Informacije o polnilnicah

Polnjenje v divjini je lahko posebna dogodivščina
Uporabniški avatar
mkonci
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 595
Kraj: dolenjska
Avto: E-golf 2017 + Passat
733
749

Re: Informacije o polnilnicah

Odgovor Napisal/-a mkonci »

matija napisal/-a:Hrvatski Telekom je zacel racunat, ce ne drugega vsaj DC, glede na spodnjo sliko. Kdo ve na kak nacin se placa? Obstojece RFID se delujejo ali potrebna nadgradnja kartice v placnisko kot smo morali pri Petrolu ?

p.s.: koliko DC postaj sploh imajo ?
Ja super. Jutri imam namen it na Ugljan in ta polnilnica je ena izmed 2 ključnih na moji poti...
Jao če pridem tja in ugotovim da ne dela kartica več... kaj bom pa pol, do Zadra rabu dodatne 4 ure, že tko je predvidenih nekje 7 ur s 2 postankoma v Rijeki in Zadru.

a se da ta informacija kje preverit (kje) ali kartice HR Telekoma še delajo. Če računajo OK, sam da kartica potegne.
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5165
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1208
2531

Re: Informacije o polnilnicah

Odgovor Napisal/-a darjan »

Ah, zaveden sem bil potem, dobro da vem, hvala.
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7870

Re: Informacije o polnilnicah

Odgovor Napisal/-a matija »

mkonci napisal/-a:Ja super. Jutri imam namen it na Ugljan in ta polnilnica je ena izmed 2 ključnih na moji poti...
Jao če pridem tja in ugotovim da ne dela kartica več... kaj bom pa pol, do Zadra rabu dodatne 4 ure, že tko je predvidenih nekje 7 ur s 2 postankoma v Rijeki in Zadru. A se da ta informacija kje preverit (kje) ali kartice HR Telekoma še delajo. Če računajo OK, sam da kartica potegne.
Poskusi pisat na HT. Drugace pa, alternativo moras imet, ker tudi ce bo delovalo je lahko zaparkirana iz vseh strani. Poglej samo slike na plugshare, kot na bolsjem trgu avtomobilov & brez talnih oznak
mkonci
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7870

Re: Informacije o polnilnicah

Odgovor Napisal/-a matija »

Skoda da HT racuna po kWh, minute so precej bolj prijazne do nas uporabnikov. Sicer trpimo tisti, ki nam avtomobili polnijo na DC pocasneje, ampak minutno obracunavanje vsaj poskrbi da se polnilnica sprosti takoj ko ima nekdo dovolj napolnjeno. Obracun po kWh stimulira k tem, da ljudje mirno tudi balansirajo celice in polnijo do 100%, saj zadnje pol ure polnjenja notri spravi le kak kWh ali dva. Vmes pa je kosilo v bliznji restavraciji.

In to ni samo slabse za nas uporabnike (ker bodo taksne polnilnice manj proste), ampak tudi za operaterje. Ko nekdo napolni iz 97% na 100% v pol ure, za to porabi recimo 1kWh (HT dobi 0.23€). Ce bi obracunavali po minutah bi ta ze zdavnaj odklopil in odpeljal, namesto njega pa bi v teh 30min nekdo napolnil recimo 20kWh, od cesar bi HT dobil 4.6€. Pa smo tam.

Ampak verjetno vlecejo stare navade od bencina in dizla dalje, kjer se placuje po kolicini ker pretok tekocine ni pocasen. Cez kaksni 2 leti bodo to spoznali iz statistik, ko bodo imeli vec polnjenj po bistveno manj kWh/min, kot operaterji ki zaracunavajo po minutah. Ti bodo imeli vec polnjenj z vecjim kWh/min.

Ureditev s placevanjem po kWh je mozno le tako, da se po ~45min vsako polnjenje prekine, ista kartica pa bi imela prepoved ponovne aktivacije naslednje ~3h, recimo. Ima pa tudi to svoje slabosti.
Robinhood, Matej
Uporabniški avatar
robert
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 609
Kraj: Kranj
Avto: Soul EV
806
430

Re: Informacije o polnilnicah

Odgovor Napisal/-a robert »

Tudi meni se zdi, da je računanje na minuto kar primerno.
Kot je zapisal Matija, ljudje potem ne zavlačujejo.

