.

V primeru elektrike pa jih ne bi rabili, če bi bila elektrika širše dostopa, kar recimo goriva ne morejo biti. Za štrom pa sploh ni problem če se polni doma, ali če se tudi vsa parkirišča elektroficira.
Goran
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 332
Kraj: Ljubljana
Avto: i3
179
10

Re: Zaparkirana polnilna mesta

OdgovorNapisal/-a Goran » 01 Dec 2017, 09:44

Kakšne namenske postaje? Saj jih imamo. Zdajšnje bencinske počas zamenjajo za elektro. Bomo vsaj pod streho.
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 363
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
170
82

Re: Zaparkirana polnilna mesta

OdgovorNapisal/-a N75 » 01 Dec 2017, 09:55

Šuko vtičnica je primerna samo za polnjenje ko je parkiran več ur, torej doma in v službi, za javne polnilnice in trgovine pa tip 2 .
Poleg tega tip 2 nudi dodatno varnost, vtičnica ni pod napajanjem ko kabel priklapljaš, kabel se zaklene in na kablu ni dodatne elektronike.
matija, CRF

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na