Idealna moč javnih polnilnic
Re: Idealna moč javnih polnilnic
Za 1000 avtov dejansko še ne rabimo veliko polnilnic... Bo pa zanimivo videt kdo bo prvi res pripravil eno tako parkirišče z 10+ priključki, da se boš lahko zapeljal tja brez skrbi da bo zaparkirano in pustil tam avto dlje časa.
Re: Zaparkirana polnilna mesta
Najceneje bi bilo na stebriček postavit 4 ali 6 vtičnice CEE 3pol 16A, brez aktivacije RFID, brez števca, brezplačno za vse.matija napisal/-a:Kakorkoli, Type2, CEE3, Schuko... nekaj z nizko priklopno mocjo
CEE (kamperska) vtičnica je veliko bolj primerna kot šuko.
Re: Zaparkirana polnilna mesta
To je sicer res, ampak javne polnilnice, parkirišča, garažne hiše ipd. bi se morale držati standardov.N75 napisal/-a:Najceneje bi bilo na stebriček postavit 4 ali 6 vtičnice CEE 3pol 16A, brez aktivacije RFID, brez števca, brezplačno za vse.matija napisal/-a:Kakorkoli, Type2, CEE3, Schuko... nekaj z nizko priklopno mocjo
CEE (kamperska) vtičnica je veliko bolj primerna kot šuko.
Standardizacija poskrbi, da ni potrebno voziti s seboj nešteto kablov in adapterjev.
Standard za polnilnice EV sta v Evropi Type 2 (s kablom ali brez) ter CCS (s kablom).
Vse ostalo so zasilne rešitve, ki jih danes, ko nas je večina uporabnikov entuziastov, več ali manj obvladamo, ni pa to za pričakovati, ko bo uporaba EV množična. Razen tega z vso to navlako strašimo nove uporabnike, ki mrzlično kupujejo razne kable, adapterje, polnilnice itd. še preden sploh dobijo avto. Čez nekaj časa ugotovijo, da večine tega, kar se potem valja v avtu (skoraj) nikoli ne uporablja. Vključno z mano, ki v BMW-ju vozim GO-e Charger, rdeče in modre adapterje.... Sicer sem v letu dni 3 x polnil na CEE, ni pa bilo nujno in bi brez vse te krame z lahkoto preživel.
- Hitch-Hiker
- EV entuziast
- Prispevkov: 325
- Avto: Ioniq, Rav4
-
337188
Re: Zaparkirana polnilna mesta
Kot si rekel je to standard za polnilnice.BoBa napisal/-a: Standard za polnilnice EV sta v Evropi Type 2 (s kablom ali brez) ter CCS (s kablom).
Parking, kjer bi imel schuko al pa CEE prikljucek (ustrezno zasciten en in drug), ni polnilnica ampak parking z moznostjo polnjenja z nizko mocjo daljsi cas in je to polnjenje vsteto v ceno parkirnine.
Zraven bi pa lahko bile polnilnice z vecjo mocjo, kjer polnis in polnjenje placas, ce pa pustis avto priklopljen daljsi cas (poln) in ne polnis se pa ekstra racuna. Polnjennje na teh bi bilo placjljivo in tu bi imel type2 (po moznosti s kablom) ali pa CCS (s kablom).
Re: Idealna moč javnih polnilnic
Vse kar preberem je. plačljivo in plačljivo pa še malo plačljivo, pa dobro kaj mate res vsi preveč denarja?
Strinjam se s tem da če je avto poln in je še vedno prikopljen da bi se stvar mastno zaračunala dokler pa avto ni poln in seveda ne presega neke časovne omejitve polnjenja pa bi moralo vsaj pri nas ostati še vse kot je, madona saj lahko kaj pa tudi država da za razvoj elektromobilnosti. Po žepu bi udarilo le tiste ki ne razumejo nekega v zdravih mejah napisanega bontona.
Strinjam se s tem da če je avto poln in je še vedno prikopljen da bi se stvar mastno zaračunala dokler pa avto ni poln in seveda ne presega neke časovne omejitve polnjenja pa bi moralo vsaj pri nas ostati še vse kot je, madona saj lahko kaj pa tudi država da za razvoj elektromobilnosti. Po žepu bi udarilo le tiste ki ne razumejo nekega v zdravih mejah napisanega bontona.