In pa še ena stavar, ki jo nobeden ni omenil.
Za prodajo po kW je treba bit registriran prodajalec elektrike in sledit vsem zahtevam.
Če se pa prodaja po minutah, je pa to prodaja storitve. In to zadevo bistveno poenostavi.
Nejccc, Matej
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2257
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
1668
2197

Re: Informacije o polnilnicah

Odgovor Napisal/-a crunchy »

Jaz se ne strinjam. Obračuna naj se tisto, kar so dobavili (kWh). Vse ostalo je kraja. Saj polnilnica ni bowling, da bi zaračunavali čas. Brez skrbi da bodo postavili še eno polnilnico, če bo prva večinoma zasedena (gre za denar). Vsi bi morali zaračunavati kWh in ne časa.
V vsakem primeru pa, če zdaj zaračunavajo, bo polnilnica veliko manj zasedena kot je bila do sedaj. Če ste do sedaj lahko polnili, boste še lažje polnili od zdaj naprej.
Še nekaj, če ni talnih oznak, jih bodo sedaj zelo hitro postavili (že po parih opozorilih), saj bodo v nasprotnem izgubljali denar.
Pa še nekaj. Večina ljudi pride na plačljivo hitro polnilnico ponavadi takrat, ko potujejo kam daleč in se nimajo časa zaustavljati na počasnih polnilnicah (in čakati na balansiranje celic). Statistično gledano sem prepričan, da ne bo večjih težav s čakalnimi vrstami. Ali so takšne vrste (in zasedene polnilnice) tudi v Avstriji ali Nemčiji, na tistih polnilnicah, kjer zaračunavajo kWh namesto minut? Halo?!?
mkonci, pirpy
BoBa
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 387
Kraj: Ptuj
Avto: Mach-E
703
32

Re: Informacije o polnilnicah

Odgovor Napisal/-a BoBa »

crunchy napisal/-a:Jaz se ne strinjam. Obračuna naj se tisto, kar so dobavili (kWh). Vse ostalo je kraja. Saj polnilnica ni bowling, da bi zaračunavali čas. Brez skrbi da bodo postavili še eno polnilnico, če bo prva večinoma zasedena (gre za denar). Vsi bi morali zaračunavati kWh in ne časa.
V vsakem primeru pa, če zdaj zaračunavajo, bo polnilnica veliko manj zasedena kot je bila do sedaj. Če ste do sedaj lahko polnili, boste še lažje polnili od zdaj naprej.
Še nekaj, če ni talnih oznak, jih bodo sedaj zelo hitro postavili (že po parih opozorilih), saj bodo v nasprotnem izgubljali denar.
Pa še nekaj. Večina ljudi pride na plačljivo hitro polnilnico ponavadi takrat, ko potujejo kam daleč in se nimajo časa zaustavljati na počasnih polnilnicah (in čakati na balansiranje celic). Statistično gledano sem prepričan, da ne bo večjih težav s čakalnimi vrstami. Ali so takšne vrste (in zasedene polnilnice) tudi v Avstriji ali Nemčiji, na tistih polnilnicah, kjer zaračunavajo kWh namesto minut? Halo?!?
Da, poznam primer, ko je polnjenje na pavšalno ceno, kraj Hengersberg. Kljub temu, da je avto že poln, potniki mirno uživajo v kosilu, pivu in cigaretih. Na prašanje, kdaj bodo spraznili polnilnico, me je grdo pogledal in rekel...to še spijemo pa gremo!
matija
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3000
Kraj: Kamnik
Avto: TESLA Y LR
3781
6403

Re: Informacije o polnilnicah

Odgovor Napisal/-a DGJ »

Še bolj kot problem zaračunavanja je problem vzgoje oziroma olike ali če hočete bontona.
trance0
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 53
Kraj: Ljubljana
48
22

Re: Informacije o polnilnicah

Odgovor Napisal/-a trance0 »

