Zaparkirana polnilna mesta

Polnjenje v divjini je lahko posebna dogodivščina
Odgovori
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5164
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1208
2529

Re: Opažanja EV

Odgovor Napisal/-a darjan »

heh, čeprav...pomoje takrat več ne bodo centi, ker več kot bo EV, dražja bo elektrika za EV, ker bo država želela svoj del ki ga bo zgubile preko fosilnih goriv
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5964

Re: Zaparkirana polnilna mesta

Odgovor Napisal/-a CRF »

Elektrika se ne bo dražila.... (zaradi EV). Davke bodo pobrali drugje. Čeprav po drugi strani žal res ne upam izločit možnosti da bi predpisali kakšne zakonsko določene števce ki bi šteli samo EV elektriko
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5164
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1208
2529

Re: Zaparkirana polnilna mesta

Odgovor Napisal/-a darjan »

Dražile se bodo trošarine na račun polnjenja za EV, ipd, ko bo pač smart grid postavljen. Kar še sicer ne bo dolgo.
bnovak88
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 53
Kraj: Vodice
Avto: Peugeot ion
49
121

Re: Opažanja EV

Odgovor Napisal/-a bnovak88 »

Na tranzitnih točkah (avtoceste, regionalke) več polnilnic skupaj, prav tako pri trgovskih centrih ter za splošno uporabnost standardni priključek za vsa vozila in vse polnilnice s kablom (tudi AC). Prideš, odpreš vratca, priklopiš, se po potrebi registriraš in to je to. Tudi zato (poleg zastonjskosti) je Mercator ves čas poln. Kabel ven, priključek tak ali drugačen, iskanje adapterjev, ipd. za splošno uporabnost in razširjenost ni dobro. Kot bi za ICE vozil cev s seboj in potem še adapterje, ker bi imele ene črpalke priključek na navoj, ene na bajonet, tretje ... .
Sicer pa tudi pošteno zaračunavanje (ne odiranje) in plačevanje s standardnimi plačilnimi sredstvi pa bodo polnilnice zares proste za tiste ki jih takrat potrebujejo(mo). Sicer pač polniš doma čez noč.
Uporabniški avatar
robert
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 609
Kraj: Kranj
Avto: Soul EV
806
430

Re: Zaparkirana polnilna mesta

Odgovor Napisal/-a robert »

Mal bo treba pamet v roke, ko se načrtuje PP.
Da se kar povsod postavlja 2x22kW je malo potratno.
Marsikje manjkajo 7kW in 3,6kW, celo 2,2kW
Pa tako kot je pri Aldiju 20kW DCji ... upam, da Zavodu Zadihaj to rata...
naj kdo potrdi kako delujočo ... npr v Vojniku je bila objava pa nihče ne potrdi.
Smo pa spet tam ... kaj naj delam v Vojniku pr občini? V Vojniku sem sicer 10x na leto, sam nikol tam.

Na Norveškem kar lepo priklapljano na šuko vtičnice.
Tukaj imam idejo ....
... v garažni hiši bi lahko vsako parkirno mesto imelo šuko vtičnico. iz 22kW lahko dobimo 9 šuko vtičnic, manjka še neka pametna elektronika, ki bi vklapljala in izklapljala vtičnice, po sistemu, da dobiš elektriko, če je, če ne pa takoj ko se nekdo odklopi ali je polhen ... (recimo na 50 vtičnic bi jih na enkrat delalo 10) naslednjih 10-15 let bi tak sistem zadostoval, za masikatero garažno hišo
Matej, robertto, DGJ, talker2, matija, instrukcije, Desty
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5164
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1208
2529

Re: Zaparkirana polnilna mesta

Odgovor Napisal/-a darjan »

To je to ja, za daljše opravke je šuko čisto dovolj, kar recimo nakupovalni center je, pa še do baterij je manjši tok bolj prijazen.

"danes" je problem v tem, ker folk uporablja javne polnilnice za vmesne postaje, da nafila na hitro. Kar je pomoje zgrešeno, kajti javne bi morale biti za daljše postanke, na AC in hitrih cestah pa bi morali biti DC, 100kW.

Namesto javnih mestnih brezplačnih (tako kot je recimo omenjena pri občini vrhnika) bi bilo veliko bolj pametno "eletrificirat" parkirna mesta v "centru" in se še na tak način dodatno vzpodbudi rabo EV vozil za mestna središča. Seveda pač šuko vtičnice.
Čudi me, da javne parkirne hiše v centrih, ki služijo lepo na račun oddajanja parkirnih mest, še ne ponujajo kaj takega.
Uporabniški avatar
Damijan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1239
Kraj: West Gorenjska
Avto: malo mešano ;)
989
1509

Re: Zaparkirana polnilna mesta

Odgovor Napisal/-a Damijan »

Se strinjam z Darjanom in Robertom.
Primer šuko vtičnic iz parkirišča v Leviju na Finskem
Priponke
Levi_Finska.jpg
pirpy, matija, talker2
Soul EV believer
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5964

Re: Zaparkirana polnilna mesta

Odgovor Napisal/-a CRF »

Se večinoma strinjam..., samo ne šuko, ampak Type2. Type2 kable imamo vsi... Šuko je pa potem še eden ki ga je treba s sabo vozit.
N75
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5164
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1208
2529

Re: Zaparkirana polnilna mesta

Odgovor Napisal/-a darjan »

Šuko je vseeno večji standard kot type2, ne bodo EV avto narekovali kakšen standard bomo imeli, ampak se bodo moralo proizvajalci prilagoditi obstoječim standardom.