Re: Idealna moč javnih polnilnic
Dve skrajnosti. Eni bi radi vse zastonj, drugi bi vse računali.
Upoštevaj, da si za nakup že dobil subvencijo! Sedaj bi pa najbrž še rad zastonj gorivo, zastonj cestnino, zastonj zavarovanje, ...
Upoštevaj, da si za nakup že dobil subvencijo! Sedaj bi pa najbrž še rad zastonj gorivo, zastonj cestnino, zastonj zavarovanje, ...
Re: Idealna moč javnih polnilnic
Tu lahko bluzimoin sanjamo, tega nam ne more nihče vzeti. Brezplačnost pa z lahkoto. In nam tudi bodo, slej kot prej. Takrat bo tu gor precej manj EV navdušencev.
Re: Idealna moč javnih polnilnic
Pa kaj vam enim ni jasno? Hočete da nam računajo? Še kaj mi morali mi dobiti za nazaj, ker zmanjšujemo CO2 in odnašamo rit državi, da ne bo dobila ne vem kakšnih kazni iz Bruslja?
Pa vaš električni avto, je bil prepoceni? Poglejte si malo cenike še enkrat.
Ko bodo cene izenačene z navadnim bencinskim motorjem in isto opremo in ko bo na cesti vsaj 30% električarjev, potem pa naj se računa, do takrat pa bi morale biti vse javne polnilnice zastonj. PIKA. Tudi vsi nakupovalni centri upam da bodo videli prednost brezplačne hitre polnilnice, mislim da se je Lidlu v Ljubljani že 3x povrnila (saj če gledam po sebi kolikokrat sem bil pri njih, odkar uporabljam njihovo polnilnico).
Pa lep dan
Pa vaš električni avto, je bil prepoceni? Poglejte si malo cenike še enkrat.
Ko bodo cene izenačene z navadnim bencinskim motorjem in isto opremo in ko bo na cesti vsaj 30% električarjev, potem pa naj se računa, do takrat pa bi morale biti vse javne polnilnice zastonj. PIKA. Tudi vsi nakupovalni centri upam da bodo videli prednost brezplačne hitre polnilnice, mislim da se je Lidlu v Ljubljani že 3x povrnila (saj če gledam po sebi kolikokrat sem bil pri njih, odkar uporabljam njihovo polnilnico).
Pa lep dan
-
- EV ambasador
- Prispevkov: 2257
- Kraj: Cerklje na Gorenjskem
- Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
-
16682197
Re: Idealna moč javnih polnilnic
Se strinjam. Tudi ceniki z odšteto subvencijo so ponavadi kar hudi. Sem imel veliko srečo, da sem pred letom naročil Leafa verzije 2.0 (vmes se je vozilo z istimi specifikacijami občutno podražilo). Danes če me kdo vpraša ali se EV splača (da bi ga kupil), mu/ji povem, da je morda najbolje malce počakati, ker so cene divje.Tavelk napisal/-a:Pa vaš električni avto, je bil prepoceni? Poglejte si malo cenike še enkrat.
Malce off-topic, vendar pa mi sploh ni bilo jasno zakaj nihče na Forumu ni naročil Kone na Hrvaškem, če je razlika v ceni tako očitna. Pri 64 kWh verziji je najcenejša HR cena 35.000 EUR, v SLO pa 41.000 EUR. Pri tem je davek na HR nekoliko višji kot v SLO, če se ne motim. Ali imajo ljudje res toliko denarja?
- Hitch-Hiker
- EV entuziast
- Prispevkov: 325
- Avto: Ioniq, Rav4
-
337188
Re: Idealna moč javnih polnilnic
Ne se razburjat.
Samo pravimo, da na zalost ne bo slo drugace, kot da postanejo polnilnice placljive. Saj se da ceno elektrike pametno postavit, da samo polnjenje ne bo drago. Ko pa je avto parkiran pa ne polni, bi moralo biti pa drago, da bi ljudje umikali avte. Oz bi morali biti na parkiriscih na voljo parkirna mesta s schuko/CEE vticnicami, kjer bi bilo polnjenje zastonj.
Velikokrat sem prisel do polnilnice, ki je bila zaparkirana z EV, ki je bil priklopljen cel dan, poln... Jaz se pa nisem mogel priklopit.