Vsekakor bi potrebovali več polnilnih mest oz. več polnilnic na vsaki lokaciji, to bi rešilo problem. Je pa seveda to povezano z ne ravno zanemarljivimi stroški. Ko bo več električnih avtomobilov na cestah in se bodo vozniki le-teh vedno pogosteje pritoževali nad premalo polnilnicami, se bo kaj spremenilo, pred tem pa bo pač stanje takšno, kot je.
Uporabniški avatar
Damijan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1239
Kraj: West Gorenjska
Avto: malo mešano ;)
989
1509

Re: Informacije o polnilnicah

Odgovor Napisal/-a Damijan »

crunchy napisal/-a:Jaz se ne strinjam. Obračuna naj se tisto, kar so dobavili (kWh). Vse ostalo je kraja. Saj polnilnica ni bowling, da bi zaračunavali čas. Brez skrbi da bodo postavili še eno polnilnico, če bo prva večinoma zasedena (gre za denar). Vsi bi morali zaračunavati kWh in ne časa.
V vsakem primeru pa, če zdaj zaračunavajo, bo polnilnica veliko manj zasedena kot je bila do sedaj. Če ste do sedaj lahko polnili, boste še lažje polnili od zdaj naprej.
Še nekaj, če ni talnih oznak, jih bodo sedaj zelo hitro postavili (že po parih opozorilih), saj bodo v nasprotnem izgubljali denar.
Pa še nekaj. Večina ljudi pride na plačljivo hitro polnilnico ponavadi takrat, ko potujejo kam daleč in se nimajo časa zaustavljati na počasnih polnilnicah (in čakati na balansiranje celic). Statistično gledano sem prepričan, da ne bo večjih težav s čakalnimi vrstami. Ali so takšne vrste (in zasedene polnilnice) tudi v Avstriji ali Nemčiji, na tistih polnilnicah, kjer zaračunavajo kWh namesto minut? Halo?!?
idealni način bi bila kombinacija kWh in časa, kar že prakticirajo ponekod v tujini

na tak način tudi pomagajo uporabnikom, da ne čakajo na DC do zadnjega % ampak zaključijo, ko začne tok polnjenja padati
(pri mojem EV začne padati pri 77% in prvič izključi DC polnjenje pri 84%, če res nujno potrebuješ več - polni samo do 94%, več na DC ne gre) kar je edino pametno in logično - za zadnjih 6% lahko uporabiš AC polnilnico, če res želiš biti na 100%
matija, Matej
Soul EV believer
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2257
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
1668
2197

Re: Informacije o polnilnicah

Odgovor Napisal/-a crunchy »

BoBa napisal/-a:Da, poznam primer, ko je polnjenje na pavšalno ceno, kraj Hengersberg.
Še kdo? Pa ne samo na pavšalno ceno, temveč na kWh.
Imam občutek, da % zasedenosti kWh polnilnic (v trenutku, ko pridete "tankat") ni občutno višji od minutnih in da od muhe delate slona. Ne trdim, da sta pavšalna cena in kWh zelo različni, vendar sem postavil vprašanje za kWh polnilnice. Zanima me ali je res v Nemčiji ali Avstriji tako očitna razlika med minutnimi in kWh polnilnicami. Prepričan sem da v praksi ni tako.

Še vedno imam stališče, da je minutna postavka legalna kraja in da je edina poštena opcija dejansko pretočena energija. Dopuščam pa možnost, da bi dodatno uvedli časovne omejitve, kot je bilo že prej omenjeno ali pa omejitve na % napolnjenosti baterije (če je izvedljivo).
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5165
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1208
2531

Re: Informacije o polnilnicah

Odgovor Napisal/-a darjan »

EV se ne more enačit z bencinarji. Tam je načeloma vedno enak pretok tekočine, pri EV pa so razlike ogromne, od 3kw polnilne moči do 100kW.

Tako, kot bi nekdo na pumpi tankal skupaj 1h, ali pa 2min...ponavadi je vedno slednje, ker pač nimamo vozil, ki bi imele pretok deci na minuro.

Po drugi strani pa plačanje "na čas" tudi stimulira proizvajalce, da vgrajujejo čim hitrejše polnilce.