Poleg tega pa je šuko potem primeren za mopede, skuterje, popotnike...v glavnem vse. Pa tudi verjetno ceneje je.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5964

Re: Zaparkirana polnilna mesta

Odgovor Napisal/-a CRF »

Vsi avti imajo Type2 (CSS), in nobeden šuko. Torej če se postavlja polnilnice za avte, bi bilo type 2 logično. Pa še bolj varno je, ker ni napetosti v vtikaču. Je pa kak € dražje, to pa ja. Ampak sistem kot ga predlaga robert bi tako ali tako koštal € € €
Uporabniški avatar
robert
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 609
Kraj: Kranj
Avto: Soul EV
806
430

Re: Zaparkirana polnilna mesta

Odgovor Napisal/-a robert »

Tukaj jaz vidim en drug problem. Psihološki.
Če boš zagledal Type2 vtičnico in bo potem ta vtičnica dala 2,2 ali 3,6kW, sem prepričan, da tvoj izraz na obrazu ne bo preveč vesel.
V nasprotnem pa, zagledaš šuko vtičnico, pričakuješ 2,2kW toliko tud dobiš.
Zato šuko vtičnice
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5164
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1208
2529

Re: Zaparkirana polnilna mesta

Odgovor Napisal/-a darjan »

Seveda se mora nabaviti polnilni kabel iz šuko na poljuben priklop, to je zdaj možno za vse priklope, torej ni problema.

Proizvajalci edino morajo te kable nuditi kot standardno, type2, DC, ipd, pa pač pod doplačilo.
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3562
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
3095
1613

Re: Zaparkirana polnilna mesta

Odgovor Napisal/-a pirpy »

Najbolje bi bilo, da ima vsak avto šuko kar zvit kot sesalec in ga samo povlečeš iz avta
mitjap
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5164
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1208
2529

Re: Zaparkirana polnilna mesta

Odgovor Napisal/-a darjan »

Dobra ideja, mi je všečna.

Poleg tega pa gre na šuko komot 3.6, ne vem zakaj bi se omejili na 2.2?
Goran
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 978
Kraj: Ljubljana
Avto: Nemška jajca
765
59

Re: Zaparkirana polnilna mesta

Odgovor Napisal/-a Goran »

Se tud slučajno ne strinjam. Če bi bil pred mercatorjem šuko mi na kraj pameti ne pade, da ga priklopim za 20 min.
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5164
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1208
2529

Re: Zaparkirana polnilna mesta

Odgovor Napisal/-a darjan »

Opcija imeti DC na vsakem parkirnem mestu je nerealna, zato je šuko boljša rešitev.
Goran
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 978
Kraj: Ljubljana
Avto: Nemška jajca
765
59

Re: Zaparkirana polnilna mesta

Odgovor Napisal/-a Goran »

Nerealna in nora. Mislim, da se bo hitrost polnjenja povečevala in ko boš enkrat napolnil v času kot sedaj natočiš 100l nafte ne bo potrebe po vtičnicah na parkingih. Najbrž bo pa takrat cena podobna ceni nafte. Pa kaj, saj nam gre samo za ekologijo, a ne?
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5164
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1208
2529

Re: Zaparkirana polnilna mesta

Odgovor Napisal/-a darjan »

To je res, ampak v primeru tankanja goriva se potrebuje namenske postaje, torej bencinske servise.

V primeru elektrike pa jih ne bi rabili, če bi bila elektrika širše dostopa, kar recimo goriva ne morejo biti. Za štrom pa sploh ni problem če se polni doma, ali če se tudi vsa parkirišča elektroficira.
Goran
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 978
Kraj: Ljubljana
Avto: Nemška jajca
765
59

Re: Zaparkirana polnilna mesta

Odgovor Napisal/-a Goran »

Kakšne namenske postaje? Saj jih imamo. Zdajšnje bencinske počas zamenjajo za elektro. Bomo vsaj pod streho.
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 831
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
488
267

Re: Zaparkirana polnilna mesta

Odgovor Napisal/-a N75 »

Šuko vtičnica je primerna samo za polnjenje ko je parkiran več ur, torej doma in v službi, za javne polnilnice in trgovine pa tip 2 .
Poleg tega tip 2 nudi dodatno varnost, vtičnica ni pod napajanjem ko kabel priklapljaš, kabel se zaklene in na kablu ni dodatne elektronike.
matija, CRF
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Javne polnilnice”