Verjetno nisem edini.
Ali pa ce bi postali malo bolj kulturni/uvidevni.... ampak veste da gre to najlazje/najhitreje prek denarnice. Zal.
Samo pravimo, da na zalost ne bo slo drugace, kot da postanejo polnilnice placljive. Saj se da ceno elektrike pametno postavit, da samo polnjenje ne bo drago. Ko pa je avto parkiran pa ne polni, bi moralo biti pa drago, da bi ljudje umikali avte. Oz bi morali biti na parkiriscih na voljo parkirna mesta s schuko/CEE vticnicami, kjer bi bilo polnjenje zastonj.
Velikokrat sem prisel do polnilnice, ki je bila zaparkirana z EV, ki je bil priklopljen cel dan, poln... Jaz se pa nisem mogel priklopit.
Verjetno nisem edini.
Ali pa ce bi postali malo bolj kulturni/uvidevni.... ampak veste da gre to najlazje/najhitreje prek denarnice. Zal.
Re: Idealna moč javnih polnilnic
ko bo enkrat EV z 500km+ standard, odpadejo vse teorije o vtičnicah povsod, takrat bodo samo še 500kw+ "pumpe"
ker tudi sedaj, če bi imeli parking z šukotiv, se verjetno večini ljudem ne bi dalo vlačih kabel okoli in vsak dan vtikat not in ven.
trenutno smo pač v nekem čudnem vmesnem času, ko rastejo polnilnice za vsakim vogalom, ker je na voljo nek denar za to
ker tudi sedaj, če bi imeli parking z šukotiv, se verjetno večini ljudem ne bi dalo vlačih kabel okoli in vsak dan vtikat not in ven.
trenutno smo pač v nekem čudnem vmesnem času, ko rastejo polnilnice za vsakim vogalom, ker je na voljo nek denar za to
Re: Idealna moč javnih polnilnic
Izziv "slovenskega" postavljanja polnilnic je, da 99% uporabnikov EV zadostuje šuko/kamper vtičnica (ki stane 4 EUR) in navadna 16A varovalka.
"Lobisti" pa seveda zelo radi postavljajo 2x22kW Type2 z dovodom 3x63A in ločenim odjemom,
kar stane na koncu 10.000+ EUR
in vsakomesečni visok prispevek 3.319 EUR / letno (https://www.sodo.si/ceniki-energije/cen ... ljucno-moc)...
In na takšni "super-duper" online (ponovno vsakomesečni prispevek za povezljivost, statistike, vzdrževanje...) se potem polnijo priključni hibridi, ki bi jim zadostoval šuko (za prej omenjenih 4 EUR) :/
Še bolj ekstremen primer so taisti PHEV, ki se priključijo na 43kW Type2 (Fast Charger za 30.000+ EUR in 200A varovalkami)
in se ponovno polnijo z 2kW ali v najboljšem primeru 3,6kW ter se ob tem počutijo zeleno in varčno
"Lobisti" pa seveda zelo radi postavljajo 2x22kW Type2 z dovodom 3x63A in ločenim odjemom,
kar stane na koncu 10.000+ EUR
in vsakomesečni visok prispevek 3.319 EUR / letno (https://www.sodo.si/ceniki-energije/cen ... ljucno-moc)...
In na takšni "super-duper" online (ponovno vsakomesečni prispevek za povezljivost, statistike, vzdrževanje...) se potem polnijo priključni hibridi, ki bi jim zadostoval šuko (za prej omenjenih 4 EUR) :/
Še bolj ekstremen primer so taisti PHEV, ki se priključijo na 43kW Type2 (Fast Charger za 30.000+ EUR in 200A varovalkami)
in se ponovno polnijo z 2kW ali v najboljšem primeru 3,6kW ter se ob tem počutijo zeleno in varčno
Soul EV believer
Re: Idealna moč javnih polnilnic
Meni se pa Schuko na javnih polnilnicah zdi skoraj neuporaben. Na parkirnih mestih, OK, na polnilnici pa morš dobiti vsaj 100 do 200km v dveh do treh urah.
Re: Idealna moč javnih polnilnic
Schuko je idealen za parkirna mesta P+R, saj tam vozila stojijo vsaj 8 ur. To je super in poceni rešitev ko bo EV-jev več.