Jaz bi tako pustil.
peion
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 65
Kraj: Jesenice
Avto: Tesla 3 RWD SR+
83
144

Re: Informacije o polnilnicah

Odgovor Napisal/-a peion »

mkonci napisal/-a:
matija napisal/-a:Hrvatski Telekom je zacel racunat, ce ne drugega vsaj DC, glede na spodnjo sliko. Kdo ve na kak nacin se placa? Obstojece RFID se delujejo ali potrebna nadgradnja kartice v placnisko kot smo morali pri Petrolu ?

p.s.: koliko DC postaj sploh imajo ?
Ja super. Jutri imam namen it na Ugljan in ta polnilnica je ena izmed 2 ključnih na moji poti...
Jao če pridem tja in ugotovim da ne dela kartica več... kaj bom pa pol, do Zadra rabu dodatne 4 ure, že tko je predvidenih nekje 7 ur s 2 postankoma v Rijeki in Zadru.

a se da ta informacija kje preverit (kje) ali kartice HR Telekoma še delajo. Če računajo OK, sam da kartica potegne.
Dva tedna nazaj sem uporabil kartico HT na Reki in je vse delovalo. Polnil sem v garažni hiši Zagrad in v Šparu /Rujevica/ oboje AC.
Uporabniški avatar
mkonci
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 595
Kraj: dolenjska
Avto: E-golf 2017 + Passat
733
749

Re: Informacije o polnilnicah

Odgovor Napisal/-a mkonci »

Evo bil prej v Reki, Hr telekom kartice mi ni prepoznal ne vem zakaj. Zato sem uporabil plugsurfing aplikacijo. Zdej polnem Kaufland Zadar in dela dobro razen to da je ocitno baterija po 410km ze precej topla in polne samo z ca 28kw
peion
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 65
Kraj: Jesenice
Avto: Tesla 3 RWD SR+
83
144

Re: Informacije o polnilnicah

Odgovor Napisal/-a peion »

Mislim, da bi moral po prejemu kartice poslati email s potrditvijo, da si kartico prejel. Potem šele kartico aktivirajo.
matija
Uporabniški avatar
MIRANRR
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1138
Kraj: MB okolica
Avto: Nissan je preživel 5. svečko, ter opravil 189 kkor
1046
1422

Re: Informacije o polnilnicah

Odgovor Napisal/-a MIRANRR »

Električni avto in poceni vožnja? To počasi ne bo več tako.
Trenutna primerjava cen podjetja Get charge:

GET CHARGE Verbrenner
Vergleich AC DC Diesel Benzin
100 km Fahren
kosten dich: 4.65 € 6.24 € 8.56 € 10.24 €
Mit 50 Euro
fährst du: 1078 km 801 km 584 km 488 km


Ni kaj veliko dodati, samo najti način, kako se znajti doma s svojo elektriko. Za tujino pa bomo vozili diesle? V takšnih primerih so pametnejši tisti, ki imajo kombinacijo elektrika-bencin?
talker2, SimonZed, crunchy
Vedno za:
VESNO zeleno stranko!
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8254
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5357
3483

Re: Informacije o polnilnicah

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Doma 0,09/kWh, v tujini pa različno .. med 0,27 in 0,35/kWh.

Ne obstaja samo nissan...
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Goran
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 978
Kraj: Ljubljana
Avto: Nemška jajca
765
59

Re: Informacije o polnilnicah

Odgovor Napisal/-a Goran »

Sej že vemo, obstaja(jo) samo tela
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7870

Re: Informacije o polnilnicah

Odgovor Napisal/-a matija »

Zelijo pograbit kar se da, preden je na trgu dovolj konkurence ocitno. Lusna cena 1.3€/kWh ...
Priponke
AD575670-B586-4C43-9C65-8DD616550E22.png
SimonZed
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2917
2218
3476

Re: Informacije o polnilnicah

Odgovor Napisal/-a SimonZed »

matija napisal/-a:Zelijo pograbit kar se da, preden je na trgu dovolj konkurence ocitno. Lusna cena 1.29€/kWh ...
NORO. 82 € da napolniš Kono za 400 km Kot da bi vozil tank, ki požre 15 litrov bencina na 100 km.
Stromcek, crunchy, FV-EV, CRF, talker2
Odgovori

Vrni se na “Javne polnilnice”