Pa seveda za vse firme, ki imajo parkirišča in bodo uslužbencem omogočalo polnjenje v času službe.
Pa seveda za vse firme, ki imajo parkirišča in bodo uslužbencem omogočalo polnjenje v času službe.
Re: Idealna moč javnih polnilnic
Na izletih in dnevno polnim skoraj izključno z ~3kW (14A) (mi je vseeno ali je schuko ali Type2 ). DC le na daljših izletih da pridemo do cilja kjer se damo na ~3kW. Nimamo vsi enakih navad zato ne sklepat preveč po sebi Dejstvo je da meni zelo prav pridejo počasne javne polnilne postaje in sem z njimi zelo zadovoljen. Da le delajo.
Re: Idealna moč javnih polnilnic
Govoriš o javni polnilnici ali hitri javni polnilnici?CRF napisal/-a:Meni se pa Schuko na javnih polnilnicah zdi skoraj neuporaben. Na parkirnih mestih, OK, na polnilnici pa morš dobiti vsaj 100 do 200km v dveh do treh urah.
Velika večina EV na trgu ima enofazni OBC, ki omogoča do 32A polnjenja na eni fazi (6,6-7,2kW),
za hitro polnjenje je na voljo DC (ki omogoča, da v 10-20 minutah res napolnimo na hitro...
Postavljanje 2x22kW Type2 javnih polnilnic stane v resničnem (beri Slovenistan) 10.000+ EUR in je primerno samo za EV s trifaznimi OBC (Zoe, Smart, stare(!) Tesle, vsi novejši - i3 11kW, Tesla 16kW, eGolf 7,2 na dveh fazah)
- in na žalost se večini lastnikov EV ne da iti umaknit EV, ko je/bo poln....
Tukaj sem govoril o tem, da če želimo povečano število EV, bo potrebno zagotoviti možnost polnjenja v 8h in več - spet primer Norveška, kjer imajo v parkirnih hišah "šuko" vtičnice, ki "delajo" od 22-06 in so popolnoma dovolj za vsakonočno dopolnjevanje...
Taka rešitev je poceni in omogoča hitro povečanje števila EV v več deset tisoč.
In tisti, ki govorijo o 100 in več kW DC FastChargerjih - da napolnimo v nekaj minutah, ti bodo primerni za transfer (beri počitnice, daljše dnevne vožnje), vendar ponovno - velika večina tega ne potrebuje in gre od doma s polnim EV.
To, da imamo doma prazen EV in ga ne napolnimo, ko imamo čas ter potem zjutraj iščemo "bencinski servis" je skregana logika.
(Poznam primer - lastnik ICE je imel 7 dni izposojeno Teslo X 100, ki mu zaradi točno takšnega načina razmišljanja ni ustrezala in potrebuje ICE vozilo.)
Mogoče pa se tudi motim.
Soul EV believer
Re: Idealna moč javnih polnilnic
Govorim o tem da niso potrebne samo schuko in 100kW... Ampak še kaj vmes... Idealno 22kW. Še ceneje, različne moči... 3, 7, 11, 22
Ker si ne predstavljam izleta (že po Sloveniji) z 20kWh baterijo in 3.6kW polnjenjem...
Z Zoe in 22kW polnilnicami je to izvedljivo. Gremo na kosilo, baterija polna, sprehod po mestu, baterija polna, ogled znamenitosti, baterija polna.
Ker si ne predstavljam izleta (že po Sloveniji) z 20kWh baterijo in 3.6kW polnjenjem...
Z Zoe in 22kW polnilnicami je to izvedljivo. Gremo na kosilo, baterija polna, sprehod po mestu, baterija polna, ogled znamenitosti, baterija polna.
Re: Idealna moč javnih polnilnic
22 kWh avti bodo prej ali slej degradirani v kuća-poso drugi avto pri hiši. Ko se bo šlo v desettisoče, bodo to 40 kWh ali več baterije. In tak scenarij je treba pokrit, da se bo res kaj poznalo. Izjeme bodo vedno, ampak izjemam pač ne moreš prilagajat cele infrastrukture.
-
- Similar Topics
- Odgovori
- Ogledi
- Zadnji prispevek
-
- 6 Odgovori
- 257 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a Odisej